Календарно-тематичне планування уроків
Технології (обслуговуюча праця)
для 5 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку (2022/2023 н.р.)
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
||
ІІ семестр |
|||||
Розділ. Технологія благоустрою й озеленення приміщень і територій |
|||||
|
|
Догляд за кімнатними рослинами. Культурні і дикорослі квіткові рослини: види, різниця між ними. |
|
||
|
|
Різноманітність квіткових культур. Квіткові рослини найбільш поширені в місцевих умовах. |
|
||
|
|
Рослини, що вирощують у квітниках та в кімнатних умовах/ Екскурсія. Ознайомлення з квітковими рослинами у парку, у квітниках |
|
||
|
|
Кімнатні рослини як окраса приміщення, куточок живої природи. Форма, колір і місце етикеток з назвами кімнатних рослин. |
|
||
|
|
Практична робота. Виготовлення етикеток з назвами рослин, їх наклеювання. |
|
||
|
|
Практична робота. Виготовлення етикеток з назвами рослин, їх наклеювання. |
|
||
|
|
Інструменти і пристосування для догляду за кімнатними рослинами. Призначення та прийоми користування інструментами та пристосуваннями. Правила безпечної роботи з інструментами. Правила догляду за кімнатними рослинами |
|
||
|
|
Інструменти і пристосування для догляду за кімнатними рослинами. Призначення та прийоми користування інструментами та пристосуваннями. Правила безпечної роботи з інструментами. Правила догляду за кімнатними рослинами |
|
||
|
|
Практична робота. Догляд за кімнатними квітами. Протирання вазонів і підвазонників, розпушування ґрунту, поливання, обприскування. Заміна або декорування підвазонників. |
|
||
|
|
Практична робота. Догляд за кімнатними квітами. Протирання вазонів і підвазонників, розпушування ґрунту, поливання, обприскування. Заміна або декорування підвазонників. |
|
||
Розділ. Технологія благоустрою житлових приміщень та догляду за ними |
|||||
|
|
Види приміщень за їх призначенням . Приміщення в закладі освіти, їх призначення та устаткування. |
|
||
|
|
Приміщення в житловому будинку, їх призначення та устаткування. |
|
||
|
|
Приміщення в місцях загального користування, їх особливості та призначення. Спеціальні позначення приміщень у місцях загального користування. |
|
||
|
|
Практична робота. Аплікація «Житлова кімната» |
|
||
|
|
Практична робота. Аплікація «Житлова кімната» |
|
||
|
|
Практична робота. Аплікація «Житлова кімната» |
|
||
|
|
Прибирання приміщень. Поняття «сухе» та «вологе» прибирання. Види підлоги. Засоби та інвентар для прибирання підлоги. |
|
||
|
|
Догляд за інвентарем та його маркування. |
|
||
|
|
Робочий одяг для прибирання приміщення. Правила безпеки при прибиранні підлоги |
|
||
|
|
Практична робота. Прибирання підлоги у приміщенні закладу освіти. |
|
||
Розділ. Технологія ручної обробки матеріалів |
|||||
|
|
Елементи графічної грамоти. Ознайомлення з призначенням інструментів і матеріалів для графічних робіт: олівець, папір, гумка, лінійка, шаблони, трафарети |
|
||
|
|
Крапка та лінія. Лінії різні за характером і формою. |
|
||
|
|
Довільне зображення ліній за характером (добрі, злі, колючі, збентежені) та формою (лінія-пружина, лінія-в'юн, лініязмійка, лінія-сонечко) |
|
||
|
|
Практична робота. Вправи на виконання різних ліній від руки та за допомогою лінійки. |
|
||
|
|
Практична робота. Вправи на виконання різних ліній від руки та за допомогою лінійки. |
|
||
|
|
Шаблон і його призначення (розмітка і контроль). |
|
||
|
|
Поняття про розмічання виробів за допомогою шаблонів. Правила економного використання паперу. |
|
||
|
|
Практична робота. Обведення на папері різних шаблонів і трафаретів для орнаментальних композицій. |
|
||
|
|
Практична робота. Обведення на папері різних шаблонів і трафаретів для орнаментальних композицій. |
|
||
|
|
Робота з папером і картоном. Теоретична основа. Папір. Виробництво паперу. |
|
||
|
|
Види паперу (обгортковий, газетний, для письма, для малювання, калька, копіювальний, креповий, кольоровий). |
|
||
|
|
Призначення паперу. Зовнішні ознаки паперу. |
|
||
|
|
Прийоми різання паперу ножицями. Правила техніки безпеки при роботі з ножицями. |
|
||
|
|
Симетричне вирізування. Організація робочого місця для роботи з папером і ножицями. |
|
||
|
|
Лабораторна робота. Властивості паперу. Порівняння властивостей паперу різних видів на намокання, розривання, згинання, розрізання, зминання, проколювання, склеювання. |
|
||
|
|
Лабораторна робота. Властивості паперу. Порівняння властивостей паперу різних видів на намокання, розривання, згинання, розрізання, зминання, проколювання, склеювання. |
|
||
|
|
Практична робота. Вправи на різання ножицями. Вирізування із паперу деталей симетричної форми. |
|
||
|
|
Практична робота. Вправи на різання ножицями. Вирізування із паперу деталей симетричної форми. |
|
||
|
|
Технологія виготовлення аплікації з паперу. Аплікація як один із видів виробів з паперу. |
|
||
|
|
Виконання аплікації для виготовлення листівки, картин, різних подарунків. |
|
||
|
|
Клей. Правила нанесення клею. Санітарно-гігієнічні вимоги при роботі з клеєм. |
|
||
|
|
Практична робота. Вправи на нанесення клею. |
|
||
|
|
Техніка виконання «рваної» аплікації та її послідовність: вибір сюжету, візерунку, тла; переведення картинки на тло; добір паперу та інших матеріалів; розривання паперу на необхідні клаптики; наклеювання дрібних клаптиків усередині контуру; кінцеве оформлення роботи. |
|
||
|
|
Практична робота. Вправи на розривання паперу на клаптики різної величини. Виготовлення аплікацій з клаптиків паперу «Дерево», «Фрукти у вазі», «Море» тощо. |
|
||
|
|
Практична робота. Вправи на розривання паперу на клаптики різної величини. Виготовлення аплікацій з клаптиків паперу «Дерево», «Фрукти у вазі», «Море» тощо. |
|
||
|
|
Практична робота. Вправи на розривання паперу на клаптики різної величини. Виготовлення аплікацій з клаптиків паперу «Дерево», «Фрукти у вазі», «Море» тощо. |
|
||
|
|
Знайомство з швейною майстернею. Призначення та обладнання майстерні, робочого місця. Правила поведінки та безпечної праці у майстерні. |
|
||
|
|
Правила поведінки та безпечної праці у майстерні. Організація робочого місця. |
|
||
|
|
Робота з текстильними матеріалами. Технологія виконання ручних швів. Інструменти і пристосування для швацьких робіт. Будова та призначення інструментів. |
|
||
|
|
Робочий інструмент-голка, ножиці; вимірювальний інструментсантиметрова стрічка, лінійка, косинець; приладдя - наперсток, шпильки. |
|
||
|
|
Будова та призначення голки. Правила безпечної роботи з голкою. |
|
||
|
|
Нитки для шиття, вишивання, в’язання. Їх колір та товщина.ля |
|
||
|
|
Практична робота. Вправи на затягування нитки у вушко голки. Вправи на зав'язування вузлика на кінці нитки. |
|
||
|
|
Практична робота. Вправи у виконанні рядка прямого стібка (шов «вперед голку») на смужці паперу. |
|
||
|
|
Практична робота. Виготовлення вишитої закладки з картону |
|
||
|
|
Практична робота. Виготовлення вишитої закладки з картону |
|
||
|
|
Практична робота. Виготовлення вишитої закладки з картону |
|
||
|
|
Практична робота. Виготовлення вишитої закладки з картону |
|
||
|
|
Практична робота. Виготовлення вишитої закладки з картону |
|
||
|
|
Короткі відомості про текстильні волокна. Тканина у житті людини. |
|
||
|
|
Призначення тканини. Будова тканини (основа, піткання, пруг). |
|
||
|
|
Тканина гладко фарбована, з малюнком. Лицьовий і виворітній боки тканини. Властивості тканини. |
|
||
|
|
Лабораторна робота. Визначення властивостей тканини (намочування, зминання, різання, визначення товщини (тонка, товста), визначення кольору, лицьового й виворітного боку) |
|
||
|
|
Лабораторна робота. З'єднання тканини різними способами |
|||
|
|
Практична робота. Вправи на зшивання (швом «вперед голку»), склеювання тканини, наклеювання. Правила закріплення нитки на початку та в кінці шиття. |
|
||
|
|
Практична робота. Вправи на зшивання (швом «вперед голку»), склеювання тканини, наклеювання. Правила закріплення нитки на початку та в кінці шиття. |
|
||
|
|
Практична робота. Вправи на закріплення нитки. Виконання зразка прямих стібків по точках, розмічених учителем, по прямих лініях (вітрильник, вантажна машина, будинок тощо) і зігнутих (гриб, квітка, метелик тощо). Наклеювання зразків на картон. |
|
||
|
|
Практична робота. Вправи на закріплення нитки. Виконання зразка прямих стібків по точках, розмічених учителем, по прямих лініях (вітрильник, вантажна машина, будинок тощо) і зігнутих (гриб, квітка, метелик тощо). Наклеювання зразків на картон. |
|
||
|
|
Практична робота. Вправи на закріплення нитки. Виконання зразка прямих стібків по точках, розмічених учителем, по прямих лініях (вітрильник, вантажна машина, будинок тощо) і зігнутих (гриб, квітка, метелик тощо). Наклеювання зразків на картон. |
|
||
|
|
Практична робота. Вправи на закріплення нитки. Виконання зразка прямих стібків по точках, розмічених учителем, по прямих лініях (вітрильник, вантажна машина, будинок тощо) і зігнутих (гриб, квітка, метелик тощо). Наклеювання зразків на картон. |
|
||
|
|
Технологія виконання швейних виробів ручним способом. Серветка. Види серветок. Матеріали для виготовлення серветок. Призначення серветок. |
|
||
|
|
Техніка виготовлення серветок. Техніка виконання шва «вперед голку» . |
|
||
|
|
Практична робота. Вправи на виконання шва «вперед голку». Вправи на закріплення нитки на початку та в кінці роботи. |
|
||
|
|
Практична робота. Вправи на виконання шва «вперед голку». Вправи на закріплення нитки на початку та в кінці роботи. |
|
||
|
|
Практична робота. Виготовлення серветки квадратної форми з однотонної тканини. Обробка зрізів серветки бахромою із витягнутих ниток. Виконання рядків стібків швами «вперед голку» по протягнутих нитках серветки. |
|
||
|
|
Практична робота. Виготовлення серветки квадратної форми з однотонної тканини. Обробка зрізів серветки бахромою із витягнутих ниток. Виконання рядків стібків швами «вперед голку» по протягнутих нитках серветки. |
|
||
|
|
Практична робота. Виготовлення серветки квадратної форми з однотонної тканини. Обробка зрізів серветки бахромою із витягнутих ниток. Виконання рядків стібків швами «вперед голку» по протягнутих нитках серветки. |
|
||
|
|
Електрична праска. Первинні відомості про будову електропраски. Правила безпечної роботи з електропраскою. Вмикання і вимикання праски. Установка терморегулятора. Практична робота. Прання та прасування готового виробу |
|
||
|
|
Ремонт одягу. Ґудзики. Призначення ґудзиків. Вивчення призначення ґудзиків, їх види та Учень/учениця: має уявлення про Пізнавальний розвиток: розширення 41 Види ґудзиків за розміром, сировиною, кольором, формою. Пришивання ґудзиків до одягу (вид дрібного ремонту одягу). |
|
||
|
|
Способи пришивання ґудзиків з двома, з чотирма отворами, з вушком. Правила пришивання ґудзиків. Правила безпечної роботи під час роботи з голкою, ножицями. |
|
||
|
|
Практична робота. Вправи на підбір ниток і ґудзиків до тканини, підбір ґудзика до розміру до петлі. Пришивання ґудзиків до тканини 4-5 стібками із закріпленням в кінці шиття |
|
||
|
|
Практична робота. Вправи на підбір ниток і ґудзиків до тканини, підбір ґудзика до розміру до петлі. Пришивання ґудзиків до тканини 4-5 стібками із закріпленням в кінці шиття |
|
||
|
|
Практична робота. Ремонт одягу шляхом пришивання ґудзиків (шкільний одяг, дитячий одяг, ляльковий одяг) |
|
||
|
|
Екскурсія до ательє з пошиття та ремонту одягу. |
|
||
|
|
Підсумкове заняття Виготовлення виробу з використанням вивчених технік роботи з папером або текстильними матеріалами за вибором і смаком учнів. Самостійна робота |
|
||
Варіативний модуль (декоративно-ужиткове мистецтво) |
|||||
|
|
Технологія виготовлення аплікації з різаних ниток. Вироби виготовлені в техніці аплікації з різаних ниток. Підготовка ниток до роботи (нарізання, зберігання кожного кольору окремо). |
|
||
|
|
Інструменти, матеріали та приладдя для роботи. Правила безпечної праці з інструментами, санітарно-гігієнічні вимоги та організація робочого місця. |
|
||
|
|
Практична робота. Нарізання в’язальних ниток ножицями довжиною 0,5 см. Складання заготовок для зберігання |
|
||
|
|
Техніка виконання аплікації з різаних в’язальних ниток. Вміння орієнтуватися в завданні за зразком. Складання плану роботи. |
|
||
|
|
Практична робота. Виготовлення сюжетної чи предметної аплікації (по можливості та бажанню учня) з ниток на картонній основі. |
|
||
|
|
Практична робота. Вибір малюнка і перенесення його на основу. Вибір кольору ниток за зразком. Виконання аплікації. Остаточне оформлення та оздоблення виробу. |
|
||
|
|
Технологія виготовлення м’якої іграшки. Об’єкти роботи. М'які іграшки нескладної конфігурації. Технічні відомості. М'які іграшки об'ємні, плоскі. Відомості про історію розвитку іграшки. |
|
||
|
|
Національні традиції виготовлення іграшок. Деталі – основні, додаткові, їх назви, кількість. Назви матеріалів для основних та додаткових деталей (тканина, хутро, шкіра, нитки, ґудзики, вата тощо), оздоблень (вишивка, аплікація). |
|
||
|
|
Викройка, лекало. Технологічна послідовність виготовлення м’якої іграшки. Види швів, що застосовуються при виготовленні іграшки |
|
||
|
|
Практичні роботи. Вибір моделі іграшки для виготовлення. Добір матеріалу та інструменту для виготовлення іграшки. Вирізання деталей за викройками. Збільшення, зменшення лекала. З'єднання деталей іграшки за попереднім зметуванням. Оздоблення іграшки. |
|
||
|
|
Практичні роботи. Вибір моделі іграшки для виготовлення. Добір матеріалу та інструменту для виготовлення іграшки. Вирізання деталей за викройками. Збільшення, зменшення лекала. З'єднання деталей іграшки за попереднім зметуванням. Оздоблення іграшки. |
|
||
|
|
Практичні роботи. Вибір моделі іграшки для виготовлення. Добір матеріалу та інструменту для виготовлення іграшки. Вирізання деталей за викройками. Збільшення, зменшення лекала. З'єднання деталей іграшки за попереднім зметуванням. Оздоблення іграшки. |
|
||
Розділ. Раціональне ведення домашнього господарства |
|||||
|
|
Культура харчування. Обладнання кухні Загальні відомості про харчування, його значення для життя людини. |
|
||
|
|
Відомості про раціональне харчування. Режими харчування підлітків. |
|
||
|
|
Обладнання кухні. Робоче місце для приготування їжі. Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час приготування їжі. Нагрівальні прилади. Правила користування ними. |
|
||
|
|
Основні види посуду і кухонного інвентарю. Поняття про сервірування стола. Розміщення посуду на столі. Культура споживання їжі. Поведінка за столом. |
|
||
|
|
Практичні роботи. Ознайомлення з обладнанням кухні. Ознайомлення з різними видами посуду. Розміщення посуду і приборів на столі. |
|
||
|
|
Практичні роботи. Ознайомлення з обладнанням кухні. Ознайомлення з різними видами посуду. Розміщення посуду і приборів на столі. |
|
||
|
|
Організація виставки дитячих робіт |
|
||
|
|
Підсумковий урок |
|
||
Вчитель _______ ______________