Конспект уроку з курсу «Я досліджую світ » в 1 класі
Вчитель початкових класів: Шевченко Тетяна Петрівна
Тема: Роль Сонця (світла) в житті рослин.
Мета уроку: вчити учнів характеризувати Сонце як невичерпне джерело енергії. Дати уявлення про перетворення енергії сонячного випромінювання в довкіллі. Формувати уявлення про перетворення енергії Сонця в інші види енергії. Розвивати допитливість, уміння робити логічні висновки й аналізувати результати. Виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання та матеріали: демонстраційний матеріал-роздавальний матеріал, картинки для опрацювання досліду, деформоване речення на дошку, ілюстрації з теми.
Хід уроку
І.Створення емоційного настрою. Ранкова зустріч.
Привітання:
Діти стоять півколом.
-Год і, діточки, вам спати! Час давно вже вам вставати.
Гляньте: сонечко сміється!
-Давайте привітаємося з сонечком:
Здрастуй, сонце золоте.
Здрастуй , небо голубе.
Здрастуй, теплий вітерець.
Вправа комплімент:
-Учні разом з вчителем стають у коло і роблять компліменти:
- У тебе сьогодні чудовий вигляд. Дякую.
Наш девіз: Настрій клас!
Погода клас!
Приєднайтеся до нас!
Щоденні новини:
Діти обирають дитину дня (виходить до календаря).
- Сьогодні в нас: пора року - весна, квітень місяць, день тижня – середа.
Вправа на закріплення знань з математики:
- Який день тижня був вчора? Який буде завтра?
- Скільки днів у тижні? Скільки днів ми ходимо до школи? Скільки відпочиваємо?
-Яких днів більше і на скільки?
ІІ. Повідомлення теми уроку.
1. Гра «Дешифрувальники».
Щоб дізнатись тему нашого уроку вам необхідно розташувати частини слів у правильному порядку та прочитати речення:
«це Сон –понайтужніше –релодже гіїенер, ласвіт, плате» Отже, тема нашого уроку «Сонце- найпотужніше джерело енергії, світла, тепла .»
ІІІ. Сприймання матеріалу.
- Діти, які слова приходять вам на думку, коли ви чуєте слово « Сонце»? 1.Асоціативний кущ:
(тепло, світло, енергію, життя, краса, радість, сила, здоров'я, гарний настрій). Усе назване діти записують на промінцях сонця і прикріплюють на малюнок сонечка на дошці.
Висновок:
Сонце – джерело життя на нашій планеті. Життя на Землі неможливе без енергії сонячних променів.
Музична фізкультхвилинка «Веселе сонечко».
https://www.youtube.com/watch?v=W7aqsZILjR0
2-3.Робота над друкованим текстом та практична робота.
Робота з підручником:
ст.52-53 підручник Н.М.Бібік 1клас, частина 1.
Прочитайте текст та згадайте етапи нашого досліду.
Практична робота:
Наклейте на аркуш фотографії-етапи нашого досліду та пронумеруйте.
Зробіть висновки про роль Сонця (світла) у житті та розвитку рослин
(діти разом з вчителем роблять висновки та записують на аркуші).
Етапи досліду:
1.Готуємо грунт для висадки насіння квасолі та ячменю.
2. Висаджуємо насіння та поливаємо.
3. Накриваємо коробкою горщики з пророслим насінням. Ставимо на вікно. Також окремо ставимо горщики, які не накриваємо коробкою. Не забуваємо поливати паростки.
5. Через деякий час аналізуємо та робимо висновки: куди тягнулися паростки, які були під коробкою та які росли відкрито.
4. Проблемне питання.
- За допомогою чого працюють калькулятори? (Сонячної батареї)
- Як називаються пристрої які виробляють електрику якщо на них попадає сонячне світло? (Це фотоелементи)
- Що можна отримати за допомогою сонячних батарей?( електрику)
- Як енергія Сонця потрапилав камяне вугілля і торф? (Кам’яне вугілля, нафта і газ утворилися з решток давніх організмів, тому енергія, що зберігається в них, також є енергією Сонця. Саме вона і вивільняється під час горіння паливних корисних копалин.)
- Але чому б не використовувати сонячну енергію безпосередньо, не вирубуючи лісів і не видобуваючи корисних копалин? Про таку можливість люди мріяли давно, принаймні відтоді, як з’явилися дзеркала, здатні збирати проміння. Так виникли сонячні батареї.
-Які нові слова запишемо до нашого словничка? Словник: сонячна енергія , сонячні батареї.
ІV. Узагальнення і систематизація знань.
Давайте пограєм у гру «Продовж твердження» (хорові відповіді)
Гра «Продовж твердження»:
- Найголовнішим джерелом енергії на Землі є…
- Енергію Сонця використовують для перетворення її на …
- Енергію Сонця називають невичерпним …
- Прилади, у яких світло Сонця перетворюється в електричну енергію називаються ...
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ.
Самооцінка настрою дітей на уроці.
Вправа «Сонячний настрій» Візьміть паперові сонечка, прочитайте на звороті побажання. (На зворотному боці «сонечок» написано: «Посилаю вам свої промені з теплом і любов’ю, щоб усі діти були здоровими, сильними, розумними, слухняними!»). Домалюйте сонечко так, щоб показати свій настрій на уроці.
Використані джерела:
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BE%D0%BD%D1%86%D0%B5
https://naurok.com.ua/zbirka-fizkulthvilinki-na-urokah-26634.html
http://www.yrok.net.ua/load/nova_ukrajinska_shkola/rankovi_zustrichi/311