Ранкова зустріч.Звірі восени. Підготовка звірів до зими. ( 1клас)

Про матеріал

Тема. Ранкова зустріч.Звірі восени. Підготовка звірів до зими. ( 1 клас)

Мета. Ознайомити учнів з життям звірів восени, зі змінами, що відбуваються в їх житті; вчити наводити приклади тварин, які змінюють забарвлення хутра, готують запаси кормів, готуються до зимової сплячки;

Розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати; навчати бачити красу природи; формувати навички охорони природи на прикладі звірів.

Виховувати повагу до природи, бажання оберігати тварин.

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

Предмети, що інтегруються: природознавство, мовно-літературна.

Хід уроку

І.Ранкова зустріч

1.Вітання

Вправа «Емоційне налаштування» (5 хв)

Станьте в коло, усміхніться один одному, візьміться за руки. Побажання дітей.

2. Обговорення інформації

Холодно зайчикам, лискам, птахам.

Тепло і затишно в класі у нас,

Друзі мої, я вітаю всіх вас!

Діти сідають півколом:

-Заплющить очі і повторюйте за мною

-Я уважний

-Я все можу

-Я все хочу знати

-У мене все вийде

-Розплющить очі, я вам бажаю успіху і очікую цікавої плідної праці, щирого обміну думок, спостережливості і активної роботи.

Підсумок спостережень за погодою.

Вправа «Погода»
— Яка зараз пора року?
— Який місяць?
— Яке число?
— Тепло чи холодно на дворі?
— Який стан неба?

Чи є вітер?

— Чи були сьогодні протягом дня опади?

3. Щоденник новин.

Щоб дізнатися про що сьогодні буде наш урок, потрібно розгадати загадки

Є у літечка сестричка –

У косі червона стрічка.

Коси, наче злото чисте,

І калинове намисто.

А спідничка в неї - з листя.

Різноколірна, барвиста.(Осінь).

1.Не ходжу, а скачу я:

Через поле навмання

Перегнав би я коня.

Я страшенний боягуз,

Всіх на світі я боюсь. (Заєць)

2.Я руда, низького зросту,

Хитра я і довгохвоста.

На курей я вельми ласа –

В них таке смачненьке м'ясо…

Вовку-брату я сестриця,

А зовуть мене… (Лисиця)

3.Гостроносий і малий,

Сірий, тихий і незлий.

Вдень ховається.

Вночі йде шукать собі харчі.

Весь із тонких голочок.

Як він зветься?... (Їжачок)

4.Буркотливий, вайлуватий,

Ходить лісом дід кошлатий:

Одягнувся в кожушину,

Мед шукає і ожину.

Літом любить полювати,

А зимою — в лігві спати.

Як зачує він весну —

Прокидається від сну. (Ведмідь)

5.Він ікластий і сердитий,

Дуже любить землю рити.

Жолуді весь час шукає

Й малюків смугастих має. (Кабан)

ІІІ.Оголошення теми і мети уроку

1.Розповідь вчителя.

- Багато клопоту восени не тільки птахам, комахам, а й звірам. І вони змушені рятуватися від холоду та голоду. Тема нашого уроку «Звірі восени. Підготовка звірів до зими.»

З настанням осінніх холодів у звірів змінюється шерсть, вона стає густішою й теплішою. Готуючись до зими, звірі міняють своє літнє хутро на зимове густіше й пухнастіше. Ласка, горностай, заєць-біляк «переодягаються» в білу шубу, в ній вони майже непомітні на білому снігу

Пізно восени, коли промерзає ґрунт і зменшується кількість кор­мів, їжаки зариваються в опале листя і загортаються у клубок, впадаючи у глибоку сплячку аж до березня. Під час сплячки у їжаків більше, ніж на третину, зменшується маса, бо протягом сплячки вони не живляться, а живуть завдяки жиру,відкла­деному в тілі восени.

Білки дуже старанно запасають на зиму корми — жолуді, горіхи, гриби, які ховають у дуплах, під опалим листям, або розвішують на сучках дерев. Іноді в білчиних запасах буває до трьох і більше кілогра­мів горіхів. У зимову сплячку білки не залягають, хоч у дуже люті морози і в хуртовину кілька днів сплять. . Міняє білка хутро руде на сіре – тепліше, пухнастіше.Заєць

З настанням холодів хутро у зайців стає густішим і світлішим. На відміну від інших звірів, зайці не мають постійних лігвищ, не риють нір. Запасів їжі на зиму вони не заготовляють. Харчуються дрібними корінцями, згризають молоді пагони дерев, кору.

Ведмідь за кілька тижнів до холодів намагається якомога більше наїстися – їдять все, що трапляється їстивного: горіхи, рибу. Потім вибирає у тихому густому лісі закуток під великим деревом і там готує барліг. Викине зайву землю, нанесе туди сухого листя й гілочок ялини і вкладеться спати на всю зиму.

Фізкультхвилинка

- Зайцеві зручніше бігти вгору, тому що у нього задні ноги довші.

- Якщо ведмідь не запасе достатню кількість жиру, то в зимову сплячку він не лягає, а бродить по лісу.

- Іноді у білчиних запасах буває до 3 кг горіхів.

- Ведмідь любить поласувати мурахами. Розриє мурашник, покладе туди лапу, мурахи налізуть на лапу, він їх і злиже.

Багато звірів упадають у сплячку. Це бурий ведмідь, борсук, їжак, ховрашок, хом'як.
Перед тим як залягти в барліг, ведмідь посилено харчується, об'їдається ягодами, обсмоктує волоті вівса. І при цьому жиріє.
Борсук не тільки від'їдається жолудями, а й робить запаси. У його нірках можна знайти сушених жаб, жуків і навіть гриби. А нірку, де він спить, борсук утеплює листям, старанно вичищає. Це дуже охайний звір.
Їжак запасів на зиму не робить. Тваринка взимку спить, і їжа їй не потрібна. А у ведмідя і борсука сон чутливий, вони можуть прокидатися. Під час зимової сплячки серце цих тварин б'ється повільно і мляво, дихання ледь помітне, температура тіла знижується. Організм живиться за рахунок жиру, який накопичився восени.
Деякі звірі роблять запаси корму. Під вітроломом, серед каміння і в розколинах ховають частину здобичі хижаки.

Вовк, лисиця, заєць, лось ведуть активний спосіб життя. Заєць їсть узимку кору дерев. Вовк узимку майже завжди голодний, тому він пробігає десятки кілометрів, перш ніж йому вдасться кого-небудь уполювати. У зимку він не погидує з'їсти навіть мишу, птаха й мертву тварину, хапає собак, що заґавилися, коло житла людини. Лисиця полює мишей. Опустивши низько голову, вона бігає підтюпцем по снігу, прислухаючись, чи не писне полівка. Зачувши писк, кидається в сніг і хапає здобич. Лисиця ловить куріпок, які ночують під снігом. Часто підкрадається в село за домашньою птицею

  • -Як людина може допомогти тварина перезимувати?
  • -Навіщо допомагати тваринам взимку?
  • -Хто з перерахованих тварин має найяскравіше забарвлення?

2.Робота за підручником. (ст.22-23)

3.Робота в зошитах.

ІV. Підбиття підсумків. Рефлексія.

— Що цікавого запам'ятали про звірів?
— Наведіть приклади тварин, які змінюють забарвлення хутра.
— Наведіть приклади тварин, які готують запаси кормів.
— Наведіть приклади тварин, які готуються до зимової сплячки.

Перегляд файлу

Тема. Звірі восени. Підготовка звірів  до зими. ( 1 клас)

Мета. Ознайомити учнів з  життям звірів восени, зі змінами, що відбуваються в їх житті; вчити наводити приклади тварин, які змінюють забарвлення хутра, готують запаси кормів, готуються до зимової сплячки;

Розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати; навчати бачити красу природи; формувати навички охорони природи на прикладі звірів.

Виховувати  повагу  до природи, бажання оберігати тварин.

 

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

Предмети, що інтегруються: природознавство

                                             Хід уроку

І.Ранкова зустріч

1.Вітання

Вправа «Емоційне налаштування» (5 хв)

Станьте в коло, усміхніться один одному, візьміться за руки. Побажання дітей.

 2. Обговорення інформації

Холодно зайчикам, лискам, птахам.

Тепло і затишно в класі у нас,

Друзі мої, я вітаю всіх вас!

Діти сідають півколом:

  • Заплющить очі і повторюйте за мною
  • Я уважний
  • Я все можу
  • Я все хочу знати
  • У мене все вийде
  • Розплющить очі, я вам бажаю успіху і очікую цікавої плідної праці, щирого обміну думок, спостережливості і активної роботи.

Підсумок спостережень за погодою.

 Вправа «Погода»
— Яка зараз пора року?
— Який місяць?
— Яке число?
— Тепло чи холодно на дворі?
— Який стан неба?

  -Чи є вітер?

— Чи були сьогодні протягом дня опади?

3. Щоденник новин.

Щоб дізнатися про що сьогодні буде наш урок, потрібно розгадати загадки

Є у літечка сестричка –

У косі червона стрічка.

Коси, наче злото чисте,

І калинове намисто.

А спідничка в неї - з листя.

Різноколірна, барвиста.(Осінь).

1.Не ходжу, а скачу я:

Через поле навмання

Перегнав би я коня.

 Я страшенний боягуз,

Всіх на світі я боюсь. (Заєць)

2.Я руда, низького зросту,

Хитра я і довгохвоста.

На курей я вельми ласа –

В них таке смачненьке м'ясо…

Вовку-брату я сестриця,

А зовуть мене… (Лисиця)

3.Гостроносий і малий,

Сірий, тихий і незлий.

Вдень ховається.

Вночі йде шукать собі харчі.

Весь із тонких голочок.

Як він зветься?... (Їжачок)

4.Буркотливий, вайлуватий,

Ходить лісом дід кошлатий:

Одягнувся в кожушину,

Мед шукає і ожину.

Літом любить полювати,

А зимою — в лігві спати.

Як зачує він весну —

Прокидається від сну. (Ведмідь)

5.Він ікластий і сердитий,

Дуже любить землю рити.

Жолуді весь час шукає

Й малюків смугастих має. (Кабан)

ІІІ.Оголошення теми і мети уроку

1.Розповідь вчителя.

-  Багато клопоту восени не тільки птахам, комахам, а й звірам. І вони змушені рятуватися від холоду та голоду. Тема нашого уроку «Звірі восени. Підготовка звірів до зими.»

З настанням осінніх холодів у звірів змінюється шерсть, вона стає густішою й теплішою. Готуючись до зими, звірі міняють своє літнє хутро на зимове густіше й пухнастіше. Ласка, горностай, заєць-біляк «переодягаються» в білу шубу, в ній вони майже непомітні на білому снігу

     Пізно восени, коли промерзає ґрунт і зменшується кількість кор­мів, їжаки зариваються в опале листя і загортаються у  клубок, впадаючи у глибоку сплячку аж до березня. Під час сплячки у їжаків більше, ніж на третину, зменшується маса, бо протягом сплячки вони не живляться, а живуть завдяки жиру,відкла­деному в тілі восени.

Білки дуже старанно запасають на зиму корми — жолуді, горіхи, гриби, які ховають у дуплах, під опалим листям, або розвішують на сучках дерев. Іноді в білчиних запасах буває до трьох і більше кілогра­мів горіхів. У зимову сплячку білки не залягають, хоч у дуже люті морози і в хуртовину кілька днів сплять. . Міняє білка хутро руде на сіре – тепліше, пухнастіше.Заєць

З настанням холодів хутро у зайців стає густішим і світлішим. На відміну від інших звірів, зайці не мають постійних лігвищ, не риють нір. Запасів їжі на зиму вони не заготовляють. Харчуються дрібними корінцями, згризають молоді пагони дерев, кору.

Ведмідь за кілька тижнів до холодів намагається якомога більше наїстися – їдять все, що трапляється їстивного: горіхи, рибу. Потім вибирає у тихому густому лісі закуток під великим деревом і там готує барліг. Викине зайву землю, нанесе туди сухого листя й гілочок ялини і вкладеться спати на всю зиму.

Фізкультхвилинка

- Зайцеві зручніше бігти вгору, тому що у нього задні ноги довші.

- Якщо ведмідь не запасе достатню кількість жиру, то в зимову сплячку він не лягає, а бродить по лісу.

- Іноді у білчиних запасах буває до 3 кг горіхів.

- Ведмідь любить поласувати мурахами. Розриє мурашник, покладе туди лапу, мурахи налізуть на лапу, він їх і злиже.

Багато звірів упадають у сплячку. Це бурий ведмідь, борсук, їжак, ховрашок, хом’як.
Перед тим як залягти в барліг, ведмідь посилено харчується, об’їдається ягодами, обсмоктує волоті вівса. І при цьому жиріє.
Борсук не тільки від’їдається жолудями, а й робить запаси. У його нірках можна знайти сушених жаб, жуків і навіть гриби. А нірку, де він спить, борсук утеплює листям, старанно вичищає. Це дуже охайний звір.
Їжак запасів на зиму не робить. Тваринка взимку спить, і їжа їй не потрібна. А у ведмідя і борсука сон чутливий, вони можуть прокидатися. Під час зимової сплячки серце цих тварин б’ється повільно і мляво, дихання ледь помітне, температура тіла знижується. Організм живиться за рахунок жиру, який накопичився восени.
Деякі звірі роблять запаси корму. Під вітроломом, серед каміння і в розколинах ховають частину здобичі хижаки.

Вовк, лисиця, заєць, лось ведуть активний спосіб життя. Заєць їсть узимку кору дерев. Вовк узимку майже завжди голодний, тому він пробігає десятки кілометрів, перш ніж йому вдасться кого-небудь уполювати. У зимку він не погидує з’їсти навіть мишу, птаха й мертву тварину, хапає собак, що заґавилися, коло житла людини. Лисиця полює мишей. Опустивши низько голову, вона бігає підтюпцем по снігу, прислухаючись, чи не писне полівка. Зачувши писк, кидається в сніг і хапає здобич. Лисиця ловить куріпок, які ночують під снігом. Часто підкрадається в село за домашньою птицею

  • Як людина може допомогти тварина перезимувати?
  • Навіщо допомагати тваринам взимку?
  • Хто з перерахованих тварин має найяскравіше забарвлення?

2.Робота за підручником. (ст.22-23)

3.Робота в зошитах.

ІV. Підбиття підсумків. Рефлексія.

— Що цікавого запам’ятали про звірів?
— Наведіть приклади тварин, які змінюють забарвлення хутра.
— Наведіть приклади тварин, які готують запаси кормів.
— Наведіть приклади тварин, які готуються до зимової сплячки.

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
4 жовтня 2018
Переглядів
3996
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку