Рецептивний аналіз поетичного тексту

Про матеріал
Використовуючи метод рецептивного аналізу поетичного твору ми дещо змінимо звичний порядок аналізу поезій: не будемо намагатися розкрити думки й почуття автора, а спробуємо зазирнути у власний внутрішній світ. Однією зі змістових ліній літературного компонента Державного стандарту базової середньої освіти є емоційно-ціннісна. Тож, об’єктом такого аналізу будемо ми з вами, наші органи чуття. Ми спробуємо усвідомити, розпізнати свої емоції, здатність відчувати й емоційно сприймати поетичні твори.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Рецептивний аналіз тексту. Виготовлення поетичного віршостосика

Номер слайду 2

Що таке поезія? - Це усі людські відчуття, здатні поєднати минулі світи і майбутні. Байрон

Номер слайду 3

Як зацікавити учнів поетичним текстом? Щоб вірш не просто запам'ятався, а відгукнувся та «зачепив». Рецептивний аналіз поетичного тексту – форма роботи,що об'єднує текст і читача, розвиваючи емоційний інтелект та творчий потенціал.

Номер слайду 4

Однією зі змістових ліній літературного компонента Державного стандарту базової середньої освіти є емоційно-ціннісна. Тож, об’єктом такого аналізу будемо ми з вами, наші органи чуття. Ми спробуємо усвідомити, розпізнати свої емоції, здатність відчувати й емоційно сприймати поетичні твори. Отже, рецептивний аналіз – це не визначення теми, мети, художніх засобів, думки автора, а вивчення читацьких реакцій та оцінок. Авторка мотоду Вікторія Концева

Номер слайду 5

Розкриття суті методу. Алгоритму рецептивного аналізу тексту не існує. Один із способів аналізу та інтерпретації тексту, що пропонує учителька, є застосування методу виготовлення асоціативної книжки – віршостосика. Знайомство з алгоритмом виготовлення віршостосика. Первинне прослуховуваня тексту. Перенесення почутого на папір (виготовлення титульної сторінки віршостосика)Визначення емоцій (колесо Р. Плутчика)Кардіограма почуттів і емоцій. Медитація. Робота з органами чуття. Рефлексія. Добір слова асоціації.

Номер слайду 6

2 сторінка. Наступною сходинкою стане спроба визначити емоції, які викликала почута поезія. Помічником вам у цьому буде колесо Р. Плутчика для підказки. Оберіть із запропонованих почуттів ті, які бентежили і сповнювали вас під час прослуховування.1 сторінка. Зручно сідаємо. Максимально розслаблюємося і уважно слухаємо вірш. Після прослуховування ми беремо заздалегідь приготовані невеликі аркуші паперу, фарби і приступаємо до вираження почутого на письмі , ніби слову , думці, асоціації надаємо графічного вираження. Цей малюнок буде обкладинкою віршостосика.

Номер слайду 7

Колесо емоцій Плутчика

Номер слайду 8

3 сторінка. Павутинка пам’яті. Щоб зафіксувати ключові елементи поетичного тексту, ми прослухаємо повторно вірш. Для повноти сприйняття твір повинен прочитати хтось із учнів. Далі замальовуємо крапочки , над якими записуємо лише по одному слову-згадці. Від першого слова поезії, яку починає читати учень, ви ставите крапку і заповнюєте павутинку протягом слухання тексту. Виділяйте ті моменти, які ,на вашу думку, є найбільш важливими, хвилюючими.4 сторінка. Медитація, образ, мелодія . Заплющіть очі, пригадайте текст; зробіть акцент на тому, які звуки ви чуєте; , запахи чи тактильні, дотикові відчуття також будуть присутні , а тепер спробуйте перемістіться в те місце, де відбуваються події у поезії; дайте можливість образам виникнути; якщо заграє на фоні музика – прекрасно, подумайте, який інструмент чи музична композиція може стати супроводом до поезії; поспостерігайте, що буде відбуватись, вам уява має намалювати картинку.

Номер слайду 9

Є п’ять органів чуття. Ми часто забуваємо про їхнє існування. Пропоную їх підключити: запах,дотик, смак, слух, зір. Я пропоную вам у прочитаному вірші відчути запахи,смаки, ідентифікувати , просмакувати їх ,за можливості доторкнутися до образу, переглянути очима та почути звуки. Опишіть усі відчуття кожного з рецепторів.5 сторінка. Фінальна рефлексія. На даному етапі необхідно подумати ,яким чином даний вірш стосується вас. “Як цей вірш про мене?” Доберіть слово чи словосполучення асоціацію, як е й пов’яже вас із почутим твором. Далі беремо шило, робимо дірочку та зав’язуємо мотузкою у верхньому лівому кутику, щоб зробити книжечку.6 сторінка

Номер слайду 10

Приклад рецептивного аналізу поезії В. Сосюри « Так ніхто не кохав» Віршостосик.

Номер слайду 11

Поезія - це струни відчуттів, Це музика Вселенської любові, Поезія - це скарб усіх віків, Це діамант величиною в слово! Ігор Федчишин

pptx
Додано
3 січня
Переглядів
587
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку