Урок "Паризька мирна конференція. Версальський мирний договір."

Про матеріал
Розробка уроку з всесвітньї історії .Тип уроку: засвоєння нових знань. Форма уроку: урок-дослідження. Форма організації: самостійна робота, робота в групах, випереджувальні завдання. Інтерактивні вправи( метод «Прес», «Дерево рішень». Обладнання: дошка, підручник Всесвітня історія (рівень стандарту): підручник для 10 класу/ І.Я.Щупак. Комп’ютер, добірка документів та візуальних джерел, настінна карта,атласи,контурні карти.
Перегляд файлу

Урок з всесвітньої історії у 10 класі

 Тема уроку : Паризька мирна конференція. Версальський мирний договір.

Мета: Охарактеризувати процес повоєнного мирного врегулювання, показати позиції сторін на Паризькій мирній конференції. Розвивати в учнів навички активного слухання і критичного мислення під час роботи з історичними джерелами, уміння аналізувати і порівнювати їх, робити висновки, розкривати значення історичних подій. Висловлювати власну думку щодо них. Допомогти учням усвідомити історичне значення Паризької мирної конференції. Сприяти вихованню загальнолюдських цінностей , толерантності. Виховувати учнів у дусі патріотизму, національної самосвідомості і гідності

Очікувані результати: Учень зможе описувати хід Паризької мирної конференції, характеризувати основні положення «14» пунктів Вудро Вільсона. Версальського договору з її союзниками у І Світовій війні. Механізм створення , переваги, недоліки Ліги Націй.

Пояснювати: механізм розв’язання проблеми репарацій.

Визначати: наміри і причини розбіжності між державами - переможницями на Паризькій мирній конференції.

Критично аналізувати рішення Паризької мирної  конференції .

Використовувати історичну карту. Давати характеристику політичним особистостям.

Узагальнення значення повоєнного урегулювання. Хронологічно співвідносити події і явища. Тлумачити і застосовувати поняття і терміни «репарація», «контрибуція»

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Форма уроку: урок-дослідження.

Форма організації: самостійна робота, робота в групах, випереджувальні завдання. Інтерактивні вправи( метод «Прес», «Дерево рішень».

Обладнання: дошка, підручник Всесвітня історія (рівень стандарту): підручник для 10 класу/ І.Я.Щупак.

Комп’ютер, добірка документів та візуальних джерел, настінна карта,атласи,контурні карти.

 

Хід уроку

І. Організація роботи

ІІ.Актуалізація опорних знань.

Проблемне питання.

Чи можна вважати, що після Компєнського перемир’я завершилось облаштування повоєнного світу та були задоволені  інтереси  країн-переможниць ?

ІІІ. Повідомлення теми та очікуваних результатів.

Настав час підбити підсумки війни. Саме з такою метою зібрались країни - переможці в Парижі.

Чому саме в Парижі? ( Очікувані відповіді Франція постраждала більше всіх. На території Франції велись бойові дії.)

Ми з вами з’ясуємо наміри держав-переможниць на конференції. Основні положення Версальського договору з Німеччиною та її союзниками. Визначимо механізм створення , переваги та недоліки Ліги  націй.

 

План уроку.

  1. Наміри головних держав-переможниць на конференції.
  2. «14 пунктів» Вудро Вільсона
  3. Українське питання на конференції
  4. Версальський мирний договір.
  5. Утворення Ліги націй.

В ході  уроку ми з вами спробуємо дати відповідь на питання « Версальська система міжнародних відносин – це запорука миру, шлях до нової війни ?»

Запрошую до співпраці.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1.Наміри головних держав-переможниць на конференції.

(Робота з візуальними джерелами)

 Зверніть увагу на малюнок  у мене на екрані. Також він є у вас на робочому столі.  Що це? (Карикатура). Так це карикатура , яку було створено  на початку 20 століття .

  • Кого  тут зображено?
  • Як ви вважаєте чому з’явилось це зображення?

 На цій карикатурі зображені  країни-лідери у формуванні версальської системи. . Серед них ми можемо виділити Францію, Велику Британію та США. Кожна з країн відправляючись до Парижу  мала чіткі цілі та плани. На минулому уроці ви об’єднались у три групи, і отримали завдання : дослідити плани країн-лідерів на передодні зустрічі в Парижі. Та представити результат своєї роботи  . По трьом напрямкам:

  1. Політика щодо переможених країн
  2. Територіальні зміни
  3. Система безпеки

Після виступу груп  висновок . Дякую ви зрозуміли, що кожна країна хотіла якоїсь вигоди для себе.

Метою цієї конференції була розробка та укладення мирних договорів з переможеними країнами у І Світовій війні

На відкритті конференції 18 січня 1919 року були присутні 72 делегати з 26 суверенних держав і чотирьох британських домініонів. Росія не була запрошена у зв’язку з  більшовицьким переворотом. Прибула лише українська делегація . але без офіційного запрошення.. щоб вирішити національне питання. Домогтися незалежності. Виведення з української території іноземних військ. Переможені країни вирішили не запрошувати.

  • Робота з персоналіями.

 Головну роль у роботі конференції відігравала «Велика четвірка» в особі президента США В Вільсона та прем’єр-міністра Франції  Жорджа Клемансо., Великої Британії Ллойд Джорджа  Італії В. Орландо. Всередині четвірки вирізнялася «Велика трійка» , в якій місця італійцю вже не знаходилося. Крім «Ради чотирьох» найважливіші рішення приймалися «Радою 10», яка складалася з глав урядів і міністрів закордонних справ США, Великої Британії, Франції, Італії та Японії.

2. «14 пунктів» Вудро Вільсона

Ми знаємо мету конференції,учасників та їх вимоги, але все відбувалося на засадах, які запропонував В. Вільсон у своїх 14 пунктах , ще у січні 1918 року. Я нагадую Що для США війна означала кардинальну зміну її становища в світі , коли вона перетворилась з країни-боржника в країну-кредитора. В.Вільсон вважав , що зміна ролі США дає їм шанс стати рятувальником світу і впровадити нові принципи міждержавних стосунків. Саме своє бачення цих принципів він висловив у 14 пунктах.

Робота з історичним документом.

Візьміть будь ласка документ опрацюйте текст та дайте відповідь на запитання.

1 група.

Як передбачалось розв’язати проблему створення національних суверенних держав у повоєнній Європі?

2 група.

Які питання міждержавних економічних відносин зазначено в 14 пунктах.

3 група.

Яке значення мав цей документ для повоєнного облаштування?

Висновок: Пропозиції В. Вільсона були близькими для тих хто хотів створити справедливий і демократичний порядок, який виключав би повторення Світовїй війни. Але авторитет президента було підірвано в країні після того, як більшовики оприлюднили таємні угоди країн Антанти про існування яких Вільсон не знав. Із них випливало Що американці воювали за корисливі інтереси Антанти. Це призвело до перемоги республіканців , що підтримували політику ізоляціонізму. Але формально переговори велися на основі 14 пунктів.

3.Українське питання на конференції.

У «14пунктах» Вільсон особливу увагу звертає на необхідність створення суверенних держав взгідно з етнічними межами проживання народів. У цей час Україна намагалася створити незалежну державу  і була впевнена , що на паризькій конференції  її підтримають держави і питання буде вирішено на її користь.

  • Робота з відео джерелом.

 Давайте переглянемо відео ( ст. 42 підручник Всесвітні історія  для 10 класу І. Щупак )

 Питання для роботи під час перегляду:

1.Склад делегаціі.

2. З якими країнами вели дипломатичні переговори?

3.Чому Франція не підтримала українську делегацію?

4.Результат дипломатичної діяльності.

Обговорення . Висновок: В результаті відстояти територіальну цілісність не вдалося. Детальніше про це будемо говорити на уроках з історії України. Сподіваюсь на сьогодні провідні держави світу підтримають Україну в її боротьбі з зовнішньою агресією на Сході та в Криму.

4.Версальський мирний договір.

Робота з атласом та контурною картою.

У квітні було завершено розроблення тексту договору з Німеччиною. Німецьку делегацію запросили до Парижу для його вручення. Всі спроби німецьких дипломатів внести хоч якісь зміни було відхилено і 28 червня було підписано Версальський договір.

 Завдання : нанести на контурну карту території, які отримали держави за умовами договору.

 Робота з термінами. (ратифікація, репарація).

Робота з історичним джерелом.( робота в групах)

Завдання: на основі витягу з Версальського договору знайдіть:

І група – політичні обмеження Німеччини.

ІІ група – економічні обмеження.

ІІІ група – територіальні та військові обмеження.

Виступи груп . Узагальнення. ( Мир принизливий для Німеччини. «Це не мир, це перемир’я на 20 років» маршал Фош.

5.Створення Ліги Націй.

Паризька конференція прийняла вироблений спеціальною комісією Статут Ліги націй, який став складовою Версальського договору. З 400 статей 26 було присвячено Лізі націй.

Розповідь вчителя під час якої учні складають логічну схему.

«Дерево рішень» : укажіть слабкі та сильні сторони Ліги Націй.

Підводячи підсумки дайте відповідь на питання « Версальська система міжнародних відносин – це запорука миру, шлях до нової війни ?»

 Метод «Прес»

-Я вважаю… Тому що…

Висновок. Підписання Паризького мирного договору заклало основу формування Версальської системи міжнародних відносин, яка визначила історію Європи до Другої Світової війни. Ця система не влаштовувала майже усих її головних учасників, бо вона не розв’язувала основних проблем, що існували у відносинах між державами Європи, а лише заганяла їх вглиб.

Підбиття підсумків уроку.

Спікери груп , які фіксували діяльність учнів оцінюють за шкалою.

Домашнє завдання : читати  підручник Всесвітні історія  для 10 класу І. Щупак

Сторінки 40-46. Відповідати на запитання . Написати есе «Версальський мир – це мир чи перемир’я.

 

docx
Додано
24 березня 2020
Переглядів
1314
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку