Тема. «Вода – джерело життя» (до Всесвітнього дня води)
Мета. Розширити знання учнів про значення води в природі. Формувати уявлення про водні запаси Землі. Вчити встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між явищами природи. Розвивати вміння працювати в групах, спостерігати за погодою рідного краю. Розвивати уважність, допитливість, критичне мислення. Виховувати естетичне сприйняття природи, розуміння значення водних ресурсів в житті людини, прагнення берегти природу, охороняти її.
Формування ключових компетентностей:
Обладнання та матеріали: класна дошка, кольорова крейда, фліпчарт, фломастери, комп’ютер, колонки, мультимедійний проектор (бажано), аркуші паперу А3, малюнки (фото) водойм, інструкції до виконання практичної роботи, ножиці, клей.
Хід заняття
І. Ранкове коло
Вчитель:
- Добрий ранок, добрий день!
Нашу зустріч розпочнем!
Станьмо, діти, в дружнє коло!
Як багато нас довкола!
Дружно сіли, дружно встали!
Покрутились, пострибали!
Ти – мій друг і я твій друг –
Скільки усмішок навкруг!
1. Вітання
Учні:
- Доброго ранку! –
Всіх друзів вітаєм.
Доброго ранку! –
Ми друзям бажаєм.
Доброго ранку тобі і мені.
Щирі слова нехай линуть рясні.
2. Гра «Як раненько я встаю»
Як раненько я встаю (підводяться навшпиньки),
То багато я роблю (потягуються).
Личенько своє умию (вмиваються),
Вушка, носик, очка, шию (вмиваються).
Одягнуся, причешуся (одягаються, причісуються),
І усім я посміхнуся (посміхаються).
3. Вправа «Побажання»
Вчитель: - Передайте по колу іграшку - Капітошку, висловлюючи сусідові побажання в цей день.
4. Вправа «Мій настрій»
Вчитель: - Діти, підійдіть, будь ласка, до стенду «Мій настрій» та оберіть свій настрій.
ІІ. Щоденні новини
Учень: - Сьогодні з прогнозом погоди ознайомлю вас я – головний синоптик Вікторія.
Зараз пора року – весна. Перший весняний місяць – березень. Число – 22.
Сьогодні середа – третій день тижня.
На вулиці прохолодно, похмуро, вітер помірний. Вранці йшов дощ. В народі кажуть: березень з водою – квітень з травою. Перевіримо. (Заповнює календар погоди). 22 березня – це Всесвітній день води.
ІІІ. Обмін інформацією
Вчитель: - Тему нашого заняття ви дізнаєтеся, коли виконаєте наступне завдання. На дошці записаний ряд букв: К В О П Д Т Ф Ш А Х
Викреслити ті букви, що повторюються. Із букв, що залишились, прочитайте слово – тему дня: ВОДА.
Вчитель: - Сьогодні у нас тематичний день «Вода. Водойми»
- Діти, що ви уявляєте, коли я кажу слово «вода»?
(Море, річку, дощик, хвилі, роса)
Недарма до нас завітала Капітошка – краплинка у Всесвітній день води, вона принесла нам лист - звернення.
Особа дня Валерія нам прочитає звернення.
Текст звернення: «Любі діти! Я – краплинка, що народилася у Всесвітній день води. Допоможіть мені, будь ласка, відшукати свою родину, розкажіть про неї».
В – вічна, всесвітня, волога.
О – омолоджувальна, оббризкувальна, обмиваюча.
Д – дзвінка, дзюркотлива, дивовижна, добра.
А – актуальна, апетитна.
- Зараз Валерія нам презентує повідомлення про День води.
Розповідь за презентацією
22 березня – Всесвітній день води, запроваджений Генеральною Асамблеєю ООН. Цим привертають увагу громадськості до проблем збереження та поліпшення якості води.
Вода – це рідина без смаку, запаху, кольору, яка входить до складу всіх живих істот. Вона є і в ґрунті та повітрі. Вода зустрічається в природі в озерах, морях, океанах, річках, джерелах, болотах, льодовиках, глибинах Землі.
Водойми, створені людиною, називаються штучними. До них входять ставки, канали, водосховища. Без води людина може прожити 5-7 діб. Щодня потрібно випивати в середньому 8 склянок води. Без води не може існувати жоден живий організм. Всі живі істоти складаються з води: риби — на 75%, тварини — на 75%, картопля — на 76%, медузи — на 99%, помідори — на 96%, яблука — на 85%. Навіть людина, і та, складається з води: у новонародженого в тілі міститься 86%, у старої ж людини — не більше 50%. Як не дивно, але наш мозок - це також на 90-95% вода. Але вода не тільки дає життя, але може відбирати його. 85 % всіх захворювань у світі передається через воду. Сьогодні Україна зарахована до держав з обмеженими водними запасами. При тому за добу з одного недбало закритого крана, що «крапає», витікає 15 л води. Уявіть, скільки це буде за місяць, рік. Необхідно перейти до раціонального використання водних ресурсів: сувора економія витрат води, охорона поверхневих та підземних вод від забруднення, очищення стічних вод.
Загадки про воду
Прислів’я та приказки про воду
IV. Колективна вправа
1. Робота в групах
Діти вибирають собі кольорові квадратики і знаходять друзів з квадратиками такого ж кольору. Кожна група об’єднує 4-х дітей. Діти сідають групою за парту, у центрі якої великий квадрат відповідного кольору. Кожна група сигналізує піднятими вгору квадратиками.
Вчитель:
- Зараз ми працюватимемо в групах.
Кожна група отримує завдання. Але перед цим повторимо правила роботи в групі:
1. Уважно прочитати завдання.
2. Працювати спокійно й тихо, не заважати іншим.
3. Дотримуватись відведеного часу (3-5 хв).
4. Сигналізувати квадратиками, що роботу завершено.
5. Домовитись, хто буде презентувати роботу.
Завдання:
2. Зробити колаж на аркуші паперу (вибрати із даних малюнків, фото) до теми «Вода» по підтемах:
1 група: Де зустрічається вода в природі?
2 група: Штучні водойми
3 група: Як використовує людина воду?
4 група: Від чого забруднюється вода?
(Інструкції лежать у кожного на партах)
3. Презентація роботи груп (групи презентують колажі за планом)
Водні ресурси Землі |
|||
Де зустрічається вода в природі?
|
Штучні водойми |
Як використовує людина воду? |
Від чого забруднюється вода? |
Висновок: |
4. Інтерактивна вправа «Мозкова атака»
- Що належить до водойм? (відповідь на лист Капітошці)
V. Підсумок
1. Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»
- Мені сподобалось …..
- Я переконався (переконалась), що……..
- Я дізнався (дізналася)……
- Я зацікавився (зацікавилась)……
- Я зробив висновки……..
1