“Реалізація проектних технологій при вивченні історії”

Про матеріал

Проектна технологія складна для представлення в рамках короткого майстер-класу, але вона може інтегрувати в собі різноманітні сучасні технології, методи та прийоми навчання на уроках історії та у позакласній роботі.

Зважаючи на основну вимогу стандартів освіти – реалізація компетентнісного підходу до навчання, надавати перевагу навчанню дітей учитися… проектна технологія завжди актуальна.

Мені ця технологія чи метод подобається через те, що він легко інтегрується у традиційне навчання, але поряд з тим – може інтегрувати в собі інноваційне навчання.

Проект навчить учнів: «Навчитися пізнавати, навчитися робити, навчитися жити разом, навчитися жити. Жак Делора»

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Провідна ідея досвіду: Активізація пізнавальної діяльності учнів шляхом використання методу проекту для формування ключових компетентностей та підвищення рівня їх навчальних досягнень Проблемна тема: “Реалізація проектних технологій при вивченні історії”

Номер слайду 2

Майстер-клас Оксани Станько “Використання методу проекту при вивченні історичних постатей”

Номер слайду 3

Практичне використання методів та прийомів на етапі планування проекту Робота в групах Дидактична гра “Історична головоломка” Відео-загадка “Невідома постать” “Цитата дня” Міні-проект “Грань історичної постаті” “Ярмарок історичних фактів” “Історична розминка” Робота з писемними, візуальними, відео джерелами Завдання майстер-класу Продемонструвати шляхи реалізації проблемної теми - досвід використання проектних технологій на уроках історії Продемонструвати практичні навики з формування на уроках ряду предметних компетентностей на прикладі вивчення постаті Данила Галицького.

Номер слайду 4

Підготовка проекту. Визначення теми та мети Планування проекту Збір інформації Аналіз інформації, формування висеновків Презентація і оцінка результатів Майстер-клас Робота над навчально-дослідницьким проектом: етапи діяльності учителя і учня

Номер слайду 5

Вчитель: заява роздуму, мотивація, допомога у визначенні проблеми Етап 1. Підготовка до проекту. Визначення теми та мети проекту Учні: обговорення проблеми, зацікавлення темою, визначення проблемних питань

Номер слайду 6

Тема проекту: “??????????? – найвідоміша постать в історії України”

Номер слайду 7

Визначаємо тему проекту разом Бесіда про роль особи в історії Відео-загадка “Невідома постать” “Історична головоломка”

Номер слайду 8

Історична постать - правитель Державний діяч ( внутрішньо-політична діяльність). Дипломат (зовнішньополітична діяльність) Військовий стратег

Номер слайду 9

Цитата 1. «Визнання досягається лише тоді, коли особистість стає виразником інтересів нації в цілому, народу, людства” (Л. Губерський)  Цитата 2. "Не ідея, не мрія, але таємниче Велика Людина стоїть тут, як і скрізь на поворотному пункті історії“ (А. Юліхер) Цитата 2.  ” Вирішальна роль в історії належить героєві, а їм треба "називати людину, що захоплюються своїм прикладом масу на хороше або погане, шляхетне або підле, розумне або безглузде “ (Михайлівський) Формування груп

Номер слайду 10

Вчитель: спостерігає, непрямо керує Етап 2. Планування Учні: формують завдання, виробляють план дій, визначають форму презентації проекту

Номер слайду 11

Робота в групах “Міні-проекти” Визначення теми та проблемних питань досліджень (для груп) Опрацювати писемні історичні джерела (уривки з літопису, наукової праці та художнього твору), візуальні джерела. Визначити, про яку з граней Данила Галицького як історичної постаті, розповідають ці документи: державний діяч дипломат військовий стратег Назвати факти, які дізналися про Данила Галицького. Визначити проблемні питання, які має намір оцінити група.

Номер слайду 12

Що дізналися? “Ярмарка історичних фактів” : історичні факти для дослідження Що хочемо дізнатися? (проблемні теми для дослідження) Факт 1 Факт 2 Факт 3 Факт 4 Данило Галицький___________

Номер слайду 13

Група 1. Данило Галицький – державний діяч Група 2. Данило Галицький – військовий стратег Група 3. Данило Галицький – дипломат Зміст роботи у групах

Номер слайду 14

Данило Галицький – державний діяч “Галицька православна митрополія”, “Будівництво міст та фортець”, “Військова реформа”, розвиток торгівлі, ремісники-колоністи, формування шляхти Данило Галицький – дипломат “Поїздка до Золотої Орди”, “Коронація Данила” , “Спроба органіації Хрестового походу” Данило Галицький – військовий стратег “Битва під Ярославлем” “Битва під Дорогичином”, війни з Литвою, Польщею, Угорщиною, боротьба за Австрію “Ярмарок історичних фактів”

Номер слайду 15

Паспорт проекту Назва “Данило Галицький – одна з найвідоміших відома постатей в історії України”. Тип проекту: навчально-дослідницький, творчий. Термін реалізації: короткотривалий (два тижні) Учасники проекту: учитель історії, учні 7 класу. Головний інформаційний ресурс: блог учителя (http://stankooksana.blogspot.com/p/blog-page_34.html, сторінка “Проекти”)

Номер слайду 16

“Історична розминка” (повторення термінів) Завдання: повторити поняття та терміни, які необхідні у роботі над проектом. Порядок дій “Питання – відповідь” Правило: хто відповідає перший, його група має право вибрати форму презентації проекту.

Номер слайду 17

Монголо-татари перемогли руських князів на Калці у війні із славним Мстиславом Романовичем. Вони зруйнували Київ у боротьбі з воєводою Дмитро. По дорозі несли смерть і руїну – страшне іго. А руські князі, у підкорених землях, могли княжити тільки тоді, коли правителі Золотої Орди давали їм на це дозвіл. Такий дозвіл від хана Батия отримав і наш герой проекту – Данило Галицький . Як називалася така грамота хана на князювання?

Номер слайду 18

Ці військово-релігійні заходи західно-європейського лицарства до країн Близького Сходу здійснювалися  під гаслом боротьби за визволення Гробу Господнього та Святої Землі від «невірних». В них брали участь феодали, міщани, селяни, купці, навіть діти. Протягом майже двох століть, європейські християни здійснювали ці акції. Благословляв їх на битви Папа Римський. Наш герой проекту - Данило Галицький закликав папу Інокентія IV та європейських монархів організувати таку акцію проти страшного ворога Європи – монголо-татар. Як називалися такі військові заходи?

Номер слайду 19

Їх почали називати так, бо у старослов’янській мові слово “бой” означало перший. У тюрків “бояр” – багатий муж. Вони багато дошкуляли галицьким князям, часто зраджували свою державу і запрошували на престол чужинців. Від їх свавілля поневірявся у дитинстві і наш герой проекту – Данило Галицький. Тому і почав підтримувати бідніших від них – шляхтичів. Як називалася така панівна верства у феодальному суспільстві Русі?

Номер слайду 20

Вибираємо форму презентації проекту Історична газета, плакат Радіо-передача Творча презентація в Power Point чи відео-презентація Буклет Стаття у газеті, на сайті школи, на блозі Історична вистава (на основі твору І. Франка “Захар Беркут”) Тематичний блог Коллаж з коментарями Свій варіант Порівняльна таблиця “Роман – Данило Галицький” Створення історична карти про подвиги Данила Галицького

Номер слайду 21

Наступні етапи проекту Робота в групах Завдання проектної діяльності – домашнє завдання Скласти план дій (розподілити обов’язки у групах) Збір інформації. Дослідження теми. - зібрати інформацію, узагальнити, вивчити тему знайти відповіді на проблемні запитання Аналіз, узагальнення. Презентація результатів. Підведення підсумків, оцінювання.

Номер слайду 22

Проект дозволить…… Навчитися пізнавати, навчитися робити, навчитися жити разом, навчитися жити. Жак Делора

Номер слайду 23

Використані джерела Чорна В.. Метод проектів на уроках історії Баханов К., Нищета В. Життєтворчі проекти в навчанні історії України. Мирошниченко О.В.. Організація проектної діяльності учнів на уроках історії.-2009. Брикова О., Громова Г. Інструмент для нагляду. Моніторинг проектної діяльності в навчальному процесі.-20005.-с.23-25 О.В.Тулупова , Н.В.Орлова .Психолого – педагогічні умови формування проектної діяльності школярів. -2007.-№4. –С,37-38 4 Ж.Г.Бабенко. Використання методу проектів при викладанні історії в сучасній школі . -2005.-№3. – С,34-36. Г.Ісаєва . Метод проектів – ефективна технологія навчання .- 2005. -№9-10.-С.7 Г. К. Селевко. Енциклопедія навчальних технологій : В 2-х т. – М.-20006.-Т.1 .-С.25  Мокроуз О. П. "Інноваційні технології на уроках історії" - Х: Вид. група "Основа", 2005 р. Морчун І. М. "Учитель року 2005. Досвід кращих". - Х: Вид. група "Основа", 2005 р. http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/41269/ http://www.history.org.ua http://www.hist.msu.ru/ER/index.html http:// ukrhistory.narod.ru/.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Лисенко Лідія Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кравченко Ірина Степанівна
    Дуже корисний матеріал.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
3 березня 2018
Переглядів
6350
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку