Ранкова зустріч – що це таке?

Про матеріал
Ранкова зустріч з дітьми дає педагогам можливість навчити дітей взаємній повазі та позитивному ставленню один до одного, сприяти формуванню цілісного колективу. Під час ранкової зустрічі вчителі моделюють поведінку, яку вони очікують від дітей: як слід розмовляти з людьми, як слухати їх, як дивитись один одному в очі, як читати повідомлення, як обмінюватись думками,правильно відповідати на запитання. Ранкові зустрічі дають можливість показати дітям, що вони є колективом і водночас часткою більшої спільноти.
Перегляд файлу

                         Ранкова зустріч – що це таке?

        Ранкова зустріч  — це не урок, це вияв доброти і любові до дитини, яка прийшла до школи вчитися. Це ті хвилинки, які налаштують кожну дитину на роботу та додадуть їй впевненості в собі, які відкривають її сердечко для любові і  милосердя, викличуть бажання вчитися, пізнавати цей  світ з добром у серці, з почуттям відповідальності за нього. Це ті 15—20 хвилин, які допоможуть дитині зрозуміти, що тут, у школі, її з радістю чекають, люблять, вірять в неї і знають, що вона найважливіша, найкраща, неповторна і надзвичайна, одна-єдина на цілий світ. Я впевнена, що такі ранкові зустрічі вчителя з дітьми можуть принести дуже хороші результати, як для кожної дитини, так і для учнівського колективу .

       Ранкова зустріч з дітьми дає педагогам можливість навчити дітей взаємній повазі та позитивному ставленню один до одного, сприяти формуванню цілісного колективу. Під час ранкової зустрічі вчителі моделюють поведінку, яку вони очікують від дітей: як слід розмовляти з людьми, як слухати їх, як дивитись один одному в очі, як читати повідомлення, як обмінюватись думками,правильно відповідати  на запитання. Ранкові зустрічі дають можливість показати дітям, що вони є колективом і водночас часткою більшої спільноти. 

 Крім цього, на ранкових зустрічах можна розвивати будь-яку тему, багато розповісти дітям того, що не включає навчальна програма, вчити висловлювати свою думку, розвивати мову, збагачувати словниковий запас дітей, поповнювати знання новими фактами, вчити жити в колективі, бути добрими, чуйними, відвертими, приязними…

             Кожен вчитель зі своїми дітьми може проводити різні ранкові зустрічі, на свій розсуд, адже у кожного різні діти, а у вчителів різні погляди на такі зустрічі. Головне, щоб дітям від них ставало приємно і радісно. Тому кожен вчитель з запропонованого матеріалу зможе скласти свої оригінальні зустрічі і проводити їх з радістю.

  

 

На мою думку ранкова зустріч сприяє розвитку:

  • Вміння досліджувати і експерементувати;
  • Вміння аналізувати й систематизувати матеріал;
  • Вміння спонтанно і впевнено давати відповіді на запитання;
  • Вміння приймати виклики;
  • Вміння використовувати отриману  інформацію на практиці.
  • Навичок говоріння;
  • Навичок слухання;
  • Словникового запасу;

      Повсякденні вправи, які практикуються в ранковій зустрічі, допомагають учням зблизитися зі своїми ровесниками, навчатися співпрацювати, утримуватися від критики інших, поважати інших, як особистості. Позитивний настрій у класі створюється за рахунок:

  • Атмосфери довіри;
  • Відчуття приналежності до спільноти;
  • Участі у прийнятті рішень;
  • Доброти та заохочення з боку ровесників;
  • Вільного від критики ставлення вчителя;
  • Очікування конкретних результатів;
  • Справедливості та неупередженості.

 Основні компоненти ранкової зустрічі.

4

 

 

 

 

 

 

 

 

           Вітання –перший етап ранкової зустрічі. Діти вітаються, і розуміють, що вони - члени  команди.  Учні збираються в коло разом зі своїм педагогом. Всі звертаються один до одного на ім’я, це допомагає створити атмосферу  довіри і дружби. Вітання створює спокійний і розважливий настрій для такого елементу зустрічі, як обмін інформацією.

  Діти шкільного віку хочуть, щоб їх любили, цінували однолітки, прагнуть почуватися часткою групи. Вітання адресується кожній дитині по черзі, вербально або невербально всіх запрошують до кімнати. Під час вітання кожна дитина з повагою звертається до інших на ім’я; в колі створюється доброзичливий настрій. Діти усвідомлюють свою важливість і допомагають іншим відчувати себе членами групи, яких цінують. Практика щирого привітання інших є головною метою етапу «Вітання» і важливим елементом демократичного класу, орієнтованого на дитину. Учитель розпочинає вітання звертаючись до когось персонально, наприклад: «Доброго ранку, Діано. Я рада, що ти тут». Процес привітання кожного учасника окремо, зазвичай, відбувається по колу, зліва направо. Кожна дитина, після того, як її привітали, в свою чергу вітає іншу.

Коли привітання передається від одного члена групи до іншого, діти повторюють поведінку, яку моделює вчитель. Знайомлячись з ідеєю вітання на початку року, або змінюючи його формат, важливо чітко сформулювати вимоги до цього процесу. Належна поведінка передбачає вільну, але зібрану поставу, статечні рухи, спокійний і щирий голос, прив’язаний вираз обличчя і погляд у вічі.

Учитель має використовувати різноманітні веселі та приємні форми привітання, які поважають та підтримують учнів. Вітання на різних мовах, грайливі вигуки з використанням описових прикметників, офіційні знайомства, використання вербальних і невербальних засобів, кодів, пісень і мелодій.

Оскільки вітання є простим і природнім, воно має стати першим компонентом ранкової зустрічі, з яким потрібно ознайомити учнів. Коли ранкова зустріч проводиться вперше, учитель, створивши коло, надає приклад простого привітання, звучить пісенька і коротко обговорюється роль ранкової зустрічі в класі.

005 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обмін інформацією - другий етап. Діти висловлюють свої думки, обмінюються ідеями та пропонують важливі для них теми для обговорення. Учні класу мають змогу дізнатися щось один про одного. Обмін інформацією допомагає розвивати навички, які дають змогу навчатися впевнено говорити і слухати. Кожна дитина може ставити запитання чи коментувати, а той, хто говорить, у змозі реагувати, звертаючись безпосередньо до своїх  однокласників.

    Обмін інформацією – це найважливіший компонент ранкової зустрічі. Під час обміну інформацією учні висловлюють свої власні ідеї, стурбованість, досвід, почуття, а також обмінюються важливими для них речами. Однокласники ставлять запитання або коментують. Дитина, яка висловлює свої думки, відповідає на запитання. Таким чином учні дізнаються про інших і надають можливості іншим пізнати себе.

Обмін інформацією виховує в учнів навички вільно висловлюватися перед ровесниками та батьками, а також досвід відчувати до себе відповідну увагу. Учні потребують практики, аби почуватися спокійно й компетентно, висловлюючи свої ідеї в класі. Вони впевненіше висловлюються, коли знають, що їх поважатимуть і слухатимуть, що вони зможуть чітко висловлювати свої думки. 

Групове заняття – третій етап. Розпочинається після спокійного періоду обмірковування інформації. У класі створюється відчуття єдності, радості через виконання пісень, участі в іграх, коротких  і швидких заняттях. Позбавлені елементів суперництва ігри і заняття, враховують індивідуальний рівень розвитку певної навички в учасників. Такі групові заняття, здебільшого, пов’язані з навчальною програмою чи темою, яка в цей час вивчається у класі.

Щоденні новини – завершальний етап ранкової зустрічі. Це оголошення письмової об’яви, яка щодня вивішується на відповідному стенді чи дошці. Письмове чи кероване вчителем оголошення налаштовує на те, що має вивчатися цього дня, а також дає можливість обмірковувати події та навчання попередніх днів. Щоденні новини допомагають дітям тренувати навчальні навички, що сприяють розвиткові математичних та мовленнєвих здібностей. Щоденні новини можуть містити різноманітні завдання (заповнення календаря, перегляд розкладу виконання робіт, створення графіка погоди), що активізують початок індивідуальної роботи або діяльності у центрах активності.

Такі заняття дають дітям змогу опанувати різноманітні соціальні та навчальні навички, об’єднуючи соціальне, емоційне та інтелектуальне навчання кожного члена групи. Повторення позитивного досвіду сприяє розвитку доброти. Повторення таких демократичних взаємодій і звичних занять дає надзвичайні результати як у класній спільноті, так і поза її межами.

Розглянемо  основні  якості, які формуються в учнів завдяки практиці проведення ранкових зустрічей.

 

12 (1)


• Інклюзія. Учитель та інші діти сприймають внесок кожного з учасників однаковою доброзичливістю та повагою незалежно від здібностей, соціальної, релігійної  приналежності чи статі.

• Активна участь. У зустрічі беруть участь усі діти. Вони вітаються один з одним, мають можливість обмінюватися інформацією, ставити запитання, коментувати, включатись у групову роботу, а також робити свій внесок до повідомлення щоденних новин.

• Критичне мислення. Діти навчаються з повагою ставити запитання, піддавати сумніву й оцінювати ідеї, відмінні від їхніх власних або подібні до них.

• Толерантність і прийняття. Вислуховуються й обговорюються протилежні ідеї, оскільки серед однокласників існує взаємодовіра.

• Самостійне мислення. Учнів заохочують до обміну своїм досвідом, ідеями та думками.

• Відкритість. Висловлюється та обговорюється низка ідей. У щоденних новинах повідомляється доступна для всіх інформація про те, що відбувається в класі/групі.

• Власна та соціальна відповідальність. Діти самі встановлюють правила власної поведінки і поведінки групи. Під час ранкової зустрічі й упродовж усього дня вони уважно слухають і з повагою відповідають на запитання однолітків та вчителя. Таким чином створюється приємна доброзичлива атмосфера.

Ранкові зустрічі забезпечують настрій для сумлінного навчання, створюють клімат довіри, що базується на демократичних принципах.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
28 травня 2023
Переглядів
779
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку