Громадянська освіта. Тематичне оцінювання навчальних досягненнь розділ ІІ "Права і свободи людини"

Про матеріал

Завдання для контролю знань і вмінь учнів, які повинні пояснювати природу прав людини, розрізняти права людини та обов`язки громадян, знати національні та міжнародні механізми захисту прав людини.

Ціності: розуміння важливості захисту прав людини та визначення ролі міжнародних та європейських інституцій у захисті прав людини.

Перегляд файлу

ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА

 

ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ «ПРАВА І СВОБОДИ ЛЮДИНИ»

І ВАРІАНТ

1.Яке із цих прав є невід’ємним:

А. право на громадянство;     Б. право на приватну власність;    В. право на життя;

Г. право на повернення на батьківщину

2. Гуманізм визначає як основну цінність:

А. людину;    Б. природу;    В. соціум;    Г. право

3. Головним принципом Декларації прав людини й громадянина ООН є те, що:

А. кожна людина має право на життя і свободу;  

Б. усі люди народжуються вільними та рівними у своїх правах;

В. людська гідність є головною цінністю кожної людини;

Г. усі люди мають бути захищеними від дискримінації.

4.  Коди людина може звернутися до Європейського суду з прав людини?

А  після  вичерпання всіх національних  засобів захисту своїх прав

Б  у випадку  порушення її прав державою

В  у випадку,  якщо вона не довіряє  національним  правовим механізмам

Г  коли в національному законодавстві не передбачені інші  можливості для  захисту її прав

5.  Здатність і можливість свідомого вольового вибору індивідом своєї поведінки називається:

А  свободою;    Б  правом;    В  обов’ язком;   Г  відповідальністю

6.  Виберіть найточніше закінчення твердження: «Принцип добробуту дитини означає, що...»:

А.  для дитини мають бути створені найкращі умови для її життя і здоров'я;

Б.  в усіх діях стосовно дітей першочергову увагу приділяють якнайкращому забезпеченню інтересів дитини;

В.  батьки повинні максимально задовольняти вибір дитини;

Г.  головним для дитини є забезпечення повноцінного харчування та відпочинку.

7.  Як називають посадовця,  який здійснює  парламентський  контроль за дотриманням державою прав людини?                       А  омбудсмен;     Б  дипломат;     В  депутат;    Г  гарант.

8.  У який спосіб права людини,  затверджені ООН,  включені до українського законодавства?

А  через  Конституцію України;     Б  через спеціальні акти ООН;   

В  через окремий кодекс  законів ;  Г  через розпорядження  Президента України

9. Яка  із цих  міжнародних  організацій  стежить  за  дотриманням  прав людини у світі?

А.  ЄС   Б.  ВООЗ    В.  ОБОЄ   Г.  ООН

10. Ти зайшов до магазину. Ти пильний та обережний покупець.

      Які права ти маєш як споживач?  Як ти можеш захистити свої права споживача?

11. Міжнародні документи, у яких закріплені права людини

1

2

3

4

5

6

7

 

12.  Ознайомтеся із ситуацією. Виконайте завдання у формі таблиці.

  • Визначте, яке право порушено.
  • Поясніть, у яких міжнародних і національних документах закріплено це право.
  • Зазначте можливий алгоритм дій щодо захисту цього права.

Ситуація:  Певні  життєві  обставини  змусили  Еміне  змінити  школу.  Разом  з  батьками, хвилюючись перед зустріччю  з  новим  колективом,  вона пішла до школи  поруч  з їхнім новим домом. Еміне чула, що у цієї школи високий рейтинг у місті й там працюють кваліфіковані викладачі. Однак директорка сказала, що не може прийняти дівчину в школу, позаяк вона та її батьки мають статус внутрішньо переміщених осіб і є мігрантами, а це створить зайвий клопіт для закладу, й до того ж школа вже і так перевантажена.

Яке право/права порушено

Документи, що закріпляють це право/права (міжнародні й національні)

Дії для захисту права/прав

 

 

 

 

ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ «ПРАВА І СВОБОДИ ЛЮДИНИ»

ІІ ВАРІАНТ

1. Європейський  суд  із  прав людини  розглядає скарги  окремих осіб, неурядових організацій, та  груп  щодо  порушення їхніх прав:

А  європейськими  державами;                    Б  державами -   членами ООН

В  державами  -  членами Ради  Європи      Г.  будь-якими державами.

  2.  Яке покоління прав людини затвердило право всіх людей на життя, свободу та приватну власність   «від природи»?                     А. перше;   Б. друге;    В. третє;    Г. четверте.

3. Виберіть найточніше закінчення твердження: «Головним обов'язком України як держави відповідно до ст, 3 Конституції є…»:

А. забезпечення порядку;                                       Б.  утвердження і забезпечення прав і свобод людини;

В.  захист кордонів і територіальної цілісності держави;      Г. забезпечення достойного рівня життя.

 4. Яка група прав, людини  визначає можливість, доступу людини до  духовних здобутків своєї спільноти  й людства?

А. соціально-економічні;   Б. культурні;   В. громадські;  Г. політичні.

5.  Укажіть, звідки походять права людини:

А. надаються державою;                                      Б. належать людині від народження;

В. визначаються міжнародними угодами;          Г.  їх визначає сама людина.

6.  Укажіть, що із зазначеного переліку не є цінністю прав людини:

А. індивідуальність;   Б. добробут;   В. рівність;   Г. недискримінація.

7.  Продовжте речення:  «Людська гідність — основа ...»:

А природного права;   Б  позитивного права;   В  загальносоціального права;  Г  соціального договора.

8. Який  принцип  було  покладено  в  основу  всіх  прав  Загальної  Декларації  прав людини?

А Рівноправ’я;  Б свободи;  В  громадянства;  Г рівності.

9. У якому місті перебуває Європейський суд з прав людини?

А Варшаві;   Б Страсбурзі;   В  Лондоні;  Г Гаазі.

10.  Найбільш  поширеним  видом  злочину  є  квартирні  крадіжки. Причому певною мірою ми й самі винні в цьому. Як не стати жертвою квартирної крадіжки? Що варто знати?

11. Міжнародні документи, у яких закріплені права людини

1

2

3

4

5

6

7

 

12. Ознайомтеся із ситуацією. Виконайте завдання у формі таблиці.

  • Визначте, яке право порушено.
  • Поясніть, у яких міжнародних і національних документах закріплено це право.
  • Зазначте можливий алгоритм дій щодо захисту цього права.

Ситуація:  Певні  життєві  обставини  змусили  Еміне  змінити  школу.  Разом  з  батьками, хвилюючись перед зустріччю  з  новим  колективом,  вона пішла до школи  поруч  з їхнім новим домом. Еміне чула, що у цієї школи високий рейтинг у місті й там працюють кваліфіковані викладачі. Однак директорка сказала, що не може прийняти дівчину в школу, позаяк вона та її батьки мають статус внутрішньо переміщених осіб і є мігрантами, а це створить зайвий клопіт для закладу, й до того ж школа вже і так перевантажена.

 

   

Яке право/права порушено

Документи, що закріпляють це право/права (міжнародні й національні)

Дії для захисту права/прав

 

 

 

 

docx
Додано
5 листопада 2018
Переглядів
13582
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку