Сценарій телепередачі розрахований для учнів 5-7 класів.Телепередача у вигляді звіту про волонтерську роботу Дудчанського загальноосвітнього об'єднання “дитячий садок – школа І-ІІІ ступенів – позашкільний заклад".
1
Сценарій телепередачі
«Не будь байдужим!»
(Матеріал про волонтерську роботу
Дудчанського загальноосвітнього об'єднання “дитячий садок – школа І-ІІІ ступенів –
позашкільний заклад)
Ведуча 1:
Мої вітання. У прямому ефірі дудчанського телебачення програма «Не будь байдужим!» і ми її ведучі …
Ведучий 1 :
Доброго дня! Шановні присутні тема нашої зустрічі «Поділись своєю добротою».
На нашу передачу запрошені експерти з США, Франції та Німеччини, а також учні, які беруть участь в добрих справах Дудчанського ЗОСШП.
(експерти з бейджиками – прапорами своєї держави)
Ведуча 1 :
Людина починається з добра.
Сказав мудрець:
Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай!
Лише в добро та в вищу правду віра,
Людину відрізняє від мавпи й звіра.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра.
Ведучий 1 :
Серед відомих нам українців, що творили добрі справи безкорисливо,
виділяються Костянтин Острозький – князь, який за власні кошти відкрив перші школи у деяких містах західної України , в яких училися і діти шляхти, і селянські діти. Окремим фондом здійснювалася підтримка дітей-сиріт.
Ведуча 1 :
Гетьмани Петро Сагайдачний і Іван Мазепа у 1702 році на благодійні кошти звели
новий великий корпус Києво-Могилянської академії.
Михайло Грушевський – видатний український історик, у 1898 році на власні кошти
заснував у Києві школу, в якій діти мали змогу навчатися рідною українською мовою.
І це далеко не повний список відомих українців, які були не тільки відомими
політиками, культурними діячами, а й меценатами і благодійниками.
Ведуча 1: А зараз пропонуємо до вашої уваги відео про волонтерство в Україні.
Прошу поглянути на екран.
Ведучий 1 :
Отже, діяльність, яку зараз називають волонтерською, люди займалися з давніх часів. Початком сучасного волонтерського руху в західних країнах зазвичай вважають створення Міжнародного комітету Червоного Хреста, яке ініціював 1859 року Жан Анрі Дюнан. Його ідеями стали керуватися волонтери по всьому світу. У ХХ столітті волонтерство активно розповсюджувалося. Воно проявилося, зокрема, в допомозі постраждалим під час Першої та Другої світової війни.
Ведучий 1:
У нашому випуску з'ясуємо хто ж такі волонтери. Хто може стати волонтером в Україні ?
Учениця 1:
В Україні існує давня традиція суспільної праці, взаємодопомоги, піклування про ближнього. Осіб, які працювали у цій сфері, називали громадськими діячами, альтруїстами, доброчинцями, добровольцями тощо, а з кінця XX століття — волонтерами.
Учениця 2 :
Згідно Закону України «Про волонтерську діяльність» визначає її як добровільну неприбуткову соціально спрямовану діяльність, що здійснюється волонтерами шляхом надання волонтерської допомоги . Це, передусім, добра, милосердна людина, яка володіє неабиякими комунікативними навичками і приваблює до себе людей.
Учениця 3 :
Значимість волонтерства в світовому вимірі підтверджується його визнанням ООН, як суспільно-корисної діяльності на добровільній основі, яка повинна бути важливою складовою будь-якої стратегії, націленої на вирішення проблем, особливо в таких сферах як боротьба з бідністю, стійкий розвиток, охорона здоров’я, упередження лих та вчасне реагування, соціальна інтеграція, подолання соціальної нерівності та дискримінації.
Учень 1 :
Волонтер- це людина, яка розуміє проблеми оточуючих, співчуває їм і має бажання безкорисливо допомогти вирішити проблеми інших.
Ведучий 1 :
Ми знаємо, що це потужний соціально-суспільний рух, що розвивається по всьому світу. І завдання нашої передачі довести цю інформацію до телеглядачів.
Ведуча 1:
Отож, до слова запрошую іноземних експертів. Що думає з цього приводу представник Франції?
Француз:
Країна де виникло перша благодійна організація є Франція. Тому, що саме французький письменник-журналіст Анрі Дюман, вражений кривавими картинами битви при Сольфоріно запропонував ідею створення Червоного Хреста – організації, що надає першу медичну допомогу і до сьогодні. Волонтери – це першопрохідці, що вказують шлях до просування. Принципи волонтерства не змінилися з часу започаткування цього руху у 1859 р.
Німеччина:
На території Німеччини в XIX ст. волонтерство сприймалось, як військова справа, але зараз волонтерсво набуло все більш соціального змісту. Волонтерська діяльність є основою побудови та розвитку громадянського суспільства – прагнення миру, свободи, безпеки та справедливості для всіх людей. Одним з поширених видів волонтерської роботи у Німеччині є допомога старим людям, безпритульним, інвалідам, мігрантам. Добровольці також прибирають територію, впорядковують подвір’я і вулиці. Організовують доброчинні концерти, просвітницькі бесіди на теми профілактики наркоманії, Сніду, підліткової злочинності.
Ведучий 1 :
А що з цього приводу нам скаже представник Сполучених Штатів Америки.
США :
Сьогодні волонтерські організації існують у 80 країнах світу, мільйони людей стають волонтерами, тому що це в першу чергу – шлях до самопізнання і самоперевірки.
Ведучий: Вибачте, але наскільки мені відомо, волонтерам в вашій країні надають певні пільги в здобутті освіти, доступі до закладів культури ?
США:
Так, але я не бачу в цьому нічого поганого. Професійний досвід роботи волонтера в різноманітних проектах враховують і під час прийому на роботу. До речі в США і Канаді неможливо отримати сертифікат про повну середню освіту, не відпрацювавши певну кількість годин на громадських засадах. Так, в США кількість волонтерів складає близько 60 % жінок, які присвячують волонтерській діяльності в середньому 3-4 год. на тиждень.
Ведуча 1 :
Дякую! Я б іще додала, що на відміну від Європи і Америки, в нашій країні система заохочень добровільних працівників залишається невизначеною. Але, слід пам’ятати головне у роботі волонтера – не чекати, коли тебе покличуть на допомогу, а відчувати ситуацію, коли твоя безкорислива допомога виявиться необхідною у скрутні хвилини життя. І не важливо чи це втішне слово, чи матеріальна підтримка, чи уміння розділити чужі переживання як власні.
Учень 2 :
Гімн волонтерів
Гей! Волонтери, ну-мо до справи,
Ваша потрібна опіка.
Хай милосердя в нашій державі
Стане престижним навіки.
Гей! Небайдужі, чуйними будьте,
Поряд нужденних багато,
Дуже важливо в свята і в будні
Серцем уміть відчувати.
Хай добро справжнє світом крокує,
Всі подала перешкоди.
Нашу державу ми побудуєм
Ведучий 1 :
Соціально-економічна ситуація в Україні, події на майдані та неоголошена війна на
сході змусила пересічних українців по-новому поглянути на власну громадянську позицію та сприяла високому розвитку самоорганізації, волонтерства та благодійності в країні
Уже багато років жителі Херсонської області долучаються до благодійних акцій «Діти-дітям»., «Від серця до серця», «Милосердя», «Ветеран живе поруч», «Підтримай захисника Херсонщини», «З любов'ю до захисників».
Ведуча 1 :
Українці завжди опікувалися старими та немічними, вдовами, сиротами. Сильний допомагав слабшому. Великі справи робили разом. Сусіди завжди допомагали один одному під час осінніх робіт у городі чи полі.
Ведучий 1 :
Учні Дудчанського навчального закладу також займаються волонтерською діяльністю, тому що доброта та милосердя – це милість людського серця, розуміння, співчуття, ніжність, любов та доброзичливе ставлення до людей. Це не слабкість, а сила, тому що доброта та милосердя властиві людям, які здатні відгукнутися на допомогу.
Ведуча 1 :
МИ ПАМЯТАЄМО, ЩО ДОБРОТА – ЦЕ ОЗНАКА СИЛИ, А НЕ СЛАБКОСТІ.
І НЕХАЙ ЗАВЖДИ СУПРОВОДЖУЮТЬ НАС СЛОВА ГЕНІАЛЬНОГО ПОЕТА
Т. Г. ШЕВЧЕНКА: “ РАЗ ДОБРОМ НАГРІТЕ СЕРЦЕ – ВІК НЕ ОХОЛОНЕ”.
А зараз до вашої уваги результати волонтерської діяльності центру «Милосердя» при Дудчанському ЗОСШП . Увага на екран.
Шкільна презентація «Милосердя»
Ведучий 1 :
Журналісти каналу 1+1 побували в Дудчанському ЗОСШП, і з'ясували наскільки важлива допомога учнів українському суспільству. Увага на екран. (Розповідь учня супроводжується презентацією).
Ведуча 1 :
Місцеві жителі, педагогічний та учнівський колектив, депутати с. Дудчан на чолі з головою сільської ради організували допомогу продуктами харчування, предметами особистої гігієни - військовим прикордонної частини в Чонгарі , яка знаходиться поблизу з анексованим Кримом.
З місця подій наш кореспондент. (Розповідь учня супроводжується презентацією )
Ведучий 1 :
Сьогодні до нас у студію запрошений гість, який брав участь у військових діях в зоні АТО - Кацун Василь Олександрович.
БІОГРАФІЯ (Розповідь супроводжується презентацією)
Ведуча 1 :
Скажіть, будь-ласка , наскільки важлива допомога волонтерів в зоні АТО?
Ведучий 1 :
Україна - наша земля, наша держава, і господарями в ній є ми!
Де б ти не був, із ким би ти не зустрічався, що б не робив – пам’ятай, що ти вільний громадянин вільної країни.
Ведучий 1:
Пропоную розділитися на дві групи: турбота, милосердя, адже разом – краще, веселіше.
Ведучий 2:
Поряд із радістю і щастям ужитті йдуть хвороба, сум, скорбота, смерть. Який колір символізує радісні хвилини в житті людини? А сумні? (Білий, чорний). Ви отримуєте тексти, де описані ситуації. Зачитайте їх і запропонуйте вихід з неї. На це завдання вам дається 2 хв. ( Робота з картками )
Група «Милосердя»
«НА КЛАДЦІ»
На вузенькій кладці через річку розминутися ніяк. З одного берега по кладці йде чоловік у білій сорочці. Йде і весело співає. З протилежного берега на кладці йде чоловік у чорній сорочці. Йде, схиливши голову,— сумний, невеселий. Зійшлися на середині річки. Чоловік у чорній сорочці каже:
- Я дуже поспішаю, дай мені дорогу, повернись на берег, а потім перейди річку.
- Куди ж ти поспішаєш?— запитав чоловік у білій сорочці.
- У мене вдома велике горе. Син помер.
- Я теж поспішаю, сказав чоловік у білій сорочці.
- Куди ж ти поспішаєш?
- У мене вдома велика радість. Син народився.
Довго стояли мовчки на кладці обидва чоловіки, дивилися в очі один одному.
(Звучать відповіді дітей про те, як вчинити чоловікам у цій ситуації. Тільки після цього ведучий зачитує кінцівку.)
Потім чоловік у білій сорочці тихо і сумно сказав:
- Тобі треба бути вдома швидше.
Сказавши це, чоловік у білій сорочці повернувся назад і пішов на берег, гуди, куди треба йти чоловікові в чорній сорочці (В. Сухомлинський).
Група « Турбота»
«Людські цінності»
В одного селянина був син, який став погано поводитися. Батько, випробувавши всі засоби впливу, придумав ось що: він вкопав навпроти дому стовп і після кожної провини сина забивав гвіздок у цей стовп.
Пройшов деякий час, і на стовпі не залишилося живого місця – він весь був утиканий гвіздками. Ця картина так вразила уяву хлопчика, що він почав виправлятися. Тоді за кожен гарний вчинок сина батько став висмикувати по одному гвіздку. І ось настав день, коли останній гвіздок було витягнуто,
(Звучать відповіді дітей)
Чому ти плачеш? – запитав його батько. – адже гвіздків більше немає?
Гвіздків немає, а дірки лишилися, - відповів син.
Ведучий 1 :
Ось і добігла кінця наша з вами зустріч. Я сподіваюсь, що ви у своїх вчинках будете керуватись добром, милосердям, співчуттям. Пам’ятайте, що саме ви – капітан свого корабля життя. І куди ви його спрямуєте – до хорошого, чи поганого – залежить тільки від вас, від вашої особистості.
Ведуча 1 :
Це була програма «Не будь байдужим». Бажаю вам всього найкращого. До нових зустрічей в ефірі. Дякуємо вам за чуйні сердечка. Успіху вам!(Фанфари)
(голос режисера) – Знято! Всім дякую! (муз. заставка)
1