Тема: Весна
Мета: налаштувати дітей на роботу в класі з гарним позитивним настроєм, збагачувати словниковий
запас словами- привітаннями ,компліментами. Розширити, збагатити уяву дітей про чудову
пору року весну, її ознаки в природі. Розвивати уяву, спостережливість, вміння мислити,
аналізувати, вміння працювати в парі, в групі.Виховувати любов до друзів, доброту, любов і
бережне відношення до природи, любов до весняних свят.
Обладнання: ребус, ілюстрації, мовний матеріал,
Хід ранкової зустрічі
І. Організація класу.
Грає музика, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло. Діти і вчитель стають у коло.
1. Вітання вчителя
Промінчик весняний заглянув у клас
І в коло велике зібрав, друзі, нас
Давайте з’єднаєм долоньки свої
І радо всміхнемось:
Я – вам, ви - мені.
2. Привітання один з одним.
Діти по колу передають квіточку добра та вітаються:
Доброго ранку, Олег. Мені дуже приємно тебе бачити.
Доброго ранку, Діано. Я рада, що ти з нами.
Доброго ранку, Сергійко. Ти сьогодні справжній джентльмен .
3. Гра “Побажання.”
Ось у мене в руках м’ячик. Я хочу, щоб передаючи його з рук в руки по колу ви висловили свої найкращі побажання однокласникам. Обов’язково,ми маємо дивитися один одному в очі і дякувати за вітання.
Наприклад:
Катерина, я рада тебе бачити і бажаю тобі чудового настрою і т.д.
Молодці. Я помітила, що ви вмієте гарно вітатися, дякувати один одному і говорити теплі слова.
ІІ. Основна частина.
1.Календар природи.
- Діти, який день тижня сьогодні?(відповіді дітей)
-Який він за рахунком?
- Який день був учора? Буде завтра?
- Діти, яка вчора була дата, число і місяць?
- Яке число сьогодні?
Так, сьогодні 23 березня (викладаю дату та рік ).
- Яке число буде завтра?
- Який місяць?
- Чому цей місяць так назвали? (відповіді учнів )
2. Слово вчителя.
Клас у мене дружний є,
Він мене не підведе.
Тому що, в цьому класі друзі всі:
Я і ти, і ми, і ви.
1. Групове завдання.
а). Гра “Так чи ні”
(завдання із чарівної скриньки)
У цій скриньці є певний предмет . Я пропоную визначити, що це може бути.
При цьому діють певні правила:
1. Скриньку не можна відкривати.
2. Її можна трусити.
Кожен може задавати одне запитання про об’єкт, який знаходиться всередині.
Відповідь буде одна “Так” чи “Ні”
-Це аркуш паперу? (так )
-Він червоного кольору? (ні)
- На ньому щось написано? (так)
- Це лист? (так)
- Ось і відгадали . Це лист від пори року - Весна
Зійшли сніги, шумить вода
Земля вже квіти викида,
Буяє травка молода,
Все навколо оживає,
Коли це буває? (Весною)
- Як ви гадаєте, яка тема дня?
б)Бесіда про весну.
- Сьогодні ви дізнаєтесь багато нового та цікавого про весняні місяці, про те, які птахи першими повертаються з вирію, про квіти, що зацвітають першими. Але перед тим, як почати наше заняття, я повинна перевірити, як добре ви знаєте цю пору року.
в)Гра “Буває, не буває”
У нас на дошці розвішені малюнки, на яких зображені явища природи. Нам потрібно залишити тільки ті, які притаманні саме весні.
1 малюнок.
Що на ньому зображено?(Дощ.)
Так. Весною буває дощ? Отже, цей малюнок залишаємо.
2 малюнок.
Квіти. Ми їх залишаємо? Так, бо саме весною прокидаються перші квіти.
3 малюнок.
Крига пливе по річці. Це явище відбувається? Так . Отже, цей малюнок залишається.
4 малюнок.
Сніг.
Так. Сніг буває весною?
Ні.
Тому цей малюнок знімаємо.
Далі на малюнку…
Блискавка.
Так, молодці. Таке буває? Так.
А що на наступному малюнку?
Тануть бурульки.
- Молодці. Це явище весняне? Так.
Далі на малюнку…(Бруньки.)Таке явище буває? Саме весною на деревах розпускаються бруньки.
г)Бесіда про назви місяців.
- Діти, а хто знає назви весняних місяців?
Березень – квітень – травень.
Березень. Саме він починає весну. Стало світліше, день збільшився, ніч стала коротшою, потеплішало. З’явилися бруньки на деревах. Час збирати березовий сік.
Як ви гадаєте, чи не від цього пішла назва місяця? Так, від назви “береза.”
Після березня приходить місяць квітень. Сонечко пригріває сильніше, земля все більше вкривається трав’яним килимом, починають з’являтися перші весняні квіти. Саме від квітування місяць і одержав таку назву.
І останній місяць весни – травень. Його в народі називають “травник”, “громовик”.
Травень - місяць щедрий на дощі. Він напуває землю водою.
2.Вірші дітей про весняні місяці.
Березень.
Що вище сонце- довші дні,
Зима ховається в барлогу.
А я сестра своїй весні,
Встеляю травами дорогу.
Ще не прокинувсь ліс від сну,
Ще ручаї стежки вивчають,
А вже берізоньки весну,
Пташиним співом зустрічають.
Квітень.
Я змалечку квіти люблю, як життя,
Їх знаю напам’ять, на дотик.
Вирощую,пещу , як мама дитя.
І дня не сиджу без роботи.
У домі без квітів, як без немовля
Батьки в ньому наче сирітки…
Я хочу, щоб наша планета Земля,
Була дуже схожа на квітку.
Травень.
Я у весни – останній місяць
Її я славлю, як поет.
І мов художник – живописець,
Малюю травами портрет.
Ще й покриваю ніжним цвітом
Закучерявлені сади.
Щоб працьовиті бджілки дітям
Збирали сонячні меди.
Висновок:
Весна – це шлях, який природа проходить від зими до літа.
Розгадай ребус
3.Обмін інформацією.
1. Бесіда вчителя.
23 березня- день весняного рівнодення. Весну поділяють на три періоди: рання весна, справжня весна, розквіт весни.
2. Гра з м’ячем “Скажи зі словом “весняний”
День – (весняний день)
Сонце – (весняне сонце )
Промені – (весняні промені)
Погода – (весняна погода )
Квіти – (весняні квіти )
Місяці – (весняні місяці)
2.Гра” Розсипанка ”
ІІІ.Підсумок
- Ось, діти, наша ранкова зустріч дійшла до завершення. Ви всі були молодці, гарно працювали, поводилися чемно. Дякую вам за роботу.