Тема: « Калинове диво»
Мета : Поглибити знання дітей про калину як символ України. Показати дітям красу калини, розмаїття її зображення в народній творчості; збагачувати словниковий запас дітей. Виховувати цікавість до народної творчості, любов до рідної країни. Допомогти дитині усвідомити свою приналежність до рідного народу, його історії, культури, традицій.
Хід ранкової зустрічі:
І. Вітання.
Візьмемося за руки
Та станемо в коло.
Радість та усмішки,
Даруємо навколо.
ІІ. Обмін інформацією.
- Діти, відгадайте загадку:
У віночку зеленолистім,
У червоному намисті,
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду ( Калина.)
- А знаєте, діти, чому кущ назвали калиною? Калинка – це ім’я української дівчинки. Ішла вона якось повз городи, луги, і натрапила на криницю. Задивилася Калинонька на свою красу, замилувалася. А з криниці – голос: «Не дивись довго у воду , калиною станеш». Не послухалася дівчина та й зачерпнула води…І перетворилася на калину – прекрасний кущ. Зашуміла листям, потягнулася своїми гілочками до людей , до сонця, до хмар, до вітру: «Поверніть мені дівочу красу», але ніхто її слухати не хотів. Минав час. Пролітав мимо журавель, задивився на калину – сумну та самотню – накинув на неї чарівне намисто і стала вона ще кращою. Так і стоїть вона до цього часу гарним кущиком – калиною.
- Про калину складено багато легенд, віршів, прислів’їв. А які ви знаєте прислів’я?
ІІІ. Групова діяльність.
Мовленнєва гра «Продовж прислів’я»
Рухлива гра: «Калина»
Діти стоять у колі і співають пісню:
Ой на горі калина,
Під горою малина,
Ой так, на горі калина,
Ой так, під горою малина.
Там зійшлася дітвора,
Танцювати почала.
Ой так, там зійшлася дітвора,
Ой так, танцювати почала.
На слова першого рядка діти тричі плещуть у долоні. На слова «Під горою малина» вони присідають, знову тричі плещуть у долоні (перед колінами). На слова «Ой так, на горі калина» тупають однією ногою (тричі), а на слова «Ой так, під горою малина» обертаються ліворуч навколо себе. На слова «Там зійшлася дітвора» діти ступають чотири кроки вперед, зменшуючи коло; на слова «Танцювати почала» роблять назад чотири кроки, збільшуючи коло. На слова «Ой так, там зійшлася дітвора» тупають другою ногою (тричі), а на слова «Ой так, танцювати почала» обертаються вправо навколо себе.
ІV. Щоденні новини.
Малювання « І на тім рушникові».
Мета: Вправляти дітей у малюванні ліній різної ширини одним пензлем, закріпити прийоми малювання хвилястих ліній, мазків, крапок, кругів; вміння симетрично заповнювати візерунком короткі сторони рушника. Продовжувати формувати уявлення про рушник як оберіг людини та оселі. Розвивати вміння аналізувати зразок, визначати послідовність виконання роботи, мовлення, моторику, індивідуальну творчість. Виховувати інтерес до національного мистецтва, свідоме ставлення до результату своєї праці.
Матеріали та обладнання: запис пісні на слова В. Симоненко «Пісня про рушник», зразки вишитих рушників. 2-3 зразки-малюнки; гуашеві фарби (чорна, червона), пензлі, паперові смуги, стакани з водою, серветки.