Тиждень 11: «Мода»
Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:
● Що означає бути модним? Одяг хлопчиків та дівчаток.
● Як змінюється мода?
● Чому здоровим бути модно? Чи варто гнатися за модою?
Завдання одинадцятого тижня:
1. Організувати навчальні ситуації, щоб учні поділилися власними міркуваннями про те, що таке «мода» та «неповторність».
2. Формувати розуміння того, що кожна людина має право на вираження власної неповторності й не можна оцінювати людей за одягом.
3. Навчати зображувати почуту інформацію у вигляді моделей, малюнків.
4. Спонукати учнів до розповідей про те, що їх вразило, схвилювало, до
переказування подій із власного життя.
5. Формувати здорові й корисні звички.
6. Навчати організовувати власне робоче місце, дотримуватися безпечних
прийомів праці та правил безпечної поведінки.
Очікувані результати одинадцятого тижня:
На кінець тижня учні знатимуть:
• у чому їхня неповторність;
• що означає бути модним;
• що кожен має право на вираження власного «Я», зокрема й через моду;
вмітимуть:
• переконувати про те, що не можна оцінювати людей за їхнім одягом;
• взаємодіяти в парах і групах для досягнення навчальних цілей;
• порівнювати і впорядковувати об’єкти за однією або декількома ознаками;
• висловлювати власну думку, відповідати на поставлені запитання;
• ділитися своїми почуттями та емоціями від прослуханого та почутого;
• дбайливо ставитися до свого здоров’я;
• творити модні речі.
№ з/п |
Назва освітньої галузі |
Очікувані результати учіння |
1 |
Природнича |
Я ПІЗНАЮ ПРИРОДУ Формулює запитання про все, що його цікавить Добирає відомості / дані з різних джерел інформації Я У РУКОТВОРНОМУ СВІТІ Розрізняє природні і рукотворні об’єкти Порівнює рукотворні (штучні) об’єкти за певними властивостями Ілюструє, наводить приклади того, як рукотворні (штучні) об’єкти допомагають людині, роблять її життя цікавішим Пояснює, чому треба берегти природу |
2 |
Соціальна і здоров’язбережна |
БЕЗПЕКА Усвідомлює можливі небезпеки, що можуть очікувати людину в довкіллі ЗДОРОВ’Я ДОБРОБУТ Спілкується з учителями, однокласниками чи варто гнатися за модою Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри «розвиток моди» Підтримує та приймає думку інших Виконує запропоновану роль в команді, погоджується із рішенням команди Пояснює, що не можна оцінювати людини за її матеріальним станом та стилем моди Пояснює, що не всі потреби можуть бути задоволені через обмеженість ресурсів |
3 |
Громадянська та історична |
Я – ЛЮДИНА Досліджує і представляє неповторність кожної людини Встановлює, що, попри неповторність кожного, всі люди рівні, бо вони – люди Я – СЕРЕД ЛЮДЕЙ Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших МОЯ КУЛЬТУРНА СПАДЩИНА Встановлює, чим його / її дитинство відрізняється від дитинства старших родичів (історія іграшки) Пояснює, що життя кожного покоління неповторне (історія танцю, мода останні 100 років, топ 5 історія одягу) МОЯ ШКІЛЬНА ТА МІСЦЕВА ГРОМАДИ |
Тема. Що означає бути модним? Одяг хлопчиків та дівчаток.
№ з/п |
Приклади навчальної діяльності |
Очікувані результати учіння |
І. |
Ранкова зустріч. Вітання. Побажання.
|
Сприяти фізичному об’єднанню учнів; заохотити їх спілкуватися одне з одним; встановити довірливі стосунки між дітьми. |
ІІ. |
Оголошення теми
|
Діти розглядають картинки, за змістом визначають тему заняття |
ІІІ. |
Розпізнавання елементів одягу за їх словесним описом - загадками |
Слухає, розмірковує, робить висновок; висловлює свій погляд, шануючи гідність інших. |
ІV. |
Бесіда |
Дає короткі, швидкі відповіді на запитання; вчиться цінувати розмаїття думок, атмосферу продуктивного обговорення. |
V. |
Мультимедійний додаток
|
1.Сприймають медіа повідомлення, оцінюють, аналізують; формують межу між реальним світом і світом масмедіа. 2.Оптимізує загальний тонус тіла, підвищує активність, концентрацію уваги, рівень самоконтролю, саморегуляції. |
VІ. |
Створення колажу «Модно – це…» |
З увагою сприймає усні репліки Дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань; організовує безпечне робоче місце з допомогою дорослих (використання клею, та різних інструментів) Планує послідовність технологічних операцій за допомогою дорослих Виготовляє виріб у групі, використовуючи папір, клей, ножиці |
VІІ. |
Презентація створених робіт. «Галерея Колажів» |
Демонструє іншим результати власної діяльності; Вислуховує думку співрозмовника |
VІІІ. |
Підведення підсумків заняття. Інтерактивна вправа «Обери позицію |
Розповідає про те, що вразило, схвилювало. Робить загальний висновок, виділяє головне, суттєве. Встановлює під керівництвом вчителя причинно-наслідкові зв’язки між різною інформацією, перетворюючи нові знання на власні. |
Тиждень 11
ТЕМА ТИЖНЯ «ЩО ОЗНАЧАЄ БУТИ МОДНИМ? ОДЯГ ХЛОПЧИКІВ ТА ДІВЧАТОК.»
І. Ранкова зустріч. «Вітання. Побажання.»
Діти по колу потискують одне одному руку і говорять приємні слова. Хором промовляють і супроводжують рухами віршовані рядки:
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Тупають ніжки,
Працюють голівки
І сяють усмішки.
Доброго ранку! Доброго дня!
Вчитель: Бажаєте ви,
Бажаю вам я.
ІІ. Оголошення теми заняття.
Отже, тема сьогоднішнього заняття: Що означає бути модним? Одяг хлопчиків та дівчаток.
ІІІ. Розпізнавання технічних засобів за їх словесним описом – загадками (додаток 1)
Не вдягають їх хлоп’ята,
мов принцеси в них дівчата. (Плаття)
http://wlooks.ru/images/article/orig/2016/09/krasivye-i-modnye-platya-dlya-devochek-11-12-let-56.jpg
Що то за сорочка — рукави ніврочку?
І чомусь на ноги вбрали ту сорочку. (Штани)
http://ae02.alicdn.com/kf/HTB1Y6lmOVXXXXaRXpXXq6xXFXXXM.jpg
Лютих не боїться зим,
хутром вкриє нас густим. (Шуба)
http://www.vplate.ru/images/article/orig/2016/11/shuba-iz-krolika-reks-48.jpg
Натягнiть мене на вуха –
Не злякає завiрюха! (Шапка)
https://www.sportkult.ru/ipreview/goods/820/820/776510_8613_70312_single_.jpg
Захищає наші ноги,
не поранять їх дороги! (Взуття)
http://www.auto24-krd.ru/uploads/posts/2018-03/1521217402_detskie-botinki-balala.jpg
ІV. Бесіда.
Мо́да — нетривале панування певного смаку в певній сфері життя чи культури.
Вона характеризує короткочасні й поверхневі зовнішні зміни побутових предметів (часто одягу) та мистецьких творів.
Скажіть, що люди, які демонструють одяг, називаються моделями. І це не просто зацікавлення, а серйозна професія.
Запитайте, що може бути модним.
V. Мультимедійний додаток.
https://www.youtube.com/watch?v=ixWzpbHnlx0
Запитайте, як змінювалися дитячі іграшки за останні 100 років.
Фізкультхвилинка
Щось не хочеться сидіти.
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки.
Вище руки підійміть,
А тепер їх відпустіть.
Плесніть, діти, кілька раз,
За роботу! Все гаразд!
VI. Створення колажу «Модно – це…»
• Розподіліть дітей на три групи та підготуйте для роботи кожної групи
різноманітні журнали, листівки, ножиці, клей, великий аркуш паперу.
• Запропонуйте учням створити колаж «Модно – це…..» (1 група «Мода для дівчаток», 2 група «Мода для хлопчиків», 3 група «Модно – це …»)
VІІ. Презентація учнівських робіт. «Галерея колажів»
• Розмістіть на стінах класу учнівські колажі. Попросіть одного представника
групи залишитися біля своєї роботи і «захистити» її перед однокласниками.
• Діти вільно рухаються по класу, переходячи від одного колажу до другого,
роздивляються та обговорюють їх.
VІІІ. Підведення підсумків заняття. Інтерактивна вправа «Обери позицію»
Підведіть підсумки заняття, застосувавши інтерактивну вправу «Обери
позицію»: прочитайте дітям твердження, відповідаючи на яке, вони можуть обрати позицію «так», «ні», «вагаюсь». Після кожного учнівського вибору запитайте дітей, чому вони саме так відповіли. Спонукайте їх обґрунтовувати своєї думки.
Можливі варіанти тверджень:
- Модним треба бути для того, щоб мати багато друзів.
- Не смітити у лісі – це модно.
- Курити цигарки – це модно.
- Займатися спортом – це модно
Додаток 1