Ранкові зустрічі до тематичного тижня "Світ тварин"

Про матеріал
Уточнити уявлення учнів про тварин; ; розвивати мовленнєві вміння, мислення, увагу; виховувати інтерес до природи, бережливе ставлення до тварин.
Перегляд файлу

Тиждень: Світ тварин

«Любити, знати, захищати! »

Мета: уточнити уявлення учнів про тварин (до тварин належать не лише звірі, риби і птахи, але і метелики, і бабки); ознайомити з ознаками живих організмів; продемонструвати різноманітність тваринного світу; учити класифікувати зображення комах, риб, птахів, звірів; розвивати мовленнєві вміння, мислення, увагу; виховувати інтерес до природи. Бережливе ставлення до тварин.

 

Ранкова зустріч 1

Хто такі тварини?

  1. Привітання

Грає музика. Вона повідомляє, що час ставати у коло.

  • Доброго ранку, мої зайченята!

Створимо коло дружби на лісовій галявині і привітаємо один одного, говорячи компліменти.

  • Доброго ранку, Андрію! Ти лагідний сьогодні, мов котик!
  • Доброго ранку, Кароліно! Ти хитренька, як лисичка!
  • Доброго ранку, Софіє! Ти красива, як золота рибка! і т. д.
  • Як ви гадаєте, чому ми так сьогодні зверталися один до одного?
  • У нас розпочинається тиждень «Світ тварин», тому ми порівнювали себе з тваринками.
  1. Щоденні новини
  • Яка зараз пора року? (Весна)
  • Назвіть весняні місяці.
  • Який за рахунком місяць квітень?
  • Чому місяць квітень має таку назву?
  • А яку назву має цей місяць в російській мові? В англійській мові?

День: понеділок - ____________ квітня.

Народні прикмети:

23 квітня – Терешка.

  • Якщо до цього дня погода не налагодиться – рік буде сухий.
  • У квітні ранковий туман віщує хорошу погоду.

День ангела святкують: Терентій, Яків, Григорій, Максим.

Цей день в календарі:

  • Всесвітній день книг.

Книга – це незамінний носій інформації. Завдяки книгам ми не тільки отримуємо знання, а й вчимося розуміти красу нашого людства, маємо змогу подорожувати у часі.

У Всесвітній день книг ми вітаємо всіх авторів книг. Бажаємо їм натхнення! Щоб і надалі вони продовжували служити збереженню і примноженню духовного багатства кожної держава і світу в цілому.

Любіть і читайте книги!

 

 

 

  1. Обмін інформацією
  • Сьогодні я вам принесла книгу «У світі тварин». На перерві ви зможете переглянути ілюстрації, прочитати цікаву інформацію про різних тварин нашої країни.
  • А чи живуть у вас вдома тварини?
  • Як ви за ними доглядаєте?

Повідомлення вчителя:

  • Сьогодні ми розпочнемо подорож у Царство тварин – найбільше царство Живої природи. У цьому царстві проживають різні тварини. З одними ви знайомі, з іншими – ні.

Отже, нам потрібно більше дізнатися про них: хто вони. Де живуть, що їдять.

Вправа «Крісло автора»

  • Розкажіть, з якою б тваринкою ви хотіли б познайомитися ближче і чому.
  1. Групове заняття. Робота в групах.

Вправа «Моя буква»

  1. Об’єднати дітей у 4 групи: «Звірі», «Птахи», «Риби», «Комахи».
  2. Кожен учасник вибирає собі будь-яку букву алфавіту й озвучує її учасникам своєї групи.
  3. Протягом 2 хвилин учасники підбирають слово, яке описує їх і починається на обрану літеру, обов’язково порівнюючи з характером якоїсь тварини.
  4. Кожен учасник ділиться своїми словами з однокласниками.

Наприклад:

 - Я обираю букву Б. Я боязка, як зайчик. А я обираю букву В. Я великий, як ведмідь (група «Звірі»).

- Я обираю букву М. Я маленький, як горобчик (група «Птахів»). і т. д.

 

Ранкова зустріч 2

Свійські і дикі тварини

  1. Привітання
  • Добрий день вам, діти!
  • Добрий день.
  • Добрий день вам, киці!
  • Няв, няв, няв!
  • Добрий день вам, пташки!
  • Цінь, цінь, цінь!
  • Добрий день вам, бджілки!
  • Жу, жу, жу!
  • Добрий день всім, всім, всім!
  1. Групове заняття. Робота в парах.
  • Давайте пограємося!

Вправа «Знайди свою пару»

Матеріали: папірці з написаним текстом – назви тварин (кожна тварина у двох примірниках).

  1. Порахувати кількість учасників.
  2. Розділити кількість учасників на 2, щоб визначити кількість необхідних тварин.
  3. Для кожної тварини написати її назву на двох аркушах.
  4. Роздати аркуші учасникам із проханням нікому їх не показувати.
  5. Усі починають рухатися кімнатою.
  6. Учасники видають звірині звуки й намагаються знайти свою пару.
  1. Щоденні новини
  • Доброго ранку, природолюби!
  • Сьогодні  _______________ місяць

                  _______________ число

                 ________________ день

 Погода    ________________

Настрій   _________________

Народний календар

24 квітня – Антипа. На цей час уже виростала кропива, з якої сільські жінки готували смачний зелений борщ. Селяни над усе остерігалися, аби у цей день не випав сніг, адже тоді озиме поле не віддячить урожаєм за усі старання та тяжку працю. (Словникова робота над словами: Антип, озиме, остерігалися.)

Народний прогностик

  • У квітні ясні ночі закінчуються приморозками.
  • Журавлі прилетіли і полудень принесли.
  • Журавель – символ України і любові до рідної землі. Послухайте вірш Платона Воронька:

Облітав журавель

Сто морів, сто земель,

Облітав, обходив,

Крила, ноги натрудив.

Ми спитали журавля:

-Де найкращая земля?

Журавель відповідає:

-Краще рідної немає!

- Чому так відповів журавель?

Цікаві факти про журавля.

  •                  Журавель завжди був улюбленцем українського народу. Йому присвячено багато казок, легенд, пісень і віршів.

Відлітаючи в кінці літа – початку осені в теплі краї, він символізує печаль, смуток. Повертаючись додому навесні, він приносить надію. Побутує легенда, що ім’я цьому птаху дано на честь Бога любові і добра.

Журавель асоціюється з найкращими людськими якостями: вірністю, добротою, чуйністю, дружелюбністю.

Весь світ відзначає День Журавля 13 вересня. Давайте всі разом згадаємо наш символ і поселимо в наші душі більше любові і добра, вірності і надії!

 

  1. Обмін інформацією
  • А чи доводилося вам бачити журавля?
  • Чому нам важко його зустріти чи побачити?
  • А який це птах: домашній (свійський) чи дикий?
  • Яких тварин ми відносимо до домашніх (свійських)?

Вправа «Крісло автора»

  • Розкажіть про тваринку, за якою ви спостерігали вдома чи на вулиці.

Отже, тварини бувають дикі та домашні (свійські).

Перегляд мультфільму «Дикі та свійські тварини».

 

Ранкова зустріч 3

Павуки

  1. Привітання. Коло друзів
  • Візьмемось за руки

Та станемо у коло.

Радість та усмішки

Хай сяють навколо.

Вушка прислухайтесь,

Очки – придивляйтесь,

Носик – глибше дихай,

Ротик – посміхнись.

Спинки розправляйтесь,

Ручки піднімайтесь,

Нумо до роботи

Дружно всі взялись!

  1. Групове заняття. Робота в парах.

Вправа «Збери назву тварини»

Матеріали: папірці з написаною назвою тварин.

  1. Вчитель пише половинки назви тварин на різних картках. Наприклад, «біло-» на одній картці, а «-чка» на іншій. Кількість карток має відповідати кількості учасників.
  2. Картки опускають у капелюх.
  3. Кожний з учасників витягує наосліп картку.
  4. Учасники намагаються відшукати серед членів групи власника другої половинки слова.
  1. Щоденні новини
  • Доброго ранку, розумники!
  • Сьогодні яке число? ________
  • З яких цифр складається число 25?
  • Складіть приклади з цими цифрами: 2+5, 5+2.
  • Пригадайте склад числа 5.

Діти слухають відповіді, якщо правильно, плескають в долоні.

Народні прикмети

 25 квітня – Зенонів день. Весна землю парить.

  • Якщо цього дня тепло і сонячно, то і рік буде родючим.
  • Якщо навесні летить багато павутиння, то літо буде спекотне.

 

Цікаві факти про павуків

Павутина має величезний потенціал міцності. Павутина завтовшки в олівець зможе зупинити Боїнг на повному ходу. В даний момент розробляються надлегкі і міцні бронежилети з використанням павутини.

За один раз паучиха може народити 200000 паучат.

В основному павуки мають 8 очей різних розмірів, але у деяких видів буває і 12, і 4, або просто по 2 ока. Не дивлячись на таку велику кількість органів зору павукоподібні бачать дуже погано.

У 2001 році павуки побували в космосі і там плели тривимірний комплекс з шовкових тунелів.

У павуків кров прозора. А органи нюху у павуків розташований у ногах.

  1. Обмін інформацією
  1. Перегляд мультфільму «Фіксики - Павучок».
  2. Обговорення ситуації «Чи може павучок бути другом».
  3. Завдання пізнавального характеру.

«Усі комахи мають по 6 ніг, краба – на 4 ноги більше, ніж комахи, а павуки – на 2 «ноги» більше, ніж краби. По скільки «ніг» мають павуки?»

 

 

 

Ранкова зустріч 4

Чи треба берегти тварин?

  1. Привітання
  • Зранку я чогось не в дусі,

Звеселіть, бо зажурюся!

  • Діти, пропоную вам «перетворитися» в яку-небудь тваринку і привітатися, як вітаються тварини.
  • А тепер ми всі перетворимося на одну велику тварину.

Діти стають у коло і беруться за руки.

Вчитель говорить: «Ми – одна велика добра тварина. Давайте послухаємо, як вона дихає!»

Усі прислухаються до свого подиху, подиху сусідів.

 «А тепер подихаємо разом!» Вдих – усі роблять крок уперед.

Видих – усі роблять крок назад.

Вдих – усі роблять два кроки вперед, видих – усі роблять два кроки назад. «Ми відчуваємо один одного, відчуваємо свій подих і подих товариша.

Ми – одне ціле! Ми – одна велика добра тваринка!»

  1. Групове заняття

Вправа «Нумо відгадай!»

  1. Учні об’єднуються у дві підгрупи. Перша підгрупа загадує якусь тварину, а друга повинна відгадати цю тварину, ставлячи запитання. На ці запитання перша підгрупа має право відповідати тільки «так» або «ні». Спочатку ставить запитання дитина із другої підгрупи ( наприклад: «Вона живе в лісі?») перша дитина із першої підгрупи відповідає «так» чи «ні», потім друга дитина ставить запитання і друга дитина з першої підгрупи відповідає і т. д. по черзі.
  2. Після відгадування тварини, підгрупи міняються місцями.

 

  1. Щоденні новини
  • Доброго ранку, мої котики, совенята, рибки, метелики!
  • Сьогодні _____________ (четвер).
  • Сьогодні _____________  (26 квітня).
  • Погода _____________
  • Дитина дня – Софійка.
  • З Днем народження , Софійко!!!
  • Сьогодні ми будемо придумувати загадки про тварин.
  • Сьогодні ми будемо вшановувати людей, які працювали на Чорнобильській АЕС.

Повідомлення вчителя

26 квітня в Україні відзначається ДЕНЬ Чорнобильської трагедії, яка трапилася в 1986 році. Цей день відзначається як Міжнародний день пам’яті про Чорнобильську катастрофу.

Було собі в Україні місто Чорнобиль. Затишне, красиве. Та біля нього побудували атомну станцію. І на цій станції сталася аварія – хімічний вибухнув, такий сильний, що забруднення розповсюдилося на велику відстань від Чорнобиля. На заражених землях тепер нікому не можна жити. Ті землі треба лікувати. Чорнобиль тепер – велика рана України.

Чорнобиль походить від назви гіркого полину чорно-билки. Спочатку так іменувалося давнє поселення, потім – місто, згодом – і атомна електростанція.

Знайшлися люди, які поклали своє життя для забезпечення нам світлого майбутнього. Зараз їх називають «ліквідаторами», «чорнобильцями». Ці люди ціною свого життя і здоров’я виконали свій обов’язок, захистили людство від радіації.

Радіація – невидиме випромінювання, яке руйнує все на своєму шляху, як дуже дрібна куля.

Давайте ніколи не будемо забувати тих людей, які пожертвували своїм життям заради нашого блага…

  1. Обмін інформацією.
  1. Під час Чорнобильської трагедії постраждали не лише люди. Дуже багато постраждало і тварин. Тепер там створений заповідник і всі рослини і тварини охороняються державою.
  2. Розкажіть чим людина може допомогти тваринам?
  3. Отже, щоб подружитися з тваринами, недостатньо лише про них більше дізнаватися, а й уміти їм допомогти, коли це потрібно. Адже, справжні друзі допомагають один одному.
  4. Перегляд мультфільму «Охорона тварин».

                                     Ранкова зустріч 5

Охорона природи

  1. Привітання

Сонечко встало

Іде новий день.

Друзі навколо,

Усім: - Добрий день!

Вітання у колі друзів з використанням комунікативних вправ: «Кому і за що» - діти передають по черзі іграшку тваринку і кажуть, кому і за що дають її. Наприклад: «Я хочу передати цього котика Тимуру за те, що він ніколи не запізнюється» і т. д.

  1. Групове заняття

Вправа «Мурашина школа»

Мета: поглиблювати знання дітей про особливості навчання в школі, поведінку та діяльність школяра;  розвивати уяву та творчі здібності дітей.

  1. Дітей об’єднати у кілька груп. На великому аркуші паперу вони мають намалювати школу мурах і розповісти про неї за питаннями:
  • З якого віку в цій школі починають навчатися мурахи?
  • Хто їх навчає?
  • Чого навчають мурах?
  • Що вони вивчають?
  • Чи цікаве це навчання?
  • Де знаходиться ця школа?
  • Хто її охороняє і чому?
  1. Щоденні новини
  • Доброго ранку, юні охоронці природи!
  • Сьогодні – п’ятниця, 27 квітня.
  • Сьогодні ми будемо обмінюватися своїми думками щодо охорони природи.
  • На вас чекає екскурсія в природу.
  • Сьогодні ми будемо розвішувати шпаківні.

Народний календар

27 квітня – Мартина.

Якщо жаби на Мартина кричать, а після Мартина мовчать, то неодмінно похолодає. Раніше у цей день в багатьох селах відзначали «Свято галки». Вважалося, що дорослі птахи відпускали в цей день своїх дітей-пташенят на окреме гніздо, тобто самостійне життя.

  1. Обмін інформацією
  • Хто знає, що таке шпаківня?
  • У кого вдома є на дереві будиночок для птахів?
  • Для чого потрібно оберігати пташок?

Читання вірша Костянтина Приходько «Лісова бригада»

В лісі сталася біда –

Гусінь листя об’їда:

І на дубі, і на клені,

                                                    І на ясені зеленім.

      Солов’ї, шпаки, синиці

                Вмить злетілись, як годиться,

        І давай сурмить тривогу:

            -Гей, пташки! На допомогу!

  • Які дерева постраждали від шкідників?
  • Які птахи врятували ці дерева?
  • Отже, птахи приносять користь природі. Люди мають охороняти птахів.

Повторення правил поведінки в природі:

  • Не можна галасувати, щоб не злякати пташок, які висиджують пташенят.
  • Не наближатися до гнізд і не чіпати пташенят руками.
  • Не рвати великих оберемків квітів.
  • Не ламати гілок кущів та дерев.
  • Не руйнувати мурашників.
  • Не розпалювати вогнища.
  • Не ловити метеликів.
  • Не залишати сміття.

 

 

doc
Додано
15 лютого 2019
Переглядів
8119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку