Метод, який я найчастіше застосовую на своїх уроках з метою розвитку критичного мислення – Коло Венна. На уроці математики, української мови, природознавства (коли треба порівняти та визначити спільне ( це дає змогу повторити попередній матеріал, засвоїти новий). Це розвиває в дітей творче мислення, вміння аналізувати, систематизувати.
Без методу мозкового штурму не проходить жоден урок. Найчастіше в своїй діяльності застосовую його на етапі актуалізації опорних знань. Ефективність його полягає в тому, що учні задіюють всі пізнавальні процеси (аналізують, пригадують, конкретизують). При цьому найголовніше – відбувається активна атмосфера спілкування.
Асоціативний кущ для мене є дієвим на всіх етапах уроку, ефективним є в тому, що розвиває в дітях вміння самостійно та творчо мислити, генерувати свої ідеї.
Читання в парах застосовую на уроці літературного читання. Учні, працюючи в парах, налагоджують активність спілкування, творчо викладають свої думки, розвивають уяву, мислення, що є показниками розвитку критичного мислення.