Пропоную вам збірник з розробками ранкових зустрічей для уроків англійської мови.
~ 1 ~
Великозозулинецька загальноосвітня школа I-III ступенів
РАНКОВІ ЗУСТРІЧІ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
Методичний посібник для 2 класу НУШ
Андрощук Тетяна Сергіївна,
вчитель англійської мови
Великозозулинецької ЗОШ I-III ст.
2020 р.
Андрощук Тетяна Сергіївна, вчитель англійської мови Великозозулинецької ЗОШ I-III ступенів; освіта вища; кваліфікаційна категорія «спеціаліст»; педагогічний стаж – 3 роки.
Ранкові зустрічі на уроках англійської мови
Методичний посібник для 2 класу НУШ
Посібник спрямовано на вчителів англійської мови, які викладають перші уроки у другому класі Нової української школи.
В собі він вміщує методичні описи основних концептів нової освітньої реформи і декілька практичних ідей для застосування у своїй педагогічній діяльності.
ЗМІСТ
Вступ ……………………………………………………………………………………...4
Ранкові зустрічі крізь призму Нової української школи …………...……...………….6
Що повинен знати вчитель: планування ранкової зустрічі …………………………. 12
Розробки ранкових зустрічей ………………………………………………………….13
В допомогу вчителеві ………………………………………………………………….. 46
Висновки …………………………………………………………………...……………48
Література та інтернет-ресурси……………………………….…………….................. 49
ВСТУП
В умовах сучасного світу, успішна людина – це творча людина, яка вміє працювати в команді, згуртовувати навколо себе інших людей, допомагає і підтримує їх, може знаходити нові, нестандартні шляхи подолання складних життєвих ситуацій. Така особа пристосовується до різних умов соціального середовища в якому вона перебуває, ставить собі цілі і досягає визначеної мети. Це людина яка не боїться діяти і говорити.
Французький письменник Анрі Барбюс казав: «Школа — це майстерня, де формується думка підростаючого покоління, треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє». Тому актуальність проведення ранкових зустрічей на уроках англійської мови полягає у вихованні впевненості дітей у своїх силах, взаєморозуміння, взаємодопомоги на шляху до подолання страху чогось нового, незрозумілого і незвіданого.
Сучасні діти гіперактивні, вони знаходяться у вирі інформаційних технологій,
а тому не спроможні систематизувати усе нове, що дізнаються із світу природи, родини і техніки. Це зумовлено ще й фізіологічними особливостями організму. В цьому випадку ранкова зустріч виступає помічником вчителя, який заспокоює дітей, організовує їхню діяльність та налаштовує на процес отримання та засвоєння нових знань, умінь та навичок з конкретної теми, дає змогу учням прийняти участь в плануванні роботи протягом дня.
Коли на уроці застосовується ігрова форма навчання діти більш зацікавленні, жваві та налаштовані на максимальне сприйняття нового матеріалу або закріплення уже вивченого. Ігри майже завжди асоціюються з рухом, тому діти вивільняють надлишкову енергію і процес засвоєння англійської мови відбувається швидше.
Цей посібник вміщує в собі основні положення НУШ про впровадження та планування ранкових зустрічей та стане у нагоді усім вчителям англійської мови в початковій школі.
Мета даної роботи полягає у допомозі вчителю всебічно розвивати дитину, заохочувати до вивчення англійської мови, шляхом використання найбільш оптимальних форм та засобів навчання.
РАНКОВІ ЗУСТРІЧІ КРІЗЬ ПРИЗМУ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
Нова українська школа – основна реформа освіти в Україні, яка спрямована сформувати в дітях не лише необхідні знання, уміння і навички (так звані компетентності), але й навчати практично застосовувати їх в різних життєвих ситуаціях.
Часи змінюються і відповідно до вимог сучасного світу, змінюється і школа. Тому, основною її метою стає формування у дітей позитивного ставлення до навчання. Школа не повинна бути місцем для нудних уроків, одна думка про які відбиває у дітей будь-яке бажання отримувати знання. Вона повинна приносити дітям задоволення, давати можливість проявляти свої творчі здібності, навчає працювати з іншими дітьми у команді. Це школа – де вчитель не лише наставник, а й друг, який буде прислухатися до кожного, розуміти, підтримувати і допомагати подолати невпевненість і страх на шляху до засвоєння чогось нового, незвіданого [10].
Методика проведення уроку теж змінюється. Раніше урок починався з організаційного моменту, який включав в себе 5 хвилин привітання і майже одразу ж переходив до основного заняття. Деякі вчителі проводили налаштовуючі завдання (такі собі розминки). Але в більшості випадків це були стандартні питання, які не викликали у дітей ніякого позитивного відгуку. Концепція Нової української школи пропонує на перший погляд таку ж саму методику ранкових зустрічей. Але насправді вона суттєво відрізняється від організаційного моменту. І не тільки втому, що час на її проведення збільшився до 15-25 хвилин [10; 7; 9].
Ранкова зустріч – це психологічне налаштування дітей до роботи упродовж дня. Вона надає кожному учню можливість висловити свою думку, поділитися досвідом, отримати допомогу і підтримку від друзів і вчителя. Або стати одним із тих, хто допомагає і підтримує інших, що вчить дітей взаєморозумінню, взаємовиручці і допомозі. Діти сконцентровані не лише на собі і своїх потребах, вони також розуміють важливість інших дітей. Ранкова зустріч створює позитивну, комфортну зону для навчання [11].
Ця вправа допомагає провести привітання у нетрадиційній формі, згуртувати дітей та створити позитивний емоційний настрій.
Вчитель розташовує перед учнями картки з малюнками тварин. Кожен підходить, вибирає картку та вітається як тварина, що зображена на малюнку:
Такий спосіб вітання створює позитивний емоційний настрій, згуртовує дітей, допомагає повторити цифри.
Коли вчитель показує число 1 учень повинен сказати привітання одним словом. Наприклад, «Hello!», «Hi!», «Salute!» і т. д. Коли вчитель показує число 2, то привітання має складатися з 2 слів «Good morning!», «Good afternoon!» і так далі [7].
Це пісня-руханка, яка допоможе учням не лише привітатися у пісенній формі, а ще й зробити таку собі ранкову зарядку.
Hello, hello.
Can you clap your hands?
Hello, hello.
Can you clap your hands?
Can you stretch up high?
Can you touch your toes?
Can you turn around?
Can you say, “Hello?”
Hello, hello.
Can you stamp your feet?
Hello, hello.
Can you stamp your feet?
Can you stretch up high?
Can you touch your toes?
Can you turn around?
Can you say, “Hello?”
Hello, hello.
Can you clap your hands?
Hello, hello.
Can you stamp your feet?
Дітям дуже подобається колекціонувати іншомовні вітання. Вчитель навчає дітей правильної вимови та дає їм можливість вітатися різними мовами.
Example: “Our next friend is… Ben! Let’s greet Ben in Japanese. Konichiwa, Ben!”)
Konichiwa (koh-Nee-chee-wah) is hello in Japanese.
Jambo (JAHM-bo) is hello in Swahili.
Hola (OH-la) is hello in Spanish.
Ni hao (nee-Ha-OW) is hello in Chinese.
Bonjour (bohn-Zhoor) is hello in French.
Buon giorno (bwohn-JOR-noh) is hello in Italian.
Annyong ha shimnikka (An-YOH HASHim-ni-kah) is hello in Korean.
Czesc (Chesht) is hello in Polish.
Al Salaam a’ alaykum (ahl sah-LAHM-ah-ah-LAY-Koom)) is hello in Arabic [7].
ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ.
Кожна дитина – це джерело невичерпної інформації, цікавості та ціла низка різноманітних вражень. І дітям важливо ділитися тим новим, що вони дізналися, своїми почуттями, тим, що їх захоплює і цікавить. Тому цей етап проведення ранкових зустрічей дає дітям змогу вільно розповідати своїм друзям та однокласникам останні події свого життя та розуміти, що інші слухають їхню розповідь уважно. Саме розуміння, що їх слухають та поважають не зважаючи ні на що, додає дітям впевненості у собі [10; 14].
Присутність слова новини означає, що головною метою цього етапу ранкових зустрічей є надання інформації. Щоденні новини містять у собі повідомлення, вивішені на дошку так, щоб усі могли його прочитати. Також різноманітні завдання.
На цьому етапі зустрічі учні розвивають свої навички усного мовлення, письма та читання. Налаштовуються на тему уроку і індивідуальні завдання. Цей етап допомагає учням плавно перейти від ранкової зустрічі до основної теми уроку [10].
ЩО ПОВИНЕН ЗНАТИ ВЧИТЕЛЬ: ПЛАНУВАННЯ РАНКОВОЇ ЗУСТРІЧІ
Учні другого класу уже знають принцип проведення ранкових зустрічей з попереднього класу та інших предметів які веде їх перша вчителька. Але спершу зустріч англійською мовою може стати для них неочікуваним випробуванням. Тому важливо не спішити і протягом перших тижнів навчання поступово вводити окремі компоненти в урок. Коли діти звикнуть до процесу, можна сміло планувати повноцінну ранкову зустріч.
Для продуктивності проведення зустрічі важливу роль грає оточення дітей (приміщення чи місце поза його межами). Воно повинно бути гостинним, затишним, приємним, не викликати негативних емоцій у дітей. Та й планування ранкової зустрічі не потребує багато матеріалів. Для того, щоб провести ранкову зустріч потрібно мати лише достатньо простору для всіх учнів класу, килимок, класну дошку чи фліп-чарт та класний стенд [10].
Планування ранкової зустрічі майже нічим не відрізняється від планування уроку. Вчитель повинен враховувати ідеї та інтереси кожної дитини та гру, стосуватися навчальної теми або включати в себе проблеми та занепокоєння, які визначаються в процесі групового обговорення або індивідуальних повідомлень учнів [8].
Вчитель вільний в виборі послідовності проведення кожного з етапів ранкової зустрічі – вітання, обмін інформацією, групове заняття чи щоденні новини, враховуючи потреби кожного класу. Це дає змогу точно спроектувати заняття, яке буде враховувати усі потреби учнів, спрямоване на покращення емоційного здоров’я та продуктивної співпраці протягом уроку [10; 14].
Важливою буде і співпраця з класним керівником дітей, який проводить з ними більше часу, краще знає своїх вихованців і може підказати кращий варіант для планування ранкової зустрічі.
РОЗРОБКИ РАНКОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ
Time to make a circle.
Make a circle, big big big.
Small small small.
Big big big.
Make a circle, small small small.
Hello hello hello.
Make a circle, round and round.
Round and round.
Round and round.
Make a circle, round and round.
Hello hello hello.
Make a circle, up up up.
Down down down.
Up up up.
Make a circle, down down down.
Now sit down.
Гра-руханка«Hello, friend»
Мета: згуртувати дітей, привітатися у незвичний рухливий спосіб, створити хороший настрій.
Хід гри
Учні разом з учителем стоять у колі. Вчитель починає гру, супроводжуючи свої слова рухами.
Т: Hello, Rita. Nice to see you. Touch your nose.
Дитина, чиє ім’я назвали, торкається носа та повертається до свого/своєї сусіда/сусідки.
P: Hello, Roma. Nice to see you. Jump.
Учні по черзі вітаються і виконують прохання один одного, використовуючи уже відому або невідому, з допомогою вчителя, лексику.
Т: Погляньте у вікно.
Гра «Let`s Do the Laundry. Missing letters» [див. B]
Мета: в інтерактивні формі повторити з дітьми літери англійського алфавіту.
Обладнання: нитка чи тонка мотузка, прищепки, вирізані зображення речей із літерами.
На нитці (мотузці) розвішені зображення речей із літерами, але деякі пропущені. На килимку вчитель розкладає решту одягу. Завдання учнів обрати собі одяг і повішати на прищепку на нитку (мотузку).
Гра «Caterpillar» [див. C]
Мета: навчити дітей роботі в команді, взаємодопомоги та повторити літери англійського алфавіту.
Обладнання: вирізані гусені у конверті, палички для морозива із надписом кольору, кишеньки у формі морозива.
Хід гри
Т: Oh. Here I have some very important task to do. У мене для є дуже важливе завдання.
Вчитель ставить перед учнями контейнер із паличками для морозива, , а на стілець розкладає різнокольорові кишеньки у формі морозива. По команді вчителя діти обирають паличку, дивляться на колір надпису і насаджають кишеньки на паличку. Групи з 2-3 учасників утворюють ті учні у яких морозиво одного кольору.
Т: Now we have our groups. Here your task. Тепер ми поділилися. Ось ваше завдання.
Діти обирають собі будь яку парту, за якою сідають всією групою. Вчитель кладе перед ними конверт зі завданням. Завдання дітей – розташувати частинки так, щоб зібрати літери в алфавітному порядку.
Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?
I’m good.
I’m great!
I’m wonderful!
I’m good.
I’m great!
I’m wonderful!
Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?
I’m tired.
I’m hungry.
I’m not so good
I’m tired.
I’m hungry.
I’m not so good.
Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?
У кінці іграшка прощається з кожним учнем особисто, промовляючи їхні імена, тисне руки чи обіймає, а потім повертається у сумку спати до наступного разу [6].
Вправа «Magical Flower»
Мета: пригадати і закріпити слова на тему «Кольори», згуртувати дітей.
Обладнання: серединку квітки, стебло і листок, різнокольорові листочки пелюстки, зображення персонажів з радянського мультфільму «Квітка-семибарвниця».
Хід гри
Перед початком уроку вчитель прикріплює на дошці стебло і серединку квітки, а листочки-пелюстки ховає по всьому класу, залишаючи помітними лише краєчки.
Т: So, let`s go to the flip-chart and look at this round piece of paper. What colour is it? А тепер давайте підійдемо до дошки і поглянемо на цей круглий шматочок паперу. Якого він кольору?
Діти відповідають англійською, пригадуючи кольори. Далі вони висловлюють свої припущення, що це за листочок і для чого він потрібен рідною мовою.
Вчитель дістає зображення дівчинки Жені.
Т: Who is this girl? Do you know where is she from? Хто ця дівчинка? Чи знаєте ви звідки вона?
Якщо діти бачили мультфільм, то можуть по черзі розповісти сюжет і здогадатися у чому полягатиме їхнє завдання. Якщо ж вони не знають, то вчитель розповідає їм цю історія, супроводжуючи її зображеннями персонажів. Після завершення розповіді, учні шукають по класу листочки-пелюстки, щоб повністю зібрати квітку. Вчитель може використати таймер, щоб учні працювали жвавіше і швидше.
Гра-пісня «I see something blue» [див. E]
Мета: в інтерактивній формі перевірити як діти запамятали кольори та швидкість їх знаходження.
Вчитель включає запис пісні «I see something blue». Учні намагаються повторювати або, якщо ця пісня використовувалася в 1 класі при вивчені кольорів, повноцінно співають. Після закінчення стовпчика у дітей є кілька секунд, щоб знайти і доторкнутися до будь-якого предмету у класі відповідного кольору.
Blue! I see something blue.
Blue! I see something blue.
Blue, blue, blue, blue...
I see something blue.
Find something blue!
Yellow! I see something yellow.
Yellow! I see something yellow.
Yellow, yellow...
I see something yellow.
Find something yellow!
Red! I see something red.
Red! I see something red.
Red, red, red, red...
I see something red.
Find something red!
Purple! I see something purple.
Purple! I see something purple.
Purple, purple...
I see something purple.
Find something purple!
Blue.
Yellow.
Red.
Purple.
I see colors everywhere
Гра «Ice-cream»
Мета: повторити з дітьми та закріпити назви кольорів, розвивати навички усного висловлювання на тему вподобань, розвивати творчі здібності учнів.
Обладнання: кольоровий папір з надрукованими на них хмаринками, ножиці, клей, зображення ріжка для морозива.
Хід гри
На кольоровому папері за допомого MSWord створити хмаринки і розмістити їх якомога щільніше. Ріжок для морозива можна створити самому або використати зображення з інтернету.
Діти сідають де їм зручно групами або парами за інтересами і створюють своє улюблене морозиво, додаючи до ріжка різнокольорові хмарки-наповнювачі. За бажанням, учні можуть нарізати дрібне конфетті та посипати ним змащенні клеєм частини морозива.
По завершенню, учні по черзі називають кольори свого улюбленого смаку морозива. Наприклад:
P: I like red, purple and green ice-cream.
Гра «Knock-Knock»
Мета: створити позитивний настрій, прививати навички чемної поведінки, розвивати креативність.
Хід гри
Ця гра добре підходить на початок кожного уроку. В цій грі ми навчаємо учнів стукати у двері перед ти, як увійти в клас. Гру можна проводити у два способи:
Якщо учні використовують різні стилі стуку, так звані «паролі», гра стає ще більш веселішою [6].
2.Обмін інформацією.
1) Хвилинка поезії.
Вчитель роздає дітям листочки зі словами віршика. Спочатку учні повторюють слова за ним, а потім вчитель включає мелодію пісні «Head, shoulders, knees and toes». Усі разом співають її під мелодію.
Brother, sisters, both or none,
both or none
Brother, sisters, both or none,
both or none
Families are different for everyone
Brother, sisters, both or none,
both or none?[див. F]
2) Крісло автора.
Вчитель по черзі пропонує учням зайняти крісло і розповісти про своїх батьків, братів чи сестер. Розповіді можна вести рідною мовою, але заміняти уже відомі слова англійськими словами.
Наприклад: I like my mother. Її name is Настя. She is 33.
Творче завдання [див. G]
Мета: згуртувати дітей, розвивати навички взаємодопомоги та акуратності, повторити кольори.
Діти в колі працюють над оформленням листівки до Дня Матері, допомагаючи один одному, якщо хтось забув колір. Потім можна розі вчити мовну модель «I love you».
Гра «Who is who?»
Мета: в інтерактивній формі налаштувати дітей на тему роботи на уроці, повторити назви членів сім’ї.
Вчитель ділить дітей на групи за допомого чарівної скриньки в якій знаходяться кольорові ґудзики. Групи вибирають собі зручне місце для роботи з рівною поверхнею. Потім вчитель роздає їм два конверти. В обох знаходяться картинки членів сім’ї. Завдання дітей ставити запитання і давати на них відповіді по черзі.
Наприклад:
Гра «Pictionary»
Мета: допомогти учням практикувати вивчені слова, перевірити чи запам’ятали вони лексику з попереднього класу.
Хід гри
Перед початком заняття вчитель має підготувати багато слів з усіх вивчених тем і покласти їх у мішок (коробку, шляпу).
Потім розділити клас на дві команди за допомого коротких та довгих паличок для морозива та намалювати лінію посередині дошки.
Одному учаснику кожної команди вчитель дає водяний маркер (якщо малюють на фліп-чарті) або кольорову крейду (якщо користуються дошкою) і пропонує вибрати слово з мішка (коробки, шляпи).
Учні отримують завдання зобразити слово як малюнок на дошці та спонукати команди відгадати слово. Команда, яка першою прокричить правильну відповідь, отримує бал.
Повторювати це, поки всі слова не будуть використані. Але вчителю потрібно переконатися, що достатньо слів було підготовлено, тому що кожен учень має намалювати хоча б раз [3].
Мета: повторити в інтерактивній формі, цифри та годинник,закріпити мовленнєву модель It`s one o`clock.
Хід гри
Діти спершу прослуховують пісню на записі. Вчитель включає його ще раз, діти намагаються повторювати слова. Якщо вона використовується не вперше і діти знають слова, можна включити рухи, де діти стають біля парти і під слова пісні показують час, імітуючи руками стрілки годинника: ліва – хвилина стрілка, а права – годинна стрілка.
Ticky ticky ticky tick-a-tock!
Ticky ticky ticky tick-a-tock!
Ticky ticky ticky tick-a-tock!
What time is it?
Tick-tock!
One o`clock
Two o`clock
Three o`clock
Tick-tock!
Four o`clock
Five o`clock
Six o`clock
Tick-tock!
Seven o`clock
Eight o`clock
Nine o`clock
Tick-tock!
Ten o`clock
Eleven o`clock
Twelve o`clock
Tick-tock!
Ticky ticky ticky tick-a-tock!
Ticky ticky ticky tick-a-tock!
Ticky ticky ticky tick-a-tock!
What time is it?
Faster!
One o`clock
Two o`clock
Three o`clock
Tick-tock!
Four o`clock
Five o`clock
Six o`clock
Tick-tock!
Seven o`clock
Eight o`clock
Nine o`clock
Tick-tock!
Ten o`clock
Eleven o`clock
Twelve o`clock
Tick-tock!
Вчитель ділить дітей на дві команди за допомогою цукерок в мішку. Кожна команда отримує малюнок годинника, який загубив свої стрілки та цифри. Завдання дітей в виділених для кожної команди секціях знайти частини яких не вистачає, відремонтувати годинник і назвати час.
Завдання «Turkey Time I» [див. J]
Вчитель ділить дітей на пари та роздає їм листки з завданням. Діти вирізають та прикріплюють стрілки до годинника, а потім починають по черзі крутити стрілку. Наприклад, випало 12:00, учень каже своєму напарнику «It`s twelve o`clock», той повинен замалювати відповідним кольором годинник на якому зображено правильний час.
Гра «Word Carpet»
Мета: в активній формі повторити назви шкільних речей в портфелі та у класній кімнаті, повторити цифри.
Обладнання: килимок із склеєних між собою картинок з назвами речей у класі та в портфелі, кості.
Хід гри
Вчитель розкладає на підлозі килимок із пронумерованих картинок. Діти стають в чергу і один за одним кидають кості. Цифра, яка випадає, відповідає кількості ходів. Наприклад, випало 5, учень проходить п′ять картинок, називаючи предмети. Якщо від називає правильно, то залишається на килимку, якщо ні робить назад стільки кроків, скільки неправильних слів він назвав.
Пісня «Hello, hello, hello» [див. I]
Мета: навчити дітей новому цікавому привітанню, , створити позитивний настрій, разом з рухами повторити та запам’ятати мовну модель «How are you?» та «I'm glad to be with you».
Hello Hello Hello Hello,
How are you?
I'm glad to be with you, and you and you and you!
La la la La la la
La la la La la la
La la la La la la
La la la La la la
Hello Hello Hello Hello,
How are you?
I'm glad to be with you, and you and you and you!
La la la La la la
La la la La la la
La la la La la la
La la la La la la
Гра «Feeling sounds»
Мета: в цікавій формі провести командну гру та повторити почуття та емоції.
Хід гри
Вчитель ділить учнів за допомогою картинок героїв мультиків (яких знають діти) на три команди (дві, якщо в класі мало дітей). Від кожної команди по черзі виходить по одному учню.
Учні тримають руки нерухомо і просто шумлять, щоб показати почуття, наприклад позіхає коли «стомлений», зітхає коли «нудьгує», рикає коли «сердитий» і стогне коли «розчарований». Члени команди намагаються відгадати емоцію чи почуття. Виграє та команда яка вгадає більше слів.
Ще один варіант проведення цієї гри, коли учні використовують звуки і довші фрази. Наприклад, учень кричить, а потім говорить «I`m scared, it`s a lion».
Цю гру можна використати на уроці вивчення звуків англійською мовою, наприклад з такими словами, як «ouch», «wow» and «phew» (всі вони пов'язані з почуттями). Те, що вони відрізняються від рідної мови, як правило, для учнів дуже захопливо.
Гра «Hangman»
Ця гра добре відома серед вчителів та старших учнів, але може стати досить цікавою для другокласників. Її найкраще використовувати 5 хвилин на початку уроку, як warming-up або за 5 хвилин до кінці, якщо залишився якийсь час. Плюс цієї гри в тому, що її проведення не залежить від кількості учнів в класі.
Придумайте слово і запишіть кількість букв на дошці, використовуючи тире, щоб показати багато букв є.
Учні по черзі називають літери алфавіту. Якщо вони присутні в слові, вчитель вписує їх в усі пропуски (де в слові є ця літера). Якщо літери немає у слові, вчитель записує літеру збоку і починає малювати шибеника.
Гра продовжується до тих пір поки діти не вгадають слово (виграють вони) або вчитель не домалює шибеника (виграє він).
Гра «Find the Face»
Мета: налаштувати дітей на тему уроку, навчати розрізняти і називати емоції на обличчях дітей.
Обладнання: багато картинок з обличчями маленьких дітей та молодших школярів, конвертики з надписами емоцій, коротка мелодія.
Хід гри
Гра «Yes Wall \ No Wall»
Мета: повторити попередньо вивчену лексику з теми, тренувати коротку форму відповіді «Yes, it is \ No, it isn`t».
Обладнання: флеш-карточки вивчених слів, надписи YesWall \ NoWall.
Хід гри
Ця гра змушує учнів рухатись, а тому викликає більше зацікавленості ніж звичайна форма опитування.
Вчитель розміщує на протилежних стінах надписи YesWall \ NoWall. Учні збираються в центрі класу і чекають коли вчитель розпочне гру. Вчитель показує першу флеш-карточку і задає учням прості питання з відповіддю «так чи ні». Наприклад, «Is it a giraffe?». Учні відповідають на запитання, підбігаючи до відповідної стіни і викрикуючи «Yes, it is!»або «No, it isn`t!». Після чого вони повертаються в центр класу для наступного раунду [1].
Мета: в ігровій формі повторити структуру I have got/It has got, розвивати навички читання.
Обладнання: написані та розрізані на окремі слова речення, шапка або темний мішочок.
Хід гри
Вчитель пише на листку 3-5 речень різним кольором. Потім речення розрізаються на окремі слова і змішуються в шапці.
Учні діляться на дві команди за допомогою кольорових стрічок. Кожна команда по черзі збирає речення. Перемагає та команда, яка швидше складе всі слова в правильному порядку, щоб вийшли вихідні речення.
Завдання «Riddles» [див. N]
Мета: повторити назви вивчених диких тварин, розвивати навички читання.
Обладнання: окремі різнокольорові листочки з загадками, картинки тварин відгадок.
I have four legs and a very long neck
I like to eat green leaves
I am a________________ (Giraffe)
I have a mane
I like to eat zebras
I roar
I am a___________________ (Lion)
I can be poisonous
I am long
I have a forked tongue
I am a_______________ (Snake)
I live in Africa
I am big and grey
I live in the river.
I am a ________________ (Hippo)
Пісня «Yes, I can Song» [див. O]
Мета: зробити фізкульхвилинку, тренувати назви диких тварин, структуру Can you…? Yes, I can/No, I can`t, дієслова.
Little bird, little bird, can you clap?
No, I can’t. No, I can’t. I can’t clap.
Little bird, little bird, can you fly?
Yes, I can. Yes, I can. I can fly.
Elephant, elephant, can you fly?
No, I can’t. No, I can’t. I can’t fly.
Elephant, elephant, can you stomp?
Yes, I can. Yes, I can. I can stomp.
Little fish, little fish, can you stomp?
No, I can’t. No, I can’t. I can’t stomp.
Little fish, little fish, can you swim?
Yes, I can. Yes, I can. I can swim.
Gorilla, gorilla, can you swim?
No, I can’t. No, I can’t. I can’t swim.
Gorilla, gorilla, can you climb?
Yes, I can. Yes, I can. I can climb.
Buffalo, buffalo, can you climb?
No, I can’t. No, I can’t. I can’t climb
Buffalo, buffalo, can you run?
Yes, I can. Yes, I can. I can run.
Boy and girls, boys and girls, can you sing?
Yes, we can. Yes, we can. We can sing.
Boys and girls, boys and girls, can you dance?
Yes, we can. Yes, we can. We can dance.
We can sing. We can dance. Yes, we can.
We can sing. We can dance. Yes, we can.
Yes, we can. Yes, we can. Yes, we can.
Yes, we can. Yes, we can. Yes, we can.
Yes, we can. Yes, we can. Yes, we can.
Гра «Play a song, pass the ball»
Мета: налаштувати дітей на плідну роботу на уроці незвичним способом, розвивати навички діалогічного мовлення (питання-відповідь).
Обладнання: запис будь-якої сучасної пісні, м’який м’яч, мішочок з бобами (будь-що, що не може травмувати дитину у випадку рикошету).
Хід гри
Вчитель передає учням мяч (або інший мякий предмет). Ця розминка дуже проста, але завжди охоплює цілий клас і учні потім ставляться до роботи на уроці з більшою цікавістю. Все, що потрібно зробити – це обрати останній хід чи пісню з мультфільму, яка буде знайома дітям, кинути мяч, а потім сказати передавати його іншому учаснику гри. І так по колу.
Зазвичай учні швидко розуміють, що потрібно якомога швидше позбутися мяча (або іншого мякого предмету). Вчитель у потрібний момент зупиняє музику. Учень, в якого в руках залишився мяч повинен відповісти на запитання (або, прочитати рядок тексту, скласти речення, розповісти факт про себе, будь-що, що стосується англійської мови). Можна провести декілька раундів по кілька хвилин або, якщо дозволяє час і учні надто захоплені, довше. Вчитель також може приєднатися, якщо може [1].
Пісня-розминка «Head, shoulders, knees and toes» [див. R]
Мета: зробити розминку і в інтерактивній формі повторити частини тіла.
Вчитель дає учням прослухати пісню один раз, вдруге учні намагаються повторювати слова, втретє, співають і вказують на частини тіла про які йдеться.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
And eyes and ears and mouth and nose.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Let’s try it a little faster!
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
And eyes and ears and mouth and nose.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Faster?
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
And eyes and ears and mouth and nose.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Faster?!
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
And eyes and ears and mouth and nose.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Faster?!?!
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
And eyes and ears and mouth and nose.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Пісня «Morning Routine» [див. К]
Мета: тренувати дієслова по темі, використовуючи пісню і рухи.
Діти прослуховують пісню два рази, на третій пробуються підспівувати. До цієї розминки можна також включити рухи. Наприклад:
Chorus:
Good morning! Good Morning! (діти витягують руки вверх, ніби щойно прокинулися)
It’s time to (показують пальцем на уявний годинник на запястку) wake up (долоні перед очима відкривають).
Good morning! Good Morning!
I have to get up (діти зістрибують з уявного ліжка).
Verse 1:
I wash my face (wash, wash, wash), (діти вдають, що розчісуються)
I brush my hair (brush, brush, brush),(розчісують волосся)
I get dressed (dressed, dressed, dressed),(одягаються)
There’s such a lot to do! (труть лоб, ніби втомлені)
Chorus:
Good morning! Good Morning!
It’s time to wake up.
Good morning! Good Morning!
I have to get up.
Verse 2:
I eat my breakfast (eat, eat, eat), (вдають, що їдять)
I brush my teeth (brush, brush, brush), (вдають, що чистять зуби)
I put on my shoes (put on, put on),(взуваються)
There’s such a lot to do!
It’s time to (вдають, що дивляться на годинник на руці ) go to school (махають допобачення).
Гра «Wall Touch»
Мета: в рухливій ігровій формі повторити назви днів тижня.
Обладнання: листочки з надписами днів тижня, клейка стрічка.
Хід гри
Кожна дитина отримує листок з назвою або малюнком дня тижня (якщо дітей в класі мало) або вчитель розвішує їх самостійно у довільному порядку на стінах. Вчитель перевіряє чи всі картки розміщено правильно і скликає дітей у центр кімнати.
Потім він викрикує «Monday» і всі діти повинні побігти по класу, знайти ту частину стіни, де висить листок з назвою дня і доторкнутися до нього. Потім «Tuesday» і так далі (у правильному порядку).
Гра «Find the next word»
Мета: повторення та засвоєння назв днів тижня.
Обладнання: надписи днів тижня на кольорових листках.
Хід гри
Вчитель називає день тижня, наприклад, «Monday. What`s next?». Учні швидко шукають відповідну табличку з назвою дня тижня, встають та викрикують її. За кожну правильну відповідь учні отримують бал. Переможець в кінці гри отримує солодкий подарунок.
Гру можна проводити як командами, так і індивідуально.
Творче завдання «Morning Routine Drawing»
Мета: закріпити лексику з теми «Повсякденні справи», навчати роботі в групах, розвивати творчі здібності учнів.
Обладнання: великий листок паперу, олівці/фломастери (краще попросити дітей заздалегідь їх приготувати).
Хід гри
Вчитель ділить дітей на групи таким способом: називає 2-3 (залежить від кількості команд) фрукта, іграшки, казки, мультика. Діти називають те, що їм біль до вподоби і таким чином самостійно діляться на групи.
Далі вони сідають за зсунені разом парти, а вчитель кладе перед ними на стіл аркуш паперу (А3 або якщо немає, то склеїти разом декілька листків А4). Вчитель малює на дошці, що він робить зазвичай вранці (чистить зуби, вмивається, розчісується, робить бутерброд і т. д.) або показує флеш карточки з діями вранці.
Завдання учнів в групі на одному загальному листку намалювати, що спільного всі члени команди роблять вранці. Вчитель може пройтись по класу та запитувати окремих учнів. Вчитель може пройтись по класу та запитувати окремих учнів. Наприклад, «What is it?», «Do you really eat sweets instead of breakfast?».
В кінці уроку учні вішають свої роботи на стінах і порівнюють себе з членами іншої групи.
I went into the shop one day
to get an ice cream treat.
‘Cause ice cream is my favorite thing,
my favorite thing to eat.
So many different kinds to try,
so many kinds to see.
And when it was my turn to say
how many scoops for me…
I said, “One scoop…
One scoop for me, please.
One scoop for me.”
I went into the shop one day
to get an ice cream treat.
‘Cause ice cream is my favorite thing,
my favorite thing to eat.
So many different kinds to try,
so many kinds to see.
And when it was my turn to say
how many scoops for me…
I said, “One scoop, two scoops…
Two scoops for me, please.
Two scoops for me.”
I went into the shop one day
to get an ice cream treat.
‘Cause ice cream is my favorite thing,
my favorite thing to eat.
So many different kinds to try,
so many kinds to see,
And when it was my turn to say
how many scoops for me…
I said, “One scoop, two scoops, three scoops…
Three scoops for me, please.
Three scoops for me.”
I went into the shop one day
to get an ice cream treat,
‘Cause ice cream is my favorite thing,
my favorite thing to eat.
So many different kinds to try,
so many kinds to see.
And when it was my turn to say
how many scoops for me…
I said, “One scoop, two scoops, three scoops,
four scoops, five scoops, six scoops, seven scoops,
eight scoops, nine scoops, ten scoops…
Ten scoops for me, please.
Ten scoops for
Гра «Find Seasons Photo»
Усі картинки, які були намальовані у попередньому завданні вчитель викидає на підлогу випадковим чином по всій кімнаті. Далі вчитель ставить в центрі класу коробку з надписом «Summer». І дає учням завдання знайти усі картинки, які стосуються літа і зібрати в коробку. Усі збирають картинки і складають їх у літню коробку. Потім теж саме вони роблять і з іншими порами року.
Put on your shoes, your shoes, your shoes. (діти вдають, що одягають звуття)
Put on your shoes, your shoes, your shoes.
Put on your shoes.
Let’s go outside. (махають рукою в свою сторону)
Hurry up. Hurry up. Hurry hurry up.(постукують пальцем по годиннику на запястку)
Put on your jacket, your jacket, your jacket. (накидають на себе жакет і застібуються)
Put on your jacket, your jacket, your jacket.
Put on your jacket.
Let’s go outside.
Hurry up. Hurry up. Hurry hurry up.
Put on your scarf, your scarf, your scarf. (тричі намотують навколо шиї шарф)
Put on your scarf, your scarf, your scarf.
Put on your scarf
Let’s go outside.
Hurry up. Hurry up. Hurry hurry up.
Put on your hat, your hat, your hat. (підіймають руки вверх і різко опускають, ніби сильно натягуючи шапку на очі)
Put on your hat, your hat, your hat.
Put on your hat.
Let’s go outside.
Hurry up. Hurry up. Hurry hurry up.
Put on your shoes. (одягають взуття)
Your jacket. (одягають жакет)
Your scarf. (замотують шарф)
And your hat.(одягають шляпу)
Hurry up. Hurry up. Hurry hurry up.
ВИСНОВКИ
Це та модель класу яку хоче бачити кожен вчитель, де діти усміхнені, позитивні, впевнені в своїх силах, готові з усієї сили здобувати нове, розвиватися і набувати необхідних комунікативних навичок. Де учень стає повноцінною багатогранною, всебічно розвиненою особистістю, яка доб’ється успіху на будь-якому поприщі яке обере в майбутньому.
І все ж ранкова зустріч все ще в стані активного розвитку, тому завдання кожного вчителя постійно використовувати дану практику, щоб подарувати своїм вихованцям відчуття, що кожен з них важливий і клас завжди радий їм.
ЛІТЕРАТУРА ТА ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ