Тиждень: Світ тварин
«Любити, знати, захищати! »
Мета: уточнити уявлення учнів про тварин (до тварин належать не лише звірі, риби і птахи, але і метелики, і бабки); ознайомити з ознаками живих організмів; продемонструвати різноманітність тваринного світу; учити класифікувати зображення комах, риб, птахів, звірів; розвивати мовленнєві вміння, мислення, увагу; виховувати інтерес до природи. Бережливе ставлення до тварин.
Ранкова зустріч 1
Хто такі тварини?
Грає музика. Вона повідомляє, що час ставати у коло.
Створимо коло дружби на лісовій галявині і привітаємо один одного, говорячи компліменти.
День: понеділок - ____________ квітня.
Народні прикмети:
23 квітня – Терешка.
День ангела святкують: Терентій, Яків, Григорій, Максим.
Цей день в календарі:
Книга – це незамінний носій інформації. Завдяки книгам ми не тільки отримуємо знання, а й вчимося розуміти красу нашого людства, маємо змогу подорожувати у часі.
У Всесвітній день книг ми вітаємо всіх авторів книг. Бажаємо їм натхнення! Щоб і надалі вони продовжували служити збереженню і примноженню духовного багатства кожної держава і світу в цілому.
Любіть і читайте книги!
Повідомлення вчителя:
Отже, нам потрібно більше дізнатися про них: хто вони. Де живуть, що їдять.
Вправа «Крісло автора»
Вправа «Моя буква»
Наприклад:
- Я обираю букву Б. Я боязка, як зайчик. А я обираю букву В. Я великий, як ведмідь (група «Звірі»).
- Я обираю букву М. Я маленький, як горобчик (група «Птахів»). і т. д.
Ранкова зустріч 2
Свійські і дикі тварини
Вправа «Знайди свою пару»
Матеріали: папірці з написаним текстом – назви тварин (кожна тварина у двох примірниках).
_______________ число
________________ день
Погода ________________
Настрій _________________
Народний календар
24 квітня – Антипа. На цей час уже виростала кропива, з якої сільські жінки готували смачний зелений борщ. Селяни над усе остерігалися, аби у цей день не випав сніг, адже тоді озиме поле не віддячить урожаєм за усі старання та тяжку працю. (Словникова робота над словами: Антип, озиме, остерігалися.)
Народний прогностик
Облітав журавель
Сто морів, сто земель,
Облітав, обходив,
Крила, ноги натрудив.
Ми спитали журавля:
-Де найкращая земля?
Журавель відповідає:
-Краще рідної немає!
- Чому так відповів журавель?
Цікаві факти про журавля.
Відлітаючи в кінці літа – початку осені в теплі краї, він символізує печаль, смуток. Повертаючись додому навесні, він приносить надію. Побутує легенда, що ім’я цьому птаху дано на честь Бога любові і добра.
Журавель асоціюється з найкращими людськими якостями: вірністю, добротою, чуйністю, дружелюбністю.
Весь світ відзначає День Журавля 13 вересня. Давайте всі разом згадаємо наш символ і поселимо в наші душі більше любові і добра, вірності і надії!
Вправа «Крісло автора»
Отже, тварини бувають дикі та домашні (свійські).
Перегляд мультфільму «Дикі та свійські тварини».
Ранкова зустріч 3
Павуки
Та станемо у коло.
Радість та усмішки
Хай сяють навколо.
Вушка прислухайтесь,
Очки – придивляйтесь,
Носик – глибше дихай,
Ротик – посміхнись.
Спинки розправляйтесь,
Ручки піднімайтесь,
Нумо до роботи
Дружно всі взялись!
Вправа «Збери назву тварини»
Матеріали: папірці з написаною назвою тварин.
Діти слухають відповіді, якщо правильно, плескають в долоні.
Народні прикмети
25 квітня – Зенонів день. Весна землю парить.
Цікаві факти про павуків
Павутина має величезний потенціал міцності. Павутина завтовшки в олівець зможе зупинити Боїнг на повному ходу. В даний момент розробляються надлегкі і міцні бронежилети з використанням павутини.
За один раз паучиха може народити 200000 паучат.
В основному павуки мають 8 очей різних розмірів, але у деяких видів буває і 12, і 4, або просто по 2 ока. Не дивлячись на таку велику кількість органів зору павукоподібні бачать дуже погано.
У 2001 році павуки побували в космосі і там плели тривимірний комплекс з шовкових тунелів.
У павуків кров прозора. А органи нюху у павуків розташований у ногах.
«Усі комахи мають по 6 ніг, краба – на 4 ноги більше, ніж комахи, а павуки – на 2 «ноги» більше, ніж краби. По скільки «ніг» мають павуки?»
Ранкова зустріч 4
Чи треба берегти тварин?
Звеселіть, бо зажурюся!
Діти стають у коло і беруться за руки.
Вчитель говорить: «Ми – одна велика добра тварина. Давайте послухаємо, як вона дихає!»
Усі прислухаються до свого подиху, подиху сусідів.
«А тепер подихаємо разом!» Вдих – усі роблять крок уперед.
Видих – усі роблять крок назад.
Вдих – усі роблять два кроки вперед, видих – усі роблять два кроки назад. «Ми відчуваємо один одного, відчуваємо свій подих і подих товариша.
Ми – одне ціле! Ми – одна велика добра тваринка!»
Вправа «Нумо відгадай!»
Повідомлення вчителя
26 квітня в Україні відзначається ДЕНЬ Чорнобильської трагедії, яка трапилася в 1986 році. Цей день відзначається як Міжнародний день пам’яті про Чорнобильську катастрофу.
Було собі в Україні місто Чорнобиль. Затишне, красиве. Та біля нього побудували атомну станцію. І на цій станції сталася аварія – хімічний вибухнув, такий сильний, що забруднення розповсюдилося на велику відстань від Чорнобиля. На заражених землях тепер нікому не можна жити. Ті землі треба лікувати. Чорнобиль тепер – велика рана України.
Чорнобиль походить від назви гіркого полину чорно-билки. Спочатку так іменувалося давнє поселення, потім – місто, згодом – і атомна електростанція.
Знайшлися люди, які поклали своє життя для забезпечення нам світлого майбутнього. Зараз їх називають «ліквідаторами», «чорнобильцями». Ці люди ціною свого життя і здоров’я виконали свій обов’язок, захистили людство від радіації.
Радіація – невидиме випромінювання, яке руйнує все на своєму шляху, як дуже дрібна куля.
Давайте ніколи не будемо забувати тих людей, які пожертвували своїм життям заради нашого блага…
Ранкова зустріч 5
Охорона природи
Сонечко встало
Іде новий день.
Друзі навколо,
Усім: - Добрий день!
Вітання у колі друзів з використанням комунікативних вправ: «Кому і за що» - діти передають по черзі іграшку тваринку і кажуть, кому і за що дають її. Наприклад: «Я хочу передати цього котика Тимуру за те, що він ніколи не запізнюється» і т. д.
Вправа «Мурашина школа»
Мета: поглиблювати знання дітей про особливості навчання в школі, поведінку та діяльність школяра; розвивати уяву та творчі здібності дітей.
Народний календар
27 квітня – Мартина.
Якщо жаби на Мартина кричать, а після Мартина мовчать, то неодмінно похолодає. Раніше у цей день в багатьох селах відзначали «Свято галки». Вважалося, що дорослі птахи відпускали в цей день своїх дітей-пташенят на окреме гніздо, тобто самостійне життя.
Читання вірша Костянтина Приходько «Лісова бригада»
В лісі сталася біда –
Гусінь листя об’їда:
І на дубі, і на клені,
І на ясені зеленім.
Солов’ї, шпаки, синиці
Вмить злетілись, як годиться,
І давай сурмить тривогу:
-Гей, пташки! На допомогу!
Повторення правил поведінки в природі: