Після уроку ви зможете: Характеризувати внутрішнє й зовнішньополітичне становище Росії наприкінці XVII – у першій половині XVIIІ століття; Давати оцінку діяльності Петра І, пояснювати передумови, результати та значення реформ Петра І; Показувати на карті територіальні зміни Російської імперії у XVIIІ ст.; Застосовувати та пояснювати на прикладах поняття: імперія, Сенат, Синод, колегії, “палацові перевороти”
Становище Росії наприкінці XVII століття: Аграрний характер економіки; Наявність феодальних відносин; Слабкий розвиток мануфактурного виробництва; Недостатня забезпеченість сировиною; Слабкий розвиток внутрішньої та зовнішньої торгівлі; Відсутність регулярної армії і флоту; Недосконалість системи адміністративно-територіального поділу; Відставання в галузі освіти і науки
Реформи Петра І: Реформа державного управління1711 р. – створення Сенату. Сенат - один з найвищих органів державної влади в Російській імперії 1718 р. – створення колегій. Колегії – центральні державні установи, в основу діяльності яких покладено спільний принцип обговорення і вирішення справ
Зовнішня політика Петра І: Основні напрямки зовнішньої політики боротьба за вихід до Балтійського моря; встановлення тісних зв’язків з європейськими країнами проникнення в Середню Азію; посилення позицій на Каспії, Закавказзі та Сибіру;розширення торгівельних зв’язківборотьба за вихід до Чорного моря. Схід. Захід Південьppt_xppt_xppt_x
Гангутський бій 27 липня 1714 року. Завдання: 1) Прослідкуйте по карті як розвивалися події поблизу півострова Гангут (рух російського флоту відмічені на карті червоними стрілками; пересування шведів: чорними). 2) Хто з російських воєначальників керував операцією (прізвища є на карті)? 3) Знайдіть на карті місце битви і пригадайте чому російському флоту вдалося отримати таку значну перемогу.