Розробка ранкової зустрічі у першому класі НУШ на тему: «Як знайти друга»
Мета: вчити дітей будувати дружні стосунки, цінувати своїх друзів, створити у класі дружнє середовище, де цінують дружбу і друзів; допомогти дітям визначити правило дружніх стосунків, розпізнавати, що допомагає у дружбі, а що може їй зашкодити; розвивати вміння представляти своїх друзів, сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті; створити доброзичливий настрій в колективі, розвивати комунікативні навички, створити атмосферу довіри.
Обладнання: аудіофайл з піснею «Справжній друг», малюнки – схеми, зображення смайликів – настрою, іграшка дракончик Памсі, мультимедійна дошка, ілюстрації.
І. Вітання. Учитель:
Я вітаю, діти вас
Я вітаю цілий клас,
Сонце, небо, рідний край,
Грай, музико, грай!
ІІ. Запрошення на ранкову зустріч. Обмін інформацією.
Грає музична мелодія, яка повідомляє, що вже час збиратися у коло.
Діти і вчитель стають у коло.
1). Обговорення правил ранкової зустрічі.
Давайте згадаємо правила наших ранкових зустрічей, а допоможуть нам у цьому малюнки – схеми: (Додаток 1)
2) Ігровий тренінг «Я обираю настрій». Вправа «Три настрої»
Учитель використовує ігровий персонаж – дракончика Памсі. (Додаток 2)
Учитель бере три склянки з водою й розповідає: «Коли Памсі почуває себе добре, він усім задоволений і всіх любить. У цей час його настрій схожий на чисту воду (показує першу склянку з чистою водою).
Коли в його голову приходять чудові ідеї, то думки стають схожими на салют: вони сяють і переливаються, як вода в іншій склянці (кидає в другу склянку блискітки й паличкою їх розмішує).
Але буває, що його думки сумні та неприємні. Тоді його думки схожі на брудну воду (кидає шматочок глини в третю склянку)».
Після демонстрації вчитель ставить питання.
Учитель відкриває дітям «секрет - правило», що допомагає виправити поганий настрій : подумай про хороше, й буде все добре!
А зараз , я пропоную прислухатися до власних почуттів і обрати того смайлика, який відповідає вашому настрою на початку дня і який ви хотіли б
зберегти на цілий день (чіпляють прищепки до смайликів).
З хорошим настроєм ми розпочнемо нашу зустріч.
3. Ранкова гімнастика.
Руки в сторони та вгору –
На носочки піднялись.
Підніми голівку вгору –
Й на долоньки подивись.
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз – присіли, руки прямо.
Встали – знову все так само.
Повертаємося вправо,
Все виконуємо гарно.
Вліво – вправо повернулись
І сусіду усміхнулись.
ІІІ. Групове заняття.
«Пригадайте свій перший день у школі. Ви ще не знали однокласників, але згодом з усіма перезнайомилися і подружилися. Дехто знайомиться з новими людьми легко і невимушено, а для декого це стає справжнім випробуванням. Якщо це ваша проблема, не сумуйте, адже вмінню знайомитися можна навчитися. Наприклад, у незнайомій компанії вас може відрекомендувати хтось із дорослих або ваш друг. Ви теж маєте навчитися знайомити людей».
б) Пари мають коротко представити один одного. Наприклад: «Знайомтесь, це мій друг, Андрій. У нього є кумедний персик».
в) Запитання для обговорення:
Висновок: «Уміння представляти друзів допомагає комфортніше почуватися у незнайомій компанії».
3.Інсценування (проаналізувати, що сприяє і заважає дружбі; сформувати правило дружби).
а) Слово вчителя: «Скільки друзів у вас буде – залежить від особливостей вашого характеру, наприклад, наскільки ви товариські чи сором’язливі у спілкуванні. А також від того, що ви самі робите для своїх друзів, як ставитесь до них».
Зараз я почитаю казку «Цвінь і Цвірінь», а ви навчитесь, хто буде інсценувати її (за бажанням). А потім ми разом проаналізуємо та обговоримо питання до тексту казки.
(Вчитель читає текст, проектуючи на дошці малюнок до казки).
(Додаток 2)
Цвінь і Цвірінь
Казка
Були собі двоє горобчиків – Цвінь та Цвірінь. Одного разу бабуся надіслала Цвінькові посилку – повний ящик добірного пшона. Але Цвінь ані словом не прохопився про це своєму приятелеві. «Якщо всім почну роздавати, собі нічого не залишиться», - міркував він. Так і склював усе пшоно сам. Тільки й того, що коли викидав ящик на сміття, кілька зерняток усе таки впало на землю. Знайшов їх Цвірінь, зібрав ретельно і полетів мерщій з ними до свого друга.
-Добридень, Цвінь! Дивися: я знайшов сьогодні десять зерняток пшона. Зараз поділимо їх порівну та з’їмо.
- Не треба… Навіщо? – замахав крильцями Цвінь. – Ти знайшов – ти і їж!
- Але ж ми з тобою друзі, - наполягав Цвірінь. А друзі все мають ділити порівну. Хіба ж не так?
- Так, - погодився Цвінь. Не став він ображати Цвірінька, взяв у нього п’ять зерняток. І було йому при цьому дуже – дуже соромно. Адже сам він склював цілий ящик пшона і не поділився з другом, не дав йому жодного зернятка.
б) Інсценізація.
в) Запитання для обговорення.
Потрібно ділитися з друзями тим, що маєш.
Щоб мати гарних друзів, треба самому вчитися бут хорошим другом.
4. Руханка (фізичне та емоційне розвантаження)
Вчитель пропонує дітям стати в коло і каже, що наступну вправу вони будуть виконувати почергово у загальному колі та у парах (діти створюють пари, повернувшись обличчям одне до одного). Вчитель слідкує, щоб у кожного учня була пара, якщо кількість учасників непарна, створює пару з учнем, що залишився.
Усі повертаються в загальне коло і починають рухатися в заданому напрямку, повторюючи слова і виконуючи команди.
- Ми йдемо шукати друга (повторити тричі).
- Зупинились, подивились (повернулися в парах обличчям одне до одного).
- Долоньки – до долоньок (доторкнутися долонями).
Розвернулися на 180ᵒ, рухатися по колу, повторюючи слова і виконуючи команди:
- Ми йдемо шукати друга (повторити тричі).
- Зупинились, подивились (повернулися в парах обличчям одне до одного).
- П’ятка - до п’ятки (доторкнутися п’ятками).
Знову розвернулися на 180ᵒ, рухаються по колу, повторюючи слова і виконуючи команди:
- Ми йдемо шукати друга (повторити тричі).
- Зупинились, подивились (повернулися в парах обличчям одне до одного).
- Плече – до плеча (доторкнутися плечами).
І востаннє розвернулися на 180ᵒ, рухаються по колу, повторюючи слова і виконуючи команди:
- Ми йдемо шукати друга (повторити тричі).
- Зупинились, подивились (повернулися в парах обличчям одне до одного).
- Вушко - до вушка (доторкнулися вухами).
Вправу завершують аплодисментами.
5. Перегляд та обговорення мультфільму «Корисні підказки: який друг справжній» (навчитися розпізнавати справжніх друзів)
6. Висновки – добавлянки. (Починає вчитель – закінчують діти).
Існує вислів «Дружба – це дорогоцінний камінь, який важко знайти, але надто просто втратити». Це справді так. Для того, щоб знайти справжнього друга, недостатньо одного дня. Інколи на це потрібно роки. Я вам бажаю зустріти в своєму житті справжнього друга, якому б ви з радістю сказали «Спасибі тобі, друже, за те, що ти в мене є».
7. Слухання пісні «Справжній друг» музика Б. Савельєва, слова
М. Пляцковського, переклад О. Пархоменка. Виконання танцювальних рухів.
IV.Щоденні новини.
А зараз прийшов час щоденних новин.
Сьогодні з прогнозом погоди нас ознайомить Полінка.
Зараз пора року – весна.
Третій місяць весни – травень.
На вулиці сонячно, тепло, +25ᵒ.
Чергові – Старих Надія, Присяжнюк Сергійко.
На нас чекає зустріч з казковими героями.
Особа дня: Із Днем народження, Полінка!
Бажаю Вам успіхів, гарного настрою, плідної праці на цілий день!
Додаток 1.
Додаток 2.
Дракончик Памсі
Додаток 3.
Ранкова зустріч
«Як знайти друга»
Підготувала
вчитель початкових класів
ОНЗ «Гірська БПГ»
Терещенко Валентина Олександрівна
2018 рік
Терещенко Валентина Олександрівна
Опорний навчальний заклад «Гірська багатопрофільна гімназія»
Вчитель початкових класів
Тел: +380508718579
Ел.адреса: valentine.tereshenko@yandex.ua