Матеріали розробленої "Ранкової зустрічі" на тему "Пригоди крапельки" підготовлені за програмою нової української школи. Вони стануть у нагоді педагогам початкової ланки, особливо вчителям, які працюють у першому класі.
Криворізької районна державна адміністрація
Районний науково-методичний кабінет
Тема:
« Здрастуй,
добрая
краплинко!»
учитель початкових класів,
КНЗ «Гейківська загальноосвітня
школа І – ІІІ ступенів»
Бойко Олена Вікторівна
2018 рік
Ранкова зустріч « Здрастуй, добрая краплинко!»
Тема тижня «Пригоди крапельки»
Показники компетенції дітей: З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й
доречно реагує на усну інформацію в діалозі;
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь
про події з життя або про спостереження за чимось /кимось )
Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на
Запитання;
Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого
висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя або )
або побаченого (про спостереження за чимось /кимось), уживає ввічливі слова;
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня),
лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)
Звучить приємна музика. Діти збираються в коло.
Вітання
Вчитель: Добрий день, новий день,
Нових нам співа пісень
І сьогодні про краплинку
Заспіває пісню дзвінко.
Непосидливій водичці
любо плинути у річці,
гомоніти у струмочку,
відпочити у ставочку.
А як сонечко пришкварить,
непосида небом марить,
щоб хмаринкою за вітром
мандрувати понад світом.
Та не зовсім все так сталось,
як омріялось-гадалось:
за сосну перечепилась
і дощем униз пролилась.
— Дощик, дощик! — раді діти.
Нам полив дерева, квіти!
І з хмариночки водичку
повернув у нашу річку.
Гра-вітання « Добрий дощик»
Вчитель: Клас, ми можемо спостерігати за дощиком і бачимо краплинки, що падають з неба. Пограймо у гру «Добрий дощик». Усі ви — «добрі дощові краплинки». Ось прийшла «мама Хмара» (Вчитель) Умене в руках є чашечка з чарівною водою доброти. «Мама Хмара» буде «бризкати водою» ( роздає паперові краплинки з чашечки по черзі на кожну дитину та запитує «краплинок», кому вони допомогли. Кожна дитина має відповісти, що зробила гарного.)
Олег: Я – добра краплинка, поливав город
Марія: Я – весела краплинка, утворила веселку
Володя: Я – цікава краплинка, політала скрізь на хмарці.
Стас: Я– чудова краплинка, помив машину татові.
( гра продовжується, доки в колі всі діти щось від себе скажуть)
Вчитель: Молодці, краплиночки, ви старалися.
А ось і сама краплинка хоче з вами поговорити, щось розповісти.
( відео презентація з використанням надиктованого вірша вчителем чи старшими учнями, мультиплікації) Слова для презентації:
Я краплинка, я вода – завжди свіжа, молода.
Я весела, я привітна, я на світі всім потрібна.
Я роблю велику справу, вмить вгамовуючи спрагу.
Напою дощем рослини, ріками до моря плину.
У веселці я барвиста, у росі я промениста,
у струмочках я весела, я живу в містах і селах,
я змиваю бруд, без мене не була б земля зелена.
Я краплинка, я повсюди – не жили б без мене люди.
Вчитель: Ось так наспівує собі наша всюдисуща Краплиночка. Хто вміє гарненько слухати, той почує цю пісеньку і в дзюркотливому струмочку, і в плюскотінні річкових та морських хвиль, і в прозорому джерельці, що тече поміж трав, омиваючи корінчики різних рослин, і шумі гірських потоків. А ось такий струмочок хотів теж бути корисним, що вийшло- подивімося. Показ мультфільму «Струмочок»
https://www.youtube.com/watch?v=en02cBa6wMs
Вчитель: Що ж, а ми теж можемо стати струмочком, бо струмочок – то багато крапельок. Ставаймо до гри.
Проводиться гра-руханка «Струмочок» ( Діти стають в пари одна за одною. Передня пара проходить під попарно піднятими руками інших і стає позаду, за нею – наступна, поки всі пари не пройдуть, аж знову до першої.)
Музика-супровід до гри: http://lalamus.cc/music/%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D1%86-%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D0%B0 ( Дитяча полька)
Вчитель: Гарний струмочок, та ось стало всім жарко, і всі піднялися на хмарки. А хмарки незвичайні, кольорові, хто яку вибере? Підходьте з хмарками одне до одного, у кого однакові кольори. ( вчитель заздалегідь на килимі розкладає хмарки різного кольору для обєднання дітей у групи)
Групове заняття
Вчитель: Тепер кожна група обирає собі зручне місце для роботи. У коробках у вас є пазли. Складіть картинку і ми дізнаємося, якою буває у природі вода.
Діти ( відповідають):Вода може бути і твердою ( снігом, льодом), і газоподібною ( хмаркою), і рідкою.
Вчитель: Гарна робота.
Обмін інформацією
Вчитель: А тепер я запрошую усіх бажаючих у це крісло по черзі. Ви будете називати місця, де живе вода. А наші помічники будуть на будиночки, що розташовані на Водяній вулиці, прикріпляти названі вами адреси. Хто забув, можна підглянути малюночка.
На стіні тематичної зони розміщені малюнки будиночків з нішами для закладки менших малюнків чи фото із зображенням річки, ставка, болота, калюжі, моря, океану, струмка, джерела, криниці та інше.
Слава: Я вважаю, що вода живе у річці.
Маринка: Я думаю, що вода живе у ставку.
Оксана: Я думаю, що вода живе у океані, там її найбільше.
Інші діти, за бажанням, продовжують, поки не заповняться всі будиночки.
Щоденні новини
Вчитель: Добре, а тепер погляньмо на наш календар. Про яку пору року у нім написано, намальовано?
Діти : Зима!
Вчитель: Чудово! Стасику, допоможи мені розповісти про сьогоднішній день.
Стасик: Пора року – Зима, місяць – грудень, день тижня – понеділок, погода за вікном – холодна, з ясним сонечком.
Вчитель: Дякую. Чи хоче хтось додати новину? Можливо, хтось скаже, яка зараз краплинка стала?
Діти: Снігом.
Вчитель: Молодці, та це ще не все.
Діти: Бурульками, льодом, інеєм.
Вчитель: Які ж ви всі спостережливі. Молодці. Сьогодні ми з вами будемо далі говорити про краплинку, навчимося рахувати, писати літеру, з якої починається імя краплинки, відкриємо нове для себе. А зараз – час перерви. Дякую за роботу. Відпочиваймо!
1