КЗ «Краснопавлівський заклад дошкільної освіти
(ясла-садок) комбінованого типу «Оленка»
Лозівської міської ради Харківської області
РАНКОВІ ЗУСТРІ
«День народження їжачка»
Підготувала і провела:
вихователь
КЗ «Краснопавлівський ЗДО (ясла-садок) комбінованого типу
«Оленка»
Лозівської міської ради
Харківської області»
Бондаренко О.М.
Квітень, 2021 рік
Мета: уточнити та розширити уявлення дітей про пору року – весна, про зовнішній вигляд і спосіб життя лісових звірів весною (їжак, ведмідь, лисиця, заєць, вовк); продовжувати знайомити зі змінами в житті диких тварин навесні. Закріпити знання про дні тижня; сформувати уявлення про додавання і віднімання в межах 10; закріпити знання про геометричні фігури (об’ємні та площинні); вправляти в умінні викладати геометричні фігури з цеглинок ЛЕГО на площині; розвивати логічне мислення, уяву, фантазію; виховувати любов до природи, інтерес до життя диких тварин.
Матеріал: ілюстрації за темою дня «Умови існування диких тварин», м’які іграшки диких тварин (їжак, ведмідь, лисиця, заєць, вовк), таблиці «Дні тижня», «Геометричні фігури» (об’ємних та площинних), конструктор LEGO, дзвіночок.
Хід зустрічі:
Звучить мелодія дзвіночка, діти збираються у коло.
Вихователь: Діти, давайте привітаємося один до одного:
Доброго ранку, доброго дня!
Бажаєте ви і бажаю вам я (діти показують на себе)
Нам сонечко в небі яскраво сміється
Хмаринка ніжно вклоняється
Доброго ранку, доброго дня!!
Бажаєте ви і бажаю вам я!
Вихователь: Для гарного настрою давайте скажемо один одному гарне привітання, комплімент.
(Діти передають по колу квіточку і говорять один одному компліменти).
Вихователь: А зараз надається слово нашому черговому синоптику.
(Виходить дитина з мікрофоном до куточка природи і розповідає)
Щоденні новини: про пору року, назву місяця, день тижня, число.
Повідомляє про стан погоди. Обмін інформацією.
Вихователь: Діти, відгадайте будь ласка, загадку:
І в полях дзвенить струмок
Якщо сонце яскравіше світить
Якщо став тепліше вітер
Значить до нас прийшла (Весна)
Вихователь: Назвіть прикмети, за якими ми визначаємо, що настала весна?
Відповіді дітей:
Вихователь: Скажіть, діти, що нас сьогодні об’єднує? Який у нас сьогодні колір групи?
Діти: Ми одягли шарфи жовтого кольору.
Вихователь: Що буває навесні жовтого кольору?
Діти: Сонечко, квіти кульбабки, тюльпани, курчатка.
Вихователь: Давайте пригадаємо, яка в нас тема тижня?
Діти звертають увагу на стенд «Ранкові зустрічі», де знаходяться ілюстрації на тему тижня «Дикі тварини навесні», тему дня «Умови існування диких тварин».
Вихователь: Сьогодні ми з вами відправляємося у царство диких тварин.
У цьому царстві проживають різні тварини. Для того, щоб дізнатися, хто живе в цьому царстві, відгадайте загадки:
Господар лісовий прокидається навесні
Влітку ходить без дороги
Біля сосен і березень
А взимку він спить у берліозі
Від морозу ховаючи ніс. (Ведмідь)
З гілки на гілку, як руда стрілка
Мчить і скаче пухнаста….(Білка)
Взимку білий, влітку сірий
Характером не сміливий (Заєць)
Хвіст пухнастий
Хутро золотисте
У лісі живе
Кур в селі краде … (Лисиця)
Дружбу воде лише з лисицею
Цей звір сердитий, злий
Він зубами клац та клац
Дуже страшний сірий (Вовк)
Сірий він весь в голках
Немов він не звір, а ялинка
Хоч колючий мовчун лісовий
Все ж добрий, а не злий (Їжак)
Вихователь: А зараз я пропоную переглянути вам відео «Звірі навесні».
Відео «Звірі навесні» ( 4 хв.)
Вихователь: Що нового ми дізналися про тварин? Які зміни відбуваються з ними навесні? (відповідь дітей). А що ще ми побачили в лісі?
Діти: Навесні прокидається багато квітів.
Вихователь: А що можна зробити з квітів?
Діти: Віночок.
Вихователь: А чи можна в лісі рвати квіти?
Діти: Ні, бо квіти загинуть.
Вихователь: А давайте ми сплетемо свій віночок, пограємо в гру «Віночок».
Руханка «Віночок»
Вихователь: Сьогодні я отримала конверт від Їжачка, він вирішив покликати своїх друзів на День народження, але вони не зможуть знайти дорогу до його будинку без нашої допомоги. Допоможемо їм?
Діти: Так.
Вихователь: Ось подивіться, кого ми першого зустріли?
Діти: Зайчика.
Вихователь: Він не знає дні тижня і переживає, що пропустить день народження їжачка. Його Їжачок запросив на третій день цього тижня.
Назвіть, будь ласка, який третій день тижня? ( Відповіді дітей)
Вихователь: Давайте пригадаємо, скільки всього днів тижня? Назвіть вихідні дні.
Вихователь: Який він за рахунком? Так, це ж сьогодні у нашого Їжачка День народження.
Вихователь: Тепер зайчик обов’язково потрапить в гості до Їжачка.
Дітки, подивіться, хто це йде до нас на зустріч?
Діти: Лисичка.
Вихователь: Діти, лисичка мені сказала, що теж поспішає на день народження до Їжачка. Але вона не знає, яку форму має нірка Їжачка.
Давайте їй допоможемо. Назвемо геометричні фігури і визначимо, на яку фігуру схожий вхід в нірку Їжачка.
(Вихователь показує таблицю з зображенням площинних та об’ємних геометричних фігур, діти їх називають, порівнюють, визначають що є спільним і чим вони різняться, класифікують на об’ємні та площинні,обирають геометричну фігуру круг.)
Вихователь: Іди, лисичка, тепер ти знайдеш як знайти будиночок Їжачка.
Вихователь: Ой, хто це нам на зустріч біжить?
Діти: Вовк.
Вихователь: Вовк теж біжить на день народження, але забув який номер будинку у Їжачка. Давайте допоможемо Вовчику. Нам потрібно перейти через цей місточок і порахувати навпаки від 10 до 1 і тоді ми дізнаємося, який номер будинку Їжачка.
Ігра «Рахуй навпаки»
(Переступаючи з колоди на колоду діти рахують у зворотньому напрямку від 10 до 1. На останній колоді знаходять цифру 1.)
Вихователь: Діти, який номер будиночку у Їжачка? (відповідь дітей №1).
Тепер Вовчик знає що номер будинку Їжачка №1.
Вихователь: Дітки, хто це нас зустрічає?
Діти: Білочка.
Вихователь: Вона теж поспішає на день народження і хоче назбирати горішків, щоб подарувати Їжачку. Білочка просить допомогти їй вирішити приклади і розікласти горішки по кошиках.
(Діти вирішують приклади і розкладають горішки по кошиках
з цифрами 6 та 7)
Вихователь: А ось і Ведмедик теж поспішає на гостину до Їжачка. І хоче збудувати гарний будинок, щоб подарувати Їжачку. Нам потрібно спочатку потренуватися і показати Ведмедику, які геометричні фігури ми вміємо з вами викладати на столі.
Діти сідають за столи на яких лежать цеглинки ЛЕГО.
Завдання №1
Вихователь: Побудуйте фігуру яка має чотири сторони: дві сторони довгі і дві короткі.
Вихователь: Яку фігуру ви побудували?
Діти: Прямокутник.
Завдання №2
Вихователь: Зробіть фігуру яка має три однакових сторони.
Вихователь: Яку фігуру ви побудували?
Діти: Трикутник.
Завдання №3
Вихователь: А тепер до трикутника додайте ще 3цеглинки так, щоб під трикутником стояв квадрат.
Вихователь: Діти, що ми збудували?
Діти: Будинок.
Вихователь: Діти, Ведмедик дуже вдячний, що ви йому показали, як правильно збудувати будинок, тепер він зробив гарний подарунок Їжачкові.
Вихователь: Діти, подивіться, яку фігуру мені подарував Їжачок. Він дуже вдячний, що ми допомогли його друзям і вони всі прийшли до нього в гості.
Вихователь: Як називається ця фігура?
Діти: Куб.
Вихователь: Це яка фігура? Що ми можемо про неї сказати?
Діти: Куб – об’ємна фігура.
Вихователь: А ви на площині столу які викладали фігури?
Діти: Площинні.
Вихователь: Ой, я бачу, що тут ця фігура не проста, що Їжачок для вас щось приготував.
Вихователь знімає верхні цеглинки з куба і показує дітям що знаходиться у кубі. Вихователь показує сюрприз для дітей.
Вихователь підводить підсумок зустрічі.