Річна контрольна робота для екстернатної форми навчання з інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» для 6 класу (Д.Біда)
Дата__________ Клас_______ Прізвище та ім’я___________________
І рівень. Виберіть одну правильну відповідь. (3 б.)
1. Позначте рядок, у якому записані лише об’єкти живої природи:
а) Земля, рослини, тварини |
б) бактерії, вода, гори |
в) кисень, Місяць, людина |
г) гриби, рослини, тварини |
2. Зміна позиції тіла із часом відносно інших тіл – це…
а) траєкторія |
б) механічний рух |
в) переміщення |
г) відносний рух |
3. Які органи рослин здійснюють мінеральне живлення?
а) квітка |
б) стебло |
в) корінь |
г) листок |
4. Позначте рядок, у якому записані лише об’єкти неживої природи:
а) кисень, вода , гриби |
б) камінь, повітря, вода |
в) планети, рослини, тварини |
г) моря, бактерії, рослини |
5. Який процес ми спостерігаємо в природі при обертанні Землі навколо своєї осі?
а) зміна дня і ночі |
б) зміна пір року |
в) зимові сплячки деяких ссавців |
г) скидання листя дерев |
6. Укажіть найбільшу планету Сонячної системи:
а) Сатурн |
б) Нептун |
в) Юпітер |
г) Меркурій |
7. Яка здатність людини відповідає зосередженості в певний момент часу на предметах чи явищах?
а) мозок |
б) пам’ять |
в) увага |
г) улюблений урок |
8. Форма симбіозу, за якої співіснування є корисним та обов’язковим для обох симбіонтів:
а) екологічна ніша |
б) паразитизм |
в) квартирантство |
г) нахлібництво |
9. Центральне тіло Сонячної системи - це
а) Чорна діра |
б) Сонце |
в) Ганімед |
г) Земля |
10. У садівництві найчастіше використовують метод вегетативного розмноження…
а) живцями |
б) кореневими паростками |
в) щепленням |
г) відсадками |
11. Середовище, що має достатньо світла і повітря, це -
а) водне |
б) грунтове |
в) наземно-повітряне |
г) інші організми |
12. В екосистемах організмами-руйнівниками називають:
а) рослини, тварини |
б) гриби, тварини |
в) бактерії, гриби |
г) рослини, бактерії |
ІІ рівень. Встановіть відповідність між термінами та їх визначенням. (3 б.)
|
|
а) наука про Землю, її природу, населення, господарську діяльність
|
|
|
б) наука яка вивчає небесні тіла та Всесвіт у цілому
|
|
|
в) наука про речовини, їхні властивості та перетворення
|
|
|
г) наука про зв’язки організмів між собою та з довкіллям
|
|
|
д) наука про природні явища, властивості та будову матерії, закони руху |
|
|
є) наука про організми, їхнє різноманіття, будову, процеси життєдіяльності |
ІІІ рівень. У відповідність поданих переліків небесних тіл за групами (3 б.)
1) Планети-гіганти |
а) Уран |
|
б) Марс |
|
в) Іо |
2) супутники |
г) Фобос |
|
д) Нептун |
|
е) Європа |
3) планети земної групи |
є) Юпітер |
|
ж) Венера |
ІV рівень. Дайте пояснення. (3 б.)
Уявіть, що ви журналіст і готуєте репортаж про заповідник (або берете інтерв'ю у Нобелівського лауреата; або пишете про глобальну екологічну катастрофу). Які знання та навички вам знадобляться? Доведіть, що знання природничих наук збагатять людину будь-якої професії і стануть у пригоді у сфері журналістики, кулінарії, музики, у юридичній, ресторанній та мистецькій справах.