Результативність використання ІКТ на уроках англійської мови
Бугайченко К С. учитель англійської мови
Видатний американський вчений, педагог, філософ, професор Джон Дьюї сказав: “Якщо ми будемо вчити сьогодні так, як ми вчили вчора, ми вкрадемо у наших дітей завтра». Е.Роджерс також зазначив, що «якщо в сучасному суспільстві ми не матимемо людей, які конструктивно реагують на найменші зміни в загальному розвитку, ми зможемо загинути, і це буде та ціна, яку ми всі заплатимо за відсутність творчості». Тому, йдучи в ногу з часом, в своїй практиці використовую інформаційно – комунікаційні технології. Адже вони сприяють розвитку пізнавального інтересу учнів, оскільки дозволяють доповнити існуючі підручники новим, живим, цікавим для учнів матеріалом.
На уроках англійської мови за допомогою ресурсів мережі Інтернет вирішую низку дидактичних завдань:
У позаурочній діяльності з навчання англійської мови використовую ІКТ для підготовки учнів до підсумкової атестації, при роботі з обдарованими учнями, при виконанні навчально – досліднцьких робіт, підготовки мовних конкурсів та проведенні позакласних заходів з англійської мови.
Таким чином у своїй урочній і позаурочній діяльності з навчання англійської мови застосовую ІКТ в 5 найбільш популярних напрямках: контроль знань, самоосвіта, ілюстрація, практика і як засіб спілкування.
Робота з електронними посібниками
Для мене важливим за значимістю є робота з електронними посібниками. Вона завжди цікава учням, коли можна попрацювати з матеріалом з різних видів мовленнєвої діяльності носіїв мови або здійснити віртуальну подорож в його країну, а можна просто перевірити свої знання, дає можливість регулювати пред’явлення навчальних завдань за ступенем складності. Наприклад, для навчання граматики і фонетика застосовую електронний посібник «Професор Хіггінс». Ця мультимедійна навчальна програма з англійської мови включає інтерактивні вправи і складається з теоретичного розділу (правила, схеми, що пояснюють приклади) та практичного (вправи).
Також активно використовую курс «Англійська для школярів 5-9 класів», де всі лінгафонні матеріали озвучені дикторами – носіями мови. Даний посібник допомагає моїм учням коректувати свою вимову, швидко і правильно конструювати речення англійською мовою, писати диктанти, вивчати граматику і фонетику, контролювати успішність процесу навчання.
У 5-6 класах користуюся посібником із серії віртуальної школи Кирила і Мефодія «Уроки англійської мови». Даний посібник містить весь необхідний матеріал за програмними темами 5-6 класу. Мультимедійний підручник поєднує в собі:
• фонетичні вправи, засновані на порівнянні власної вимови з еталонним; наявність мультимедійного англо-українського словника;