Презентація на тему " Партнерська взаємодія"

Про матеріал
про взаємовідносини батьків і вчителів, партнерська взаємодія між ними, методи співпраці
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Нормативно правова база Конституція України Закони України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Про позашкільну освіту”, “Про виховання” Державні національні програми “Освіта”, “Про виховання дітей та молоді в системі освіти” Національна доктрина розвитку освіти Державні концепції: “Сімֺя і родинне виховання”, превентивного та громадянського виховання, державної сімейної політики Конвенція та декларація прав дитини Програма “Українська родина” Програма “Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів”

Номер слайду 3

Пропаганда педагогічних знань з метою підвищення педагогічної грамотності батьків Організація заходів, спрямованих на оволодіння батьками системою умінь, необхідних для організації діяльності дитини вдома Гуманізація змісту та форм роботи з родиною і взаємовідносин “педагоги - батьки”

Номер слайду 4

за структурою влади в родині За кількістю поколінь в сім’ї- одно поколінна , багатопоколінна(розширена, велика, складна) За наявністю батьків – повна, неповна(батьківська, материнська), функціонально неповна(квазінеповна) За кількістю дітей в сім’ї – малодітна, середньо дітна, багатодітна За якістю виконання сімейних функцій нормально - функціонуюча, дисфункціональна: - превентивні, в яких проблеми незначні і знаходяться в початковій стадії, - сім’ ї, де є соціальні протиріччя, які загострюють взаємовідносини членів сім’ ї один з одним і оточенням до критичного рівня, - сім’ ї, які живуть за рисою бідноти, що загубили перспективу та інертні до власної долі За станом психологічного комфорту: благополучна, неблагополучна – неблагополучна - сім’ї, які не спроможні продуктивно вирішувати проблеми та виконувати сімейні функції, де є проблемні діти, або повторний шлюб чи неповна сім’я, житлові проблеми, алкоголізм, вічудженість батьків, - гармонічні сім’ї, де здорова атмосфера, гарний клімат За здібністю вирішувати сімейні проблеми зріла, проблемна : проблемні - сім’ ї , в яких батьки пред являють суворі вимоги до дітей не надаючи любові, ласки, що призводить до нерішучості; - сім’ ї, в яких створюють кумир і виконують всі примхи дитини; - сім’ї де є гіперопека, що призводить до втрати самостійності, - сім’ї , в яких батьки зайняті собою або бізнесом

Номер слайду 5

Контролюючий стиль - коли дитина виховується в дитячому будинку чи в родині опікунів, коли тривалий час живе без батьків, в таких сім’ֺяx воля суворо регламентується, методи покарання жорстокі, діти похмурі, схильні провокувати, замкнені, часто конфліктують, тривожні, гіпер любов до себе, негативно ставляться до критики, треба демонструвати динаміку у навчанні, розвивати інтелект, обґрунтовувати вимоги Співчутливий стиль – умовою є недостатній матеріальний статок родини, погані побутові умови, відсутність одного із батьків, рано розпочинає трудову діяльність, замкнені, насторожені, не бажають говорити про себе, батьки вчать пристосовуватися в житті, діти мають багатий внутрішній світ, серйозні, сумлінні, гарно дружать, досягають мети, слід виховувати ініціативу, допомагати зміцнювати своє становище в колективі Гармонійний стиль - дитина бажана, росте в теплій, дружній атмосфері, дотримуються традицій, спільні ігри, розважливі, чуйні, активні, безстрашні, самоконтролюються, відповідальні, простодушні, батьки з гіпер почуттям обов’язку, але діти страждають від обмеженої ініціативи

Номер слайду 6

Загальні відомості про родину: Структура родини, вік, професія батьків, побутові, санітарно – гігієнічні умови життя родини, матеріальне забезпечення. Дані про виховання: Виховна спроможність і активність родинного колективу, психологія родинних стосунків, наявність куточка школяра, дотримання дитиною режиму дня, робота батьків над формуванням загальної культури школяра, розвитком його здібностей, таланту, використання вільного часу, культура дозвілля, ставлення батьків до школи, хто з членів сім ї здійснює найбільший вплив на учня.

Номер слайду 7

Обов’язки Забов’язані утримувати дітей до повноліття Відповідальність за виховання і навчання Відповідальність за здобуття повної загальної середньої освіти: надати умови для навчання, дбати про фізичний та психічний стан та розвиток творчих здібностей, поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, доброту, милосердя, шанобливе ставлення до родини, природи, мови, країни, національної історії, культури, цінностей, повагу до законів, прав і свобод людини. Права Обирати та бути обраними до батьківських комітетів і рад Звертатися до органів управління освітою, керівника школи, органів самоврядування з питаннями про навчання, виховання Приймати рішення про участь дитини в інноваційній діяльності загальноосвітнього закладу

Номер слайду 8

Традиційні форми роботи Індивідуальні - відвідування сім ї, запрошення до школи, індивідуальна педагогічна бесіда, листування, дні відкритих дверей Групові - зібрання батьківського активу, групові бесіди, консультації, батьківські консиліуми Колективні - лекції, бесіди, науково – практичні конференції, вечори питань і відповідей, загально шкільні збори, збори – концерти, конференції з обміну досвідом, педагогічні колегіуми, зустрічи “за круглим столом”, диспути, педагогічний всеобуч, усні журнали

Номер слайду 9

Традиційні методи і прийоми роботи - спостереження, бесіди, анкетування, учнівські твори-роздуми Інноваційні форми роботи – педагогічний десант (виступ педагогів в організаціях, де працюють батьки), дерево родоводу (зустрічі поколінь, роздуми над проблемами виховання), родинний зміст(збори дітей, батьків, членів родини), сімейна скринька(добірка матеріалів з позитивним досвідом родинного виховання), народні світлиці(спільне проведення традиційних спілкувань),дні довіри(у вибрані дні батьки – лікарі, батьки-юристи проводять консультації), аукціон педагогічних ідей(обмін досвідом родинного виховання), батьківські педагогічні ринги(спільне розв’язання проблем), батьківські педагогічні тaбу(спільне обговорення шляхів виходу із кризових ситуацій), психологічні тренінги, збори-практикуми, збори-діалог.

Номер слайду 10

Необхідно: Підвищувати авторитет родини Сприймати помилки у вихованні як створення нових можливостей для розвитку Враховувати інтереси батьків Спиратися на життєвий досвід батьків Не загострювати увагу на недоліках родинного виховання Вірити , що будь – яка родина має сильні сторони Фактори, що перешкоджають ефективній роботі з батьками: Очікування швидкого та легкого успіху, бажання швидко знайти легкі відповіді на складні запитання Відсутність досвіду групової взаємодії Замкненість батьків Завищені очікування від взаємодії з учителем

Номер слайду 11

Орган самоврядування, який обирається в класному колективі для утвердження і функціонування колективу батьків класу та сприяння і допомоги педагогічному колективі та класному керівникові у навчанні і вихованні дітей Складається із 3-5 осіб, обирається голова , відповідальні за навчальну , культмасову та господарську роботу повинні мати авторитет, організаторські здібності, відчувати відповідальність перед суспільством, уміти зберігати відомості про особливості стану справ в окремих родинах і не робити їх предметом пересудів Він є добрим помічником учителів – вихователів в організації і проведенні класних зборів

Номер слайду 12

Голова: організовує роботу, складає план, бере активну участь у зборах, є представником на раді школи Відповідальний за навчальну роботу: виявляє цікавість до навчання у дітей та організовує відвідування батьками уроків, відповідає за придбання підручників, посібників, силами батьків надає допомогу відстаючим у навчанні Відповідальний за господарську роботу: надає допомогу у дотриманні санітарно – гігієнічного стану класу, у ремонті та оформленні кімнати, придбанні необхідних речей Відповідальний за культмасову роботу: допомагає у проведенні екскурсій, походів, заходів, культпоходів, залучення до гуртків, проведення класних годин. Зміст роботи комітету: Складання плану роботи Допомога у проведенні батьківських зборів Організація виставок, ярмарок, екскурсій, походів Залучення до профорієнтаційної роботи Залучення до ремонту класної кімнати, меблів, спільних суботників Допомога у проведенні класних годин, позакласних заходів, вечорів, культпоходів, екскурсій, турпоходів Залучення батьків до роботи у гуртках Організація спільних вечорів, змагань, конкурсів, спортивних естафет тощо.

Номер слайду 13

Форма психолого – педагогічної освіти батьківської громадськості, що створена в рамках загальноосвітнього закладу освіти і спрямована на підвищення рівня педагогічної культури батьків та сприяє задоволенню власних інтересів батьків у педагогічних знаннях і вміннях щодо виховання своїх дітей

Номер слайду 14

Класні години або організаційні збори з планування спільної роботи дітей і батьків на навчальний рік. Проведення спільних класних годин, зборів, вечорів, заходів Загальні збори батьків і учнів “Ми – одна родина” Творчі звіти “Живемо разом”, “Наша родина” Заняття “Вчимося спілкуватися”, “Наше дозвілля” Класні години для дітей і дорослих “Про доброту і милосердя”, “Вчимося жити разом” Збори – диспути “Батьки і діти”, “Роль батьків у вихованні дітей”, “Конфлікти і їх подолання”

Номер слайду 15

ppt
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
29 травня 2023
Переглядів
654
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку