Ранкова зустріч "Український віночок"

Про матеріал
На тлі подій, що відбуваються, величезна роль в освітніх закладах України має відводитися національно-патріотичному вихованню молоді. Адже, без любові до Батьківщини, готовності оберігати її честь і славу, захищати свободу та незалежність, примножувати багатства, знати історичне минуле, людина не може бути свідомим громадянином. Відповідно до Концепції Нової української школи невід’ємною частиною освітнього процесу стала ранкова зустріч – один із дієвих способів організації вільного спілкування і розвитку вихованців. Під час її проведення можна розвивати будь-яку тему, багато розповісти дітям того, що не включає навчальна програма, вчити висловлювати свою думку, розвивати мову, збагачувати словниковий запас дітей, поповнювати знання новими фактами, вчити жити в колективі, бути добрими, чуйними, відвертими, приязними, виховувати справжніх громадян своєї держави. Подана розробка ранкової зустрічі спрямована на виховання у молодших школярів почуття патріотизму, любові до рідної землі , пошани до її традицій.
Перегляд файлу

«Роль ранкової зустрічі  у національно-патріотичному вихованні молодших школярів»

 Важкі часи випали на долю українського народу, часи, які змінили багато у свідомості людини. Але незмінним залишається незламний дух українців, їх віра у світле майбутнє. Саме на тлі подій, що відбуваються, величезна роль в освітніх закладах України має відводитися національно-патріотичному вихованню молоді. Адже, без любові до Батьківщини, готовності оберігати її честь і славу, захищати свободу та незалежність, примножувати багатства, знати історичне минуле, людина не може бути свідомим громадянином. А виховувати патріотизм потрібно з раннього віку, бо почуття любові до Батьківщини, поваги до свого народу, усвідомлення себе частиною української нації, мають формуватися з колиски.

 У молодшому шкільному віці закладаються основи сприйняття світу, духовних цінностей та ідеалів. Основне завдання вчителя – формування ціннісного ставлення до суспільства та держави, виховання незалежної та гармонійної особистості, справжніх патріотів нашої Батьківщини. Виховання патріотизму і громадянських якостей школярів відбувається в процесі різних форм навчальної роботи. Кожний день, кожний урок, кожне слово мають бути спрямовані на виховання дитини.

Відповідно до Концепції Нової української школи невід’ємною частиною освітнього процесу стала ранкова зустріч – один із дієвих способів організації вільного спілкування і розвитку вихованців. Під час її проведення можна розвивати будь-яку тему, багато розповісти дітям того, що не включає навчальна програма, вчити висловлювати свою думку, розвивати мову, збагачувати словниковий запас дітей, поповнювати знання новими фактами, вчити жити в колективі, бути добрими, чуйними, відвертими, приязними, виховувати справжніх громадян своєї держави.

Тема: Український віночок

Мета: ознайомити дітей із традиціями і обрядами українського народу;

активізувати цікавість до їх вивчення та примноження;

          розкрити значення кожної квітки, кольорів стрічок;

          розвивати зв’язне мовлення, естетичний смак; 

          виховувати почуття національної гордості, шанобливе ставлення до     

          спадщини українського народу.

Обладнання: календар погоди, квіти-обереги, український віночок,     ілюстрації квітів у конвертах, різнокольорові стрічки, запис українських народних мелодій, презентація «Віночок – краса і оберіг».

 

І. Вітання

Вчитель Доброго ранку, мої маленькі,

Ну які ж ви всі гарненькі!

Покажіться, покрутіться,

Весело усім всміхніться.

Доброго ранку! Доброго дня!

Доброго вчора, сьогодні, щодня!

Учні 1.Доброго ранку, ліси і поля!

 Доброго ранку, Вкраїно моя!

 2.Доброго ранку, рідная школо!

 Доброго ранку, все, що довкола!

 3.Доброго ранку, гості шановні!

 Доброго ранку! Всім миру й тепла!

ІІ. Хвилинка настрою.

ІІІ. Щоденні новини

 Помічник дня розповідає щоденні новини, діти сідають у коло на стільчики.

ІV. Обмін інформацією

  1. Розповідь з елементами бесіди.

- Любі діти!  Тема нашої зустрічі сьогодні «Український віночок – краса та оберіг»

Кожна країна має символи, за якими її впізнають в усьому світі. Наша країна їх має також. Давайте разом їх пригадаємо.

- Які ви знаєте державні символи України? (державний прапор, гімн , герб).

 Також в Україні є народні символи. Хто знає які? (жито, барвінок, калина, верба, лелека, соловей, віночок, вишитий рушник). Ми сьогодні одягнули українське вбрання. Це також один із  наших символів .  Сьогодні, мої маленькі українці, ми з вами поговоримо про український віночок, як оберіг дівочої краси.

-         А чи знаєте ви, що таке вінок? (Віночок - це плетене коло із квітів, листя, гілок)

Традиція плетіння віночка дійшла до нас із сивої давнини.    Український віночок  є частиною українського національного костюма. В давнину їх носили тільки дівчата. Плели його з живих квітів. Вважалось, що в них є чаклунська сила, здатна захистити від будь-якого лиха. Тому український віночок не просто прикраса, а й оберіг.

- Давайте уважно розглянемо віночок. З чого він складається? (квіти, стрічки).

 Віночок до лиця кожній дівчинці. Перший віночок для дівчинки плела матуся, коли їй було три рочки, змочувала у росах, коли на небі сонце зійде  сім днів, а тоді до скрині клала.  В нього вплітали 4 квіточки. Для семирічної дівчинки плели вінок з семи квітів. І вперше квіт яблуні вплітали. Всього в українському віночку дорослої дівчини – 12 квіток і кожна лікар і оберіг (чорнобривці допомагали позбутися головного болю, незабудки та барвінок зір розвивали, а ромашка серце заспокоювала).

 Ми сьогодні поговоримо про ті квіти, які вам найбільш знайомі і сплетемо з них колективно віночок. А що це за квіти ви дізнаєтесь, коли загадки відгадаєте. Ось подивіться, в мене є такі чудові конверти, в яких і знаходяться завдання. Ну що ж відкриваємо та подивимось. Що ж там заховалося? (В кожному конверті знаходиться загадка про квітку та малюнок квітки, яку відгадують діти. Потім прикріплюють квітку на кільце з картону, яке лежить у центрі на столику, створюють колективно аплікацію віночка).

Творча робота


http://biblio.lib.kherson.ua/files/biblio/Image/klyb%20ykrmovu/svato%20vinka/15.jpg Загадки

Я на сонце дуже схожа —

золотиста, ніжна, гожа.

Я щоранку розквітаю,

промінцями всіх вітаю.

Відгадати вам не важко,

що за квітка я? (Ромашка)

 

Хоч червоні, та не сальви,

На стеблі розквітли ... (Мальви)

 

 А ця квітка як троянда виглядє

Та не коле бо шипів не має,

Щоб була любов, була гармонія,

У дівочому віночку виграє …(півонія).

 

Жовтий, в смужечку сміливець,

Це не джміль, а... (Чорнобривець)

 

Лист зелений і міцний,

Сніг для нього не страшний,

А коли весну стрічає,

Сині очі розкриває. (Барвінок)

 

Запалали в чистім полі

квіти гарні, всі червоні.

То палає влітку так

польовий червоний... (мак).

 

Блакитні оченята

із жита виглядають.

Хоч квіточки ці люблять,

та з поля виганяють. (Волошки)

- Вплітають у віночок також мальви,  пучечок хмелю, рожевий квіт яблуні, любисток, деревій. Квітів-символів України є багато і кожна з них має своє значення.  От ми і сплели віночок Подивіться уважно, крім квітів на ньому є ще і стрічки. Вони різного кольору. І в'язати стрічки потрібно уміло, в певному порядку. Ось послухайте казочку про те, як одна дівчинка в’язала стрічки до свого віночка.


Казка.

Сиділа дівчина на галявині та плела вінок. Подивилась на матінку-землю нашу годувальницю, та й прив’язала посередині першу стрічку. Якого вона кольору? (коричневого).

-         Так, що ця стрічка означає?

А потім пригріло ніжне сонечко. Посміхнулася дівчинка його промінцям та й прив’язала стрічку якого кольору? (жовтого).

Прив’язала  жовту стрічку – нехай Сонечко зігріває землю. Так що ж означає жовта стрічка? (сонечко)

Пригріло сонечко. Вибилося із землі зелене житечко і все навкруги зазеленіло. І дівчинка прив’язала до віночка яку стрічку? (зелену). Хай зеленіє житечко. А потім глянула дівчинка на небо, а воно синє-синє, чисте, без хмарок. І прив’язала вона стрічку якого кольору? (синього). Що вона означає? Та тут стало житечко в’янути без водички. А на небі - ні хмаринки. І стала дівчинка дощик закликати. Тут набігли хмаринки, впали на землю перші краплинки – блакитні-блакитні. Зраділа дівчинка та й прив’язала … якого кольору стрічку? (блакитну). Так. Що вона означає? (воду). Зраділо житечко, а тому що дощик був чарівний. Швидко достигло житечко. Зібрали люди урожай та й спекли смачний хліб. З’їла дівчинка окраєць хліба, прив’язала оранжеву стрічку. Що вона означає? (хліб). В віночок в’яжуть ще стрічки: фіолетову — символ мудрості людини, малинову — символ душевності, щирості, рожеву — символ достатку, червоні стрічки — символ добробуту та багатства. Молодці, діти! Подивіться, який гарний віночок у нас вийшов.

ІІІ. Групова робота

Рухлива гра «Збери віночок» (Робота в групах)

-         Віночок заплітати — долю закликати.

А тепер я хочу перевірити трохи вас. Якщо ви уважно дивилися, слухали, якщо все запам'ятали, то вправно сплетете живий віночок. (діти поділені на групи, кожна дитина в групі обирає з корзинки  квітку, вчитель читає вірш, а діти «плетуть» віночок – стають в коло в зазначеному порядку і беруться за руки)

           Перший у вінку сміливець

 Гарна квітка чорнобривець.

 

Друга квітка теж не зайва,

Друга квітка зветься ... мальва.

В серединці сонечко, впізнати неважко

Третя квіточка віночка чарівна ромашка.

 

 Щоб була гармонія —

 Четверта в нас — ... півонія.

 Як перлина між перлинок —

 Так між квітами ... барвінок.

 Ось, на небо схожі трошки,

 До вінка прийшли ... волошки.

 Плести я віночок вмію так,

 Зараз черга на червоний ...мак.

 

Учень    Візьмемось за руки,

               Підемо на луки,

               Там сплетем віночок,

               Станемо в таночок.

(Діти беруться за руки і йдуть по колу вліво . На останні слова зупиняються, піднімають руки.)

-         Гарний вийшов в нас вінок.

     Тож підемо у танок.

 Руханка під ніжну українську мелодію

Маленькі наші ніжки,

Та добре знають путь.

На службу Україні,

Як виростуть, підуть.         (діти крокують по колу)

Маленькі наші ручки,

Та кріпнуть і ростуть.

На службу Україні

Всю працю віддадуть.        (діти піднімають від плечей і вгору)

Дитячі в нас серденька,

Та щирі почуття.      (діти прикладають праву руку до серденька зліва)

Любити Україну

Ми будем все життя  

(Діти зупиняються. Учениця виходить всередину кола, читає вірш-молитву)        

-         Вчитель Дякую вам, діти, за  чудові слова. А зараз я подарую вам ось такі віночки Вдома ви розфарбуйте стрічки  і поясніть своїм рідним, що вони означають.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Щербак Тетяна
Додано
8 січня
Переглядів
431
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку