Ранок «Прощання з Букварем»
Для учнів 1 класу
Мета: узагальнити здобуті знання з української мови; формувати позитивне ставлення учнів до подальшого навчання у школі; розвивати мовлення, мислення, акторські та літературні здібності, спонукати до індивідуальної діяльності; виховувати інтерес до навчання у початкових класах.
Обладнанння: емблеми літер алфавіту та цифр, підручників , святкова атрибутика, музичний центр, відеомонтаж « Із життя 1-го класу».
Вчитель . Любі діти, батьки, бабусі, дідусі, всі присутні. Ось і настав той довгожданий день, коли ми завершили працювати з першим у своєму житті підручником – «Букварем»! Пригадайте, як вам хотілося швидше зазирнути всередину, дізнатися, що там. Сьогодні для вас «Буквар» - то звичайний підручник. Він навчив добре і швидко читати. Скільки старань доклали до цього і батьки! Згодом ви познайомитесь із іншими підручниками, які продовжуватимуть справу вашого першого друга. Але його поради ви пам’ятатимете все своє життя: любити свій край, цінувати працю людей, берегти українську мову, пісню, хліб, калину.
Як у кожної країни, як у кожної родини є своя історія, так і в нашому класі є невеличке минуле. Давайте повернемось туди та згадаємо, як все було…
( Відеомонтаж « Із життя 1-го класу»)
Ведуча 1. Зібрались дружно ми на свято
Сьогодні тут в весняний час,
Щоб наших учнів привітати
І провести у другий клас.
Ведуча 2. На веснянім видноколі
Зайнялась зоря
Свято в школі! Свято в школі!
Свято Букваря!
–Що ж, вітайте! Ось він – наш зірковий перший клас!
Під музику заходять учні 1 класу
1.Любі гості, мами й тати,
В нас - букварикове свято
Добре, що прийшли до нас
Привітати з святом нас.
Разом. У наш найкращий перший клас.
2.Наші любі мами й тата!
Ми вам будем звітувати,
Що за рік навчились в школі,
Щоб потішить вас доволі.
3.Ми всіх гостей вітаємо
І дуже вам радіємо,
Усі вже букви знаємо,
Книжки читати вміємо.
4. Є книг багато — радісних, печальних,
Товстих, тонких, барвистих, наче жар.
Але одна — книжкам усім начальник,
І звуть її по-простому — Буквар!
5. Букви старанно вивчали,
Знаєм їх від А до Я.
І сторіночку останню
Прочитали букваря!
6. З нами клопоту зазнали
Наші мами, вчителі,
Поки ми читати вчились
У новому Букварі.
7. Ми тепер вже на малі –
Ми сьогодні школярі,
Вчились ми сумлінно
І поводились відмінно.
8. І від дзвінка і до дзвінка
Робота наша нелегка:
Рахуй, пиши, а ще читай,
Учителю відповідай.
9. Та все це не лякає нас,
Бо ми старанний перший клас!
У школі нас всьому навчать,
І роки весело промчать!
Ми – школярі, ми – перший клас,
Щасливі дні чекають нас!
10.Як були ми ще малими,
Всі казали: малюки!
А тепер не малюки —
Ми вже справжні козаки!
11.Ми навчились рахувати
І письмово, і в умі.
Нам не треба калькулятор,
Калькулятор — ми самі.
Пісня «Вчать у школі»
Незнайко (забігає).
Ой! Ой! Ой! Насилу врятувався!
Ведуча 1
Що це за несподіваний гість? Ви, діти, його впізнали?
Незнайко
Добрий вечір!
Ведуча 2
Який вечір? Адже це день.
Незнайко
А я не знаю чи вечір, чи день.
Ведуча 2
А чому це ти так репетував?
Незнайко
Та то я від злодія втікав.
Від злодія? Від якого?
Незнайко
Від звичайного, який хотів у мене украсти мого капелюха.
Твого капелюха? А навіщо він йому?
Незнайко
Як це навіщо? Ви хіба не знаєте? Чим більший капелюх, тим розумніша
голова!
Ведуча1. Ой, Незнайку! Не сміши нас! В тебе розумна голова!
Ти ж нічогісінько не знаєш. Тому тебе і прозвали Незнайком.
Ось зараз ми перевіримо, що ти вмієш, що ти знаєш... — Яка це літера?
Незнайко
Пів жука.
Ведуча 1.
А точніше
Усі учні.
Буква «Ка».
Незнайко
Ха! Яка різниця!
Ведуча2
А оце?
Незнайко
Та це кругле яйце!
А от і невірно. Це буква «О».
Ну, що ж, Незнайку, нам тебе шкода.
Літер ти не знаєш, тому й книжок не читаєш!
Незнайко
Хто? Я? Та я всі на світі книжки давним-давно перечитав.
Все переплутав ти, Незнайку, в світі,
І тільки посміялись з тебе діти.
Негайно в школу мусиш записатись,
Щоб про абетку з Букваря дізнатись.
Пісня «Мій Букварик»
Учень: Нас 33, нас 33.
У нас міцна сім 'я,
Складаємо слова нові.
Від А до Я.
Учень: Ми мрію любимо й книжки,
Життя у нас буя.
Вчимося в школі залюбки
Від А до Я.
Учень: Знай рідну мову і вивчай,
Вона твоя й моя,
Та перш за все абетку знай
Від А до Я.
Вчитель: Де ви, друзі, живете?
Звідкіля так дружно йдете?
Літери: І великі, і малі,
Ми живемо в Букварі.
Вчитель: Скажіть, будь-ласка, шановні літери, а чи завітає Букварик до
нас на свято?
Літери: Завітає. Тільки треба його гарно попросити.
Вчитель: То попросіть.
Літери: Любий Букварику, ласкаво просимо до нас на свято!
Буквар: Я мандрую по країнах,
Я з абеткою дружу,
І малечу, як зустріну,
Грамоти одразу вчу.
Отож слухайте мене уважно: до здачі останнього урочистого рапорту Букварикові стояти струнко!
Учень: Товаришу Букварику! На свято прощання з тобою зібрались всі учні першого класу, вчитель, вихователь, батьки, дідусі і бабусі.
Учень: За час навчання в першому класі вивчено 33 літери українського алфавіту, що допоможе нам у майбутньому вивчати й інші мови світу.
Учень: Учнями першого класу перечитано, недочитано, зачитано до дірок 100 художніх книжок.
Учень: Усі ми навчились писати. Нами списано, переписано, недописано в зошитах багато десятків сторінок.
Учень: Загублено 5 поганих звичок, 17 авторучок, 21 олівець, з десяток гумок, 30 гудзиків, 3 гривні 57 копійок.
Учень: Над "важкими" завданнями "поломано" 6 голів, зламано 4 стільці, 6 замків у портфелях, 7 замків у спортивних кофтах та курточках.
Учень: На території шкільного подвір’я розбито одну клумбу, 6 носів і 3 шибки під час перерв.
Перший клас живе цікаво і не збирається зупинятися на досягнутому.
Всі: Рапорт зданий!
Буквар:Ой-ой-ой! Оце так навчив! Оце дожився! Я, мабуть, класом помилився! Та вас разом із вашою вчителькою завуч з директором за таке не візьмуть до 2 класу.
Букварику, не журись! Це ми навмисно придумали і про носи, і про шибки, і про замки, щоб веселіше було!
Буквар:Так це неправда!?
Учень:Звичайно! А коли і правда, то … тільки трішечки, зовсім небагато. Головна правда в тому, що ти навчив нас читати і писати. Хіба цього мало? Усміхнись!
Буквар:Дякую за гарну організованість і порядок.Я- щасливий букварик! Ітому радію, що учні 1 класу вміють читати і писати.
Пісня «Буквар»
Ми навчилися писати,
Гарно тексти читати
І задачі розв’язуємо всі.
А сьогодні на святі
Ми приносим подяку,
Перша книжечко наша, тобі.
Буквар
Ну, а зараз, любі діти,
Всі гуртом ми розберем,
Як ви вчились,
Чи зі мною — Букварем —
Весело дружили?
А для гарного початку
Загадаю вам загадки.
1. Всяк школяр його шанує,
Бо він пише і малює.
Хто ж цей славний молодець?
Це, звичайно............ ( олівець )
2. Виводить букви і слова
Ота цікава штучка,
В руці виблискує здаля
Нова, гарненька ............ ( ручка )
3. Не сорочка, а зшита,
Не кущ, а з листочками.
Бачити – не бачить.
Чути – не чує,
Мовчки говорить,
Добре мудрує.
Діток навчає, втоми не знає. ( книга )
4. Ось до класу всіх скликає
Голосистий наш дзвінок,
І ми радо поспішаєм
Не в садок, а на ............ ( урок )
5. Цю найпершу книжку
Знає будь-який школяр.
До усіх книжок доріжку
Прокладає наш........... ( Буквар )
6.Він долає першу в світі Книгу мудрості — Буквар.
Ви впізнали його, діти?
Ну, звичайно, це... (школяр).
Буквар. Молодці, діти! А тепер я всіх запрошую в подорож до міста Буквограда. Як ви гадаєте, хто живе у цьому місті?
Діти. Букви та звуки.
Буквар. Так. Почнемо екскурсію з алеї Голосних. Де мої помічниці?
Виходять діти з емблемами літер А, О, У, Е, И, І. Розказують вірші.
1.Ми літери відомі,
Ми всякому знайомі,
Але про кожну літеру
Ви знаєте не все.
2.Ми літери незвичні,
Ще й дуже симпатичні.
Бо кожна жарт чи віршика,
Чи казочку несе.
А. Автобус їде по селі,
Акація цвіте в саду,
А ми, зібравшися під нею,
Абетку вивчимо легку.
Е. "Е — сказала буква Е,
звір мене — не здожене!"
І, махнувши нам рукою,
Е — зробилося луною.
И. Літера стоїть, страждає
На и ніяких слів немає.
Але без и, мої малята,
Ми слів не зможем прочитати
І. —Іваночку, Іваночку,
Іди посидь на ґаночку.
О. Осел по вулиці гаса —
Осла ужалила оса.
У. Уродила груша рясно,
Урожай зібрали вчасно.
Голосні можуть співати,
Плакати й кричати,
У темному лісі гукати
І дитину колисати,
Заспіваймо,друзі
Пісня про голосні звуки
Буквар. Це, діти, 6 букв, що позначають тільки голосні звуки, а є ще й такі, що можуть позначати два звуки.
На сцені з'являються учні з емблемами літер.
Є. Єноти вивели гуляти
Своє єдине дитинча.
За їх сім 'єю вовк зубатий
Єхидно стежить з-за куща.
Ю. Юля юшку вранці їла.
Юля юшки не хотіла.
Мама просить: "Ще наллю".
Юля каже: "Не люблю!".
Ї. Їхав кіт на коні,
їв перепічки смачні.
Я. На сторінку Букваря
З моря вийшла буква «я»
І на якір гордо стала:
«Я»-слова свої зібрала
Буквар. Запам’ятайте, діти: букв, що позначають голосні звуки, всього... 10. А тепер з алеї Голосних вирушимо до проспекту Приголосних. Ось послухайте, що вони про себе розкажуть.
Б. Будинок білий біля річки,
З балконами на кожен бік:
Будують братик і сестричка,
Бо в них тато — будівник.
В. Веселі вишні вкрили віти,
Виблискують з гущавини.
Василько ллє на квіти,
Щоб вищі виросли вони.
Г. Гриб у лісі заблудився,
Бо гіллячкою накрився.
Ґ. Голубок на ґанок сів,
Ґулю гусачок набив
Д. Джерело дзюрчить-іскриться,
Дай водиці нам напиться.
Ж. Жуки дзижчать в садочку літом,
По стежці жабка плиг та плиг!
Жоржини квітнуть жовтим цвітом,
Кружляють:, бджоли біля них.
3. Зіна в зарослі пішла,
Зіна зайчика знайшла.
Й. Йод в аптеці ми купили,
Його пляшечку відкрили.
"Ой! — Івасик наш ридає, —
Йод кусається, щипає/"
К. Куй, ковалику, підкову.
Коник мій поскаче знову.
Л. Лелека ластівку питає:
—Хто вище всіх птахів літає?
— Літають люди вище всіх
На літаках своїх легких!
М. Мишко клишоногий в барлозі,
Мале мишеня у підлозі.
Н. Ніна, Нонна і Наталка
Не сварилися і змалку.
П. Похмуро плещуть хвилі в морі.
Пливе на північ пароплав.
І в хугу, й в шторм в морськім просторі
Він путь до пристані проклав
Р. Рік у рік біля воріт
Риє нірку чорний кріт.
С. Спить старий сердитий сом,
Сому сниться сьомий сон
Т. Тигреня ричати вчиться,
Тигра всякий звір боїться.
Ф. Фурчить, блищить на різні фарби
Фонтан веселий у садку.
В нім водить флот, легкий та гарний,
Федорко в білім фартушку.
X.Ховрахи хотіли хліба,
Ховрахам давали рибу.
Ц. Цап до цапа в гості йшов,
Цап дороги не знайшов.
Ч. Через річку, через брід
Ходить чапля на обід,
Для маленьких чапленят
Носить чапля жабенят.
Ш. Шишка впала — не розбилась,
Шишка в трави закотилась.
Наша Шура в ліс пішла,
Але шишки не знайшла.
Щ. Ще дощ іде, періщить злива,
Щенятко вимокло, як хлющ,
А щиглик,- щебетун щасливий.
Щебече, пурхнувши на кущ.
Ь. — Я не шість, я -— м 'який знак,
Це повинен знати всяк.
Я не літера проста,
Я пом 'якшую слова.
Буквар. Ось ви і познайомилисьз усіма мешканцями Буквограда. Час завершувати нашу подорож
Дітки, а хто, крім мене, вам допомагав вчитись?
Учні.
Вчитель і батьки.
1.Ми до батьків сказати хочем
слово і привітати від душі
Подарувати пісню вам чудову
Найкращі прочитать вірші.
2. Бо без батьків чого ми в світі варті?
Без маминої ласки і тепла
без батьківської строгості і жарту
і без свого родинного тепла?
3.Це вони нас привели
Перший раз до школи.
Це вони нас вчать любити,
Все , що є довкола.
4.Низький уклін вам, любі мами,
В житті ви будете завжди з нами.
З вами й сонечко ясніше,
З вами й свято веселіше.
5.Татусю наш! Мамо рідна!
Ну як же вам не дякувать в цей час!
Зате, що розум, щедрість, вміння -
Все віддаєте ви для нас.
За вашу працю, ласку і любов
Всі: «Спасибі» вам скажемо знов.
Пісня «Мама»
Буквар. Я побачив, які ви талановиті, дружні, веселі. Не хочеться з вами
прощатися, але я мушу поспішати.
Учень:Беру Буквар останній раз,
Несу його у рідний клас.
І рідній книзі у журбі Шепочу: «Дякую тобі!
Бо перша книга ти моя!
Учень: Добрий Букварику!
Перша книжко!
Хочеться навіть поплакати трішки.
Учень: Жаль розлучатися, хоч і треба.
Ми не забудем ніколи про тебе.
Учень: Спасибі тобі за добру науку,
За паличку першу і першу букву.
Учень: За перше слово, за першу казку,
За першої вчительки щиру ласку.
Учень: Ми пам 'ятатимем довгі роки
Мудрі й повчальні твої уроки.
Учень: Прощавай, Букварику, наш найперший друже.
Ми тобі дякуємо дуже(всі)
Буквар.
Дякую за слова гарні,
Та сумуєте ви марно!
Вам дарую, першачки,
Ці чудові книжечки!
Заходять учні у костюмах «Читанки», «Рідної мови».
.
Читанка
Не сумуй ти, брате мій,
Я ось Читанкою звусь.
Що не встиг ти доробити,
Я за все оте візьмусь.
Вирощу я всіх діток,
Навчу читати і писати.
Батька й неньку шанувати,
Україну прославляти.
Я, Читанка нечитана,
Навчатиму ваш клас.
Я, з вами говоритиму
Про наш прекрасний час.
Буквар
Діток цих всього навчай,
Бо ж сама багато знаєш.
А ви, дітки, не лінуйтесь,
До уроків всі готуйтесь.
Бо в народі кажуть так:
Книжка — диво є велике,
Всіх вона навчає.
І дорогу в світ широкий
Для нас відкриває.
Рідна мова
Через радість та біду
Я з віків до вас іду.
І від роду і до роду
Зберігала свою вроду.
Всі народи мову мають,
Всі пісень своїх співають,
Бо хто має мову рідну,
Той багатий, а не бідний
Всі :обіцяємо не лінуватись,
На відмінно і добре навчатись
Буквар.На добру згадку про мене я хочу вручити вам посвідчення про прочитану першу книжку (вручає посвідчення)
1.Перший раз в перший клас!
Рік тому зустрів він нас.
Потім підем в клас наступний —
Вітер хай нам дме попутний.
2.Одне одного ми любим,
Станем всі за одного.
Вчитись в другім класі будем,
Всі ми хочемо цього.
3.Ну, а вчителька як буде?
Що, покине усіх нас?
Ні, вона разом із нами
Переходить в другий клас!
4.Наше свято закінчилось,
Із гостями прощатися час.
До побачення,будьте багаті,
Хай Господь береже усіх вас!
Вчитель: свято наше закінчилося, та спогади про нього будуть з нами усе життя. Я бажаю,вам,дорогі діти.успіхів у навчанні, авам.батьки.бачити своїх дітей завжди щасливими і здоровими.
Ось і закінчилось наше свято,
Залишився теплий світ в душі!
На все добре, діти й гості,
Хай у всьому завжди вам щастить!