Рельєф дна Світового океану

Про матеріал
Урок продовжує формування системи знань про основні форми рельєфу Землі, дає уявлення про особливості рельєфу дна Світового океану.
Перегляд файлу

 

Рельєф дна Світового океану

Мета уроку:продовжити формування системи знань про основні форми рельєфу Землі, дати уявлення про особливості рельєфу дна Світового океану.

Обладнання:підручник, глобус, карта півкуль, карта Світового океану, профіль однієї з ділянок дна Світового океану.

Тип уроку:комбінований з елементами рольової гри.

Очікувані результати:учні зможуть: називати частини рельєфу дна Світового океану; розповідати про відмінності між основними формами рельєфу Землі; позначати на контурній карті серединно-океанічні хребти.

Географічна номенклатура:Маріанський жолоб, Серединно-Атлантичний хребет.

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Робота з таблицею

Заповніть таблицю, указавши у відповідному стовпчику порядковий номер характеристики території.

1) Суворі, 2) родючі, 3) захмарні, 4) оброблені, 5) плоскі, 6) високі, 7) важкодоступні, 8) широкі, 9) круті, 10) небезпечні, 11) засніжені, 12) заселені, 13) безлюдні, 14) горбкуваті.

Зразок заповненої таблиці

Рівнинні території

Гірські території

2, 4, 5, 8, 12, 14

1, 3, 6, 7, 9, 10, 11, 13

 

Запитання

1. Які внутрішні процеси ви знаєте?

2. Як вони впливають на формування рельєфу?

3. Чи можна стверджувати, що дія внутрішніх процесів є однаковою і на суходолі, і на дні океану?

Гра «Так або ні?»

1. Найвищу гору Землі можна втопити в безодні найглибшої западини. (Так)

2. У перекладі назва гір Карпати означає «лісисті». (Ні)

3. У перекладі назва гір Гімалаї означає «житло снігів». (Так)

4. Назва гір Тянь-Шань означає «небесні гори». (Так)

5. Підводні хребти більш протяжні, ніж гори суходолу. (Так)

6. У перекладі назва гори Джомолунгма означає «гора світу». (Ні)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя

Сьогодні ми вирушаємо в уявну подорож Світовим океаном разом із капітаном Немо, ученим П’єром Аронаксом і китобоєм Недом Лендом. Це літературні герої з роману «Двадцять тисяч льє під водою», написаного відомим письменником-фантастом Жулем Верном. Автор описує існуючі та вигадані морські рослини і тварин, дає точні описи географічних об’єктів. Крім того, Жуль Верн ніби зазирнув у майбутнє, щоб описати, наприклад, широке використання підводних човнів для вивчення океану.

Як відомо, герої цього твору здійснили навколосвітню подорож на підводному човні «Наутілус». Зараз вони самі розкажуть, що можна побачити під час подорожі.

(Учитель представляє учням капітана Немо, П’єра Аронакса й Неда Ленда.)

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Завдання

Підніміть руку, коли почуєте неправильне твердження чи помилку.

1. Виділяють три основні частини дна Світового океану, що відрізняються глибиною і формою: шельф, материковий схил і ложе океану.

2. Окраїна океанів зайнята шельфом або материковою обмілиною, що сягає глибини 500 м.

3. Шельф являє собою досить рівні ділянки материків, затоплені водами Світового океану.

4. На шельфі ведеться видобуток деяких корисних копалин.

5. Материковий схил розташований на глибині від 200 до 2000 м, він має нахил до 90°.

Практична робота

Учні продовжують виконання практичної роботи 4 «Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів, суходолу та серединно-океанічних хребтів».

V. Підсумки уроку

Висновки

Виділяють три основні частини дна Світового океану: шельф, материковий схил і ложе океану.

Окраїна океанів зайнята шельфом або материковою обмілиною.

Материковий схил розташований на глибині від 200 до 2000—3500 м. Він має нахил від 5° до 30°.

Ложе океану розташовується на великих глибинах. У ньому виділяють глибоководні рівнини, підводні хребти та океанічні жолоби.

VI. Домашнє завдання

1. Опрацюйте відповідний матеріал підручника.

2. У чому полягають відмінність і схожість рельєфу земної поверхні й океанічного дна? Чи існують на суходолі гірські споруди, що простягаються через увесь материк? Знайдіть їх на карті, визначте розміри й порівняйте із Серединно-Атлантичним хребтом.

3. За фізичною картою визначте, шельф якого материка є найбільшим за площею.

4. Підготуйте повідомлення про унікальні форми рельєфу, які вважаються пам’ятками природи.

 

doc
Додано
7 лютого 2020
Переглядів
1763
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку