10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

Рельєф (опуклий та заглиблений). Передавання фактури поверхні у рельєфі. На дні морському (Золота рибка).

Про матеріал
Конспект уроку образотворчого мистецтва. Ознайомлення учнів зі скульптурою як видом образотворчого мистецтва, з поняттями рельєф
Перегляд файлу

УРОК №

 Рельєф (опуклий та заглиблений). Передавання фактури поверхні у рельєфі. На дні морському (Золота рибка).

Мета:
навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів зі скульптурою як видом образотворчого мистецтва, з поняттями рельєф; продовжувати закріплювати навички роботи з пластичними матеріалами;
розвивальна: формувати у дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні риси напівоб’ємної форми; закріплювати навички основних видів ліплення; розвивати вміння передавати свої почуття, емоції, настрій скульптурними засобами; розвивати дрібну моторику руки;
виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, екологічну культуру.

Обладнання: ТЗН;
матеріали та інструменти: дошка для ліплення; пластилін (глина); стеки; цупкий картон; простий олівець;

Тип уроку: урок-подорож

Методи і засоби роботи: евристична бесіда, практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Сьогодні у нас незвичайний урок.

У світ фантазії зробимо ще один крок,

А з творчість ми вже стрічались не раз

І знову вона завітала до нас.

Любі діти!

У наш клас завітали гості щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей усмішкою й миром

Добрий день!

Хочу побажати вам гарного уроку

Щоб було цікаво всім нам працювати.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Загадка.

Не ходжу і не літаю,

А спробуй дожени.

Я буваю золота

Тільки в казку загляни. ( Золота рибка)

Рибка прислала лист ( шум моря)

Вам привіт з морської безодні!

Пише рибка золота)

Плачу я і є причина,

Самотньо і нудно мені

На морській глибині

З вами зустрітись не проти.

Прийдіть до мене.

  • Ви хочете потрапити в гості до рибки? Вирушаємо в підводну казкову подорож.

Для подорожі нам не знадобиться акваланг. Наші мандри ми здійснимо в своїй уяві і за допомогою музики.

Розповідь про підводне царство.

Грає музика  М. Римського-Корсакова з опери « Садко»

  • Діти заплющіть на кілька хвилин очі і уявіть, що ми потрапили у казкове підводне царство, куди нас запросила рибка.

Панує над морями Нептун. А глибоко в безодні моря стоїть чудовий палац, в якому і живе Нептун. Дочки Нептуна Русалки весело хлюпочуться в хвилях моря.  А ще в його царстві є безліч різноманітних рибок, подружок Золотої рибки.

  • Відкрий те очі. Перед вами замок Нептуна. У прозорій воді колишуться водорості. Повз нас пропливають мешканці підводного царства:
  • різні за формою і кольором рибки;
  • медузи схожі на парасольки з бахромою;
  • колючі морські зірки, які прикрашають дно володінь Нептуна;
  • химерні морські коники стоять наче варта.

Друзі природи підготували розповідь про мешканців підводного царства.

Батьківщина золотих рибок – Китай. Китайські імператори тримали їх у своїх палацах і не дозволяли вивозити дорогоцінних рибок із країни. Шанують таких рибок у Китаї і у наш час.

Найбільша у знайдених в океані медуза була понад 2 метри завбільшки, а довжина щупалець дорівнювала 36,5 метра.

Осі і морська камбала. Живе вона завжди на дні моря. Лежачи поглядає вверх – чи не пливе до неї здобич. Для того, щоб бути непомітною, камбала змінює своє забарвлення.

Панує над морями Нептун і хвилі моря слухаються його. Бачите, що рибки великі і малі, сміливі і боязкі, яскраві і непомітні, схожі між собою і різні. Серед них і наша чарівна золота рибка. Всі вони плавають біля чарівного палаце Нептуна.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Пояснення вчителя.

Золота рибка чарівна і знає, що ми ознайомимося із скульптурою. На  відміну від живопису і графіки твори скульптури є об’ємні і круглі. .

  • Для чого використовують скульптуру?
  • Ми виготовляли статуетку. Її можна взяти в руки, розглядати з різних боків. Скульптуру навколо якої можна обійти і розглянути з усіх боків, називають круглою скульптурою. Але коли скульптура зустрічається з іншими, вже добре знайомими видами мистецтва – архітектурою, вона наче притискається до стіни – розчиняється в ній, або навпаки – виростає з площини стіни. При цьому ми бачимо тільки частину об’ємного зображення. Зображення, що виступає над площиною, або заглиблюється в неї називають рельєфом.

Робота з підручником. Сторінка 46-47.

Фізкультхвилинка

Рибки плавають в водиці

Рибкам весело гулять.

Хочемо ми з рибками

Разом попірнати.

Раз – крутнулись, повернулись,

Плавничками отряслись,

Вліво, вправо повернулись,

Одне одному всміхнулись.

Рибки хвостиком махнули,

Рибки воду сколихнули,

І на дно морське пірнули.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

1.Пояснення.

Золота рибка пропонує вам стати підводними скульпторами, щоб своїми роботами прикрасити підводне царство. Для роботи нам знадобиться аркуш картону. Ми ліпитимемо рельєф, присвячений мешканцям морського дна. Ви вже знаєте, що ліпити означає додавати шматочки матеріалу до форми. Для ліплення скористаємося пластиліном.

  1. Правила роботи і техніки безпеки під час роботи з пластичними матеріалами.
  • Перш ніж почнемо ліпити, пригадаємо правила.

( Запис правил)

  1. Творче завдання.

Золота рибка вважає, що риби чудовий сюжет для рельєф. Погляньте на рибу і ви побачите, що лінії, які утворюють її форму, плавні та м’які.

Графічний конспект С. 47.

  • Ми підготували аркуш.
  • Накресліть загальну форму риби
  • Викладіть пластиліновий джгут по наміченій лінії
  • Заповнити обмежену поверхню пластиліном.

4. Індивідуальна робота за творчим завданням.

( Шум моря, музика під яку працюють)

  • Бажаю успішно попрацювати, щоб в кінці заняття виставити красиві роботи.

5.Бесіда про бережливе ставлення до навколишнього середовища.

Підводне царство – це рідний дім як для золотої рибки так і для її друзів. Ось вона пропонує поміркувати над тим, як слід поводитися біля водойми, аби зберегти даровані природою багатства. Яких правил дотримуватися?

v. Підсумок  уроку

Обговорення учнівських робіт. Виставка рельєфів « на морському дні».

  • Своїми роботами порадуємо рибку.
  • Золота рибка задоволена вашими роботами. Вона дарує вам своїх золотих подруг, які будуть виконувати ваші бажання. Всі вони здійсняться, якщо ви будете старанні і наполегливі.

 

 

1

 

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 2 клас (Резніченко М. І., Трач С. К.)
Додано
22 березня
Переглядів
237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку