Ранкова зустріч «У колі вірних друзів» мастер клас для колег

Про матеріал
Розробка ранкової зустрічі для створення безпечного середовища та позитивної атмосфери на весь день у дитячому колективі, дає вчителю можливість навчити дітей взаємоповазі та доброму ставленню один до одного, сприяє формуванню в класі цілісного колективу. Мета ранкової зустрічі — приготувати дітей до робочого дня.Розширити знання педагогів про значення та структуру ранкової зустрічі Вчити використовувати методику ранкових зустрічей в роботі з дітьми Формувати вміння самостійно і критично мислити, ефективно спілкуватися, бути відкритими для нових ідей, поважати і знаходити спільну мову з іншими, брати на себе відповідальність за себе та інших
Перегляд файлу

Ранкова зустріч «У колі вірних друзів»

Тиждень «У колі вірних друзів»

День перший «Хто такі друзі?»

Мета: створити у класі дружнє середовище – простір, де цінують дружбу і друзів; допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби, виокремити щирі стосунки; сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей;сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті; формувати відповідальне ставлення до тварин.

Завдання:

  • вивчити роль ранкових зустрічей, як однієї з невід’ємних частин навчання в Новій українській школі;
  • з’ясувати доцільність використання інформаційних та тематичних ранкових зустрічей;
  • описати шляхи успішної реалізації методики щоденних ранкових зустрічей;
  • виявити позитивний вплив ранкових зустрічей на особистість дитини;

 

Обладнання:

План проведення

1. Привітання

2. Обмін інформацією

3. Групове заняття

4. Щоденні новини

Хід ранкової зустрічі

Визначення настрою

 Доброго дня , шановні колеги! Я рада вітати  Вас в цій аудиторії і сподіваюсь на плідну, цікаву  працю.  Бажаю вам успіхів у нашій з вами роботі.

-Сьогодні я вам розповім про роль ранкових зустрічей в НУШ,  з’ясуємо доцільність використання тематичних та ранкових зустрічей та позитивний вплив ранкових зустрічей  на особистість дитини. І також особисто будемо брати участь у всіх етапах ранкової зустрічати.

«Спосіб навчання в сучасній українській школі не мотивує дітей до навчання» . Саме завдяки прийняттю Концепції НУШ з'явилися нові підходи і можливості для організації освітнього процесу. Однією з таких форм роботи перед початком уроків є ранкові зустрічі.

Ранкова зустріч це зустріч на початку дня учнів класу з педагогом. Сидячи в колі один проти одного, кожна дитина вдумливо і поважно вітається з іншими дітьми, після чого впродовж короткого часу ділиться власним досвідом зі своїми товаришами, які з повагою слухають її, ставлять свої запитання та коментують. Після цього вся група бере участь у короткій груповій вправі, спрямованій на розвиток академічних навичок, почуття команди та відчуття єдності. Ранкова зустріч закінчується обміном щоденними новинами, які зазвичай готує педагог, щоб представити навчальні завдання дня.

 

Ранкова зустріч — це запланований, структурований збір, якому вчителі присвячують 20—25 хвилин кожного дня вранці для того, щоб створити позитивну атмосферу на весь період перебування дітей у школі.(презентація)

   Планування ранкових зустрічей може базуватися на темі тижня. Тоді ранкові зустрічі розглядаються як тематичні. Окрім цього, така форма роботи може ґрунтуватися на будь – якій інформації. В такому випадку, ранкові зустрічі будуть інформаційними, тобто містити якусь інформацію.

Незалежно від видів, ранкові зустрічі містять чотири основні компоненти: (слайд) перше це вітання.

 

Запрошення на ранкову зустріч.

 

https://www.youtube.com/watch?v=isID9MN9zmk

  Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.

 Встають у коло.

Ігровий тренінг «Я обираю настрій …»

- А тепер, я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати той малюнок, який відповідає вашому настрою і який ви хотіли б зберегти на цілий день (чіпляють прищепки до смайликів).                

- З хорошим настроєм ми розпочнемо нашу зустріч. І нехай девізом сьогоднішнього дня стануть слова :

   Клас у мене дружний  є.

  Він мене не підведе.

 

 1.Вітання (слайд)

(слайд) Учні разом із вчителем (асистентом учителя, якщо він є) розміщуються в колі. Усі діти вітаються, і це забезпечує розуміння, що вони є важливими членами групи. Всі звертаються один до одного на ім’я, що допомагає створити атмосферу дружби та приналежності до групи. Вітання створює спокійний і розважливий настрій для наступного елементу зустрічі.

 (слайд)

Діти хочуть, щоб їх любили, цінували дорослі та однолітки, прагнуть почуватися частиною класу. Вітання адресується кожному учню по черзі, вербально або невербально всіх запрошують до кімнати. Під час вітання кожна дитина з повагою звертається до інших на ім’я; в колі створюється доброзичливий настрій. Учні усвідомлюють свою важливість і допомагають іншим відчувати себе членами групи, яких цінують.

 

 - Я пропоную стати всім в коло і взяти один одного за руки. Хай це коло стане «колом добрих друзів». Ми сьогодні з вами створемо серце класу.У всіх вас є маленькі сердечки по годинниковій стрілці ви прикріплюєте свої сердечки до мого великого і говорите один одному комплімент.

Як приємно бачити, що ви посміхаєтесь один одному і приносите до класу радість. (слайд про фото)

 

2.Обмін інформацією.

(слайд) Учні висловлюють свої думки, обмінюються ідеями та пропонують важливі для них теми для обговорення. Діти мають змогу дізнатися щось один про одного. Обмін інформацією допомагає розвивати навички, які дають змогу навчатися впевнено говорити й слухати. Кожна дитина може поставити запитання чи прокоментувати, а учень, який повідомляє інформацію, відповідає на запитання та коментарі товаришів.

(слайд) Практика обміну інформацією – це найважливіший компонент ранкової зустрічі. Під час обміну інформацією учні висловлюють свої ідеї, стурбованість, досвід, почуття, а також обмінюються важливими для них речами. Інші діти ставлять запитання або коментують. Особа, яка висловлює свої думками, відповідає на запитання. Таким чином діти дізнаються про інших і надають можливість іншим краще пізнати себе.

Обмін інформацією виховує в учнів навички вільно висловлюватися перед іншими дітьми та батьками. Діти потребують практики, аби почуватися спокійно й компетентно, висловлюючи свої ідеї у класі. Певні моделі, пов’язані з обміном інформацією, дають дітям можливість відчувати до себе відповідну увагу. Діти впевненіше висловлюються, коли знають, що їх поважатимуть і слухатимуть, що вони зможуть чітко висловлювати свої думки.

 

- Сьогодні ми поговоримо з вами про дружбу та справжніх друзів.

 Інтерактивна вправа « Мікрофон»

- У кожного з вас є квіточки, де ви повинні написати що таке дружба на ваш погляд та на стрічках написати правила дружби коротко. Далі ми з вами сплетемо віночок дружби.( на дошці).

- Що таке «дружба»? Як ви розумієте це слово?

(Відповіді дітей: Дружба – це  коли люди дружать між собою, підтримують один одного у біді і в радості, разом проводять час, це коли разом весело і цікаво.)

Створення проблемної ситуації.

- Яким треба бути, щоб мати друзів?

- Як повинні поводитись справжні друзі?

- Розкажіть з ким ви дружите?

- З ким із друзів ви любите гратися на подвір’ї? Чому?

- Що ви можете сказати про свого друга? Який він?

- Що означає дружити?

 (Також можна використати вірш, мультфільм )

Складання правил товаришування

● У ставленні до інших будь чесним, уважним, доброзичливим.

● Ніколи не дозволяй собі насміятися над недоліками інших.

● Не намагайся бути кращим за всіх.

● Не соромся поступитися іншому

3.Групове заняття.

(слайд) Розпочинається після спокійного обмірковування інформації. У класі створюється відчуття єдності, радості через виконання пісень, участі в іграх, коротких і швидких заняттях. Ігри та заняття, позбавлені елементів суперництва, кооперативні за суттю, враховують індивідуальний рівень розвитку певних навичок дітей. Такі групові заняття, здебільшого, пов’язані з навчальною програмою чи темою, яка в цей час вивчається в класі.

(слайд) Мета групових занять полягає в об’єднанні групи. Кожний член групи приєднується до спільних розваг – співає, грається в ігри, бере участь у виконанні різних вправ. Серед цих вправ мають бути ігри, які не передбачають суперництва, а також завдання кооперативного характеру, де цінуються та враховуються індивідуальний рівень навичок та інтереси дітей. Ці заняття потребують від учнів використання навичок критичного мислення і сприяють самовираженню. Групові заняття можуть бути структуровані та містити завдання, пов’язані з навчальною програмою. Інтелектуальні ігри й завдання, спрямовані на розвиток етичних і моральних почуттів. Їх можна використовувати в якості  вступу до роботи в класі та для обговорень.

 

Вправа «П'ять добрих слів»

 

мета: отримання зворотного зв'язку від групи, підвищення самооцінки, самопізнання, можливість зробити приємне іншій людині.

матеріали: Приладдя для малювання.

процедура проведення. Учасники розбиваються на підгрупи по п'ять чоловік (довільно).

Інструкція: Кожен з вас повинен обвести свою руку на аркуші паперу і на долоньці написати своє ім'я. Потім ви передаєте свій лист сусідові справа, а самі отримуєте малюнок від сусіда зліва. В одному з «пальчиків» отриманого чужого малюнка ви пишете якусь привабливе, на ваш погляд, якість її володаря (наприклад, «Ти дуже добрий», «Ти завжди заступаєшся за слабких», «Мені дуже подобаються твої вірші» і т. д.). Інша людина робить запис на іншому пальчику і т. Д., Поки лист не повернеться до власника.

Вправу можна продовжити. Коли всі написи будуть зроблені, ведучий збирає малюнки і зачитує «компліменти», а група повинна здогадатися, кому вони призначаються.

Наприкінці вправи учасники забирають листи зі своїми долоньками, ще одну пам'ятку на «чорний день».

Обговорення:

- Які почуття ти відчував, коли читав написи на своїй «руці»?

- Чи всі твої гідності, про які написали інші, були тобі відомі?

  Обмін інформацією.

- Чи легко було виконувати вправу?

- Що вам допомогло?

- Як ви розумієте вислів «друзі – нерозлийвода»?

4. Щоденні новини.

(слайд) Це коментування письмового оголошення, яке щодня вивішується на відповідному стенді чи дошці. Письмове оголошення налаштовує учнів на те, що має вивчатися цього дня, а також дає можливість обміркувати події та навчання попередніх днів. Щоденні новини допомагають дітям тренувати навчальні навички, що сприяють розвиткові математичних та мовленнєвих навичок. Щоденні новини можуть містити різноманітні завдання (заповнення календаря, перегляд розкладу виконання робіт, створення графіка погоди), що активізує початок індивідуальної роботи або діяльність у центрах активності.

(слайд) Головна мета щоденних новин полягає в наданні інформації. Щоденні новини містять коротке повідомлення, складене педагогом (або під його керівництвом), яке вивішується таким чином, аби всі могли його прочитати; короткі усні оголошення; а також, залежно від віку дітей, різноманітні завдання (наприклад, календар погоди, розклад виконання робіт тощо).

Щоденні новини сприяють розвитку демократичної практики через надання інформації, важливої для всіх, у письмовій або усній формі

 (дата,місяць,рік,погода,що вивчати протягом дня будемо, обміркувати події або навчання попередніх днів, щоденник вражень)

Стіна слів

Вправа «Букет»

- Діти, візьміть у руки квіточку. Кожну квітку легко переламати і викинути, а якщо я зберу і спробую переламати  всі разом, то мені це не вдасться. Ось так і в житті. Кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, у гурті, то ніякі вороги вас не здолають, усі негаразди легко подолаєте. Ми з вами зберемо ці квіти у букет, і це буде букет нашої єдності.

Розучування пісеньки «Дружать діти на Землі».

 - На цьому тижні ми з вами вивчимо пісеньку про друзів. Подаруйте її своїм рідним.

5. Вправа «Мережа вражень»

   Для вправи потрібен клубок з нитками. Клубок передається  від одного учасника до іншого розмотуючи нитку. Діти діляться своїми враженнями від зустрічі.

  • Діти! Нехай такими теплими і дружелюбними будуть ваші стосунки! Дякую за зустріч!

Теми для щоденника вражень:

  • Мій кращий друг.
  • Дружба це…
  • Друзі, це коли…
  • Правила дружби.
  • Дружба у нашому класі.
  • Дружба – найцінніший скарб.

 

 

 

 

docx
Додано
4 січня 2023
Переглядів
942
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку