Реалізація технологічної галузі державного стандарту БЗСО на основі проєктної діяльності

Про матеріал
Проєктування є найважливіший компонент освітнього процесу, що призначений для створення нових понять та концепцій проєктно -технологічної діяльності. Виконуючи творчі проєкти, учні вчяться самостійно приймати рішення, визначати свої проблеми в знаннях і знаходити відповіді і рішення. Оскільки трудове навчання і технології тісно пов'язане з життям , з потребами вдосконалення різних виробів та техніки у різних галузях, що полегшує працю людини, підвищує її продуктивність, та саме використання методу творчих проектів створює найкращі умови для розвитку творчої активності школяра.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Караванська ГІМНАЗІЯ Люботинської міської ради Харківської областіМетодичний кейс : «Реалізація технологічної галузі Державного стандарту. БЗСО на основі проєктної діяльності учнів».

Номер слайду 2

Що таке проєктна діяльність?Проєктна діяльність – конструктивна і продуктивна діяльність особистості, спрямована на розв'язання життєво значущої проблеми, досягнення кінцевого результату в процесі цілепокладання, планування і здійснення проєкту.

Номер слайду 3

Цілі проєктної діяльності!Проєктування є найважливіший компонент освітнього процесу, що призначений для створення нових понять та концепцій проєктно -технологічної діяльності. Виконуючи творчі проєкти, учні вчяться самостійно приймати рішення, визначати свої проблеми в знаннях і знаходити відповіді і рішення.

Номер слайду 4

Проєктування включає в себе три основні стадії: аналіз, синтез та оцінку. Ці стадії як розділення цілого на частини, об'єднання частин по новому і вивчення наслідків практичного застосування спроектованого. Вони повторюються багаторазово, а кожний наступний цикл відрізняється від попереднього більшою деталізацією та меншою спільністю. Таким чином , проєктування відзначаються зовсім різні сторони цієї діяльності від творчого характеру до прийняття рішень.

Номер слайду 5

Особливості формування освітніх компетенцій у проектно-технологічній діяльності учнів. Слухати уважно думки учнів і оцінювати їх одразу, наголошуючи на їх оригінальності ,важливості тощо. Підтримувати інтерес дітей до нового. Заохочувати оперування предметами, матеріалами, ідеями. Надати можливість дитині розв'язувати практично-дослідницькі завдання. Вчити дітей до систематичного самооцінювання кожної думки. Ніколи не відкидайте її. Виробляти у дітей терпиме ставлення до нових понять, думок. Не вимагати запам'ятовування схем, таблиць, формул, одностороннього розв'язання там , де є багатоваріантні способи. Культивувати творчу атмосферу- учні повинні знати, що творчі пропозиції, думки клас зустрічає, визнає, приймає їх та використовує.

Номер слайду 6

. На заняттях чітко контролювати досягнуті результати та пропонувати завдання підвищеної складності, створювати ситуацію самоаналізу, самооцінювання, самопізнання.. Залучати до роботи з розробленням впровадженням власних творчих задумів та ініціатив, створювати ситуацію вільного вибору і відповідальність за прийняте рішення.. Використовувати творчу діяльність вихованців, проводячи різні види масових заходів , семінарських занять, свят.. Під час опрацювання програмового матеріалу залучати до творчої пошукової роботи з використанням випереджувальних завдань, створювати розвивальні ситуації.. Активно залучати до участі в районних , обласних, Всеукраїнських конкурсах, змаганнях, виставках.. Відзначати досягнення вихованців, підтримувати та стимулювати активність, ініціативу, пошук. Пам'ятайте , що учень – «це не посуд, який потрібно наповнити, а факел, який необхідно запалити ». ( К. Ушинський)

Номер слайду 7

Алгоритм проєктно-технологічної діяльності1. Вибір теми проєкту.2 . Обґрунтування вибору теми проєкту.3 . Критерії вибору.4 . План виконання.5 . Міні-маркетингове дослідження.6 . Пошук подібних виробів та аналіз їх ознак.7. Визначення та застосування методів проєктування.8. Конструювання вибраного виробу.9. План роботи10. Добір всіх необхідних матеріалів та пристосувань.11. Виготовлення та оздоблення.12. Створення реклами.13. Створення портфоліо14. Презентація проекту

Номер слайду 8

Основи навчального проєктування, які мають розуміти учніДля чого проектується та виготовляється виріб;Хто є споживачем спроєктованого;Чи є на ринку аналог;Вимоги до виробу;Які плюси та мінуси даного виробу та чим він відрізняється від аналогів;Ресурси та можливості виготовлення;Витрати на виготовлення;Збут на ринку тощо.

Номер слайду 9

Основні елементи проєктно-технологічної діяльності, послідовність розроблення та виконання проєкту.1. Організаційно-підготовчий.2. Конструкторський.3. Технологічний.4. Заключний етап. Кожен етап проєктно-технологічної діяльності має свої під етапи або стадії виконання.

Номер слайду 10

Етапи проектування. Організаційно підготовчий. Конструкторський. Технологічний Заключний. Пошук та визначення проблеми. Збір та аналіз інформації, що стосується об'єкту проєктування. Вироблення ідеї та варіантів. Формування параметрів і вимог. Вибір оптимального варіанту розв'язання проблеми та його обґрунтування. Макетування, складання ескізу та виготовлення. Добір матеріалів та інструментів. Економічне та екологічне обґрунтування. Міні-маркетингові дослідження. Організація робочого місця, виконання технологічних операції. Самоконтроль своєї діяльності. Оцінка якості Коригування виконання виробу у порівнянні з запланованим. Випробування проєкту. Самооцінка проєкту . Розробка презентації. Захист проєкту.

Номер слайду 11

Критерії успішного процесу проєктної діяльностіЗдійснювати перспективне і поточне планування проєктно-технологічної діяльності;.учні оволодіють основними етапами проєктної діяльності. Створювати банк ідей та інформацію про об'єкти проєктування. Постійно стимулювати проєктно-технологічну діяльність. Здійснювати нормування та виготовлення об'єктів проєктування. Реалізовувати особистісно-орієнтовний підхід на уроках технології під час виконання творчих проєктів. Забезпечувати розвиток творчого потенціалу учнів під час виконання проєктів. Органічно поєднуватиметься урочна та позаурочна навчально-трудова діяльність учнів з проєктування і виготовлення виробу. Органічно поєднуватиметься індивідуальна ,парна та групова форми виконання творчих проектів. Здійснюватиметься формування в учнів навичок самостійної діяльності, тощо.

Номер слайду 12

Структура використання на уроці навчального часу (орієнтовно). Офлайн. Організаційний момент_____3хв. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів____5х. Мотивація навчальної діяльності учнів____3хв. Вивчення нового матеріалу__________5хв. Закріплення нових знань і вмінь учнів____2хв. Вступний інструктаж_______________2хв. Самостійна практична робота учнів . Інструктаж учителя__20хв.«Хвилинка відпочинку»________________1 хв. Заключне слово вчителя ______________2 хв. Підсумок уроку , оголошення оцінок____2 хв.

Номер слайду 13

Особливості онлайн – навчання в умовах дистанційного та змішаного навчання в різних класах. Дотримання нормативно-правового законодавства;Створення внутрішніх нормативних документів (Рішення педради, накази) мають регулювати:-організацію освітнього процесу;-види робіт викладачів;-вимоги до електронних освітніх ресурсів;підходи до якості освіти та критерії її оцінювання;Діяльність психологічних , методичних служб, працівників для психолого-педагогічної та технічної підтримки впровадження дистанційних технологій навчання.

Номер слайду 14

Часові межі онлайн-уроків відповідно до предмета та кожної вікової категорії. Для учнів 5-6 кл. – 25-30 хв. Для учнів 6-7 кл.- 30-35 хв. Для учнів 9-11 кл.- 35-40 хв. Безперервна робота з екраном ПК має бути:. Для учнів 5-6 кл. – до 15 хв.. Для учнів 7-9 кл. –до 20 хв.. Для учнів 10-11 кл. на 1-й годині заняття –до 25 хв., на 2-й -20 хв. Зміна форми навчання акцентує увагу на всіх етапах освітнього процесу . А також виявляємо потребу у створенні правил щодо виконання та перевірки домашніх завдань.

Номер слайду 15

Учні з особливими потребами!Організувати робоче місце дитини, враховуючи її зорові , слухові та рухомі можливості;З'ясувати який дидактичний матеріали вдома , які технічні засоби навчання;Привчити дитину до нового режиму дня та дати час адаптуватися до нових умов;Узгодити роботу з іншими педагогічними працівниками, які працюють з дитиною та забезпечити психолого-педагогічний супровід (асистент вчителя , психолог, вчитель- логопед, дефектолог, реабілітолог, фахівці ІРЦ);

Номер слайду 16

. постійно контролювати фізіологічно-психологічний стан таких учнів, тримати їх в полі зору, . . . вчасно перемикатися на інший вид діяльності, не доводити учня до стану близького до виснаження (фізичного чи психологічного); . інформаційна частина не має перевищувати10-15 хв. з перервою на фізичну розминку, до якої додавати використання елементів психогімнастики;. включати перевірку зворотного зв'язку, проводити урок у інтерактивному режимі;. залучати батьків до процесу проведення уроків чи виконання домашнього завдання, а за необхідністю проводити уроки в їхній присутності;. Активно використовувати відеоматеріали з коментарями (вербальна інформація опрацьовується мозком, перетворюючи у візуальну із затратою інтелектуальних ресурсів). Візуалізація в поєднанні з вербальністю більш ефективна і енергоощадна.

Номер слайду 17

Оцінка за проєкт. Оцінка за проєкт пропорційна внеску кожного дня та загальному виконанню проєкту. Спрацьовує принцип: «Один за всіх і всі за одного». У випадку невдалої співпраці між учасниками проєкту група за власним бажанням розформовується (лише після закінчення проєкту) і по можливості в новому варіанті. Під час оцінювання поточної роботи враховується правильність виконання прийомів і способів роботи, раціональність виконання праці та організації робочого місця, економне використання матеріалів, електроенергії, дотримання правил техніки безпеки, добросовістність виконання роботи, впровадження самоконтролю.

Номер слайду 18

Під час оцінювання захисту проєкту враховується аргументованість вибору теми, якість доповіді (композиція, повнота представлення роботи, аргументованість висновків). Якість відповідей на запитання( повнота, аргументованість, переконливість), ділові й вольові якості виступаючого (відповідальне ставлення, стремління досягти високих результатів, можливість працювати з перенавантаженням)

Номер слайду 19

Використання електронного інформаційно-освітнього середовища. Створення середовища спілкування між учасниками освітнього процесу (вчитель-батьки, вчитель-учень, професійні мережі вчителів, адміністрація- вчитель-учні-батьки та ін.);Забезпечення електронного документообігу: Ведення консультацій між учасниками освітнього процесу ( наприклад, надання психологічної підтримки, методичних рекомендацій, використання цифрових елементів тощо);Збереження результаті співпраці учнів ( портфоліо, проєкти , кейси, результати групової роботи)Організація моніторингу і контролю дистанційного навчання (анкетування учнів, батьків, вчителів)Створення середовища обміну досвідом, професійний розвиток вчителів;Індивідуалізація освітнього процесу.

Номер слайду 20

Висновки. Отже, розглянувши проектно-технологічна діяльність та особливості організації її на уроках трудового навчання і технології можна зробити висновок про важливість впровадження проєктно-технологічної діяльності для розвитку творчих здібностей учнів. Оскільки трудове навчання і технології тісно пов'язане з життям , з потребами вдосконалення різних виробів та техніки у різних галузях, що полегшує працю людини, підвищує її продуктивність, та саме використання методу творчих проектів створює найкращі умови для розвитку творчої активності школяра.

Номер слайду 21

Учні особисто повинні вибрати для себе об'єкт проектування , тему проєкту , тобто вибір, який вони хотіли б дійсно вдосконалити, внести в предметний світ, яким хотіли б задовольнити потреби людей. Такий метод дозволяє розкрити і розвивати здібності учнів , та підвищувати інтерес до навчання.

Номер слайду 22

Дякую за увагу !

pptx
Пов’язані теми
Технології, 5 клас, Інші матеріали
НУШ
Додано
25 грудня 2022
Переглядів
234
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку