Контрольна робота для сімейної форми навчання з інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» для 6 класу (Д.Біда) за ІІ семестр
І рівень. Виберіть одну правильну відповідь. (3 б.)
1. Позначте рядок, у якому записані лише об’єкти живої природи:
а) Земля, рослини, тварини |
б) бактерії, вода, гори |
в) кисень, Місяць, людина |
г) гриби, рослини, тварини |
2. Які пристосування до життя у водному середовищі у тварин
а) дихають легенями |
б) мають крила |
в) обтічна форма тіла |
г) вкрите лускою |
3. Кого з організмів відносять до пасивних хижаків?
а) павук |
б) лева |
в) лелека |
г) сокола |
4. Позначте рядок, у якому записані лише об’єкти неживої природи:
а) кисень, вода , гриби |
б) камінь, повітря, вода |
в) планети, рослини, тварини |
г) моря, бактерії, рослини |
5. Яка послідовність правильно відображає передавання енергії в ланцюгу живлення?
а) сосна > дятел > сокіл > короїд |
б) короїд >сосна > дятел > сокіл |
в) сосна > короїд > дятел > сокіл |
г) сосна > дятел > короїд > сосна |
6. Укажіть найбільшу планету Сонячної системи:
а) Сатурн |
б) Нептун |
в) Юпітер |
г) Меркурій |
7. Яка здатність людини відповідає зосередженості в певний момент часу на предметах чи явищах?
а) мозок |
б) пам’ять |
в) увага |
г) улюблений урок |
8. Форма симбіозу, за якої співіснування є корисним та обов’язковим для обох симбіонтів:
а) екологічна ніша |
б) паразитизм |
в) квартирантство |
г) нахлібництво |
9. Сукупність організмів, які живуть на одній території, називають…
а) угрупованням |
б) екосистемою |
в) чинниками природи |
г) середовищем життя |
10. У садівництві найчастіше використовують метод вегетативного розмноження…
а) живцями |
б) кореневими паростками |
в) щепленням |
г) відсадками |
11. Яку назву має глобальна екологічна проблема, унаслідок якої підвищується температура повітря?
а) озонові діри |
б) парниковий ефект |
в) сонячна радіація |
г) температурний ефект |
12. В екосистемах організмами-руйнівниками називають:
а) рослини, тварини |
б) гриби, тварини |
в) бактерії, гриби |
г) рослини, бактерії |
ІІ рівень. Встановіть відповідність між термінами та їх визначенням. (3 б.)
|
|
а) виникають внаслідок обертання Землі навколо своєї осі. Мають період близько 24 годин. |
|
|
б). пов'язані з обертанням Землі навколо Сонця. Мають період рік. |
|
|
в) зумовлені впливом Місяця. Мають період 24 години 50 хвилин |
ІІІ рівень. У відповідність поданих переліків небесних тіл за групами (3 б.)
1) геніальність |
а) вищий рівень розвитку здібностей людини, що дає змогу досягти значних успіхів у діяльності |
|
|
|
|
2) обдарованість |
б) природні можливості людини, що є наслідком функціональної властивості мозку, органів чуття |
|
|
|
|
3) талант |
в) система здібностей людини, яка дозволяє досягнути успіху в одній чи кількох сферах
|
|
ІV рівень. Дайте пояснення. (3 б.)
Як ви вважаєте, чи впливає людина на середовища життя організмів? Які її дії покращують, а які — погіршують середовище життя організмів?