МЕТОЮ ЗМІСТОВОЇ
ЛІНІЇ "ДОСЛІДЖУЄМО МОВНІ ЯВИЩА" Є:
опанування початкових л нгв стичних знань норм л тературної вимови правил українського правопису формування в молодших школяр в ум нь послуговуватися українською мовою в ус х сферах життя
СЛІД ПРИДІЛЯТИ ПІДВИЩЕНУ УВАГУ ДО ПРАКТИЧНИХ
АСПЕКТІВ НАВЧАННЯ, А САМЕ
збагачення лексичного запасу учн в новими словами й виражальними засобами мови (наприклад, пор вняннями, еп тетами, метафорами, фразеолог змами, синон мами, антон мами); розвиток ум нь користуватися мовними засобами в дпов дно до норм л тературної української мови: орфоеп чних (правильне вимовляння наголошування сл в), лексичних (дотримання норм лексичної сполучуваност сл в), граматичних (правильне утворення форм слова);
формування умнь правильно будувати речення, рзн за метою висловлювання (розповдн , питальн , спонукальн ) та нтонацєю (окличн й неокличн ); вправи у застосуванн алфавту;
ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ МОВНОГО
МАТЕРІАЛУ, ПОТРЕБУЄ В ПРОЦЕСІ ЙОГО
ВИВЧЕННЯ ЗАЛУЧАННЯ ДІТЕЙ ДО
АКТИВНОЇ РОЗУМОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ,
ЯКА ПЕРЕДБАЧАЄ ВИКОНАННЯ ПЕВНИХ РОЗУМОВИХ ОПЕРАЦІЙ:
спостереження за мовними одиницями явищами, їх анал з,
пор вняння, встановлення причинно-насл дкових зв’язк в м ж ними, узагальнення своїх спостережень, формулювання п д кер вництвом учителя висновк в, правил.
РОБОТУ НАД ВИВЧЕННЯМ
МОВНИХ ОДИНИЦЬ І ЯВИЩ
ВЧИТЕЛЮ СЛІД ОРГАНІЗОВУВАТИ
ТАКИМ ЧИНОМ, ЩОБ У
ШКОЛЯРІВ ВИНИКАЛИ ІНТЕРЕС ЧИ ПОТРЕБА В ЇХ ЗАСВОЄННІ.
З ц єю метою сл д використовувати так прийоми:
порвняння мовних одиниць з метою встановлення подбних та вдмнних ознак пошук шляхв чи способв розв’язання життєвих мовленнєвих ситуацй тощо.
Реал зац я згаданих зм стових л н й має
зд йснюватисякомплексно.
В дд бран на урок завдання мають утворювати
комплексну систему, мета якої є формування ум нь
в льно волод ти українською мовою вм ло
використовувати її для вир шення життєво важливих завдань
ПРИКЛАДОМ СИСТЕМНОГО ПІДХОДУ ДО
ПОБУДОВИ УРОКІВ МОВИ Є НАСТУПНІ ЗАВДАННЯ, СПРЯМОВАНІ НА
ФОРМУВАННЯ РІЗНИХ МОВЛЕННЄВИХ
УМІНЬ: РОЗУМІННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ
ТЕКСТІВ, ФОРМУЛЮВАННЯ ВІДПОВІДЕЙ
НА ПОСТАВЛЕНІ ЗАПИТАННЯ, ДІАЛОГИ ПО РОЛЯМ, ВИСЛОВЛЕННЯ Й ДОВЕДЕННЯ ВЛАСНОЇ ДУМКИ.