Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу

Про матеріал
Виконання завдань на закріплення знань 1.Для реакції, що відбувається в розчині до кінця, напишіть молекулярне, повне та скорочене йонні рівняння. У кожному випадку назвіть ознаку реакції, за якою можна судити про можливість її перебігу.
Перегляд файлу

Урок 15

 

Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу

Мета: Розширити знання про особливості та умови перебігу реакцій йонного обміну; закріпити вміння складати йонні рівняння; продовжити формувати вміння передбачити ймовірність перебігу реакцій у розчина. Продовжити формувати вміння користуватися таблицею розчинності основ, кислот та солей у воді; розвивати в учнів навички працювати з дидактичним матеріалом. Продовжити формувати і розвивати в учнів системи вмінь та навичок користуватися хімічною мовою.формувати культуру хімічного мовлення, спілкування в колективі та з вчителем. Виховувати в учнів інтерес до предмету хімії

Тип уроку: удосконалення знань і вмінь учнів.

Методи та методичні прийоми: пояснювально – ілюстративний метод.

Основні поняття та терміни: реакції йонного обміну, йонні рівняння, йони, катіони, аніони.

Обладнання та реактиви: таблиці на кожну парту для учнів «Розчинність основ, кислот та солей у воді».

 

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку та мотивація навчальної діяльності учнів.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Перевірка домашнього завдання.

Продовжте визначення.

Електроліти – це…

Ступінь дисоціації – це…

Кислота – це…

Основа – це…

Сіль – це…

Електролітична дисоціація – це…

ІV. Удосконалення знань і вмінь учнів

Виконання завдань на закріплення знань

1.Для реакції, що відбувається в розчині до кінця, напишіть молекулярне, повне та скорочене йонні рівняння. У кожному випадку назвіть ознаку реакції, за якою можна судити про можливість її перебігу.

І варіант  Cu(NO3)2 + NaOH →

                      KNO3 + NaOH →

ІІ варіант  CrCl3 + AgNO3 →

                       CrCl3 + Mg(NO3)2 →

ІІІ варіант   K2S + Pb(NO3)2 →

                       K2S + NaNO3 →

2.Допишіть молекулярні рівняння реакцій, складіть повні та скорочені йонні рівняння.

І варіант            натрій сульфід + хлоридна кислота →

                            калій гідроксид + нітратна кислота →

ІІ варіант             алюміній сульфат + барій хлорид →

                              натрій карбонат + сульфатна кислота →

ІІІ варіант             сульфатна кислота + плюмбум (ІІ) нітрат →

                               барій гідроксид + хлоридна кислота →

Виконання завдань на закріплення знань у змінених умовах

3.Закінчіть молекулярне рівняння реакцій, напишіть повні та скорочені йонні рівняння.

І варіант     CuCl2 + ? → Cu(OH)2 + ?

                        Ba(NO3)2 + ? → BaSO4 + ?

ІІ варіант    FeS + ? → FeCl2 + ?↑

                        CaCl2 + ? → CaSO4 + ?

ІІІ варіант   Na2CO3 + ? → CO2 + H2O + ?

                       NaOH + ? → ? + H2O

Чи мають ці завдання тільки один розв'язок?

4.  Випишіть із переліку формули солей, які взаємодіють з хлоридної кислотою: AgNO3, KI, Na2CO3, MgSO4.

Індивідуальні завдання:

Виконання завдань на творче застосування знань.

1.Наведіть по два рівняння реакцій, що відповідають такому йонному рівнянню:

       А) H+ + OH- → H2O                            Г) Zn2+ + 2OH- → Zn(OH)2↓

       Б) Ag+ + Cl- → AgCl↓                        Д) 2H+ + SO32- → SO2 + H2O

В) SiO32- + 2H+ → H2SiO3

2.  Складіть формули електролітів, скориставшись таким переліком йонів:

       PO43-,  Pb2+,  NO3-,  OH-,  K+.

3.   Наведіть по два рівняння, що відповідають кожній схемі реакції, напишіть повн та скорочене йонні рівняння для кожної реакції:

        А) сіль + сіль → сіль + сіль↓;

        Б) луг + кислота → сіль + вода;

        В) сіль слабкої кислоти + кислота → сіль + газ + вода;

        Г) сіль + луг → сіль + основа↓.

 Вчитель пропонує учням оцінити результати уроку, відповівши на запитання:Що ми робили на уроці? Чи досягли ми поставленої мети?

V. Підсумки уроку

VІ. Домашнє завдання

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
20 жовтня 2021
Переглядів
942
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку