УРОК №
Рельєф (опуклий та заглиблений). Передавання фактури поверхні у рельєфі. На дні морському (Золота рибка).
Мета:
навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів зі скульптурою як видом образотворчого мистецтва, з поняттями рельєф; продовжувати закріплювати навички роботи з пластичними матеріалами;
розвивальна: формувати у дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні риси напівоб’ємної форми; закріплювати навички основних видів ліплення; розвивати вміння передавати свої почуття, емоції, настрій скульптурними засобами; розвивати дрібну моторику руки;
виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, екологічну культуру.
Обладнання: ТЗН;
матеріали та інструменти: дошка для ліплення; пластилін (глина); стеки; цупкий картон; простий олівець;
Тип уроку: урок-подорож
Методи і засоби роботи: евристична бесіда, практична робота на базі засвоєного матеріалу.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Сьогодні у нас незвичайний урок.
У світ фантазії зробимо ще один крок,
А з творчість ми вже стрічались не раз
І знову вона завітала до нас.
Любі діти!
У наш клас завітали гості щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей усмішкою й миром
Добрий день!
Хочу побажати вам гарного уроку
Щоб було цікаво всім нам працювати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Загадка.
Не ходжу і не літаю,
А спробуй дожени.
Я буваю золота
Тільки в казку загляни. ( Золота рибка)
Рибка прислала лист ( шум моря)
Вам привіт з морської безодні!
Пише рибка золота)
Плачу я і є причина,
Самотньо і нудно мені
На морській глибині
З вами зустрітись не проти.
Прийдіть до мене.
Для подорожі нам не знадобиться акваланг. Наші мандри ми здійснимо в своїй уяві і за допомогою музики.
Розповідь про підводне царство.
Грає музика М. Римського-Корсакова з опери « Садко»
Панує над морями Нептун. А глибоко в безодні моря стоїть чудовий палац, в якому і живе Нептун. Дочки Нептуна Русалки весело хлюпочуться в хвилях моря. А ще в його царстві є безліч різноманітних рибок, подружок Золотої рибки.
Друзі природи підготували розповідь про мешканців підводного царства.
Батьківщина золотих рибок – Китай. Китайські імператори тримали їх у своїх палацах і не дозволяли вивозити дорогоцінних рибок із країни. Шанують таких рибок у Китаї і у наш час.
Найбільша у знайдених в океані медуза була понад 2 метри завбільшки, а довжина щупалець дорівнювала 36,5 метра.
Осі і морська камбала. Живе вона завжди на дні моря. Лежачи поглядає вверх – чи не пливе до неї здобич. Для того, щоб бути непомітною, камбала змінює своє забарвлення.
Панує над морями Нептун і хвилі моря слухаються його. Бачите, що рибки великі і малі, сміливі і боязкі, яскраві і непомітні, схожі між собою і різні. Серед них і наша чарівна золота рибка. Всі вони плавають біля чарівного палаце Нептуна.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Золота рибка чарівна і знає, що ми ознайомимося із скульптурою. На відміну від живопису і графіки твори скульптури є об’ємні і круглі. .
Робота з підручником. Сторінка 46-47.
Фізкультхвилинка
Рибки плавають в водиці
Рибкам весело гулять.
Хочемо ми з рибками
Разом попірнати.
Раз – крутнулись, повернулись,
Плавничками отряслись,
Вліво, вправо повернулись,
Одне одному всміхнулись.
Рибки хвостиком махнули,
Рибки воду сколихнули,
І на дно морське пірнули.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
1.Пояснення.
Золота рибка пропонує вам стати підводними скульпторами, щоб своїми роботами прикрасити підводне царство. Для роботи нам знадобиться аркуш картону. Ми ліпитимемо рельєф, присвячений мешканцям морського дна. Ви вже знаєте, що ліпити означає додавати шматочки матеріалу до форми. Для ліплення скористаємося пластиліном.
( Запис правил)
Золота рибка вважає, що риби чудовий сюжет для рельєф. Погляньте на рибу і ви побачите, що лінії, які утворюють її форму, плавні та м’які.
Графічний конспект С. 47.
4. Індивідуальна робота за творчим завданням.
( Шум моря, музика під яку працюють)
5.Бесіда про бережливе ставлення до навколишнього середовища.
Підводне царство – це рідний дім як для золотої рибки так і для її друзів. Ось вона пропонує поміркувати над тим, як слід поводитися біля водойми, аби зберегти даровані природою багатства. Яких правил дотримуватися?
v. Підсумок уроку
Обговорення учнівських робіт. Виставка рельєфів « на морському дні».
1