Рей Бредбері "Усмішка". Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору

Про матеріал
Конспект уроку в 6 класі за творчістю Рея Дугласа Бредбері, мета якого дослідити текст оповідання «Усмішка»; проаналізувати образ головного героя твору; формувати навички вдумливого читання; розвивати образне та логічне мислення, творчу уяву, фантазію; сприяти вихованню кращих моральних якостей учнів, почуття гуманізму, любові до мистецтва. Конспект містить інтерактивні методи навчання ( Гра «Вірю – не вірю», вправа "Сонечко", "Мікрофон".). Вирішення проблемних запитань сприятиме розвитку критичного мислення учнів, а випереджувальні завдання формуватимуть уміння учнів самостійно працювати з довідковою літературою. Розробка уроку стане в нагоді молодому вчителю.
Перегляд файлу

Зарубіжна література, 6 клас

УРОК №

Тема. Рей Дуглас Бредбері. «Усмішка». Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору

Мета: продовжити аналітичне дослідження тексту оповідання Р.Д. Бредбері «Усмішка»;

проаналізувати образ головного героя твору;  формувати навички вдумливого читання; розвивати образне та логічне мислення, творчу уяву, фантазію; сприяти вихованню кращих моральних якостей учнів, почуття гуманізму, любові до мистецтва.

Тип: урок засвоєння нових знань і формування вмінь і навичок

Обладнання: портрет Р.Д.Бредбері, мультимедійна презентація, підручник

 Епіграф: Краса врятує світ.

                   Ф.Достоєвський

Хід уроку

I. Організаційний момент. Настанова вчителя на урок (слайд 2)

II. Актуалізація опорних знань (слайд 3)

Гра «Вірю – не вірю».

1. Чи вірите ви, що Р.Бредбері – англійський письменник - фантаст?

2. Чи вірите ви, що події в оповіданні відбуваються 2161 року?

3. Чи вірите ви, що людей до міста вабили базар і свято?

4. Чи вірите ви, що люди вишикувалися в чергу о 6 годині ранку?

5. Чи вірите ви, що люди жили в мирі й злагоді?

6. Чи вірите ви, що люди мали гроші й все могли дозволити собі купити?

7. Чи вірите ви, що Том вперше бере участь у святі?

8. Чи вірите ви, що Том відмовився плювати на картину?

9. Чи вірите ви, що люди рвали портрет, наче голодні птахи?

10. Чи вірите ви, що Том вирвав клаптик з картини й заховав у кишеню?

11. Чи вірите ви, що Том повернувся додому опівночі?

12. Чи вірите ви, що хлопець побачив у себе на долоні обличчя Джоконди?

III. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку (слайд 4-5)

        Видатні мислителі й митці в різні часи замислювалися над  долею людства: що чекає на нього в майбутньому – розквіт чи занепад? Від кого залежить майбуття? Не залишився байдужим до цього питання письменник Рей Дуглас Бредбері. Сьогодні ми продовжимо роботу над оповіданням «Усмішка», схарактеризуємо образ Тома та висвітлимо значення образу Джоконди у творі.

  Робота  з епіграфом. (слайд 6)

Що врятує світ, на думку Ф.Достоєвського?

Що ви розумієте під поняттям «краса»?

IV. Опрацювання теми уроку

  1.  Робота з текстом.  Бесіда за запитаннями (слайд 7)

Згадайте, навіщо люди зібралися так рано на площі?

Чи знали люди що – небудь про картину, у яку прагнули плюнути?

Чому люди прагнули це зробити?

Як про це говорять герої оповідання?

Якими ми бачимо людей майбутнього?

  1. Словникова робота (слайд  8)

Цивілізація – високий  рівень розвитку матеріальних благ, техніки і науки.

Утопія -  зображення ідеального суспільства.

Антиутопія – зображення небезпечних наслідків для суспільства від його діяльності.

Визначте жанр твору.

  1. Проблемні запитання. (слайд 9)
  • Пригадайте розмову на площі. Якою має бути людина, щоб повернути цивілізацію?
  • Чи вірять городяни в існування такої людини?
  • Чи є в оповідання людина з душею?
  1. Бесіда за запитаннями (слайд 10)
  • Чому хлопчик Том  прийшов на майдан?
  • Яким було перше враження Тома від  картини? Зачитайте.
  • Чому Том не міг плюнути на картину?
  • Що люди зробили з картиною?
  • Зачитайте, як про це сказано в тексті?
  • Що робив Том?
  • Якою ви уявляєте картину розправи над витвором мистецтва?
  1. Слово вчителя.

Картину було знищено. Натовп розійшовся. Навкруги стало тихо. Усі спали. Не міг заснути тільки маленький хлопчик Том. Він підійшов до вікна. На долоні лежала посмішка Джоконди.

Учитель зачитує кінець оповідання.   (слайд 11)

І зараз ви побачите посмішку, яка лежала на долоні Тома.  Розгляньте репродукцію картини італійського художника епохи Відродження Леонардо да Вінчі «Мона Ліза».

  1. Виступи учнів з випереджувальним завданням.
  1. Леонардо да Вінчі - геніальний художник, видатний мислитель та інженер, невтомний дослідник матерії та явищ природи. У всьому світі знають його картини «Дама з горностаєм», «Джоконда», «Мадонна Літта», «Благовіщення», «Таємна Вечеря». Роботи да Вінчі залишаються й тепер еталоном творчої  майстерності. У багатьох з ім'ям Леонардо да Вінчі асоціюється справжнє мистецтво, обдарованість.

         Крім усіх інших досягнень, да Вінчі віртуозно грав на лірі, писав байки та

         пісні.(слайд 12-13)

  1. Картина Леонардо да Вінчі «Мона Ліза» (слайд 14)

«Джоконда»- найвідоміша й найзагадковіша картина світового живопису, народжена пензлем  геніального італьського художника епохи Ренесансу Леонардо да Вінчі. Ще одна назва цієї картини -«Мона Ліза», а повна назва звучить так «Портрет пані Лізи ді Джокондо». Виставлена в Луврі (Париж, Франція). На картині зображено портрет дружини шляхетного флорентійця Франческо ді Джокондо. У це полотно Леонардо вклав душу та всю свою віртуозну художню майстерність. Немає у світі іншої картини, яка була б так шанована і мала б таку ж популярність, як «Джоконда». Й томуне дивно, що з неї була зроблена найбільша кількість копій, які розійшлись по цілому світу. Сам Леонардо да Вінчі цінував «Джоконду» найбільше зі своїх творінь. Коли на запрошення французького короля він покинув Італію та переїхав жити до Франції, то картину взяв із собою. Над її створенням Леонардо да Вінчі працював майже три роки (1503 -1505). Найзагадковішим елементом картини є знаменита посмішка Джоконди. Вона до сьогодні не дає спокою художникам та мистецтвознавцям, які використали тонни паперу в спробі пояснити, що могла б означати цікава, загадкова, ледь помітна посмішка шляхетної пані. Картина стала шедевром  світової класики.

  1. Обговорення проблемних запитань (слайд 15)
  • Чи вірить автор у майбутнє зображеної цивілізації?
  • Як ви думаєте, чи випадково посмішка виявилася саме в руках Тома, а не когось іншого?
  • Чому дія новели закінчується вранці? Яка роль такого фіналу?
  1. Коментар учителя.

Ранок, дитина – це символи майбутнього. Несподіваний фінал вносить оптимістичну нотку, пов’язану з маленькою надією на краще майбутнє. Це нове життя буде осяяне усмішкою, що стала символом добра й краси.

VI. Закріплення вивченого

  1. Інтерактивна вправа «Сонечко». Схарактеризуйте образ Тома. (слайд 16)

Том: освічений, цінує прекрасне, щирий, вразливий,ніжний.

  1. Складіть сенкан «Усмішка» (слайд 17)

Чарівна, мила

Дивує, заворожує, притягує

Дарує надію на краще

Краса
VII. Підсумок уроку

 Інтерактивна вправа «Мікрофон» (слайд 18)

Чи потрібна людям краса?

Чи може час зруйнувати красу?

VIII. Д/З. Підготуватися до уроку позакласного читання за оповіданнями Р.Бредбері «Все літо за один день», «Зелений ранок» (слайд 19)

* Написати міні - твір «Яким я хочу бачити майбутнє»


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Скафа Тетяна
Додано
18 січня 2023
Переглядів
2033
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку