Практика ранкової зустрічі — один із перших методів орієнтованих на учня, які застосовують учителі у своїх класах/групах. На початку дня ґрупа збирається, щоб привітати один одного, вислухати думки друзів стосовно певного питання, вибраного одним із дітей, поставити запитання, прокоментувати. Потім вони спільно виконують якесь завдання своєї навчальної програми, обговорюють свій розклад роботи і новини дня.
Ранкова зустріч. Тема. Зустрічає природа весну.
Мета: узагальнити знання дітей про характерні ознаки весни та назви весняних місяців;
уточнювати, розширювати й активізувати словник з теми «Весна». Розвивати пам'ять, мислення, увагу до поетичного слова, естетичні почуття. Повторити правила поведінки у природі; формувати екологічну культуру. Виховувати почуття колективізму.
Обладнання. Картки з іменами дітей, малюнки для плакату «Весняна галявина», ватман,
музичний матеріал.
ХІД РАНКОВОЇ ЗУСТРІЧІ
І. Привітання. Діти і вчитель стають у коло.
- Ви сьогодні вже проснулись? Мамі зранку посміхнулись?
Клас наш радо вас вітає! Настрій кожен гарний має?
Станьмо разом в дружне коло! Привітай нас, рідна школо!
Учитель. Я маю картки з іменами кожного учня класу. Ви по черзі вибираєте картку й
вітаєте того, чиє ім'я на ній написане.
- Бачу, всі у нас сьогодні веселі й доброзичливі. Молодці.
– Що нового відбулося у вас з моменту останньої ранкової зустрічі.(Відповіді дітей за
бажанням)
ІІ. Обмін інформацією.
1. Робота з природничим календарем.
"Синоптик", призначений з учнів, повідомляє сьогоднішню дату, день тижня, місяць.
Інший учень-помічник заповнює стенд, на якому у кишеньки вставляє дату, назву місяця і назву дня тижня.
- А може настрій залежати від погоди?(Діти висловлюють свої думки).
- Яка сьогодні погода? Небо? Повітря? Температура? Відмічаємо у календарику.
Яку пору року ми провели? (Зиму)
Яку пору року зустрічаємо? (Весну)
Я хочу розпочати заняття такою загадкою:
Все у зелені довкола :пасовище, ліс і поле
Мчать струмочки до ріки , ліплять гнізда,ластівки
І в сороки новина, сповіщає всіх вона
Що до нас іде… весна
- Який місяць зараз на календарю? (Березень) Колись у давнину цей місяць був початком
нового року. Як ви гадаєте, чому саме березень був початком року? А чому він має таку
назву? Який наступний місяць після березня? А він чому має таку назву? А за квітнем
який настає місяць? Чому він отримав таку назву?
- Які ж прикмети весни ми можемо спостерігати в природі? Саме про це буде наша
розмова.
ІІІ. Групове заняття.
1. Мозковий штурм.
- Подумайте, чому в народі кажуть: «Весна настає, сонця додає»?(Відповіді дітей).
Ранньою весною, у березні, природа ще спить. Перші сонячні промені ще слабкі,
але снігові завали поступово тануть. Тривалі морози змінюються довгоочікуваним
весняним теплом. Сніг ще лежатиме на холодній землі, а крижані вітри ще не раз
нагадають про зиму. Та з кожним днем яскраве березневе сонце сильніше нагріває землю і з кожним днем стає все тепліше.
2. Гра «Долоні» Плесніть в долоні, коли почуєте правильну ознаку весни:
- Ніч стає коротшою, а день довшим.
- Залягає у сплячку ведмідь.
- Все сильніше припікає сонечко, тане сніг.
- Ми збираємо гриби.
- Бубнявіють бруньки на деревах.
- Люди збирають урожай фруктів, овочів.
- З теплих країв прилітають птахи.
- На річках тане лід.
- З-під землі пробиваються перші весняні квіти підсніжники і проліски.
3. Гра «Назви зайве слово. Обґрунтуй власну думку»
Березень, січень, квітень, травень. (Діти повторюють назви весняних місяців)
Ведмідь, їжак, комахи, білка. (Активізація знань про тварин, що прокидаються від
зимової сплячки)
Лелека, ворона, ластівка, шпак. (Активізація знань про перелітніх птахів)
4. Руханка.
Ось іде до нас весна.
Все навколо ожива: встати, ходьба на місці
Підсніжники прокидаються,потягнутися
Проліски посміхаються, посміхнутися
Пташки прилітають, махають руками, як крилами
Діти вибігають, біг на місці
На луках стрибають. стрибки
5. Створення колективного плакату «Весняна галявина»
- Матінка Природа передала нам свою чарівну скриньку. Наше завдання: дістати
малюнок із скриньки, розказати, яким чином зображений предмет зустрічає весну і
наклеїти його на лист ватману, створивши власну весняну галявину.( У скриньці
малюнки – хмаринка, пролісок, ластівка, шпачок, комахи, травичка, дерево з бруньками,
зайчик, ведмідь і т.п. Діти дають відповіді і наклеюють свій малюнок на плакат.)
- У нас вийшла чудова галявина. Тільки чого на ній не вистачає? (Сонечка)
- Навесні сонце піднімається вище, і промені дають більше тепла та світла.
- А кому потрібне сонце?
Діти: Всім: людям, тваринам, рослинам, комахам. Завдяки сонцю всі живі істоти на землі
живуть і розвиваються.
Вчитель прикріплює на ватман малюнок сонечка.
- Я дарую вам тепло,
Щоб навколо все цвіло.
Щоб гайочок зеленів
І пташиний спів дзвенів.
Щоб сріблилась річка
І росла травичка.
Розвивалися сади,
Наливалися плоди.
ІV. Рефлексія.
1. Вправа «Крісло автора»
- Які весняні явища запам’ятали?__