Урок образотворчого мистецтва на тему "Міський пейзаж"

Про матеріал
Дану роботу можна використати на уроках образотворчого мистецтва, щоб • навчальна: ознайомити учнів із видами пейзажу; навчити відтворюва¬ти плановість розміщення об’єктів у просторі шляхом загороджування; • розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів; • виховна: прищеплювати зацікавленість творами образотворчого мистецтва.
Перегляд файлу

Дата:29.01.2020р.

Предмет: образотворче мистецтво

Клас:2-А

Хто проводить:Гуніна Аліна

Тема уроку: Міський пейзаж

Мета уроку:

  • навчальна: ознайомити учнів із видами пейзажу; навчити відтворюва­ти плановість розміщення об’єктів у просторі шляхом загороджування;
  • розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів;
  • виховна: прищеплювати зацікавленість творами образотворчого мистецтва.

 

Обладнання для учня:альбом,простий олівець,фарби,пензлі,гумка,місткість для води.

Методичне забезпечення для вчителя:презентація

Тип уроку:комбінований урок

                                                             Хід уроку:

І. Організаційний момент

-Доброго дня,діти! Мене звати Аліна Миколаївна,сьогодні урок образотворчого мистецтва проведу у вас я. А з вами ми познайомимося в ході уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

-Діти,а давайте пригадаємо з чим у вас асоціюється слово «пейзаж»

https://naurok.com.ua/uploads/files/136319/47811/50551_html/images/var-www-user-data-www-naurok-com-ua-web-uploads-files-136319.001.png

 

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

 Сьогодні ми працюватимемо над одним із видів пейзажного жанру і спробуємо створити композицію міського пейзажу.

IV. Мотивація навчальної діяльності

-Попрацювавши сьогодні на уроці ви навчитеся розрізняти види пейзажів і познайомитесь з деякими идатними пейзажистами

 Послухайте, якої думки був про пейзаж та художника-пейзажиста видатний російський художник Карл Брюллов: «Душа художника, як дзеркало, має відображати в собі всю природу; освічений смак його обере з неї прекрасне, а талант передасть у картині».

V. Сприймання і усвідомлення навчального матеріалу

1. Розповідь учителя

Пейзаж (від франц. Paysage, від pays — «країна» або «місце­вість») — жанр образотворчого мистецтва, у якому основним пред­метом зображення є дика або певною мірою перетворена людиною природа.

Виникненням такого жанру образотворчого мистецтва ми завдячуємо художникам Китаю. Саме там художники вперше поча­ли зображати у своїх роботах тільки гори та ріки, красу навколиш­нього світу. Тоді як в інших країнах пейзаж був тільки складовою картини. Його елементи є навіть у іконописі.

Сьогодні, відвідуючи зали художніх музеїв, ми можемо побачи­ти чарівні пейзажі, написані як закордонними, так і українськими художниками.

- А в нас в Україні також є художники, які малюють пейзажі.

2. Ознайомлення з творами мистецтва

Усі художники поділяють пейзажі на певні види. Ознайомимося з цими видами!

Морський пейзаж — це картини із зображенням моря. Видат­ний художник-пейзажист, який писав море у будь-яких його про­явах,— Іван Костянтинович Айвазовський. Він народився у Криму, у Феодосії, та провів усе своє дитинство біля хвиль — ласкавих та бурхливих, каламутних та прозорих. Хлопчиком сидячи на бере­зі, він вбирав і запам’ятовував усе, що бачив, маючи чудову пам’ять художник.

Іншим різновидом пейзажу є гірський пейзаж, який розкриває красоту та могутність гір. Зараз ми розглянемо деякі з робіт видат­ного закарпатського художника Йосипа Йосиповича Бокшая, який із великою любов’ю змальовував свій рідний край («Озеро в горах», «Отара на полонині», «На перевалі», «Ужгородська гребля», «Сине­вир» та ін.).

Сільський пейзаж — пейзаж, який оспівує безкраї поля, сіль­ські краєвиди з хатинками. Саме такі пейзажі приваблювали Сергія Івановича Васильківського.

 «Залишки віковічного лісу», «Ловлять снігура», «Коробів хутір», «Весна в Україні». За своє життя С.І.Васильківський створив приблизно 3000 картин.

Існує ще такий різновид пейзажу, як міський пейзаж, який роз­повідає про життя міста. Міський пейзаж отримав своє втілення у роботах таких відомих французьких художників-імпресіоністів, як Каміль Піссарро («Краєвид.Руан», «Площа французького театру»), Клод Моне («Собор в Руані», «Бульвар Капуцинок»). Після чого почався пошук найкращих колірних рішень, способів відобра­ження, можливості якомога точніше зобразити «тремтіння атмосфери», притаманне містам.

Але який би пейзаж не змальовували художники, вони завжди дотримуються певних правил. Зверніть увагу на їхні роботи. Пред­мети, що знаходяться ближче до нас, розташовуються на першому (передньому) плані картини і частково загороджують предмети дру­гого та третього планів. Усі зображення першого плану детальніше промальовують — на відміну від предметів, розташованих на інших планах картини. Запам’ятайте це! (слайд 5-17)

VI.Практична діяльність учнів

Творче завдання

  • А які ми об’єкти можемо зобразити в міському пейзажі?

Фізкультхвилинка

   

 Ранок починається

Сонце піднімається

Пташки прокидаються

Деревця гойдаються

Море прокидається

Хвилі підіймаються

Рибки звеселяються

Човники гойдаються

-А перед тим як приступити до роботи,давайте згадаємо «Правила охайної роботи»

  -А зараз ми з вами спробуємо створити міський пейзаж. Це можуть бути величні будинки,вулиці нашого міста.

- Діти, вас є 5 хвилин на створення малюнка олівцем.

- А зараз переходимо до малювання фарбами. Спочатку малюємо те,що задньому плані(небо) і великі частини (земля),а потім переходимо до малювання об’єкта,а після того як просохне наш будинок приступаємо до розмальовування дрібних деталей.

  Виставка робіт

-Подивіться, який у нас вийшов власний Мікрорайон.

VII.Підсумок уроку

Інтерактивний прийом «Мікрофон»

Правила проведення:

говорити має тільки той чи та, хто тримає символічний мікро­фон;

відповіді не коментують і не оцінюють;

коли хтось висловлюється, решта не має права говорити або ви­гукувати з місця.

Завершіть речення:

«Сьогодні я дізнався (-лась)...»;

«Я вже давно знав (знала) про...»;

 «Було цікаво…»;

«Тепер я можу...».

VIII.Домашнє завдання

  • А вдома я пропоную вам знайти та розглянути репродукції робіт різних художників-пейзажистів

 

  

 Конспект перевірили і до уроку допустили:

 

 

 

Вчитель:                                                                                 І.В.Федоренко

 

 

 

 

Методист:                                                                               В.І.Погоріла

 

 

Оцінка за урок:

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. For Asiya
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 березня 2020
Переглядів
6542
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку