Конспект уроку з курсу «Я досліджую світ » в 1 класі

Про матеріал
Розробка уроку з курсу "Я досліджую світ" 1 клас НУШ на тему " Роль Сонця (світла) в житті рослин" .
Перегляд файлу

Конспект уроку з курсу «Я досліджую світ » в 1 класі

Вчитель початкових класів: Шевченко Тетяна Петрівна

 

Тема: Роль Сонця (світла) в житті рослин.

Мета уроку: вчити учнів характеризувати Сонце як невичерпне джерело енергії. Дати уявлення про перетворення енергії сонячного випромінювання в довкіллі. Формувати уявлення про перетворення енергії Сонця в інші види енергії. Розвивати допитливість, уміння  робити логічні висновки й аналізувати результати. Виховувати  бережливе ставлення до природи.

Обладнання та матеріали: демонстраційний матеріал-роздавальний матеріал, картинки для опрацювання досліду, деформоване речення на дошку, ілюстрації з теми.

Хід уроку

І.Створення емоційного настрою. Ранкова зустріч.

Привітання:

Діти стоять півколом.

-Год і, діточки, вам спати! Час давно вже вам вставати.

Гляньте: сонечко сміється!

Картинки по запросу малюнки нуш

-Давайте  привітаємося з сонечком:   

         Здрастуй, сонце золоте.

        Здрастуй , небо голубе.

        Здрастуй, теплий вітерець.

Вправа комплімент:

-Учні разом з вчителем стають у коло і роблять компліменти:

 - У тебе сьогодні чудовий вигляд. Дякую.

 Наш девіз: Настрій  клас!                   

  Погода клас!                   

 Приєднайтеся до нас!

Щоденні новини:   

Діти обирають дитину дня (виходить до календаря).

- Сьогодні  в нас: пора року - весна, квітень місяць, день тижня – середа.

Вправа на закріплення знань з математики:

 - Який день тижня був вчора? Який буде завтра?

 - Скільки днів у тижні? Скільки днів ми ходимо до школи? Скільки відпочиваємо?

-Яких днів більше і на скільки?

ІІ. Повідомлення теми уроку.

 1. Гра «Дешифрувальники».

Щоб дізнатись тему нашого уроку  вам необхідно розташувати частини слів у правильному порядку та прочитати речення:          

 «це Сон –понайтужніше –релодже  гіїенер, ласвіт, плате» Отже,  тема нашого уроку «Сонце- найпотужніше  джерело енергії, світла, тепла .» 

 

ІІІ. Сприймання матеріалу.

- Діти, які слова приходять вам на думку, коли ви чуєте слово « Сонце»? 1.Асоціативний кущ:

Картинки по запросу малюнки нуш

 (тепло, світло, енергію, життя, краса, радість, сила, здоров'я, гарний настрій). Усе назване діти записують на промінцях сонця і прикріплюють на малюнок сонечка на дошці.

Висновок:

Сонце – джерело життя на нашій планеті. Життя на Землі неможливе без енергії сонячних променів.

Музична фізкультхвилинка «Веселе сонечко».

https://www.youtube.com/watch?v=W7aqsZILjR0

2-3.Робота над друкованим текстом та практична робота.

Робота з підручником:

 ст.52-53 підручник Н.М.Бібік 1клас, частина 1.

Прочитайте текст  та згадайте  етапи нашого досліду.

Практична робота:

Наклейте на аркуш фотографії-етапи нашого досліду та пронумеруйте.

Зробіть висновки про роль Сонця (світла) у житті та розвитку рослин

(діти разом з вчителем роблять висновки та записують на аркуші).

Етапи досліду:

1.Готуємо грунт  для висадки насіння квасолі та ячменю.

 

 

2. Висаджуємо насіння та поливаємо.

 

 

 

3. Накриваємо коробкою горщики з пророслим насінням. Ставимо на вікно. Також окремо ставимо горщики, які не накриваємо коробкою. Не забуваємо поливати паростки.

 

 

4. Накриваємо коробкою. 

 

 

5. Через деякий час аналізуємо та  робимо висновки: куди тягнулися паростки, які були під коробкою та які росли відкрито.

 

 

 

 

 

4. Проблемне питання.

- За допомогою чого працюють калькулятори? (Сонячної батареї)

 - Як називаються пристрої які виробляють електрику якщо на них попадає сонячне світло? (Це фотоелементи)

- Що можна отримати за допомогою сонячних батарей?( електрику)

 - Як енергія Сонця потрапилав камяне вугілля і торф? (Кам’яне вугілля, нафта і газ утворилися з решток давніх організмів, тому енергія, що зберігається в них, також є енергією Сонця. Саме вона і вивільняється під час горіння паливних корисних копалин.)

-  Але чому б не використовувати сонячну енергію безпосередньо, не вирубуючи лісів і не видобуваючи корисних копалин? Про таку можливість люди мріяли давно, принаймні відтоді, як з’явилися дзеркала, здатні збирати проміння. Так виникли сонячні батареї.  

-Які нові слова запишемо до нашого словничка? Словник: сонячна енергія , сонячні батареї.

 ІV. Узагальнення і систематизація знань.

 Давайте пограєм у гру «Продовж твердження» (хорові відповіді)

 Гра «Продовж твердження»:

 - Найголовнішим джерелом енергії на Землі є…

- Енергію Сонця використовують для перетворення її на …

- Енергію Сонця називають невичерпним …

- Прилади, у яких світло Сонця перетворюється в електричну енергію називаються ...

 V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ.

  Самооцінка настрою дітей на уроці.

 Вправа «Сонячний настрій» Візьміть паперові сонечка, прочитайте на звороті побажання. (На зворотному боці «сонечок» написано: «Посилаю вам свої промені з теплом і любов’ю, щоб усі діти були здоровими, сильними, розумними, слухняними!»). Домалюйте сонечко так, щоб показати свій настрій на уроці.

Використані джерела:

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BE%D0%BD%D1%86%D0%B5

https://naurok.com.ua/rankovi-zustrichi-1-klas-rozrobka-5-rankovih-zustrichey-dlya-1-klasu-nush-50138.html

https://naurok.com.ua/zbirka-fizkulthvilinki-na-urokah-26634.html

http://www.yrok.net.ua/load/nova_ukrajinska_shkola/rankovi_zustrichi/311

 

 

docx
Додав(-ла)
Shevchenko Tetiana
Додано
20 березня 2020
Переглядів
1129
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку