Ранкова зустріч/ ЯДС « Винаходи людства «

Про матеріал
Заняття передбачає:розширювати знання дітей про винаходи людства. Розвивати мовлення дітей, мислення, пам’ять. Розвивати пізнавальну активність. Створювати ситуацію успіху, радість кожної дитини, колективну радість. Створювати гарний настрій, позитивну емоційну атмосферу.
Перегляд файлу

Ранкова зустріч

4 клас

Тема. Винаходи людства

Мета. Розширювати знання дітей про винаходи людства. Розвивати мовлення дітей, мислення, пам’ять. Розвивати пізнавальну активність. Створювати ситуацію успіху, радість кожної дитини, колективну радість. Створювати гарний настрій, позитивну емоційну атмосферу.

Діти сидять в колі на стільчиках.

Перед початком ранкової зустрічі діти відмічають свій настрій на стікерах та вішають їх на спеціальній дошці

image« Наш настрій» : гарний – малюють сонечко – imageпоганий – малюють сонечко з хмаркою -

І. Вітання

     Колективне вітання Треба разом привітатись.

Добрий день!

Дружно голосно сказати… Добрий день!

Вліво, вправо поверніться, Своїм друзям усміхніться.

Добрий день!

Дружно всі,не відставайте.

Добрий день!

     Гра «Чарівне павутиння»

Діти сидять в колі. Передають клубочок з ниткою в будь – якому напрямку, говорячи один одному приємні побажання. Таким чином створюється «чарівне павутиння», що «утримує» гарні побажання дітей.

ІІ. Обмін інформацією

1) Актуалізація знань

     Пригадайте, що ви вже знаєте про винаходи людства?

     imageЯких тварин вперше використали під час випробувань повітряної кулі?

     З чого робили перші ковзани?

     В якій країні вперше винайшли папір? 2) Повідомлення в кріслі автора

Хто винайшов сірники?

Людина завжди прагнула винайти якийсь «прилад» для того, щоб легше було добувати вогонь. Сучасні сірники було винайдено з відкриттям фосфору – речовини, яка спалахує при дуже низькій температурі. 1681 року англієць Роберт Бойл занурив дерев’яну скіпку в розчин сірки й фосфору. Так з’явилися сірники. Але вони дуже легко спалахували, що не було практичним. Перші практичні сірники були зроблені в Англії аптекарем на ім’я Джон Уокер. Для того, щоб запалити їх, треба було чиркнути ними між складок паперу, на який було нанесено товчене скло.

Цікаво, що за часів Другої світової війни використовували сірники, які не втрачали своїх властивостей навіть після восьми годин перебування під водою. Перевірка розуміння прослуханого:

-         В якому році і хто вперше занурив дерев’яну скіпку в розчин сірки й фосфору?

-         Чи практичними були перші сірники? -   Хто удосконалив цей винахід?

ІІІ. Групова робота

Гра «Фруктовий салат»: кожен з учасників запам’ятовує свою назву фрукту ( банан, апельсин, яблуко). Якщо ведучий називає « банан», то міняються

місцями ті, за ким закріплена назва цього фрукту і т.д Таким чином дітей об’єднуємо в 3 групи.

Завдання для груп:

1.Складіть речення з особовими займенниками

     1група – з 1 особою

     2 група – з 2 особою

     3 група – з 3 особою

2.Пригадайте тварин, що живуть:

     Для 1 групи – в зоні мішаних лісів

     Для 2 групи – в зоні степів Для 3 групи – в зоні тайги

ІV Щоденні новини

     Фенологічні спостереження

-   Що ви можете сказати про сьогоднішній день? -Яка сьогодні дата? ( 15 лютого) -Який стан неба?

-Яка температура повітря?

-Які інші явища природи ви сьогодні спостерігали?

     Міні -урок

-   Яким вам здався сьогоднішній день?

-   Опишіть його одним прикметником

-Придумайте розповідне речення про сьогоднішній день - Яке сьогодні свято за народним календарем? (Стрітення) Послухайте прислів’я та прикмети, пов’язані з цим:

1.     Як на Стрітення крапає зі стріхи – не буде з літа потіхи.

2.     Стрічаються на Стрітення зима з літом, щоб поборотися: кому йти вперед, а кому назад.

Як ви їх розумієте, поясніть.

-         Яке сьогодні число? ( 15)

-         Що ви можете сказати про число 15?

-         Придумайте приклад, що має відповідь 15

-         Хто з вас відмічає день народження 15 числа? Назвіть, якого місяця…

15 лютого 1564 року народився Галілео Галілей – винахідник, мислитель та науковець епохи Відродження. Він одним з найперших відкрив телескоп.

     Виступ « дитини тижня».

Учень займається в музичній школі. Сьогодні він розповість про свій музичний інструмент – скрипку та зіграє цікавий музичний твір.

V.Підсумок. Оголошення завдань для роботи в центрах діяльності. Об’єднання в групи . Учні із «загадкової скриньки» витягують папірець із загадкою. Кожна дитина відгадує свою загадку. Відповідно до відгадки об’єднуються в 4 групи.

Загадки:

1.Не кущ, а з листочками.

Не сорочка, а зшита,

Не людина, а розповідає. ( Книга)

2.          По стежині, по дорозі Бігти я у них не в змозі, По снігу не йдуть як слід:

До вподоби – тільки лід. ( Ковзани)

3.          Хто дружить зі мною буде,

В темнім лісі не заблудить. ( Компас)

4.          Лежать у порядку дерев’яні малятка,

Білі, здорові, всі чорноголові. ( Сірники)

Завершення піснею

pdf
Додано
27 жовтня 2023
Переглядів
165
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку