Тиждень. Світ рослин.
День 1. Що потрібно рослинам для життя?
Вітання.
Діти разом промовляють вірш – вітання, виконують відповідні рухи.
Доброго ранку, ліси і поля,
Доброго ранку, Вкраїно моя!
Доброго ранку, земле моя!
Доброго ранку! Всім миру й тепла!
Привітання один з одним.
Діти вітаються по колу, звертаються один до одного на ім’я і торкаються долоньками.
– Доброго ранку, Іванко. Мені дуже приємно тебе бачити.
– Доброго ранку, Максимко. Я рада, що ти прийшов.
Вихователь: Я також рада бачити всіх вас.
Обмін інформацією.
У лісі під Кущиком народився маленький Зайчик. Потоваришував Зайчик із Кущиком. Разом вони раділи Сонечку, яке дарувало їм тепло і світло. Раділи свіжому подиху вітру, завдяки якому так легко їм дихалося. Кущик дякував земельці, що давала йому поживні речовини. Дякував їй і Зайчик за те, що на ній зростали рослини, якими він так любив ласувати.
Мріяли друзі разом побувати в казковій країні. Почув про їхнє бажання Чарівник. І відправив він друзів у казкову країну.
— Ой-ой, — закричали Зайчик із Кущиком. — Нам немає чим дихати! Тут дуже темно! Нам холодно! Тут немає водички, а ми хочемо пити! Нам немає що їсти! Ми хочемо додому!
Заплакали Зайчик із Кущиком. Повернув їх Чарівник у рідний ліс.
— Про що розповідається у казці?
— Чому Зайчик і Кущик не захотіли залишатися у казковій країні? Чи було їм чим дихати? Що потрібно для дихання? (Повітря.)
— Чи було у тій казковій країні тепло і світло? А як було? Холодно і темно? Чому? (Там не було Сонечка.)
— Чи була у казковій країні вода і їжа?
— Чи були у казковій країні усі умови, потрібні для життя друзям?
— Що потрібно для життя Зайчику і Кущику? (Повітря, вода, їжа, тепло, світло.
Ріст рослини
https://www.youtube.com/embed/1uA6peSmN-I
Групове заняття.
— Відгадайте загадки.
• Куди не ступиш — всюди маєш,
Хоч не бачиш, а вживаєш. (Повітря)
• Вона прозора, як сльоза,
І кольором, як бірюза,
На все вона спроможна,
Без неї жити не можна. (Вода)
• Голуба хустинка, жовтий клубок,
По хустинці качається, людям усміхається. (Сонце)
— Які умови, необхідні для життя, дає Сонце живим організмам?
Завдання для групи №1. Переконайте, що для життя рослинам необхідне світло. Наведіть приклади.
Завдання для групи №2. Переконайте, що для життя рослинам необхідне тепло. Наведіть приклади.
Завдання для групи №3. Переконайте, що для життя рослинам необхідне повітря. Наведіть приклади.
Завдання для групи №4. Переконайте, що для життя рослинам необхідна вода. Наведіть приклади.
Завдання для групи №5. Переконайте, що для життя рослинам необхідні поживні речовини. Наведіть приклади.
Проведення дослідів
Дослід 1.Значення води для росту рослин.
Матеріал: дві прозорі банки (з водою та без води), дві однакові цибулини.
Хід досліду: Довготривале спостереження за змінами, що відбуваються з цибулинами у банках.
Висновок: для росту рослин необхідна вода.
Дослід 2.Необхідність тепла для росту рослин.
Матеріал: дві однакові гілочки вишні (або іншого дерева), дві вази з водою.
Умови: місяці лютий, березень.
Хід досліду: Поставити одну вазу з гілочкою в кімнаті, другу – в прохолодному місці (між рамами). Спостерігати за змінами, порівнюючи стан гілочок, порівнювати зі станом дерев на подвір’ї.
Щоденні новини.
А зараз прийшов час щоденних новин.
Сьогодні з прогнозом погоди нас по знайомить ………..
Зараз пора року – ……... Місяць – ……….
Сьогодні понеділок – перший день тижня.
На вулиці холодно, похмуро, йде дощ, вітер слабкий.
Вчитель повідомляє розклад занять на день.
Діти, я бажаю вам сьогодні цікавого дня і гарного настрою.
День 2. Будова рослин.
Вітання.
Сонце по діброві
Ходить, як лисичка.
Котики вербові
Жмурять жовті вічка.
Вже не хочуть спати,
Хоч і трішки сонні.
Гріють лапенята
На яснім осонні.
Діти вітаються за руку один з одним, називають один одного на ім’я.
Обмін інформацією.
Будова рослини https://www.youtube.com/embed/-6ZpoZVe4lc
Сценка “Який орган головніший?”
- Який орган у рослин найголовніший?
- Погляньте сценку, може вона вам допоможе відповісти на це питання.
Корінь.-Я тут найголовніший! Я укріпляю рослину в ґрунті. Я напуваю її водою і годую мінеральними солями.
Листя. - Подумаєш! Ти, кореню, живеш у темряві, та ще й за мій рахунок. Це я готую рослині поживні речовини, вміло використовую сонячну енергію. Та й дихається поруч зі мною легко.
Стебло. -Ой, які ж ви важливі! А щоб ви без мене робили? Ані кореню без мене не жити, ані листям. Це ж мої тоненькі трубочки-волокна пересилають поживні речовини і воду по всій рослині.
Квітка. -Які ж ви наївні, сперечаючись, хто з вас найголовніший. Усе, що ви робите, це все для мене. Не буде мене-не буде насіння, а не буде насіння-не буде й рослини.
Плід.-Ваші сперечання марні. Я найголовніший! Усе, що ви взяли з грунту, з повітря, воду-все для мене, щоб я дозрів, дав життя новій рослині.
(всі органи рослини є головними, тому що кожен орган виконує певну функцію)
Групове заняття.
Кожна група повинна зібрати рослину з частинок і позначити частини рослини.
Щоденні новини.
А зараз прийшов час щоденних новин.
Сьогодні з прогнозом погоди нас по знайомить ………..
Зараз пора року – ……... Місяць – ……….
Сьогодні вівторок – другий день тижня.
На вулиці ……..
Вчитель повідомляє розклад занять на день.
Діти, я бажаю вам сьогодні цікавого дня і гарного настрою.
День 3. Що дають нам рослини?
Вітання.
Діти виконують рухи у колі промовляючи:
Ходить лісом дуб – Туп-туп!
Ясень щось охрип – Рип - рип!
Гриб картуз на лоб – Гоп-гоп!
Дощ співа пісень – Дзень-дзень!
Ранок вже прийшов – Гов-гов!
Вчитись нам пора – Ура-ура-ура!
Обмін інформацією.
Люди здавна використовують рослини. Рослини можуть годувати людей Плоди фруктових дерев, злакові культури, овочі. Рослини можуть одягати людей, тобто стати матеріалом для виготовлення одягу. Основні матеріали, для виготовлення одягу: льон, бавовна, коноплі. Рослини можуть лікувати людей, входити до складу ліків. Лікарські рослини ще з минулих століть успішно використовували наші предки для лікування різної хвороби. Рослини слугують матеріалом в промисловості. Наприклад, вони можуть давати нам багато корисних речей, таких як: меблі, паливо, будівельні матеріали. Отже, користь, яку приносять рослини людям: поглинають вуглекислий газ та виділяють кисень, слугують продуктами харчування, матеріалом для одягу та промисловості.
Групове заняття.
Гра «Павутинка»
Діти діляться на групи
Завдання: скласти розсипані пазли і отримати малюнок рослини. З’ясувати, що з них виготовляє людина . (соняшник, кукурудза, морква, картопля, цибуля, сосна, береза, яблуня, вишня, липа)
Щоденні новини.
А зараз прийшов час щоденних новин.
Сьогодні з прогнозом погоди нас по знайомить ………..
Зараз пора року – ……... Місяць – ……….
Сьогодні вівторок – другий день тижня.
На вулиці ……….
Вчитель повідомляє розклад занять на день.
Діти, я бажаю вам сьогодні цікавого дня і гарного настрою.
День 4. Охорона рослин.
Вітання.
Не рви, дитино, квіточку, не треба.
Вона радіє сонечку й весні.
А їй радіє синьооке небо.
Й хмарки біляві, ніжні і ясні.
Вона прийшла, щоб радість передати,
Щоб прикрашати поле і ліси.
Красою любих діток забавляти,
Збирати ніжні крапельки роси.
А потім ними пташку напоїти,
Щоб та співала радісних пісень.
Тож хай цвітуть на білім світі квіти.
І радують усіх нас кожен день.
Не рви, дитино, квіточку, не треба...
Діти вітаються торкаючи один одного долонями, плечима, носиками)
Обмін інформацією.
Допоможемо врятувати ліс:
Діти, сьогодні вранці, коли я прийшла в школу, та знайшла лист від Лісовичка. Давайте я вам його прочитаю.
«Вітаю вас мої маленькі друзі! Я дуже люблю коли ви приходите до мене у гості, але на жаль, в моєму лісі сталася біда: хтось потоптав гриби, поламав гілки дерев, налякав птахів і лісових звірят. І цим дуже нашкодив природі – рослини, тварини і птахи можуть зникнути назавжди. І все це тому, що деякі діти, а може дорослі не знають правила поведінки в лісі і тому я хочу дізнатись, а ви знаєте як треба поводитись у лісі?»
Діти, давайте згадаємо правила поведінки в лісі, а допоможуть нам в цьому знаки – малюнки. А щоб Лісовичок дізнався що ми знаємо як треба поводитись, ми запишемо звуковий лист на диктофон і після заняття відправимо його.
Молодці діти.
Діти, а Лісовичок ще хоче пограти з вами в гру «Можна – не можна».
Я буду називати правило, а ви, якщо це можна робити в лісі, піднімаєте зелену стрічку, якщо не можна – червону.
А тепер подумайте і скажіть, що можна зробити для того, щоб пташки і тварини повернулися до лісу. (прибирати сміття, підгодовувати птахів)
Як чудово, що ви знаєте правила поведінки і лісі.
Групове заняття.
Намалювати знак «Правила поведінки в природі» і знак «Заборонено робити в природі»
Разом зробимо плакат, який буде нагадувати людям, що рослини – це діти Землі і їх треба берегти.
Щоденні новини.
А зараз прийшов час щоденних новин.
Сьогодні з прогнозом погоди нас по знайомить ………..
Зараз пора року – ……... Місяць – ……….
Сьогодні – день тижня.
На вулиці ……….
Вчитель повідомляє розклад занять на день.
Діти, я бажаю вам сьогодні цікавого дня і гарного настрою.
День 5. Чи існувало б життя без рослин?
Вітання.
Ми всі любимо природу:
Турбуємось про чисту воду,
Дерева, квіти доглядаємо,
Гілочок ми не ламаємо,
Землю любимо і світ,
Тут ви бачите нас всіх.
Діти передають рослинку і вітаються, називаючи рослину
Обмін інформацією.
Рослини – основне джерело органічних речовин на Землі. Вони виділяють в атмосферу кисень, який використовується для дихання живими організмами, і поглинають вуглекислий газ. Рослини збагачують ґрунт, очищають повітря від пилу і захищають від шуму.
Вони дають людині їжу, паливо, сировину для промисловості, корми для домашніх тварин, прикрашають міста і села.
Людина використовує рослини в якості будівельних матеріалів, палива, сировини для промисловості. З рослин отримують вату, пряжу, тканини, папір, фарби та ін. Також людина використовує рослини в якості ліків.
Рослини збагачують повітря киснем. А кисень життєво важливий для людини.
Чи справедливо твердження, що без рослин життя на Землі було б неможливе? Чому?
Крісло автора (бажаючи висловлюються)
Висновок. Твердження вірне. Так як рослини збагачують повітря киснем, яким дихають всі живі організми. Також рослини утворюють органічну речовину, яка йде в їжу тварин.
Відомо, що рослини поставляють кисень для дихання всіх живих організмів.
Групове заняття.
Вправа «Учимося любити природу»
Кожна група має довести за поданою фразою «Чи любить людина природу, чи ні»
Щоденні новини.
А зараз прийшов час щоденних новин.
Сьогодні з прогнозом погоди нас по знайомить ………..
Зараз пора року – ……... Місяць – ……….
Сьогодні – день тижня.
На вулиці ……….
Вчитель повідомляє розклад занять на день.
Діти, я бажаю вам сьогодні цікавого дня і гарного настрою.