Урок: "Чудова ялинка" (Розширення уявлень про симетричну форму та роль вісі симетрії в ії побудові)

Про матеріал
Розробка уроку для 2 класу. Тема: Розширення уявлень про симетричну форму та роль вісі симетрії в ії побудові. "Чудова ялинка"
Перегляд файлу

На дошці: дата        

Тема: Чудова ялинка.

Хід уроку:

1. Привітання

2. Перевірка готовності учнів до уроку.

3. Повідомлення теми та мети уроку. Слайд 1

- Діти, відгадайте загадки:

 

В сукні зеленій стою цілий рік:
Сонечко світить, чи падає сніг.

Голок багато при собі маю,
Тільки не шию і не вишиваю.
(Ялинка)


Має повно колючок,
Мов зелений їжачок,
А в зимові гарні свята
Має ще й прикрас багато.
(Ялинка)  Слайд 2

 

  • Про кого ці загадки?
  • Ось я на дошці допишу про кого сьогодні у нас піде мова.
  • Яка форма та кольор ялинки?  На яку геометричну фігуру схожа ялинка, яка особливість гілок?  Слайд 3,4
  • Ви любите мої оповідання? Послухайте одне з них.

 

                                Оповідання « Звідки взялася ялинка»

 

      У далекому – далекому селі жила собі бідна вдова. Було в неї двоє дітей. Вони були такі бідні, що навіть нічим затопити піч.

     Наближався Новий Рік. Мати відправила дітей у ліс назбирати хмизу. Вони почали збирати сухі гілочки і непомітно заблукали. Несуть хмиз на плечах, ідуть, ідуть, а лісу немає кінця. Ось і вечір, ось і ніч настала...

  • Заночуємо у сугробі, а вранці пошукаємо дорогу! – сказав Іван сестричці.
  • Добре! – відповіла Марійка. – Ночують у лісі зайчики та лисички і не бояться і нам нема чого боятися.

     Примостились під молодою ялиночкою, притиснувшись один до одного і                                                                                    заснули. В цей час у лісі стали відбуватися дива. Пробігла лисичка, дивиться    під ялинкою маленькі діти. Відразу побігла до мешканців лісу і розповіла про дітей. Вони змерзли, голодні.

  • Чи можемо ми їм допомогти? – спитала лисичка.

    Зайчики прискакали, прилетіли пташки, ведмеді прокинулись, вілізли із барліг. Всі стали радитися: як їм допомогти.

  • Ну що, будемо їх рятувати.

     Білочки принесли горішки та грибочки, горобчики – ягоди калини, ведмідь приніс мед, а лисичка –  яблучка та груші.

Щоб діти не прокинулися, звірі розвісили свої подарунки на ялиночку: буде чим бідолахам поснідати.

А коли звірята відійшли, з неба спустився ангел і прикрасив ялинку свічками, щоб діти не боялися темряви і їм було тепло.

        Рано вранці, до сходу сонця, відкрили очі брат із сестрою і здивувались: що за краса, звідки стільки добра? Хотіли покуштувати, але згадали про свою матір, яка голодна у холодній хатині, або бігає по лісу та шукає своїх діточок. Тоді малята вирішили зрубити ялинку з гостинцями і принести додому.

     Дітлахи легко знайшли дорогу, бо пташки своїм співом проводжали їх.

      Нарешті у хаті була радість. Прибігли сусіди, їм   дуже кортіло подивитися на лісову красуню.

      Тоді кожний батько приніс з лісу маленьку ялинку, а діти прикрашали її прикрасами.

      С тих пір на Новий Рік та Різдво прикрашають ялинки.

    - Я пропоную вам намалювати  зелену красуню. Ви не раз бачили її у парках, лісі. А коли наближаються новорічні свята, люди купують її додому. Але в наш час часто використовують штучні ялини. І це добре, таким чином ми рятуємо від загибелі живе дерево. А сучасні технології виробництва дозволяють виготовити такі ялини, які зовсім не відрізняються від справжніх.                                                         Слайд 5

    - А ось які гарні ялиночки зробили учні нашої школи.  Виставка ялинок.

     - А ви знаєте, які  переваги  має штучне деревце?

    - Як воно рятує життя своїй лісовій подружці?

    - Чому треба берегти справжні ялинки?

    - Яку користь вони приносять мешканцям лісу? ( віповіді дітей)

  - А зараз давайте розглянемо фото та малюнки, Зверніть увагу на форму дерева та колір. Слайд 6 

Фото ялинок.  Відкрити дошку.

  • Що об’єднує всі ці зображення? Чим вони відрізняються?
  • Знайдіть серед цих ялинок намальовану.
  • Вам подобаються ці роботи?
  • Давайте трошки відпочинемо, і з новими силами візмемся за роботу.

Музична розминка (  « Новорічний збірник», група « Кукутики» ).

Практична робота.

- Відтворити образ ялинки можна використовуючи різні засоби графіки та живопису. Під час малюванняавтор на власне бажання вибирає матеріали

(олівці чи фарби) та засоби (лінія, крапка, пляма ).

  • Спробуйте визначити їх у зображеннях?
  • Знаходимо на фото виразні засоби та матеріали, якими створені зображення дерев.
  • Ми будемо створювати образ чарівної ялинки.  Перш ніж приступити до роботи, нам необхідно ознайомитися з послідовностю виконання малюнка. Папір  розташовуємо вертикально, обводимо простим олівцем шаблони ( це показую на аркуші А – 3 ).
  • Давайте пригадаємо, яким чином отримати зелений колір та його відтінки.
  • Нанести світло  - зелений колір на освітлену частину деревця.
  • Нанести зелений колір на частину тіні під гілками.
  • Нанести темно – зеленним кольором тіні, які падають від гілок.

Виконую детально зображення. Пальцами прикрашаю.

  • Ви познайомилися, як виконують зображення ялинки. А зараз спробуйте відтворити образ казкової ялинки самостійно.

У дітей шаблони з простими геометричними фігурами і тоновані аркуші паперу з лінією горизонту. Пропоную дітям скласти із фігур ялинку. Але перш ніж знаходимо середину аркуша і проводимо вісь симетрії.

Із трикутників викладаємо крону дерева. Отримане зображення обводимо простим олівцем і прибираємо геометричні фігури з аркуша. Від руки малюємо стовбур – маленький прямокутник внизу.

  Зверніть увагу як послідовно можливо виконати малюнок ялинки не використовуючи шаблони. Слайд 7,8,9

Приступаємо до роботи у кольорі.

Звучить музика Вівальді.

Підсумок уроку.

Виставка малюнків на дошці. Діти по черзі вішають і розглядають роботи.

  • Ось який казковий ліс ми отримали, ви задоволені своєю працею?
  • Мені дуже сподобалось ваша творчість і на згадку про цей урок я хочу вам подарувати ось такі маленькі сувенірні ялиночки.

Додаткова інформація: 

Встановлювати живу ялинку вдома, купляти штучну чи змайструвати щось більш незвичне? Кожна людина схиляється до різних варіантів, але всі хочуть одного — створити святковий настрій у домі.

. Традиція прикрашати дерева з’явилась надзвичайно давно, відколи люди вірили в те, що у деревах живуть духи. А дерева, такі як ялинка, що залишаються зеленими навіть узимку — вважаються символом безсмертя. . Традицію прикрашати новорічну ялинку датують 1605 роком — саме тоді її існування було вперше “задокументовано” на території Саксонії

 

Прикрашали ялинку раніше не спеціальними іграшками, а фруктами, цукерками, печивом, а згодом і свічками

В дім спочатку приносили лише гілочку ялинки, а не ціле дерево. Маленька гілочка біля столу чи комину — була оберегом від злих духів.

. Вважається, що першим приніс цілу ялинку в будинок — Мартін Лютер, німецький релігійний реформатор. До цього німці встановлювали вічнозелене дерево у подвір’ях. Що теж непогана традиція, адже потім не доводилось прибирати підлогу вітальні від голок.

. Проте німці все ж знайшли вирішення проблеми з голками, адже саме вони вперше встановили штучну ялинку. У 1747 році вони створили ялинку із розфарбованого пір’я гуски, та поклали початок виробництву штучного аналогу головної новорічної прикраси.

 Це дозволило зменшити щорічний вируб дерев, адже кожна ялинка перед продажем зростає протягом близько 10 років, аби її могли використати на 2 тижні. Проте штучні пластикові аналоги — теж сумнівна послуга природі, адже вони хоч і служать 5-7, та розкладаються потім у землі ще кілька століть.

. Сьогодні, ті хто дійсно турбуються про природу, знаходять цікаві способи замінити ялинку. Наприклад, розвішують електричну гірлянду на стіні у формі ялинки

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Черповодська Оксана
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 березня 2020
Переглядів
1084
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку