Заняття передбачає: розширювати знання дітей про світ комах.
Розвивати мовлення, мислення, пам'ять. Розвивати пізнавальну активність. Виховувати любов до себе, до інших людей, до навколишнього світу. Створювати позитивний настрій.
Ранкова зустріч
4 клас
Тема. Комахи
Мета. Розширювати знання дітей про світ комах.
Розвивати мовлення, мислення, пам’ять. Розвивати пізнавальну активність. Виховувати любов до себе, до інших людей, до навколишнього світу. Створювати позитивний настрій.
Діти сидять в колі на стільчиках.
Перед початком ранкової зустрічі діти відмічають свій настрій на стікерах та вішають їх на спеціальній дошці
« Наш настрій» : гарний – малюють сонечко –
поганий – малюють сонечко з хмаркою -
І Вітання
Давайте привітаємось,
Давайте усміхнемось,
Давайте в очки глянемо,
І нам тепліше стане.
Діти по колу говорять один одному компліменти, беручись при цьому за руки.
ІІ.Обмін інформацією
Світляк – жучок, що отримав свою назву завдяки вмінню світитися вночі. У тілі кожного світляка є особливі клітини з речовиною, яка з’ єднуючись із киснем, світиться. До цих клітин підходить багато трубочок. Коли вони закриті, кисень в них не поступає і речовина не світиться. А коли світляк їх відкриває , виникає світло. Самці світляків ( мають крила) запалюють вогники лише зрідка та й то ненадовго, а от самки ( безкрилі) загоряються надовго. Існує багато видів жуків, що світяться. У тропічних зонах вони крупні і часто вночі літають роями, спалахуючи яскравими вогниками.
Тест з теми « Комахи
а)комахи
б) птахи
в) крихти хліба
2.Для чого павук плете свою павутину?
а)для того, щоб усі захоплювались
б) для того, щоб було м яко спати
в) для того, щоб у ній заплутувались комахи
3.Найбільшою комахою у світі є:
а) сибірський паличник
б) клоп
в) муха
4.Скільки очей у бджоли?
а) 10
б) 2
в) 5
5. Який метелик найменший у світі?
а) міль
б) білий метелик
в) всі види однакові
6.Кого називають санітарами лісу?
а) лісівника
б) мурах
в) кротів
7. Яка комаха, що літає,не має крил?
а) воша
б) метелик
в) бджілка
ІІІ.Групова робота.
Гра « Чарівна скринька».
В скриньці захований предмет. Для того, щоб відгадати що це, діти ставлять запитання, що стосуються цього предмета. Наприклад: «Він твердий?», «Цей предмет використовують на кухні?». Якщо хтось здогадався, то називає предмет.
Гра « Навчальний м’ячик»
Вчитель називає слово, кидаючи м’ячик дитині. Учень називає, до якої частини мови належить. Слова відносяться до теми « Комахи»
ІV.Щоденні новини.
- Що ви можете сказати про сьогоднішній день?
-Яке число? (5)
-Складіть будь – який приклад з відповіддю 5.
-Придумайте чотирицифрове число, в якому є цифра 15; п’яти-, шести-цифрове.
-Назвіть назви комах, що складаються з 5 літер, 5 звуків……
- Що б ви сказали про стан неба сьогодні?
- Яка температура повітря?
- Що цікавого ви помітили стосовно опадів сьогодні? Інших явищ природи?
- Що ви можете сказати про місяць жовтень?
- Як поводять себе комахи в жовтні?
-Які приказки ви знаєте про місяць жовтень?
-Складіть речення про жовтень, осінь.
-Назвіть граматичну основу в своєму реченні.
-Хто хоче поділитися новинами, які трапилися з вами, вашою родиною, близькими?