Освіта є невід’ємною частиною суспільства і в центрі уваги завжди був і буде всебічний розвиток особистості, формування її світогляду, умінь та навичок. Змінюється суспільство – змінюється й освіта. На сучасному етапі освіта це не тільки великий багаж знань та результати тестів, зараз на головний план виходить формування в школярів ключових компетентностей, під якими розуміють сукупність знань та навичок, яких потребує учень для самовизначення, загального розвитку та самореаліції. Формування таких компетентностей співвідноситься з наскрізними лініями:
Екологічна безпека і сталий розвитокусвідомлювати екологічні проблеми;дискутувати довкола питань екології;обговорювати питання, пов’язані із збереженням навколишнього середовища;обговорювати ефективне та раціональне використання природніх ресурсів;проектувати власні дії на захист довкілля та збереження ресурсів;розробляти плани дій щодо проведення екологічних заходів;презентувати та обговорювати проекти щодо збереження довкілля та забезпечення сталого розвитку;
пояснювати взаємозв’язок людини і навколишнього середовища, у т. ч. з тваринним і рослинним світом;пояснювати залежність людини від природніх ресурсів;обговорювати природні і погодні явища;розглядати природу як цілісну систему;пояснювати необхідність бережливого ставлення до природи, необхідність прибирання після відпочинку на природі;екологічно мислити та усвідомлювати свою екологічну відповідальність
Групова робота «Сонечко»( Кожна група отримує сонечко, на промінчиках якого вона повинна написати слова, що асоціюються з погодою та порами року). Складання асоціативного куща What is your association with the word “The Earth”?P: forests, meadows,oceans, seas, deserts, tropical forests, poles What is your association with the word “Nature”?P: animals, plants, rivers, fruit, water, trees, stones, flowers,lakes,vegetables,birds
Listening Game. Гра «Художники»Т: I have many pencils. Red and green and blue. I shall draw a picture and give it to you. T: I know that you like Art lessons very much. Let’s draw. Ви всі намалювали малюнки. Вони всі були різнокольорові. Але пройшов сильний дощ – і фарба зникла. Ваше завдання – зафарбувати малюнки, але певними кольорами. The bird is grey,The flower is blue,The tree is green,The sun is yellow,The cloud is white. The butterfly is bright
Make a Green Tree/Postcard ``Pass it to another``На дошці на плакаті намальоване дерево, діти прикріплюють зелені листя з надписами-обіцянками берегти природу____I promise to plant trees.____I promise to clean the forest…… Творче завдання (в групах). Поміркуйте і складіть листівку «pass it to another”- передай другому“Take care of nature” – бережіть природу «Планета людей – у небезпеці», в якій запропонуйте свої шляхи збереження природи на планеті Земля.
Громадянська відповідальністьформулювати особисті ціннісні пріорітети;визначати достовірність інформації;висловлювати власне ставлення до розмаїття молодіжних субкультур і течій;демонструвати себе як учасника малої громади — свого класу, своєї школи;усвідомлювати себе як учасника спільноти своїх друзів, активного члена гуртка, спортивної секції, команди;
ефективно взаємодіяти разом у сім’ї, групі, команді;розуміти потребу працювати разом, наводити приклади взаємодопомоги;порівнювати свята і традиції в різних країнах;демонструвати розуміння цінності культурного розмаїття та потреби жити разом у мирі;проектувати власну професійну діяльність відповідно до своїх схильностей і потреб суспільства.
Під час вивчення теми ‘’Київ-столиця України’’чи ‘’Лондон’’ учні виконують завдання ,максимально наближені до формату ЗНО--завдання з вибором однієї правильної відповіді-на встановлення відповідностіправдиві та неправдиві твердження-створюють рекламу визначних місць-екскурсійні тури у Києві та Лондоні
Project``Invent a country`` Complete the first column in the table with information about your country. Write short answers (a word or a few words) NAME OF COUNTRY CAPITAL CITY What’s it like? Is it big, noisy, exciting, etc.? CURRENCY What money do people use?WEATHER What’s it like in different seasons?GEOGRAPHY Are there beaches, rivers, mountains, etc.?FOOD What food is traditional or popular? TRADITIONS Are there any special traditions? ACTIVITIES What sports and free-time activities are popular?Complete the second column in the table with your ideas for your new country
Здоров’я і безпекаоцінювати вплив навколишнього середовища на здоров’я людей свого регіону;впорядковувати власний робочий день, тиждень із дотриманням здорового способу життя;обговорювати вибір продуктів, корисних для здоров’я;наводити приклади купівлі продуктів для здорового харчування;пояснювати вибір одягу залежно від погоди;розрізняти безпечні та небезпечні ситуації під час активного відпочинку;пояснювати життєво важливу потребу дотримуватись правил безпеки в різних місцях;критично оцінювати вплив деструктивних молодіжних рухів на життя однолітків;пояснювати правила безпечної поведінки онлайн;обговорювати позитивні та негативні наслідки від певних винаходів.
Vocabulary Practice. Лексична вправа на доповнення словосполучень. Teacher: I was going to the shop to buy food but it was rainy and my shopping list was spoiled. Help me to read it. 2 ----- of chocolate, 1 ---- of flour, 2 ----- of cream, a ------ of eggs 1 ------ of butter 3 ------ of apples
Making eat-well plates. Students discuss their ideas in pairs, choose a set of products and make their plates with supplied material (a set of colour paper, pictures from supermarket booklets, felt-tip pens, scissors, a bottle of glue)Presentation of plates. Ss: We have some … or There is/are some … on our plate. Choosing the best or the healthiest plates, making up the exhibition.``Bad food in your belly turns your brains into jelly”. So, be smart and healthy!
Підприємливість і фінансова грамотність «Підприємливість і фінансова грамотність» — навчання раціонально використовувати кошти, планувати витрати, заощаджувати, реалізовувати лідерські ініціативи, успішно діяти в технологічно швидкозмінному середовищі. Вивчення цієї лінії забезпечить краще розуміння молодим поколінням практичних аспектів фінансових питань (інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо); сприятиме розвитку лідерських ініціатив.
Заощадливість і планування сімейного бюджету – це ще одні складові змістовної лінії «ПІДПРИЄМЛИВІСТЬ І ФІНАНСОВА ГРАМОТНІСТЬ». Уже у 4-му класі ми пропонуємо учням на деякий час стати маленькими кухарями і приготувати улюблену страву. Після того, як діти за допомогою міні-діалогів дізнаються один в одного що їм найбільше смакує, вони мають скласти список продуктів, необхідних для приготування цього шедевру, оглянути вміст свого холодильника і здійснити віртуальний похід до продуктового магазину. Ask your partner: What is your favourite dish?Can you cook it?What do you need for it?
На основі раніше вивченої лексики теми «Продукти харчування» і граматичних структур There is / are some (not any) школярі складають монологічні і діалогічні висловлювання Is / Are there any ___?Yes, there is / are some ___. (No, there is / are not any ___). What do you need to buy?I need ___. What don’t you need to buy?I don’t need any ___. How many / much ___ do you need?I need ___.
Форми роботиметоди інтегрування допомагають зрозуміти, що все в житті взаємопов’язане, і отримані на інших уроках знання можуть знадобитися будь-коли;кооперативне навчання формує лідерські якості, соціальні вміння, вміння працювати в команді;рольові та ділові ігри ефективні тому, що наближають ситуацію до реального життя;проектні технології формують творче мислення, почуття відповідальності, вміння працювати в команді та презентувати результати своєї роботи;
інтерактивні методи забезпечують активну діяльність учнів на уроці;перебування за межами класу на екскурсії або дослідженні мотивує та активізує дітей до пізнання нового;звернення до досвіду учнів перетворює їх на активних учасників навчального процесу та пов’язує навчання з життям;самооцінювання формує здатність до самоаналізу, вміння бачити власні помилки;взаємооцінювання виховує вміння порівнювати, аналізувати, оцінювати інших та сприймати критику на свою адресу.
Впровадження змістових ліній призведе до того, що зміст і цілі навчального процесу перебудуються таким чином, щоб освіта стала здатна до вчасної підготовки людей до нових умов існування та могла дати їм такі знання й уміння, які дозволили б не тільки успішно адаптуватися у новому соціальному та інформаційному середовищі, але й активно впливати на нього в інтересах збереження й подальшого розвитку людського суспільства та довкілля.