Рекомендації батькам на тему " Зміцнення здоров'я дітей"

Про матеріал
Рекомендації батькам на тему " Зміцнення здоров'я дітей". В рекомендаціях наведені цікаві ігри для ігор з дітьми.
Перегляд файлу

Батькам про зміцнення здоров'я дітей

У наш час людині не обійтися без загальної витривалості організму, його стійкості, здатності протистояти емоційним навантаженням - всьому, що відповідає за високу розумову і фізичну працездатність, за пристосовність до мінливих умов. Під впливом різних факторів психічно здорова людина може відчувати психологічно некомфортний стан, однак ступінь і тривалість цього дискомфорту в переважній більшості випадків залежать від самої людини, способу її життя. У родині закладається особистісне ядро ​​людини. Від того, яке воно стане в майбутньому, залежить від батьків.

Кожен батько бажає бачити свою дитину здоровою, щасливою, успішною. Батьки піклуються про здоров'я своєї дитини, ніхто з них не буває байдужим до фізичного нездужання, проте, не завжди звертають увагу на психічний та психологічний стан дитини.

Фізичне, психічне та психологічне здоров'я настільки взаємопов'язані, що не можна окремо дати рекомендації з розвитку одного без урахування іншого. Психічно здорова людина - той, хто відчуває стан душевної рівноваги, психологічного комфорту, соціально адаптований і не має порушень окремих психічних функцій (сприйняття, мислення, пам'яті, уваги, емоцій). Соціальна адаптованість означає:

1) пристосованість до вимог життя в суспільстві;

2) відсутність зниження цієї пристосованості;

3) адекватність, тобто відповідність поведінки і стану людини реальної ситуації;

4) саморегуляція свого психічного стану. Відхилення від ідеального самопочуття можуть бути, але вони не досягають рівня психічного зриву.

Формування початкових навичок здорового способу життя сприяє збереженню здоров'я дітей. Якщо ваша дитина першокласник - дотримання наступних рекомендацій допоможе гармонійному формуванню особистості. Якщо ваша дитина старше - скоректуйте свою поведінку, грунтуючись на нижче перерахованих рекомендаціях.

1. Який режим дня вашої дитини?

Правильна організація праці і відпочинку допоможе успішно впоратися з будь-яким завданням, дозволить попередити стомлення, дратівливість.

Пам'ятайте, що школяреві необхідно не менше 8 годин сну.

Разом з дитиною складіть режим дня таким чином, щоб виконання домашніх завдань не було в тягар, враховуйте його індивідуальні особливості. Виконання домашнього завдання слід починати з уроку, який є для дитини легким. Бажано починати і закінчувати робити уроки з усних предметів.

Після виконання кожного уроку необхідний відпочинок, протягом якого потрібно рухова активність.

 

2. З початком систематичного навчання зростає навантаження на зір

 Подбайте про те, щоб дитина правильно сидів за столом. Відстань від книги, зошити до очей має бути не менше ніж відстань від ліктя до долоні руки.

Дитина не повинна довго дивитися телевізор (більше 20 - 45 хвилин). На початку кожного тижня виберіть з дитиною передачу, яку він подивиться. Це сприяє не тільки профілактиці захворювань зору, але і формує вольові звички.

Не всі комп'ютерні ігри корисні для вашої дитини. Робота за комп'ютером не повинна перевищувати 20 хвилин для молодшого школяра, 30 - 40 хвилин для старшокласників.

Навчіть дитину гімнастики для очей. Намалюйте на склі вікна на рівні носа дитини точку. Протягом секунди, зафіксуйте її очима, а навіщо протягом 1 2 хвилин розглядайте об'єкти вулиці, що знаходяться далеко.

Серед заходів профілактики початкових проявів короткозорості рекомендується тренування апарату акомодації. Це можуть бути прості вправи, що полягають в розгляді об'єктів, що знаходяться на різній відстані. Ці вправи доцільно проводити протягом 0,5 – 1 хв. тоді, коли дитя робить домашнє завдання, пов'язане з посиленим зоровим навантаженням.

Ось зразковий комплекс вправ для профілактики зорового стомлення і короткозорості.

  1. Вихідне положення – сидячи, відхилившись на спинку стільця. Глибокий вдих. Нахилившись вперед до столу, видих. Повторити 5- 6 разів.
  2. Вихідне положення – сидячи, відхилившись на спинку стільця. Прикрити віка, міцно зажмурити очі, відкрити віка. Повторити 5 – 6 разів.
  3. Вихідне положення – сидячи, руки на поясі. Обернути голову управо, поглянути на лікоть правої руки. Обернути голову вліво, поглянути на лікоть лівої руки. Повернутися у вихідне положення. Повторити 5 – 6 разів.
  4. Вихідне положення – сидячи. Підняти очі вгору, зробити ними кругові рухи по ходу годинникової стрілки, потім кругові рухи проти ходу годинникової стрілки. Повторити 5 – 6 разів.
  5. Вихідне положення – сидячи Витягнути руки вперед, поглянути на крончики пальців. Підняти руки вгору ( вдих), стежити очима за руками. Не піднімаючи голови, опустити руки ( видих). Повторити 5 – 6 разів.  
  6. Вихідне положення – сидячи. Дивитися прямо перед собою на далекий предмет 2 – 3 сек., перевести погляд на кінчик носа на 3 – 5 сек. Повторити 5 – 6 разів.
  7. Вихідне положення – сидячи. Закрити віка. Протягом 30 сек. Масажувати їх кінчиками вказівних пальців.

 

3. Постава людини формується в дитинстві, коли формується кістково-м'язова система людини.

Слідкуйте за тим, щоб дитина рівно сидів за столом, виконуючи домашнє завдання, граючи.

Відстань від столу до грудей має бути з розмір кулака дитини.

У вашої дитини модний, красивий портфель? Зручний він? Скільки він важить? Краще, якщо дитина ходить в школу з ранцем, портфель за спиною дозволяє тримати спину прямою і таким чином, сприяє формуванню правильної постави. Проводжаючи дитину до школи, переконайтеся в тому, що в його портфелі немає зайвих предметів.

Комплекс вправ для м’язів спини

  • Ця вправа допомагає виправити поставу й позбутися  сутулості.

1. Встаньте, ноги на відстані ступні, коліна трохи зігнуті,

2. Руки позаду на попереку.

3. Повільно нахиляйтеся назад, поки не відчуєте, як розтягуються м’язи попереку.

  • Цей комплекс вправ зміцнює м’язи, формує поставу.

Повторюйте всі вправи по 10-15 разів.

1. Ляжте на спину, повільно підніміть коліна до грудей, після цього випряміть

    ноги, обхопіть їх руками, потягніться. Прийміть початкове положення,

    розслабтеся.

2. Лежачи на животі, підніміть голову, вдихаючи, обхопіть руками ноги,

    прогніться.

3. Закиньте ногу на ногу в положенні сидячи. Ліва рука – на лівому коліні.

    Права – за спиною. Натискаючи ліктем на коліно, намагайтеся зазирнути за

    спину.

4. Спираючись на лікті та коліна, почергово піднімайте ноги в різні боки

    паралельно до підлоги так, щоб кут із корпусом складав 90°.

5. З цього ж початкового положення почергово піднімайте ноги догори.

6. Ляжте на спину, потягніть ноги до грудей. Перекочуйтеся вперед-назад.

 

4. Свіже повітря.

Регулярний брак свіжого повітря не тільки шкодить фізичному здоров'ю, але і знижує ефективність діяльності. Частіше бувайте за містом, в парку, біля річки не тільки влітку, а й взимку! Що розвивають активні ігри на свіжому повітрі?

Це прекрасне тренування всіх груп м'язів. Існують рухливі ігри, де необхідно проявити:

  1. Кмітливість.
  2. Уміння швидко реагувати

Таким чином, рухливі ігри на свіжому повітрі хороші і для фізичного, і для розумового розвитку.

Під час прогулянки на вулиці мозок насичується киснем, а значить, діти стають більш працездатними. Ігри на повітрі корисні і школярам, і їх батькам.  Розглянемо деякі з них.

 

 

 

Рухливі ігри на свіжому повітрі для всієї родини

1. Спритність рук

Правила прості: гравці по черзі витягають палички, намагаючись зробити це так, щоб всі м’ячики залишилися на місці. Перемагає той, у кого в кінці кінців набереться менше впалих м’ячів. Інвентар ви знайдете вдома або в будівельному магазині, благо коштує все це дешево. Палички можна взяти бамбукові, їх ще часто використовують як опору для квітів.

2. Брезентові вишибали

Гра вимагає твердої руки і незвичайної влучності, а для її підготовки потрібні всього лише шматок брезенту і кольоровий скотч. У брезенті прорізаними отворами різної форми і величини (чим менше, тим цікавіше), їх краї обклеюєте кольоровим скотчем і кожному отвору присвоюєте свою вартість в балах. Перемагає той, хто за 10 кидків набере максимальну кількість балів.

3.  Накинь кільце

Зробіть стійку для кілець самі або просто використовуйте те, що є навколо, хоча б навіть гілки дерева. Пам’ятайте: чим далі від цілі стоїть гравець, тим цікавіше.

4. Полювання за скарбами

На жаль, сьогодні діти проводять мало часу на свіжому повітрі, але ця гра виправить справу. Складаємо список скарбів, які гравцям потрібно буде зібрати. Шишки, різні види квітів, листя, гілочки незвичайної форми, щось кругле, трикутне або квадратне, предмети червоного, зеленого або жовтого кольору. Роздруковуємо ці списки і наклеюємо на паперові пакети, а пакети вручаємо слідопитам. Перемагає той, хто першим зібрав всі предмети зі списку.

5. Смуга перешкод

Ось де можна дати волю фантазії! Використовувати для створення повноцінної смуги перешкод можна все, що підвернеться під руку: старі покришки, сходи, мотузки, відра… Дітям весело, а ви відпочиваєте, поки чекаєте їх на фініші з секундоміром.

6. Пляшковий боулінг

Відмінна гра і для дітей, і для дорослих. З необхідного: 10 пластикових пляшок, фарба і тенісний м’яч. Пофарбуйте пляшки і м’яч (щоб все виглядало зовсім як справжнє), дайте їм гарненько просохнути. Потім наповніть пляшки водою – кеглі готові.

7.  Хрестики-нулики

На відміну від звичної паперової версії, вуличний варіант надає куди більшу свободу у виборі інвентарю. Можна взяти велику гальку або дерев’яні плашки і розфарбувати їх, а можна обійтися якими підручними предметами.

 

Оптимальний руховий режим - основна умова нормального зростання організму. Часто можна спостерігати, як діти всіляко ухиляються від уроків фізкультури. Це абсолютно недопустимо, оскільки під час уроків м'язи школярів виконують головним чином статистичну роботу, а динамічна виражена слабо. Статистичні навантаження,  тривалість сидіння, за яке відповідають певні центри мозку, для школярів утомливі. При цьому м'язові волокна тривалий час скорочені, а артерії що забезпечують м'язи кров'ю, здавлені. В результаті сповільнюється постачання м'язів киснем, відтік венозної крові, насиченої продуктами енергетичного обміну.  Саме тому потрібні активний відпочинок на перервах і уроки фізкультури.

Рухливі ігри на перервах

  1. «М’яч середньому». Гравці утворюють три-чотири кола. В середині кожного кола стоїть ведучий. Він по черзі кидає м’яч своїм гравцям, а гравці кидають м’яч назад ведучому. Одержавши м’яч від останнього свого гравця, ведучий піднімає його вгору. Команда, в якої м’яч менше падав на землю і яка раніше від інших закінчила перекидання м’яча, виграє.

 

  1.  «Кіт і мишка». Діти, взявшись за руки, утворюють загальне коло. Один з гравців зображає «кота», другий – «мишку». Мишка втікає від кота, кіт її наздоганяє. Діти, що стоять у колі, вільно пропускають мишку під руками і намагаються перешкодити котові ввійти в коло. Якщо кіт спіймав мишку, або не може довго її наздогнати, то призначають іншу пару.
    Вказівка до гри. Щоб кіт швидше спіймав мишку, в колі роблять кілька «воріт», крізь які кіт може вільно вбігати в коло і вибігати з нього.

 

  1.  «Стрибунчики-горобчики». На землі накреслити коло, в яке стає ведучий («ворона»). Всі інші діти («горобчики») стають поза колом біля лінії. Горобчики стрибають у коло. Ворона бігає в середині кола і прагне доторкнутися рукою до гравців. Коли горобчикам загрожує небезпека бути покваченими, вони швидко вистрибують з кола. Якщо ворона поквачила горобчика, коли той був у колі, – він замінює ворону, і гра триває далі.

 

  1. «М’яч у стінку». Команди стоять у колоні по одному за 5-8 м від стінки. Перші гравці кожної команди тримають у руках по м’ячу. За сигналом вони кидають м’яч у стінку так, щоб він, перескочивши від неї, вдарився об підлогу. Другі номери ловлять м’яч, що відскочить від підлоги, кидають його в стінку і стають у кінець колони і т.д. Перемагає команда, яка закінчить гру першою.

 

  1. «Другий зайвий». Діти утворюють коло. Поза ним – двоє ведучих. Один з них – ловець – намагається спіймати (доторкнутись) до другого, що тікає. Якщо тікаючий став попереду якогось гравця, то цей гравець тікає і мусить рятуватись від ловця. Впіймавши тікаючого, ловець сам стає втікачем, а впіймавши стає ловцем.
    Вказівка до гри. Вчитель повинен стежити, щоб втікаючі не пробігали більше половини кола, і щоб вони швидше ставали попереду гравців.

 

  1. «День і ніч». Дві команди стають спиною одна до одної на середині майданчика на відстані 1,5-2 м. У кожної команди на краю майданчика є «дім» на відстані 10-15 м від середини лінії. Одна команда зветься «День», друга – «Ніч». Коли вчитель викликає одну з команд, наприклад, «День», тоді ця команда біжить до свого «дому», а команда «Ніч» її наздоганяє. Підраховують кількість спійманих. Якщо вчитель сказав: «Ніч», – то, навпаки, команда «День» наздоганяє. Спіймані гравці продовжують грати в своїй команді. Гра повторюється певну кількість разів. Виграє та команда, яка спіймає більше гравців іншої команди.
    Вказівка до гри. Обидві команди треба викликати однакову кількість разів.

 

  1. «Перекидання м’яча». Команди розташовуються на протилежних сторонах майданчика. Судді вводять у гру три м’ячі. Команди перекидають м’ячі одна одній, намагаючись зробити це так, щоб усі три м’ячі опинились одночасно на стороні суперників. Коли це вдасться, – гра припиняється і команда, що опинилась з трьома м’ячами, програє.

 

Пам’ятка для батьків:

1. Будьте гарним прикладом для своїх дітей у ставленні до свого здоров’я;

2. Ведіть здоровий спосіб життя;

3. Займайтеся фізичною культурою, виконуйте вранці вправи ранкової гігієнічної гімнастики;

4. Практикуйте вдома систему оздоровлення всіх членів родини;

5. Організуйте сімейні прогулянки на природу;

6. Пам’ятайте, що здоровий спосіб життя – це активний відпочинок і здоровий мікроклімат у родині;

7. Не паліть і не вживайте спиртних напоїв в присутності дітей. Пам’ятайте! Діти схильні імітувати ваші дії.

8. Впроваджуйте різноманітні форми роботи з валеологічного виховання, спрямовані на формування в дітей уявлень про правила безпечної поведінки під час ігор, про можливості людського організму, про користь рухової активності, здоровий спосіб життя. 

9.  Привчайте дітей щоденно піклуватися про своє здоров’я:

- виконувати різні фізичні вправи;

- правильно харчуватися;

- загартовуватись; 

- спілкуватися з друзями; 

- дотримуватися режиму дня; 

- знаходити час для розваг на свіжому повітрі.

 

docx
Додано
28 березня 2020
Переглядів
1436
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку