Реалізація компетентності «Ініціативність і підприємливість» на уроках фізики

Про матеріал
Способи та засоби економії енергетичних та фізичних ресурсів формують в учнів енергоощадливу поведінку, виховують у них почуття відповідальності. Розрахунок на основі отриманих знань економічної ефективності використання побутових приладів та обладнання привертає увагу учнів до проблем використання енергії, економії енергії і енергоресурсів, охорони навколишнього середовища.
Перегляд файлу

Реалізація компетентності

«Ініціативність і підприємливість»

на уроках фізики

 

(Ефективність використання побутових приладів)

 

 

 

 Способи та засоби економії енергетичних та фізичних ресурсів

 

  •  Пам’ятайте, що одна 100 ватна лампочка виробляє на 20% більше світла, ніж дві 60-ватні. Використовуйте енергозбережувальні лампочки. Їх вартість вища за вартість звичайних лампочок, проте ви заощадите за рахунок їхньої енергоекономічності. Термін використання таких лампочок у чотири рази більший, ніж у звичайних!
  •  Якщо ви купуєте пральну машину, холодильник, посудомийну машину або духовку, обирайте найбільш енергозбережувальні моделі. Можливо, вони будуть дещо дорожчими, але вони окупляться завдяки нижчому рівню енергоспоживання.
  •  Заощаджуйте воду. Використовуйте пральну або посудомийну машину лише за умови повного завантаження. Користуйтеся мийними засобами, які підходять для низьких температур, і обирайте економ-програми. Пам'ятайте, що приймаючи душ замість ванни, ви також економите воду.

За 1 хвилину з відкритого крану витікає 12 – 20 літрів води. За рік з одного крану витрачається 1000 літрів води, якщо з нього витікає лише 10 крапель за хвилину. Коли закривати кран, то  зможемо зекономити ціле озеро діаметром 200 метрів і глибиною 2 метри.

  •  Ходіть пішки, користуйтеся велосипедом і громадським транспортом. Внаслідок згорання палива в двигуні відбувається викид CO та забруднення навколишнього середовища.
  •  Вимикайте електроприлади (телевізори, стереосистеми,  комп’ютери), коли ви їх не використовуєте – у режимі очікування вони споживають від 10% до 60% енергії від робочого режиму!
  •  Вимикайте світло, коли воно вам не потрібне, - це заощаджує енергію вже після першої або другої хвилини. Слідкуйте за тим, скільки ви сплачуєте за тепло та світло у вашій оселі!
  •  Ви можете зберегти 30%  енергії, якщо у процесі приготування їжі накриєте каструлю кришкою.
  •  Використовуйте  люмінесцентні лампи, які служать у 8 разів довше, споживають енергії в 4-5 разів менше, ніж лампи розжарення.

 

Задачі на економічну ефективність використання побутових приладів та обладнання

  •  За показами квартирного електролічильника визначте використання електроенергії за кожний день протягом тижня. Побудуйте графік витрати електроенергії, проаналізуйте його. Від чого залежить більша витрата енергії у ті чи інші дні? Запропонуйте способи можливої економії.
  •  Трамвайний вагон освітлюється п’ятьма лампочками, увімкненими послідовно. Чи зменшиться витрата електроенергії, якщо кількість лампочок зменшити на одну?
  •  Під час купівлі холодильники покупцеві запропонували на вибір дві моделі, технічні характеристики яких однакові, за винятком вартості холодильника та споживання електроенергії. Перша модель коштує 12600 грн., друга – 12800 грн. Електричної енергії на рік вони споживають відповідно на 800 грн.  і 500 грн. Який холодильник вигідніше взяти?
  •  На затискачах дуги зварювальної електричної машини підтримується напруга 60 В, опір дуги – 0,4 Ом. Обчисліть витрати електричної енергії для зварювання протягом 4 год.
  •  Нерідко у квартирі без потреби світяться лампочки (навіть удень), увімкнені радіоприймач і телевізор, який ніхто не слухає і не дивиться. Обчисліть, у що обходиться таке марнотратство.
  •  У квартирі є дві електричні лампочки на 60 Вт і дві - на 40 Вт. Кожною з них користуються 3 год на добу. Визначте вартість енергії, спожитою лампочками за один місяць (30 днів).
  •  Яку кількість електричної енергії можна зекономити, якщо замість лампочки на 100 Вт увімкнути лампочку на 75 Вт, за умови, що лампочка світиться кожного дня по 4 год протягом року?
  •   В електричній лампочці за напруги 220 В іде струм силою 0,5 А. Визначте, скільки енергії витрачається за час вашого перебування у школі, якщо, йдучи з дому, ви забули вимкнути таку лампочку.
  •   Скільки можна зекономити електроенергії в країні за один день (місяць), якщо кожна сім’я на 1 год менше користуватиметься електричною лампочкою потужністю 100 Вт щоденно. У країні приблизно 10 млн. сімей.
  •  З’ясуйте, чи є можливість в оточуючій вас обстановці зекономити електроенергію за рахунок своєчасного вимкнення споживачів струму? Скільки кіловат-годин електроенергії можна зекономити? Наведіть розрахунки.
  •   Яка потужність електричних приладів, якими ви користуєтесь кожного дня вдома? Визначте, скільки енергії вони споживають за час роботи. Чи завжди ви економно користуєтеся цими приладами? Оцініть, скільки коштує ваше марнотратство (за місяць, за рік).
  •  Хлопчик помітив, що протягом вечора в квартирі були ввімкнені прилади: 5 ламп (по 60 Вт кожна, час роботи 5 год), телевізор (100 Вт, час роботи 4 год), праска (800 Вт, час роботи 15 хв), пральна машина (500 Вт, час роботи 1 год), холодильник (400 Вт, час роботи 2,5 год). Обчислити спожиту цими приладами електроенергію та її вартість, якщо 1 кВт год коштує 0,9 грн. Чи можна вмикати ці прилади одночасно, якщо запобіжник у квартирі розрахований на 12А? Напруга у мережі 220 В.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Матеріали до уроків
Додано
9 червня 2023
Переглядів
126
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку