Рекомендації "Як навчати дитину з затримкою в розвитку"

Про матеріал
Затримка психічного розвитку (ЗПР) – це психолого-педагогічне визначення для найрозповсюдженого серед усіх відхилень, які бувають у дітей. Затримка психічного розвитку насамперед належить до «пограничної» форми дизонтогенезу (порушення індивідуального розвитку особистості) й виражається в уповільненому темпі дозрівання різних психічних функцій. Ці особливості можуть бути спричинені як біологічними, так і соціальними факторами, а також різними варіантами їх поєднання.
Перегляд файлу

Як вчити дитину з ЗПР в умовах класу?

 

Відповідь і проста, і складна одночасно:

застосовуючи індивідуальний і диференційований підхід. 

 Що це означає? 

 

  •                 Вчителю необхідно приділяти для дитини на уроці окремий час і особливу увагу.

Наприклад, пояснити завдання або тему ще раз, коли інші діти вже приступили до виконання вправи і працюють самостійно.

  •                 Пояснювати йому незрозумілий матеріал або нову тему кілька разів, іншими словами, з великою кількістю прикладів, більш детально, з використанням наочних матеріалів.
  •                 Давати дещо інші завдання, які йому в даний момент під силу (наприклад, на картках).
  •                 Питати на уроках після відповідей сильних учнів, щоб у нього була можливість побачити і почути зразок відповіді.
  •                 Вирішувати йому при відповіді, при виконанні завдань користуватися допоміжними матеріалами: таблицями, пам'ятками, алгоритмами, схемами, планами та ін.

Якими критеріями користуватися при виставленні оцінки?  З чим або з ким порівнювати їх рівень знань і умінь?  Чи можна ставити позитивні оцінки «за роботу», «за старання» або «щоб не відбити бажання вчитися»? 

Тут потрібно пам'ятати, що учні з затримкою психічного розвитку цілком можуть засвоювати загальноосвітню програму (якщо їм надається всіляка допомога), тому не треба їм ставити підвищені оцінки з жалості. Оцінюйте їх відповідно до тієї адаптованої програми, яку ви для них створили. Критерії оцінки залишаються тими ж, що і для всіх інших учнів, але необхідно врахувати кілька умов.

 

 - Перше - спирайтеся на той зміст навчального матеріалу, яке в даний момент освоює даний учень, і на його можливості. Наприклад, весь клас вже вчиться робити морфологічний розбір іменника, а ця дитина ще тільки почав вивчати тему «Визначення відміни іменника»;  природно, йому ви будете ставити оцінки за результатами освоєння саме цієї теми.  Або весь клас за урок вирішив десять прикладів і три задачі, а цей встиг впоратися з п'ятьма прикладами і однією задачею (звичайно, за умови, що він не дурницями займався половину уроку, а також працював) - ставите оцінку за якість виконання, а не за кількість.

  •                 Друге - не вимагайте і не чекайте від нього підвищеного рівня знань: нехай він встигне зрозуміти і запам'ятати хоча б обов'язковий мінімум або так званий «середній рівень».
  •                 Третє - порівнюйте досягнення такої дитини з його ж успіхами деякий час назад (в минулий раз в словниковому диктанті було 5 помилок, я тобі поставила «3», а в цей раз - тільки 4 помилки і в дуже важких словах - тому сьогодні можу поставити вже  «6»).
  •                 -Четверте - якщо хочеться все ж за допомогою оцінки «підтримати» дитини, робіть це рідко, інакше він звикне до « легкої оцінки» і буде вважати, що можна вчитися без старання, не докладаючи особливих зусиль (а в цьому випадку позитивних результатів йому не досягти! ).

Коротше: не "натягуйте» оцінки - зміст допомоги дітям з ЗПР зовсім не в цьому!  Навчіть їх отримувати заслужені гарні оцінки!

 

 А зараз ще кілька порад.

 

Буває так, що у дитини з ЗПР настільки сильно запущений навчальний матеріал, настільки багато прогалин в знаннях, що при всьому бажанні впоратися з цим майже неможливо. В такому випадку найкращий вихід - повторне навчання в цьому ж класі. Це дасть учневі додаткового часу.

 

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
677
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку