3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

Ранкова зустріч "Живи - добро твори"

Про матеріал
Мета цього заходу визначити разом з дітьми поняття добра і зла, донести до свідомості учнів, що доброта – найкраща риса характеру людини; формувати почуття доброзичливості, милосердя, співчуття; виховувати в дітях необхідність бути добрими, чуйними, тактовними.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Ранкова зустріч

з теми «Живи – добро твори»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

підготувала вчитель початкових класів

комунального закладу «Нікопольська

середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 10»

Змисла Ніна Іванівна

 

 

 

Тема. «Живи – добро твори»

Мета: визначити разом з дітьми поняття добра і зла, донести до свідомості учнів, що доброта – найкраща риса характеру людини; формувати почуття доброзичливості, милосердя, співчуття; виховувати в дітях необхідність бути добрими, чуйними, тактовними.

І. Вітання

Ми раненько прокидаємось,

В школу поспішаємо,

Гарний настрій подаруємо

Друзям всім своїм.

Долоньки теплі простягаємо,

З добрим ранком всіх вітаємо,

Всього доброго побажаємо,

І кращим стане світ.

- Я пропоную скласти букет із квітів, що допоможе нам плідно працювати. Підійдіть і візьміть квіточку, що нагадує сонечко. (Діти вибирають кульбабку, ромашку, соняшник)

- Справді, всі ці квіти як частинка сонця на Землі. Заплющимо оченята та уявимо собі сонечко. Які асоціації, почуття у вас виникли?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Вправа «Добрі слова»

(Учні встають у коло, передають один одному м’ячик, розмальований квіточками, і говорять добрі слова – компліменти).

3. Гра «Відгадай»

(У скриньці – малюнки з частинками квітів, схожих на сонечко. За цими фрагментами діти мають назвати квітку).

- Так, діти, всі ці квіточки – частинки сонечка на Землі. А сонечко – це лагідні промінчики, тепло, добро.

ІІ. Групове заняття

1. Гра «Ланцюжок доброти»

Слід ланцюжком назвати слова, що асоціюються у дітей зі словом «добро». (Радість, уважність, тепло, серце, дружба, добрі справи, піклування, співчуття, чуйність, взаємодопомога, посмішка, лагідність, тактовність і т.ін.)

- Доброта, милосердя – це ніжність серця людського, співчуття, чуйність, бажання допомагати. З дідів-прадідів гарною традицією нашого народу була благодійність. Біло звичайною річчю допомогти нещасному, поділитися шматком хліба, врятувати хворого, дати прихисток бездомному, заступитися за того, кого ображають.

- І сьогодні поруч з нами багато людей, які чинять добрі справи, допомагають іншим.

Старайтесь робити добро

День і ніч, і у кожну хвилину,

Щоб серденько, як сонце цвіло

Це хорошою робить людину.

 

Добро творити на Землі

Людині лиш дано.

І навіть діточки малі

Всі знають це давно.

 

Доброта з роками не старіє,

Доброта від холоду зігріє.

Якщо доброта, як сонце світить,

Їй радіють і дорослі, й діти.

 

2. Читання казки М. Пляцковського «Урок дружби»  

Жили два горобця: Чік і Чірик. Одного разу Чіку прийшла посилка від бабусі. Цілий ящик пшона.

Урок дружби

Але Чік про це ані слова не сказав своєму приятелеві.

«Якщо я пшоно роздаватиму, то мені нічого не залишиться», – подумав він. Так і склював всі зернятка сам. А коли ящик викидав, то кілька зерняток все ж випало на землю.

Знайшов ці зернятка Чірик, зібрав в Урок дружби. М.С.Пляцковськийпакетик акуратно і полетів до свого приятеля Чіка.

– Здрастуй, Чіку! Я сьогодні знайшов десять зерняток пшона. Давай їх поділимо порівну і склюємо.

– Не треба… Навіщо?.. – став відмахуватися крильцями Чік. – Ти знайшов – ти й їж!

– Але ж ми з тобою друзі, – сказав Чірик. – А друзі всі повинні ділитися. Хіба ж не так?

Урок дружби. М.С.Пляцковський


– Ти, мабуть, правий, – відповів Чік.

Йому стало дуже соромно. Адже він сам склював цілий ящик пшона і не поділився з другом, не дав йому жодної зернини. А зараз відмовитися від подарунка приятеля – це означає образити його. Взяв Чік п’ять зерняток і сказав:

– Спасибі тобі, Чірик! І за зернятка, і за урок… дружби…

3. Бесіда за текстом казки

- Чи сподобалася вам казка? Чим?

- Хто  друзів вчинив неправильно? Чому?

- А як вчинив Чірик?

- За що подякував Чірику Чік? Чи зрозумів він свою помилку?

- На вашу думку, як надалі поводитиметься Чік? З чого це видно?

- Давайте спробуємо продовжити казку.

- Дружба, взаєморозуміння, повага, доброта, ввічливість, співчуття – ось те, без чого важко людям жити. Якщо кожен із нас не буде байдужим до інших, хоч трішки допоможе тому, хто усього потребує, зробить хоч маленьке діло, світ стане кращим.

Краса і море доброти

Оточує нас всіх.

Подібним будь до сонця ти,

Щоб зазвучав твій сміх.

 

Щоб ти освітлював всім шлях,

Як сонце з висоти.

Хай сяє усмішка в очах

Будь завжди добрим ти.

 

4. Робота з незакінченими реченнями

(Вчитель роздає дітям роздруковані картки, на яких написано початок речення. Один учень читає початок речення, а інші добирають кінець речення.)

  • Мама втомилась і лягла відпочити…
  • Тато прийшов з роботи похмурий…
  • Дві подруги посварились…
  • Бабуся не може перейти через дорогу, бо багато автомобілів…
  • Безпритульне кошеня мокне під дощем…

5. Психологічна пауза. Створення колажу квітки доброти

- Діти, подивіться, яка чарівна квітка виросла у нас на дошці. Чого на ній бракує? (Пелюсток)

- Дійсно, пелюсток. Вони лежать у вас на парті. Щоб наша квітка ожила, напишіть на пелюстці, яку добру справу ви зробили, і пелюсточку прикріпіть до квітки. Ось і подивимось, чи оживе наша квітка. Зробити це треба швидко і охайно.

(Діти пишуть на пелюстках, прикріпляють до квітки).

- Подобається вам наша квітка? Давайте разом прочитаємо, які добрі справ ви зробили.

ІІІ. Обмін інформацією

1. «Скарбничка цікавинок» від маленьких знавців квітів

Картинки по запросу кульбаба- Я підібрала цікавинки про квіти, що нагадують сонечко.

  • Кульбабка – дуже ніжна квітка. Вона росте на лугах, узбіччях

доріг, обабіч полів. Сяє, як сонечко. Їх навіть можна їсти. З

кульбабок готують салат. Головне – їх вимочити, щоб не

Картинки по запросу ромашкабуло гіркоти.

  • Ромашка дуже любить сонечко, складається з жовтої

Похожее изображение                   серединки та білих пелюсточків. Квітне ромашка все літо.

                         Це – лікарська рослина.

 

  • Батьківщиною соняшника є Америка. Ця квітка завжди

повертається у бік сонця. З соняшника отримують масло.

- Ось скільки цікавого ми дізналися зі «Скарбнички цікавинок».

2. – Зараз відміть до рук ось ці маленькі паперові сердечка. Обміняйтесь ними одне з одним. Нехай ці сердечка об’єднають нас любов’ю. і кожен, хто бажає, скаже своє слово з приводу нашої сьогоднішньої розмови, яке б розпочиналося словами «Я думаю…», «Я хочу…», «Мені здається…»

(Прогнозовані відповіді:

- Мені здається, що зло сильне, а добро сильніше.

- Я думаю, що добрим жити краще.

- Я хочу, щоб усі люди допомагали один одному.

- Я хочу, щоб усі жили у мирі і злагоді.)

- А зараз я теж маю дещо вам сказати:

Який чарівний, дивовижний світ!

І ми на цій планеті – люди.

Учись добро творити з юних літ,

Тоді й тобі самому добре буде.

 

3. Вправа «Проаналізуй свій день»

- Діти, життя наше різноманітне і цікаве. Насолоджуйтесь ним! Кожного дня пізнавайте нове, робіть дні різнобарвними. Цьому допоможе вправа «Проаналізуй день». Повернувшись додому, згадайте, які приємні події відбулися з вами. Намалюйте сонячну квіточку, в якої кожна пелюсточка позначатиме позитивну подію. Радісно буде і вам, і вашим рідним.

ІV. Теми для щоденника вражень

  • Як я можу зробити цей світ кращим?
  • Я найбільше запам’ятав(ла)…
  • Який у вас зараз настрій? Збережіть його на весь день!
  • Якби я був чарівником, то я б…
docx
Додано
19 лютого
Переглядів
149
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку