Людство має постійний стрімкий розвиток в усіх галузях. Освітня галузь не є виключенням, саме тому наш Лисичанський ліцей №28 "Гарант" Сєвєродонецького району Луганської області (раніше Комунальний заклад «Навчально – виховний комплекс школа І-ІІ ступенів – ліцей «Гарант» Лисичанської міської ради Луганської області») став учасником Усеукраїнського експерименту: «Стандартизація наскрізної соціально-психологічної моделі масового впровадження медіаосвіти у вітчизняну педагогічну практику» з 2017 по 2022 навчальні роки.
Я не залишилася осторонь та завдяки адмінам школи влітку 2017р. стала учасницею 10-тої Літньої школи з медіаосвіти та медіаграмотності для викладачів початкової школи з 27 по 30 червня 2017р. (маю відповідний сертифікат).
Тоді все і почалося. На своїх уроках я дітям розповідала про медіа, вчила критично мислити та ставити під сумніви будь-яку інформацію, вчила розрізняти фейкову та справжню інформацію, поважати права свої та інших людей, не порушувати авторське право та дотримуватися академічної доброчесності, тощо.
І ось 2020-2021н.р. місцева влада знайшла кошти на введення в нашій школі в 4-А класі спецкурсу «Я у медіапросторі». І закрутилося!
Разом з учнями ми почали впроваджувати в навчальний процес уроки медіа. Працювали за програмою Медіаграмотність у початковій школі від Академії української преси Центр Вільної Преси 2018р. та за підтримки американського народу, що була надана через проєкт USAID «У-Медіа», що виконується міжнародною організацією Іnternews.
За клендарним планом опрацювали кілька модулів: фотографії, телебачення, кінематограф та анімація, реклама, інтернет та права людини в сучасному медіапросторі.
Мета курсу: ознайомити дітей з медіа, зі створенням медіапродуктів, навчити критично мислити та дати роз’яснення на практичних вправах про вплив медіа на людину та «керування» людством через медіа.
Цей курс – дуже потрібен для підростаючого покоління, а найголовніше він цікавий та актуальний!
Розглянемо приклад розробки уроку «Я у медіапросторі» в 4-А класі за темою «Реклама – потужний сучасний двигун»
Урок «Я у медіапросторі»
Підготувала вчитель початкових класів Лисичанський ліцей №28 "Гарант" Сєвєродонецького району Луганської області Бондар Ганна Вікторівна
Тема. Реклама – потужний сучасний двигун
Мета: дати роз’яснення, що таке реклама та навіщо вона потрібна; як реклама впливає на людей, як працює реклама на телебаченні, у газетах, на бордах, в інеті, тощо. Дослідити, як реклама впливає на наш вибір та життя. Збагатити словниковий запас, розвивати практично критичне мислення та виховувати естетичний смак.
Обладнання: класна дошка, маркери, проєктор, презентація, відео з YouTube, листи А3, маркери кольорові, яблуко, Кока Кола, пакет непрозорий.
Хід заняття
Вправа «Дискусія»
Для цієї вправи на екрані з’являється проблемне питання. Діти починають давати відповіді (ранжуємо їх) і за ними дітей об’єднуємо в дві команди. Перша команда доводить усі ЗА (що урок Я у медіа подобається, друга – усі ПРОТИ (не подобається) (у мене таких вийшло двоє, які обожнюють урок фізичної культури)
Ставимо нові питання:
- А де в житті ми можемо побачити рекламу? (Газети, телевізор, борди, інет…) Обговорення.
- «А хотіли б ви дізнатися звідки взялася реклама, яку історію вона має?»
https://www.youtube.com/watch?v=qcQBLpiO3Cs&t=33s
У пакеті були яблуко та пляшка Кока Коли.
https://www.youtube.com/watch?v=iGwvbPr269Y
УВАГА! Важливо! Не давайте чітких настанов що і як треба робити, так діти проявлять власну творчість та підкріплять його життєвим досвідом!!!
Пропоную вам самостійно створити рекламу. Прорекламуйте вдома свою улюблену іграшку, щоб нам закортіло теж придбати таку саму, і не забудьте застосувати найкращі (влучні) аргументи. Зніміть відео або створіть плакат.
Що ж, ми довели, що за допомогою реклами можна вплинути на вибір людей, бо після презентацій реклами про яблуко, ви сказали, що вам самим уже хочеться це яблуко купити. Отже Реклама - потужний сучасний двигун!
Ви чудово мені це довели, а значить заняття пройшло успішно! Хтозна, можливо хтось стане відомим рекламодавцем і ми побачимо ваші реклами на екранах моніторів?!
Додаю дві відеореклами учнів 4-А класу