Ранкова зустріч
Цикл « Як ми дружимо»
Заняття 1
Тема. Дружба починається з …
Мета: проаналізувати з учнями етичні проблеми: з чого починається дружба і
вміння дружити, виховувати почуття поваги до друзів, товариськість.
Матеріали. Силуетні малюнки облич, вислів на плакаті, заготовка для
колективного плакату «Друзі нашого класу», кольорові олівці, фломастери.
І Вітання.
– Привітайтесь один з одним так, наче ви не бачилися дуже довго і раді зустрітися.
– Об’єднайтесь в пару зі своїм класним другом і привітайтесь так, як зазвичай
вітаєтесь з друзями.
ІІ Ознайомлення з новинами.
Ми починаємо новий цикл РЗ, який називається «Як ми дружимо». Наша
сьогоднішня зустріч так і називається Дружба починається з …
Ми з’ясуємо, що потрібно для того, щоб стосунки стали дружніми.
ІІІ Обмін інформацією.
Прочитайте вислів: «Дружба – це золота нитка, яка поєднує усіх людей світу».
Джон Івлін
– Як ви розумієте цей вислів?
– Що це за золота нитка, яка поєднує друзів?
– З чого починається дружба?
Послухайте уривок «Норвезький кіт у намисті» (скорочено)
…І тут до хати скочив Пух. Ми спершу й не зрозуміли, чому він такий сердитий; чому аж пирхає. Вже пізніше мама пояснила6 дуже не сподобалося йому, що тут з’явився ще один кіт. Наш Пух з тим був зовсім не згоден.
Пух подивився на кошеня бридливо, мовби на якусь почвару. Навіть скривився. А
воно зовсім не зважало на таку непривітність, йому, звичайно ж, хотілося з Пухом
дружити.
Пух довго на те не погоджувався, та в нього не було вибору. Мусив визнати право
норвезького кошеняти жити з ним поруч. А воно – зовсім мале, та кігтики добрячі мало. Навіть якось подряпало Пухові носа, коли стрибнуло отак на нього. Бідолашний Пух аж занявчав з болю і тріснув лапою кошеня по голові. Оце вже на нього подіяло.
Тепер воно тихесенько, наче аж навшпиньочки, підходило до Пуха й запитливо зазирало в очі. Пух одразу ж ставав привітнішим і вже не пирхав. Інколи пив з ним молоко. А притому навіть дозволяв, щоб воно облизувало йому білі краплі на носі.
– Отак і починається дружба, - сказала мама.
– Це ще не вона, - заперечив тато. – Справжня дружба в них попереду. Вона почнеться взимку. (М. Слабошипський.)
● Як повівся Пух із маленьким норвезьким кошенятком?
● Чому тато вважає, що справжня дружба в них попереду?
● Якими є поки що взаємини між двома тваринками?
Запам’ятайте: дружба починається із приятелювання. (Доповнюється незакінчене речення на дошці, яке записане як тема.)
Прочитайте вірш. «Я до тебе усміхнусь і з тобою подружусь,
Усміхнися й ти в отвіт – ми з тобою цілий світ.
Всі сміються навкруги: він, вона, воно, вони,
Бо усмішка всіх єднає, жити в дружбі помагає».
– Що ще починає дружні стосунки? (Посмішка)
– Дружба виникає зі взаємної симпатії. Наприклад, у малят така симпатія часто виявляється в бажанні поділитися солодощами. Ви даєте собі раду в ситуації, коли треба розділити яблучко чи тістечко, і це цілком зрозуміло.
ІV Групове заняття.
– Я впевнена, що у кожного із вас в класі є своя симпатія, свій, можливо, друг або є
бажання з кимось подружитися. Ми це покажемо на плакаті «Друзі нашого класу» і
об’єднаємось тією золотою ниткою, про яку йшлося на початку нашої зустрічі.
(Діти розфарбовують силуетний малюнок обличчя і прикріплюють його на плакат, де написано ім’я учня, з’єднуючи себе ниточкою зі своїм другом. Створюється колективний плакат.)
V Підсумок.
– Що ви порадите людині, яка хоче мати друзів, але не може їх знайти?
– З чого починається дружба?