Ранкова зустріч "Вода - джерело життя"

Про матеріал
Розробка ранкових зустрічей розширює знання учнів про значення води в природі; формує уявлення про водні запаси Землі; вчить встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між явищами природи; розвиває вміння працювати в групах, спостерігати за погодою рідного краю; розвиває уважність, допитливість, критичне мислення; виховує естетичне сприйняття природи, розуміння значення водних ресурсів в житті людини, прагнення берегти природу, охороняти її.
Перегляд файлу

Тема. «Вода – джерело життя» (до Всесвітнього дня води)

Мета. Розширити знання учнів про значення води в природі. Формувати уявлення про водні запаси Землі. Вчити встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між явищами природи. Розвивати вміння працювати в групах, спостерігати за погодою рідного краю. Розвивати уважність, допитливість, критичне мислення. Виховувати естетичне сприйняття природи, розуміння значення водних ресурсів в житті людини, прагнення берегти природу, охороняти її.

Формування ключових компетентностей:

  1. Вільне володіння державною мовою: розвивати уміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти.
  2. Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій: формувати допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї, в групі спостерігати, робити висновки, пізнавати навколишній світ шляхом спостереження.
  3. Інноваційність: розвивати ставлення бути відкритими до нових ідей.
  4. Екологічна компетентність: виховувати економне використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства.
  5. Навчання впродовж життя: розвивати уміння та навички працювати самостійно і в групі, планувати власні дії, критично оцінювати свою роботу та однокласників.
  6. Громадянські та соціальні компетентності: виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я однолітків, почуття справедливості щодо досягнення спільної мети, толерантності.
  7. Культурна компетентність: розвивати уміння створювати колажі, розвивати естетичний смак.
  8. Підприємливість та фінансова грамотність: виховувати ініціативність, готовність брати відповідальність за власні рішення.

Обладнання та матеріали: класна дошка, кольорова крейда, фліпчарт, фломастери, комп’ютер, колонки, мультимедійний проектор (бажано), аркуші паперу А3, малюнки (фото) водойм, інструкції до виконання практичної роботи,  ножиці, клей.

                                                   Хід заняття

 І. Ранкове коло

Вчитель:

- Добрий ранок, добрий день!

Нашу зустріч розпочнем!

Станьмо, діти, в дружнє коло! 

Як багато нас довкола!

Дружно сіли, дружно встали!

Покрутились, пострибали!

Ти – мій друг і я твій друг –

Скільки усмішок навкруг!

1. Вітання

Учні:

 - Доброго ранку! –

Всіх друзів вітаєм.

Доброго ранку! –

Ми друзям бажаєм.

Доброго ранку тобі і мені.

Щирі слова нехай линуть рясні.

2. Гра «Як раненько я встаю»

Як раненько я встаю          (підводяться навшпиньки),

То багато я роблю             (потягуються).

Личенько своє умию          (вмиваються),

Вушка, носик, очка, шию  (вмиваються).

Одягнуся, причешуся        (одягаються, причісуються),

І усім я посміхнуся             (посміхаються).

3. Вправа «Побажання»

Вчитель: - Передайте по колу іграшку - Капітошку, висловлюючи сусідові побажання в цей день.

4. Вправа «Мій настрій»

Вчитель: - Діти, підійдіть, будь ласка, до стенду «Мій настрій» та оберіть свій настрій.

 ІІ.  Щоденні новини

  1. Вправа «Синоптик»

Учень: - Сьогодні з прогнозом погоди ознайомлю вас я – головний синоптик Вікторія.

Зараз пора року – весна. Перший весняний місяць – березень. Число – 22.

Сьогодні середа – третій день тижня.

На вулиці прохолодно, похмуро, вітер помірний. Вранці йшов дощ. В народі кажуть: березень з водою – квітень з травою. Перевіримо. (Заповнює календар погоди). 22 березня – це Всесвітній день води.

 ІІІ. Обмін інформацією

  1. Вправа «Шифрувальники»

Вчитель: - Тему нашого заняття  ви дізнаєтеся, коли виконаєте наступне завдання. На дошці записаний ряд букв: К В О П Д Т Ф Ш А Х

Викреслити ті букви, що повторюються. Із букв, що залишились, прочитайте слово – тему дня:     ВОДА.

Вчитель:  - Сьогодні у нас тематичний день «Вода. Водойми»

-  Діти, що ви уявляєте, коли я кажу слово «вода»?

(Море, річку, дощик, хвилі, роса)

  •    А сніг і лід – це вода? (Обмін думками)
  •    Де ви бачили таку воду?
  •    А коли йде пара з чайника – це вода? (Обмін думками)
  •    Де ви ще бачили таку воду?

Недарма до нас завітала Капітошка – краплинка у Всесвітній день води, вона принесла нам лист - звернення. 

Особа дня  Валерія нам прочитає звернення.

Текст звернення: «Любі діти! Я – краплинка, що народилася у Всесвітній день води. Допоможіть мені, будь ласка, відшукати свою родину, розкажіть про неї».

  1. Вправа «Спочатку було слово»

В – вічна, всесвітня, волога.

О – омолоджувальна, оббризкувальна, обмиваюча.

Д – дзвінка, дзюркотлива, дивовижна, добра.

А – актуальна, апетитна.

  1. Вправа «Крісло автора»                    

- Зараз Валерія нам презентує повідомлення про День води.  

Розповідь за презентацією

22 березня – Всесвітній день води, запроваджений Генеральною Асамблеєю ООН. Цим привертають увагу громадськості до проблем збереження та поліпшення якості води.

Вода – це рідина без смаку, запаху, кольору, яка входить до складу всіх живих істот. Вона є і в ґрунті та повітрі. Вода зустрічається в природі в озерах, морях, океанах, річках, джерелах, болотах, льодовиках, глибинах Землі.

Водойми, створені людиною, називаються штучними. До них входять ставки, канали, водосховища. Без води людина може прожити 5-7 діб. Щодня  потрібно випивати  в середньому 8 склянок води. Без води не може існувати жоден живий організм. Всі живі істоти складаються з води: риби — на 75%, тварини — на 75%, картопля — на 76%, медузи — на 99%, помідори — на 96%, яблука — на 85%. Навіть людина, і та, складається з води: у новонародженого в тілі міститься 86%, у старої ж людини — не більше 50%. Як не дивно, але наш мозок - це також на 90-95% вода. Але вода не тільки дає життя, але може відбирати його. 85 % всіх захворювань у світі передається через воду. Сьогодні Україна зарахована до держав з обмеженими водними запасами. При тому за добу з одного недбало закритого крана, що «крапає»,  витікає 15 л води. Уявіть, скільки це буде за місяць, рік. Необхідно перейти  до раціонального використання водних ресурсів: сувора економія витрат води, охорона поверхневих та підземних вод від забруднення, очищення стічних вод.

  1. Вправа «Мікрофон» (учні читають загадки та відгадують їх, читають прислів’я та приказки та коментують)

Загадки про воду

  1.  Мене п’ють, мене ллють, усім потрібна я. Хто я така? (Вода)
  2.  Чого в решеті не понесеш? (Воду)
  3. Ми кажемо: вона тече, виблискує, біжить завжди вперед, але нікуди не тікає.  (Вода)
  4.     Я і хмара, і туман, і струмок, і океан, і літаю, і біжу, і замерзнуть можу!
  5. У морях і річках живе, але часто по небу літає. А як набридне їй літати, на землю знову осідає. (Вода)
  6.  Сама пити не п’є, а нас змушує. (Вода)
  7.  Без рук, без ніг, а цілий світ пройде. (Вода)
  8.  Що тече, не зупиняється? (Вода) Що шумить без вітру? (Вода)

Прислів’я та приказки про воду

  1.     Не плюй у криницю, бо доведеться з неї ще води напитися.
  2.     Без води й борщу не звариш.
  3.     Без води і ні туди, і ні сюди.
  4.     У воді стоїть, а води просить.
  5.     Вивели його на чисту воду.
  6.     Від великої води надійся шкоди.
  7.     Він, як вода, скрізь просочиться.
  8.     Він ані в воді не втоне, ані в вогні не згорить.
  9.     Він без кінця воду варить.
  10.  Він із води сухим вийде.

IV. Колективна вправа

1. Робота в групах                                                                               

Діти вибирають собі кольорові квадратики і знаходять друзів з квадратиками такого ж кольору. Кожна група об’єднує 4-х дітей. Діти сідають групою за парту, у центрі якої великий квадрат відповідного кольору. Кожна група сигналізує піднятими вгору квадратиками.

Вчитель:

-​ Зараз ми працюватимемо в групах.

Кожна група отримує завдання. Але перед цим повторимо правила роботи в групі:

1.​ Уважно прочитати завдання.

2.​ Працювати спокійно й тихо, не заважати іншим.

3.​ Дотримуватись відведеного часу (3-5 хв).

4.​ Сигналізувати квадратиками, що роботу завершено.

5.​ Домовитись, хто буде презентувати роботу.

Завдання:

2. Зробити колаж на аркуші паперу (вибрати із даних малюнків, фото) до теми «Вода» по підтемах:

1 група: Де зустрічається вода в природі?

2 група: Штучні водойми

3 група: Як використовує людина воду?

4 група: Від чого забруднюється вода?

(Інструкції лежать у кожного на партах)

3. Презентація роботи груп (групи презентують колажі за планом)

Водні ресурси Землі

Де зустрічається вода в природі?

 

Штучні водойми

Як використовує людина воду?

Від чого забруднюється вода?

Висновок:

4. Інтерактивна вправа «Мозкова атака»

- Що належить до водойм? (відповідь на лист Капітошці)

V. Підсумок

1. Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

- Мені сподобалось …..

- Я переконався (переконалась), що……..

- Я дізнався (дізналася)……

- Я зацікавився (зацікавилась)……

- Я зробив висновки……..

 

 

1

 

docx
Додано
29 травня 2022
Переглядів
1863
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку