Створити доброзичливий настрій та виявити взаємовідносини у колективі; формувати відчуття спільноти у кожного з її членів; допомогти дітям усвідомити основні правила товаришування; спонукати їх до дружби; виховувати бажання бути справжнім другом.
Ранкова зустріч «Справжній друг»
Мета:створити доброзичливий настрій та виявити взаємовідносини у колективі; формувати відчуття спільноти у кожного з її членів; допомогти дітям усвідомити основні правила товаришування; спонукати їх до дружби; виховувати бажання бути справжнім другом.
1. Вітання
Учитель: - Любі діти! Я пропоную стати всім в коло. Хай це коло стане «колом справжніх друзів». А друзі, зустрічаючи один одного, з радістю вітаються і називають ім’я тих, до кого вони звертаються. Давайте і ми почнемо цей день з такого привітання.
- Доброго ранку! —
Ми друзям бажаєм.
- Доброго ранку! –
Всіх друзів вітаєм.
Доброго ранку
тобі і мені.
Щирі слова
нехай линуть рясні.
- Доброго ранку, ___________ (ім’я дитини)!
- Доброго ранку, _______________________!
(Під час привітання потискують руки товаришеві, який поруч).
Вправа «Комплімент»
Учитель: - Це Вероніка. Їй 9 років. Вероніка гарно малює.
(Учні по черзі говорять компліменти один одному).
Вправа «Я обираю настрій …»
Учитель: - А тепер, я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати той малюнок, який відповідає вашому настрою і який ви хотіли б зберегти на цілий день (малюнки вибираються з «кошика настрою»).
2. Обмін інформацією
Учитель: - Яка наступна пора року?
- Що можете сказати про осінь?
«Гілка загадок»
Учитель: - Осінь така мила! Осінь – щедра! Коли я вранці йшла на роботу, подув холодний осінній вітерець. Мені під ноги впала гілочка з дерева. Впізнайте, з якого дерева ці листочки? (Дубові).
Відгадайте загадки від дубочка (загадки прикріплені на зворотньому боці листочків).
Загадки:
Ми в біді допомагаємо,
Разом ми вчимось і граєм.
Разом ходимо в магазин,
Коли немає тебе, то я один.
Приходь швидше, я сумую,
Мені без тебе сумно гратись.
З тобою добре спілкуватись,
Бо ми з тобою справжні…(друзі)
Кажуть, що ми схожі.
Відповідаємо : “Ну і що ж? “.
Кажуть, що ми нерозлучні.
Один без одного нам нудно.
Ну і що! Адже ми…(подружки)
Радість ділить він зі мною,
За мене він завжди горою.
Коли біда прийде зненацька,
Завжди підтрима вірний… (друг)
3.Групове заняття.
Учитель: - Давайте поділимося на дві групи (діти діляться на дві групи за кольором листків):
1 група – червоні,
2 група – оранжеві.
а) Обговорення ситуацій поведінки дітей ( 1 група).
Була велика перерва. Учні гралися на вулиці. Пройшов дощ і залишив калюжі. Учениця 2 класу Оленка посковзнулася і впала в калюжу. Хлопці, її однокласники, які знаходилися поряд, почали голосно сміятися. Оленка не могла підвестися, бо дуже забила коліно. На очі наверталися сльози, а зовсім недалеко стояли товариші і сміялися. Та раптом до дівчинки підійшов першокласник Сергійко, її сусід по будинку. Він подав їй руку, допоміг підвестися, почистити одяг, запитав, чи не боляче.
-Як вчинив Сергійко?
- Як повелися хлопці, однокласники Оленки?
-Хто з них справжній друг?
б) Найстрашніше ( 2 група).
Вова зростав дужим і сильним хлопчиком. Усі боялися його. Та й як не боятися такого!?
Товаришів він бив. У дівчаток з рогатки стріляв. Дорослих перекривляв. Собаці Пушку на хвіст наступав. Навіть своїй бабусі грубіянив.
Нікого не боявся Вова. І цим дуже пишався. Пишався, та недовго.
Настав день, коли хлопчики не захотіли з ним гратися. Залишили його — і все. Він до дівчаток побіг. Але й дівчатка, навіть найдобріші, теж від нього відвернулися.
Кинувся Вова до Пушка, а той на вулицю втік. Підійшов було Вова до бабусі. Скривджена бабуся навіть очей не підняла на онука. Сидить старенька в куточку, панчохи плете та сльозинки втирає. Настало найстрашніше з найстрашнішого, що тільки буває на світі. Вова залишився сам. Сам-самісінький!
- Що буває з тим, хто не вміє дружити?
- Чи хоче хтось із вас бути таким як Вова?
Вправа «Мікрофон»
Уміти дружити – це означає…
Дружба не падає з неба, її треба…
Справжній друг…
Учитель: - Чи вдалося вам знайти відповідь на головне запитання, хто такий справжній друг?
Існує вислів «Дружба – це дорогоцінний камінь, який важко знайти, але надто просто втратити». Це справді так. Для того, щоб знайти справжнього друга, недостатньо одного дня. Інколи на це потрібні роки.
Я вам бажаю зустріти в своєму житті справжнього друга, якому ви б з радістю сказали «Спасибі тобі, друже, за те, що ти в мене є». Як важко може бути без друзів, і як добре, коли вони є.
Давайте будемо всі дружити.
Як птах із небом,
Як з лугом - квіти,
Як вітер – з морем,
Поля з дощами.
Дружити вірно.
Як сонце з нами.
Діагностична методика «Лист жителю острова»
Учитель:-Діти, уявіть собі, що ви знаходитися на безлюдному острові. Життя на острові важке, допомоги немає від кого чекати. Та раптом до берега прип-ливає пляшка, в якій записка: «Напиши листа людям, яким ти довіряєш, з ким ти дружиш. Вони тобі допоможуть. Листа посилай за допомогою цієї пляшки».
Потрібно вказати прізвища тих дітей з класу, кому б ви написали цього листа.
Учитель: - Давайте всі разом згадаємо пісеньку про дружбу, яка вчить нас, що вірній дружбі ніщо не страшно, вона не зламається і не зруйнується, а ні від дощу, а ні від бурі.
Пісня «Справжній друг»
(Музика Б. Савельєва, слова М. Пляцковського, переклад О. Пархоменка)
Дружба віддана не зламається,
не розклеїться від дощу і хуг.
Друг в біді не лишить,
щирим словом втішить —
отакий він, незрадливий,
справжній друг!
Ми посваримось — і помиримось.
«Нерозлийвода» — кажуть всі навкруг.
Вдень чи в ніч негожу
друг мені поможе —
отакий він, незрадливий,
справжній друг!
Друг завжди мене прийде виручить,
він не жде подяк і не жде послуг.
Буть комусь в пригоді в будь-якій негоді —
отакий він, незрадливий,
справжній друг!
4. Щоденні новини
- Яке сьогодні число?
- Місяць?
- Яка зараз пора року? (Осінь).
- Назвіть осінні місяці (Вересень, жовтень, листопад).
- Чому місяць листопад має таку назву?
- До слова запрошуємо синоптика.
(Заповнюємо календар погоди).
Учитель:- Ми добре сьогодні працювали. Дякую за роботу.
Учні: Ми – молодці
Учитель: Ви – розумні
Учні: Ми – розумні
Учитель: Ви – найкращі
Учні: Ми – найкращі
Учитель: Я люблю вас
Учні: Ми – любимо вас
Учитель:- А зараз з хорошим настроєм ми розпочнемо навчальний день.