Ранкові зустрічі у початкових класах

Про матеріал
Призначення ранкової зустрічі - допомогти у створенні відповідальної і згуртованої класної спільноти, у якій панує атмосфера взаємоповаги і доброзичливого ставлення один до одного.
Перегляд файлу

Ранкові зустрічі

Учителя початкових класів

Чортківської  гімназії ім. М. Шашкевича

Ричко Лілії Мирославівни

 

Ранкова зустріч є невід'ємною складовою «Нової української школи».

Піклуйтеся один по одного

3 самого початку.

Діліться один з одним

Любов’ю, що живе у вашому серці.

Якщо ви існуєте один для одного,

Ті, кого ви любите, знатимуть про це.

Піклуйтеся один про одного

 І дивіться, як зростатиме ваша дружба.

Ці слова ніби віддзеркалюють сутність ранкової зустрічі. Призначення ранкової зустрічі - допомогти у створенні відповідальної і згуртованої класної спільноти, у якій панує атмосфера взаємоповаги і доброзичливого ставлення один до одного. Ранкові зустрічі допомагають формувати пізнавальні, соціальні та емоційні навички, що сприяють вихованню свідомого громадянина з активною життєвою позицією.

Спільнота дає відчуття належності. Дуже важливо вчити дітей відчувати себе частиною класної спільноти, виходити за межі свого безпосереднього інтересу заради користі колективу, відчувати відповідальність за свій внесок для досягнення ефективного результату в спільній діяльності.

У центрі уваги ранкової зустрічі та Її метою є розвиток навичок співпраці, спільного навчання, а не конкуренції, вміння поважати іншого як особистість.

Розвиток таких соціальних навичок - незамінний помічник у розвитку академічних вмінь.

Проведення ранкової зустрічі сприяє розвитку в дітей умінь та навичок ефективного спілкування, а саме:

 висловлювати свої думки так, щоб їх розуміли інші;

 уважно слухати, коли говорять інші;

 активізувати та збагачувати словниковий

запас;

 аналізувати та оцінювати матеріал;

 вирішувати проблеми за допомогою слів;

 уміти спонтанно відповідати на запитання;

 пропонувати свої ідеї;

 використовувати вивчену інформацію.

Ранкова зустріч - це запланована зустріч на початку дня учнів  з учителем, яка займає важливе місце в повсякденному розкладі діяльності класу. Діти збираються в коло разом з учителем, щоб привітати один одного, обмінятися думками, цікавою інформацією, емоційними переживаннями, отримати задоволення від ігрової діяльності.

Ранкова зустріч містить чотири компоненти:

• вітання;

• обмін інформаціє;

• групове заняття;

• щоденні новини.

Про початок ранкової зустрічі можна повідомити спеціальним умовним сигналом, відомим дітям (обраним учителем або самими учнями).

Практика щирого привітання інших є головною метою етапу вітання. Процес привітання кожного учасника окремо зазвичай відбувається по колу. Кожна дитина, після того, як її привітали, в свою чергу вітає іншу. Коли привітання передається від одного учня до іншого, діти повторюють поведінку, яку моделює вчитель. Слід використовувати різноманітні веселі та приємні дітям форми привітання, відпрацьовуючи водночас етичні норми поведінки в цьому процесі

(звертатися до товариша на ім'я, шанобливо ставитися до нього, звертаючись, дивитися у вічі).

Вітання забезпечує спокійний і розважливий настрій для такого елементу зустрічі, як обмін інформацією.

Обмін інформацією - другий компонент ранкової зустрічі, під час якого діти висловлюють свої думки, обмінюються ідеями та пропонують важливі для них теми для обговорення. Учні класу мають змогу дізнатися щось один про одного. Цей етап діяльності допомагає розвивати навички впевнено говорити і слухати, вміння ставити запитання чи коментувати, уміння сприймати та аналізувати отриману інформацію.

Наступний компонент ранкової зустрічі - групове заняття. Розпочинається після спокійного періоду обміну інформацією. Мета групових занять полягає в об'єднанні групи. Цей етап передбачає ігрову діяльність, виконання пісень, участь у приємних коротких і швидких завданнях. Це позбавлені елементів суперництва ігри та заняття, кооперативні за суттю, у яких враховується індивідуальний рівень навичок та інтереси дітей. Такі групові заняття здебільшого пов'язані з навчальною програмою чи темою, яка вивчається у класі. Групові заняття заохочують розвиток виразного мовлення, дають змогу забезпечити соціальний, академічний та емоційний розвиток особистості.

Заключним етапом ранкової зустрічі є щоденні новини. Головна мета щоденних новин полягає в наданні інформації. Це коротке повідомлення - письмове (усне) оголошення, складене вчителем (або під його керівництвом), що вивішується таким чином, аби всі могли його прочитати. Щоденні новини містять у собі інформацію про те, чим учні займатимуться протягом дня, передбачать роботу з календарем природи,виконання різноманітних, невеликих за обсягом завдань, що сприяють розвитку математичних або мовленнєвих навичок.

Під час планування проведення ранкової зустрічі слід враховувати особливості класного колективу, інтереси як окремих учнів, так і колективу в цілому. Рекомендовану послідовність компонентів - вітання, обмін інформацією, групове заняття, щоденні новини - можна змінити відповідно до потреб та можливостей класного колективу, з урахуванням рівня сформованості та досвіду.

Участь у ранкових зустрічах може стати бажаною для дітей лише за умови, що їм цікаво. Тому форма проведення зустрічі має бути доступною у виконанні завдань, різноманітною, невимушеною, містити ігрову діяльність, інтерактивне спілкування.

Рекомендації щодо проведення ранкових зустрічей

1. Запрошення на ранкову зустріч. Звуковий сигнал (звуки дзвіночків).

Привітання. Вправа «Хвиля» (під час гри учні проговорюють теплі слова, наприклад: «Я радію нашому спілкуванню», «Я хочу тобі посміхнутися», «Ти красивий/красива» тощо).

• Правила успіху:

Я вчусь із задоволенням.

Я завжди підношу руку.

  Гра «Активність» (учні, підносячи руку, активно жестикулюючи, відповідають на цікаві запитання: «Хто любить відвідувати парк атракціонів?»,«Хто любить морозиво?»,«Хто любить читати книжки?», «Хто любить комп'ютерні ігри?»; учитель наголошує на тому, що учні мають бути такими активними й у грі, і на уроці).

2. «Я люблю Україну».

Афірмації:

Я уважно слухаю вчителя й однокласників.

Я міцно запам'ятовую навчальні одиниці.

• Фрагмент пісні про Україну.

• Учитель пропонує пригадати народні символи України й переглянувши презентацію, обговорити побачене.

  Учитель пропонує з'ясувати значення слова гопак. Традиційний український народний танець запорозького походження. Назва танцю походить від вигуку «гоп!» під час його виконання, а також слів «гопати», «тупати», «гопкати». Виконується соло або групами у швидкому темпі з використанням віртуозних карколомних стрибків. Гопак нерідко має величний, героїчний характер (перегляд відеофрагмента).

  Учитель наголошує на тому, що уважність - це якість, потрібна для роботи на уроці; учитель пропонує гру «Роби, як я» (учні відтворюють рухи, показані у відеофрагменті).

3. Тематична пісня (виконання пісні й танцювальних рухів).

4. Запрошення на ранкову зустріч. Звуковий сигнал (звуки дзвіночків).

Привітання.

• Афірмації:

Я люблю школу.

Я з радістю йду до школи.

Я з радістю вчуся.

Я з радістю спілкуюсь з учителем та однокласниками.

  Учитель пропонує учням заспівати пісню про школу, порухатися.

5.«Я люблю Україну».

Афірмації:

Я уважно слухаю вчителя й однокласників.

Я завжди підношу руку.

• Учитель пропонує учням переглянути презентацію про український віночок, обговорити побачене.

• Афірмація

Я радий/рада нашому спілкуванню.

Учитель пропонує створити спільний віночок класу (заздалегідь видані квіточки та стрічки треба розфарбувати та розмістити на дошці так, щоб утворився один великий віночок); під час роботи вчитель наголошує на позитивному ставленні одне до одного під час виконання спільної справи.

6. Тематична пісня (виконання пісні й танцювальних рухів).

docx
Додав(-ла)
Ричко Лілія
Додано
22 грудня 2022
Переглядів
1493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку