МЕТА. Продовжувати формувати уявлення про воду як з найпоширеніших речовин у природі. Закріпити знання про стан води та види водойм. Познайомити з водоймами рідного краю. Вчити висловлювати власні думки. Сприяти вихованню екологічної культури, шанобливому ставленню до водойм, прагненню знати і вивчати свій край.
РАНКОВЕ КОЛО
ТЕМА. Водойми рідного краю
МЕТА. Продовжувати формувати уявлення про воду як з найпоширеніших речовин у природі. Закріпити знання про стан води та види водойм. Познайомити з водоймами рідного краю. Вчити висловлювати власні думки. Сприяти вихованню екологічної культури, шанобливому ставленню до водойм, прагненню знати і вивчати свій край.
І. Привітання
Діти, пропоную нам всім разом стати в коло і взятися за руки. Давайте привітаємося та виконаємо рухи.
Треба разом привітатись:
Діти: - Добрий день! Добрий День!
Дружно й весело сказати:
Діти: - Добрий день! Добрий День!
Вправо, вліво повернутись:
Діти: - Добрий день! Добрий День!
Один одному всміхнутись:
Діти: - Добрий день! Добрий День!
Як вас, друзі, всіх багато
Синьооких і чорнявих,
Карооких і білявих,
І високих, і низеньких,
І товстеньких, і худеньких…
Всіх вас рада привітати
І найкраще побажати:
Діти: - Добрий день! Добрий День!
Комплімент
Діти стоять у колі, повернувшись парами один до одного та кажуть компліменти (в одну сторону, потім в іншу)
Діти:
ІІ. Робота з календарем
Визначаємо який сьогодні день тижня, число, місяць, пора року, погодні умови
ІІІ. Групові заняття
Прочитайте анаграму:
ДАВО (вода)
Сьогодні ми з вами поговоримо про воду. Ми пригадаємо який стан може мати вода та дізнаємося які бувають водойми.
Гра «Розкажи і покажи»
На дошці за допомогою магнатів висять малюнки, учні називають стан води та переміщують поділяючи на 3 групи (твердий, рідкий, газоподібний)
Кожний третій, починаючи з Оленки, іде до дошки, бере один із малюнків і пояснює до якої групи відносить його.
Прочитайте тему нашого дня:
ВОДОЙМИ
Вправа «Відгадай»
Діти відгадують загадки і роздивляються світлини
А прислухайтесь — дзвенить.
Риє землю він розталу,
Ніг не має, а біжить.(Струмок, джерело)
Тече, тече — не витече,
Пливе, пливе — не випливе.
Весною розливається,
А взимку одягається. (Річка)
Човни не плавають,
І ходити не можна. (Болото)
Скло голубе, а рама зелена. (Озеро)
Водою налито,
Біля нього вербичка пухнаста
І калина гілляста.
І малеча і дорослі
Часто йдуть до нього в гості. (Ставок)
Гра «Руханка»
Діти стоять у колі. Один учень тримає дзвоник – називає тварину або рибу і передає дзвоник іншому за бажанням.
Завдання: назвати тварин, птахів які живуть поряд з водоймами або риб.
(Місцева фауна представлена цінними мисливськими видами: заєць-русак, лисиця, куниця, лось, дика свиня, лісовий борсук, ондатра, бобер, олень плямистий і олень благородний.
По берегах річок гніздяться багато водоплавних птахів: качка, лисуха, кілька видів куликів, лебідь-шипун.
В озерах та річках водяться риби: лин, карась,короп, щука, краснопірка.)
Складання карти пам'яті «Для чого людині потрібна вода»
Учні відповідають на запитання
- щоб пити
ІV. Крісло автора ( про охорону та значення води)
Розкажіть чому і як потрібно охороняти воду
Вчитель.
Ми бачимо на фотографії Землі із космосу, як багато на ній води, але вода ця солона і не придатна для вживання. У багатьох містах, також у нас в Україні, не вистачає питної води! Тому так необхідно економно використовувати цю життєдайну речовину, не забруднювати річок та озер, розчищати джерела.
Добре те, що сонце світить,
Добре те, що віє вітер.
Добре те, що в нашій річці
Чиста – не брудна водиця