день-Понедiлок
«Сім'я. Історія роду»
Тема: «Сім'я. Родинні традиції»
Мета: формувати у дітей уявлення про сім'ю, позитивне ставлення до сімейних традицій, розширювати знання про близькому оточенні, вчити розбиратися в родинних зв'язках. Розвивати творчі здібності дітей, креативність. Виховувати у дітей любов і повагу до членів родини, показати цінність сім'ї для кожної людини і виявляти турботу про рідних людей.
Хід ранкової зустрічі:
І. Вітання.
На світі білому єдине, як і Дніпрова течія,
Домашнє вогнище родинне, оселя наша і сім’я.
В щасливі і тяжкі години –
Куди б нам стежки не стелився шлях –
Не гасне вогнище родинне
В людських запалених серцях.
Психогімнастика «Ми – одна сім’я»
У цій групі – ми сім’я
1,2,3 (оплески в долоньки)
Ми і ви, ти і я (показують на себе, вихователя, друзів)
1,2,3 (оплески)
Усміхнись тому, хто поряд
1,2,3 (посміхаються один одному)
Ми і ви, ти і ми –одна сім’я.
ІІ. Обмін інформацією. Інтерв'ю (з мікрофоном).
Мета: вчити вести діалог з дорослими, висловлювати свою думку, враження, припущення, розвивати вміння складати невеличкі розповіді про свою родину, формувати вміння уважно слухати.
- Сім’я – це сім «Я». А що це означає? (діти висловлюють свої думки)
- А від кого залежить у сім’ї лад і спокій?
- Що треба робити, щоб у сім’ї всі були здорові та щасливі?
ІІІ. Групова діяльність.
Рухлива-хороводна гра: "Сімейка"
Мета: Закріплення лічби; узгодження слів та рухів.
Хід гри: Діти стоять у колі. Обирається Омелько. Йому одягають бриль. Розподіляють ролі між іншими дітьми, які по черзі заходять у коло до Омелька. Усі разом промовляють слова:
У нашого Омелечка
Невеличка сімеєчка:
Тільки він та вона,
Та старий, та стара.
Та Іван, та Степан,
Та Василь, та Панас.
Та той хлопець, що в нас.
Та дві дівки косатих,
Та два парубки вусатих,
Та дві Христі в намисті,
Та дві ляльки в колисці.
ІV. Щоденні новини.
Сюжетно-рольова гра: "Сім'я"
Мета: сприяти збагаченню соціально - ігрового досвіду на основі об'єднання окремих дій в єдину сюжетну лінію; розвивати уміння вибирати роль, виконувати в грі кілька взаємопов'язаних дій (мама-дитина, лікар-пацієнт, фармацевт - клієнт); заохочувати спроби дітей самостійно підбирати атрибути для тієї чи іншої ролі; виховувати доброзичливі стосунки між однолітками, інтерес до загальному задуму і узгодженню дій.
Обладнання: ігровий куточок «Родина» лялька-пупс, машина "Швидкої допомоги" іграшкові мед. інструменти, білий халат для лікаря і фармацевта, іграшковий телефон.
Ігрові ролі: мама, тато, бабуся, старша дочка, лікар "Швидкої допомоги" чергова мед. сестра, фармацевт, шофери, будівельники.
Оформлення фото-виставки:"Традиції моєї родини"
Мета: формувати у дітей уявлення про сім'ю, позитивне ставлення до сімейних традицій, розвивати поняття про родинні стосунки та сімейне тепло, виховувати любов та повагу до рідних.
Мовна гра: «Склади речення»
Мета: спонукати до самостійних розповідей, розвивати вміння висловлювати свою любов та ніжність. Збагачувати словник словами-прикметниками, та уточнювати вміння будувати граматично правильні речення.